1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606538 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Hoppas på en lugn dag härinne idag. Och inga fler skriverier om ja ni vet vad utan hockey istället.

Malmoe hemma på torsdag. De flesta tycker att det ska vara en enkel 3:a, men kom ihåg att vi har förlorat hemma mot dom rätt nyligt. Får ej underskatta Malmö.

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-01-11
Tyckare: Läser i forumet? Du går alltså på vad en person på HS har skrivit om rykten angående Backlund? En person som knappt är aktiv här ens?
Rykten som folk härinne dessutom ifrågasatt.

Men men. Detta var mitt sista inlägg kring det här. Hoppas att det blir ett sakligt möte där man kan enas, nått sånär.

Vi är i behov av en kompetent och LYHÖRD ledning, likt att vi är oerhört beroende av Västra stå och andra supportrar som lägger ner din tid och själ.

Utan hängivna supportrar så kommer intresset för Timrå IK dö ut.

Tyckare: Det om hot på sms och riktat till specifika personer i ledningen är långt över alla gränser givetvis.

Vad gäller Backlund så är det väl "bara" att rösta bort honom, då vi är en medlemsstyrd klubb. Efter säsongen vill säga.

Vilket kravet verkar vara, att Backlund inte skall ställa upp för omval?

The great one: om Backlund tvingas bort på tisdag är risken väldigt stor att det kommer storma stort i Timrå närmaste tiden!

Vägen att Backlund kliver av omgående är inte något optimalt, sedan att han inte ska bli omvald är en fråga för årsmötet.

Det smarta att göra är att få Backlund att inte ställa upp på omval. Då vaskar vi inte denna säsong och alla får ett värdigt avslut

Tyckare: Timrå Ik består av 3 områden. Ekonomi(styrelse), A laget och supportrarna. Tar man bort en av dessa 3 så har vi ingen elitklubb längre. Ingen av dessa områden är viktigare än den andra, men alla 3 måste finnas.

Men om vi inte längre har en elitklubb spelar ingen roll för mig. Jag kommer alltid att supporta Timrå IK. Stolthet och passion - oavsett division

Henrik_Tikare: Ingen hjärnskakning på Kapanen. Skön..t

"Jag har ingen huvudvärk eller yrsel utan känner mig som vanligt, så det känns bra. Just nu ser jag ingen anledning att missa matchen mot Malmö på torsdag, men vi får se hur det känns framöver."

{469}: Dahlen får all uppbackning han kan få, men likförbannat slår han inte en passning rätt idag och är helt osynlig. Eisenmenger är ju bra i jämförelse.

Jag gillar INTE denna frånvaro av herr Dahlén!!!

FrOllik: Tycker fortsatt det hänger för mycket på Dahlén. Inte ens med Hållander och Lander hittade han ju rätt..

Men helt klart bör man köra EP med Dahlén. De gick rätt bra ihop i början av säsongen.

Zäta75: Haha, ja 2 raka förluster och vi skulle få läsa att vi är på väg mot kval från en del här inne.

Zäta75: JJ var verkligen stabil idag. Men mot LHC vill jag se Juel i kassen. Speciellt då JJ historiskt haft svårt just mot LHC!

Omvända roller.
Precis tvärtom brukar det vara mot Skelet/FBK/Läjkers. Vi som kämpar hårdare, gnuggar och sliter så för basket för ett mål och så glider motståndaren på en skridsko å gör mål.
Nu tvärtom, underbart storlagskänsla.
JJ var Ok.

Zäta75: Hoppas det bara var en säkerhetsåtgärd att sätta Kapanen åt sidan. Vill verkligen se han i action när jag åker till Linköping på lördag!

Söderöver: Har för mig jag såg statistik härom matchen. Har vi ledning inför 3:e perioden så har vi bara tappat det till förlust en gång denna säsong! Vi är bra på att spela på ledning när det drar ihop sig!

Vi är rätt bra nu. Inte ens nära för SAIK och 10 poäng ner till 6e plats. Inget jag räknat med innan säsongen direkt.

Jävligt bra jobbat Olli och laget.

NDR: Det är ett rejält överfall av Skellefteå på Kapanen. 4 mot 1 drar ner honom. Mycket fegt borde bli avstängning

Zäta75: Härligt!👊🏒👍

Pettersson är riktigt bra. Inte bara för förarbetet här utan håller riktigt bra nivå nu måste jag säga.

Fortsätt nu bara så här!😄💪

Rip Kirby: Vi hade en målvakt i korplaget som var fördjävlig att stå kvar. Sedan kom det fram att han hade ledgångsreumatism.

Andersson: Slötittar på matcherna och kan se att Rögle är ett duktigt dysfunktionellt lag just nu. Precis som för ett år sedan.
Tror däremot inte dom fixar samma metamorfos som ifjol.

Måste säga att jag gillar det. Att en dyr trupp inte alltid är likhetstecken med ett bra LAG.

OlliJanne: det kan bli förlust ikväll, men då måste Skellefte vara riktigt bra. Jag tror inte vi behöver se ett Timrå som mot Växjö!

X-Län: Agard i Timrå, nej tack! Tycker man ska vara extremt noga med vilka spelartyper man tar in i ett lag som i övrigt fungerar bra. Filmare och spelare som hänger med huvudet riskerar att förpesta stämningen för alla.

Aljd: Vad jag vet är inte hon blind iaf och det här är vad hon vaknar till varje morgon ❤️🤍
Uppladdat:

500x0-pxl202501102249258773.jpg

Nisse på Mon or:Hoppas kan man ju, om Hardegård blir överflödig i och med Engsunds intåg kanske, annars tror jag det är en högoddsare att vi skulle vi kommer se han här redan den här säsongen.

Dock hade det varit ett härligt tillskott.

Olli Nomadinen : måste säga att jag gillar hela miniken, älskade när han pratade om bubbelbad, vin och cigarrer! Och framför allt när han tappar om det är vin eller cigarr han ska mimika

Zäta75: Hade varit grymt med DET tifot inför en väldigt viktig match ( exempelvis Skellefteå imorgon).......
"Bring something to the fuckin table'

Tycho: Hoppas man släppt på "avgå alla" kraven i allafall. Det gynnar ingen just nu.

Rösta bort styrelsemedlemmar kan man göra efter säsongen i så fall.

Olli Nomadinen : Alltså, jag har varit med när det stals flaggor i Gärde etc, men det blev ju ytterst sällan handgemäng om det inte var extremt befogat.

Det här idag med diverse pyroteknik inomhus är ju bara hål i huvudet.

Ahh, ni ville visa ert stöd och fick matchen avbruten på köpet. Ärthjärnor.

Bara för att det ser coolt och effektfullt ut på en öppen fotbollsarena betyder inte det att det blir lika bra i en hockeyarena, det behöver man liksom inte vara raketforskare för att fatta.

Sv: HV71 - Timrå IK 2025-01-09
{469}: Eriksson är en duktig spelare men inte den som har samma höga tak/golv som de som går högre upp i draften. Jag tycker det här är en spännande värvning och det ska bli kul att se hur den faller ut. Tror inte han är nöjd med valet att stanna i DIF som 12-13 forward när han hade SHL-bud i våras.

{469}: Garanterat är det så, det senaste virala klippen med hårtorken lär inte minska dragningskraften att få spela under honom. För en ung kille med NHL-drömmar måste ju chansen att få spela under en NHL-legend som dessutom är en erkänt mkt duktig tränare vara en våt dröm. En tränare i SHL som har en ledarstil som är det närmaste du kan komma hur det kan vara i NHL

{469}: Han har väl en sämre säsong i år, men de två föregående var han en av seriens bästa backar tycker jag. Blir nog fart på honom under Jokinen kan jag tro.

OlliJanne: Tycker faktiskt att jag har veto på hans Predators-frilla, haft den sedan länge nu! Avgå Janne!

Aljd: Ja förmodligen. Såg hans nu, rätt grym. Ännu grymmare vore om samtliga Timråiter härinne uppdaterade till Olliprofilbild 😁

NDR: Har redan tänkt den tanken. Dahlén är bra på mycket. Men inte riktigt skapt för "in your face" hockey.

Framförallt kommer det märkas nästa säsong om vi inte på allvar ersätter Hållander. För det går inte på förtydliga hur viktig han är för detta lagbygge och grupp.

Vågar återigen påstå att utan honom så hade vi likväl kunnat vara i typ Växjös sits. Så viktig är han. Lika viktig som Högberg var för LHC förra säsongen.

En spaning , otroligt trångt omklädningsrum för bortalaget i Jönköping. Vi måste bygga om vårt i Timrå, kan inte fortsätta ha sånt lyxigt omklädningsrum för gästerna....😁.

Skellefteå hemma på lördag kommer bli en riktigt tuff match! Skellefteå lär vara desperata att ta poäng, så manage the fucking puck grabbar för det lär bli åka av, och heads up rör vi vill ej åka på skador pga tjyv smällar och blind sides

Håkkybåkky: Lite kul att vår tidigare spelare Patrik Noren som spelar i Leksand nu gav sig på Johan Larsson som alltid är sur och fick vad han tålde
Grattis Timrå ser bra helgjuten idag

KulltorpsOlli: Gott mos att ni tvålar till HV. Tack!!!!

Andersson: Känns som att man måste göra ngt med Eisenmenger snart. Helt offside på isen.

Härlig start.

Det kunde vara värre.

Exempelvis när TV4 Sport visar high Lights från första perioderna. Modos bidrag är att dom typ vann nedsläppet... Jobbigt värre.

Bojjan är fan the soul, eller hårdrock, of Timrå.

Woody Jokinen: Wohoo! Ni vet ju vad som gäller när Boyce nätar!

Zäta75: Ja Hållander och Wedin funkar betydligt bättre än Hållander och Dahlen.

Hållander-Kapanen-Wedin
Hartman-Emil-Dahlen
Sen tung lina med Pääjärvi-Lander-Walli
Och fjärde med Lundmark-Bojan-Oliver

Hur som helst är det mycket viktig match där vi bör ha seger annars drar det ihop sig kring strecket och Skellefteå hemma på lördag blir ju ingen lätt match även om SAIK för tillfället inte går att känna igen riktigt.

3 POÄNG IKVÄLL NU!💪👍

Säga vad man vill om Jokinens svada, men den där vinnarskallen som brinner i ögonen, den är inte att leka med!

{10774}: Apropå Lindgren, så borde han vara redo för A-laget tämligen snart. Jag gillar det jag har sett av honom. Ge honom mer speltid!

Herreguu dä ä match i Jerusalem ikväll 🙏🙏🙏
Själv öppna ja hemmabaren kl 10 ida å ta mä int ur denn å kann ta mä till till Rosenlunns templet ikväll!!!
Ja sitt å lyssna på Lönnå somm vanligt på Grammofon å tänk "" Mer kärlek tä Folke "" istället för HAT ❤️
Nä låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar å Giv oss FRID å VINN ikväll 💪💪💪🥳🥳🥳
Dä va bäddre förr nä int allt va så förbannat komplicerat i live!!
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-screenshot20250108120652instagram.jpg

Tom Topp: den kändes otroligt avslagen hemma i soffan med, länge sedan man hade den känslan 😖

Det vill man inte uppleva igen

Rip Kirby: bara tacka för vikariatet! Han har varit kul att se! Delat ut lite fina tacklingar gjort sitt första SHL mål och haft en fin rörelse på banan!

Det här var ett riktigt fint lån tycker jag!

Slötittar på SSK-DIF i brist på annat. Intervju med Anders Eldebrink i första pausen. Nostalgi. Skulle man sett Eldebrink i Rögle eller Färjestad? Aldrig i helvete! Som han sa: pengar försvinner men minnen blir kvar!

Finns ingen anledning att låna ut OJ. Han gör ju det mesta rätt utom mål just nu.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
SLÄPP DET SOM HÄNT OCH GÅ VIDARE!!

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
Aljd: jag gick in och kritiserade mailet som Wegar hade skickat, blev avstängd direkt!