Redigerad kommentar
På fem sista hemmamatcherna snittade TIK 4 279 åskådare. På två säsonger och fyra hemmamatcher har bästa publiksiffran hemma mot Lövet varit 3 986. Efter uppsvinget i januari, förhoppningsvis en växande framtidstro och med premiärmatch borde vi minst kunna nå en motsvarande siffra. Med en bra mobilisering når vid över 4 000 och upp mot 5 000. Vi borde dock sikta på toppen – fullsatt och 6 000. Tänk att landa över 5 000 - vilken känsla och start! När vi återhämtar oss publikt och får det här i rullning kan inget stoppa oss. Sprid budskapet och mobilisera redan nu: 13/9 – nu kör vi!
från twitter av st
"HETA NYHETER. Fastighetskungen Stig svedberg vill köpa Eon Arena. Kan rädda framtiden för @tikredeagles#timraik#twittpuck"
lägger till en artikel från st med stig svedberg.
Redigerad kommentar
Jag har nu gett upp hoppet om att slippa kvalet, gett upp hoppet om att någon gång då och då få se en vinst på hemmaplan. Nöjet att få åka hem efter en segermatch har jag inte upplevt på, jag vet inte hur länge. Jag tror det var mot Växjö i november. Jag har också gett upp hoppet att vi skall få vara med om det igen.
Ändå far jag ut till E-on och ser kvällens match. Varför? Jo, jag vill inte svika laget, jag vill vara där och visa mitt stöd och mina sympatier för laget i mitt hjärta.
Jag tycker också att det saknas en rollspelare framför mål. Typ Boyce och/eller Westin borde kunna ta den rollen. Tanken är att någon måste skymma målvakten, styra skott och slå in returer. Förstår inte alls varför Boyce använts som speluppläggare i tredje uppställningen. Jag håller också med andra här på forumet att varken Berglund eller Molinder borde få spela pp. Dom kan inte skjuta, inte passa, inte skymma. Jag tycker inte om att såga spelare men jag ser faktiskt inga fördelar med att ha dom i pp. Det går att göra tre bra uppställningar utan dom.