Hoppas på en lugn dag härinne idag. Och inga fler skriverier om ja ni vet vad utan hockey istället.
Malmoe hemma på torsdag. De flesta tycker att det ska vara en enkel 3:a, men kom ihåg att vi har förlorat hemma mot dom rätt nyligt. Får ej underskatta Malmö.
Tyckare: Läser i forumet? Du går alltså på vad en person på HS har skrivit om rykten angående Backlund? En person som knappt är aktiv här ens? Rykten som folk härinne dessutom ifrågasatt.
Men men. Detta var mitt sista inlägg kring det här. Hoppas att det blir ett sakligt möte där man kan enas, nått sånär.
Vi är i behov av en kompetent och LYHÖRD ledning, likt att vi är oerhört beroende av Västra stå och andra supportrar som lägger ner din tid och själ.
Utan hängivna supportrar så kommer intresset för Timrå IK dö ut.
Tyckare: Timrå Ik består av 3 områden. Ekonomi(styrelse), A laget och supportrarna. Tar man bort en av dessa 3 så har vi ingen elitklubb längre. Ingen av dessa områden är viktigare än den andra, men alla 3 måste finnas.
Men om vi inte längre har en elitklubb spelar ingen roll för mig. Jag kommer alltid att supporta Timrå IK. Stolthet och passion - oavsett division
Henrik_Tikare: Ingen hjärnskakning på Kapanen. Skön..t
"Jag har ingen huvudvärk eller yrsel utan känner mig som vanligt, så det känns bra. Just nu ser jag ingen anledning att missa matchen mot Malmö på torsdag, men vi får se hur det känns framöver."
{469}: Dahlen får all uppbackning han kan få, men likförbannat slår han inte en passning rätt idag och är helt osynlig. Eisenmenger är ju bra i jämförelse.
Omvända roller. Precis tvärtom brukar det vara mot Skelet/FBK/Läjkers. Vi som kämpar hårdare, gnuggar och sliter så för basket för ett mål och så glider motståndaren på en skridsko å gör mål. Nu tvärtom, underbart storlagskänsla. JJ var Ok.
Söderöver: Har för mig jag såg statistik härom matchen. Har vi ledning inför 3:e perioden så har vi bara tappat det till förlust en gång denna säsong! Vi är bra på att spela på ledning när det drar ihop sig!
Andersson: Slötittar på matcherna och kan se att Rögle är ett duktigt dysfunktionellt lag just nu. Precis som för ett år sedan. Tror däremot inte dom fixar samma metamorfos som ifjol.
Måste säga att jag gillar det. Att en dyr trupp inte alltid är likhetstecken med ett bra LAG.
X-Län: Agard i Timrå, nej tack! Tycker man ska vara extremt noga med vilka spelartyper man tar in i ett lag som i övrigt fungerar bra. Filmare och spelare som hänger med huvudet riskerar att förpesta stämningen för alla.
Nisse på Mon or:Hoppas kan man ju, om Hardegård blir överflödig i och med Engsunds intåg kanske, annars tror jag det är en högoddsare att vi skulle vi kommer se han här redan den här säsongen.
Olli Nomadinen : måste säga att jag gillar hela miniken, älskade när han pratade om bubbelbad, vin och cigarrer! Och framför allt när han tappar om det är vin eller cigarr han ska mimika
Olli Nomadinen : Alltså, jag har varit med när det stals flaggor i Gärde etc, men det blev ju ytterst sällan handgemäng om det inte var extremt befogat.
Det här idag med diverse pyroteknik inomhus är ju bara hål i huvudet.
Ahh, ni ville visa ert stöd och fick matchen avbruten på köpet. Ärthjärnor.
Bara för att det ser coolt och effektfullt ut på en öppen fotbollsarena betyder inte det att det blir lika bra i en hockeyarena, det behöver man liksom inte vara raketforskare för att fatta.
{469}: Eriksson är en duktig spelare men inte den som har samma höga tak/golv som de som går högre upp i draften. Jag tycker det här är en spännande värvning och det ska bli kul att se hur den faller ut. Tror inte han är nöjd med valet att stanna i DIF som 12-13 forward när han hade SHL-bud i våras.
{469}: Garanterat är det så, det senaste virala klippen med hårtorken lär inte minska dragningskraften att få spela under honom. För en ung kille med NHL-drömmar måste ju chansen att få spela under en NHL-legend som dessutom är en erkänt mkt duktig tränare vara en våt dröm. En tränare i SHL som har en ledarstil som är det närmaste du kan komma hur det kan vara i NHL
{469}: Han har väl en sämre säsong i år, men de två föregående var han en av seriens bästa backar tycker jag. Blir nog fart på honom under Jokinen kan jag tro.
NDR: Har redan tänkt den tanken. Dahlén är bra på mycket. Men inte riktigt skapt för "in your face" hockey.
Framförallt kommer det märkas nästa säsong om vi inte på allvar ersätter Hållander. För det går inte på förtydliga hur viktig han är för detta lagbygge och grupp.
Vågar återigen påstå att utan honom så hade vi likväl kunnat vara i typ Växjös sits. Så viktig är han. Lika viktig som Högberg var för LHC förra säsongen.
En spaning , otroligt trångt omklädningsrum för bortalaget i Jönköping. Vi måste bygga om vårt i Timrå, kan inte fortsätta ha sånt lyxigt omklädningsrum för gästerna....😁.
Skellefteå hemma på lördag kommer bli en riktigt tuff match! Skellefteå lär vara desperata att ta poäng, så manage the fucking puck grabbar för det lär bli åka av, och heads up rör vi vill ej åka på skador pga tjyv smällar och blind sides
Håkkybåkky: Lite kul att vår tidigare spelare Patrik Noren som spelar i Leksand nu gav sig på Johan Larsson som alltid är sur och fick vad han tålde Grattis Timrå ser bra helgjuten idag
Zäta75: Ja Hållander och Wedin funkar betydligt bättre än Hållander och Dahlen.
Hållander-Kapanen-Wedin Hartman-Emil-Dahlen Sen tung lina med Pääjärvi-Lander-Walli Och fjärde med Lundmark-Bojan-Oliver
Hur som helst är det mycket viktig match där vi bör ha seger annars drar det ihop sig kring strecket och Skellefteå hemma på lördag blir ju ingen lätt match även om SAIK för tillfället inte går att känna igen riktigt.
Herreguu dä ä match i Jerusalem ikväll 🙏🙏🙏 Själv öppna ja hemmabaren kl 10 ida å ta mä int ur denn å kann ta mä till till Rosenlunns templet ikväll!!! Ja sitt å lyssna på Lönnå somm vanligt på Grammofon å tänk "" Mer kärlek tä Folke "" istället för HAT ❤️ Nä låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar å Giv oss FRID å VINN ikväll 💪💪💪🥳🥳🥳 Dä va bäddre förr nä int allt va så förbannat komplicerat i live!! HALLELUJA 🙏🙏🙏
Rip Kirby: bara tacka för vikariatet! Han har varit kul att se! Delat ut lite fina tacklingar gjort sitt första SHL mål och haft en fin rörelse på banan!
Slötittar på SSK-DIF i brist på annat. Intervju med Anders Eldebrink i första pausen. Nostalgi. Skulle man sett Eldebrink i Rögle eller Färjestad? Aldrig i helvete! Som han sa: pengar försvinner men minnen blir kvar!
Montén Python: Nu är situationen som den är nu tar vi nya tag efter nyår!!! GOTT SLUT O GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA TREVLIGA TIMRÅITER SOM KLYVER NÄBB HÄR I BOKEN!!!!🇸🇪🤣🇱🇸🇱🇸🎇🎆🍸🍹🥂🎉🎊
Malmoe hemma på torsdag. De flesta tycker att det ska vara en enkel 3:a, men kom ihåg att vi har förlorat hemma mot dom rätt nyligt. Får ej underskatta Malmö.