1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608572 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 120901
Personangreppens mästare arnio grinar om påhopp. Där har vi ett skolboksexempel på ironi.

Sv: NHL lockout 2012

Bragd-Birger: Gäääflar anamma, snygg DNA-vinkel där broder.

Mina bästa Gävleminnen är..
1. Under NHL-lockout säsongen, när vi spöade Gevalia efter noter match efter match.
2. När chartertåget till Globen, via Årsta med buss, stannade till på deras jävla central.
Ett stort rödvitt gäng i behov av att lufta lungorna skanderade:

-BRUN-ASS ÄR ETT HOCKEY BOCKEY LAG!!!,  BRUN-ASS ÄR ETT HOCKEY BOCKEY LAG!!!, BRUN-ASS ÄR ETT HOCKEY BOCKEY LAG!!!

Stor humor, inte ett öga var torrt
De stackars gävleborna dröp skitsnabbt av från perrongen och in i stationsbyggnaden.
Mission completed kom alla överens om. Fimpade, klev upp på tåget och letade fram något att läska våra nysjungna strupar med..  Någon fler som minns? (c:
Jo, vi slog något senare DIF med 2-1 på GlobeT. Och ändå stod Oksa..
Ja åsså skulle Jurtjykogården hylla sina nyblivna fotbollsmästare.
Minst 1000 rödvita sjöng spela hockey, spela hockey och de stackars fotbollsspelarna i kavaj såg mycket förvirrade ut på isen.
DIF-klacken tedde sig, i det läget, nästa tanigare ut än vad sugrören från DÖ-vik brukar göra på sina dagisutflykter till EON.

Sv: Apropå nånting...
Magnus Rövarn : Oh the drama...du lämnar nån kryptisk hint om att någon inte kommer att spela på väääldigt länge och när det dyker upp frågor på den kommentaren så anser du dig vara ifrågasatt? :) Hockeysnack är inget schackbräde och du är definitivt ingen Garri Kasparov.

Sv: Modo - Timrå IK 120816
hubbenorlen: Kanske för att dom spelar imorgonkväll?

Berka: Eftersom alla innerst inne vill spela i Timrå IK handlar det inte om vilka vi " får" utan vilka vi väljer.

Mathias: Per och Marie låter hälsa att detta diskuterats i de föregående inläggen innan ditt. 

Sv: Silly Season 12/13
Nordgren är klar på 2 plus 1 år meddelade nyss speakern till en jublande publik :)

BullaB: Marcus tackade nej till Nordgren för att han helt enkelt blev på tok för dyr. Müller var helt enkelt ett mycket billigare alternativ. Jag kan inte klandra Marcus för att han valde efter plånboken, även om Niklas Nordgren skulle göra succé i vinter. Personligen misstänker jag att Timrå fått tillgång till externt kapital för att erbjuda Niklas de pengarna, men det har jag inga belägg för.

När det gäller Niklas Nordgren så har han givetvis starka känslor även för Modo. Han spelade hela sin uppväxt för Modo och det var inte förrän Bäckman valde att satsa på Warg istället för Niklas som han drog till ÖSK. De personer som var ansvariga i Modo på den tiden har numera slutat, men Niklas var nog väldigt besviken på främst Pelle Bäckman för hur han behandlades.

Själv så håller jag på Timrå eller SAIK i alla matcher Modo inte spelar i. Jag tycker att det skulle vara väldigt synd om inte Timrå skulle kunna hålla sig kvar och hålla i ekonomin, för jag ser mycket hellre dem som antagonister än något annat lag i hela serien.

Sv: Vi som firade att Brendl var klar och som nu firar Gunno
mikenomad: Ja utom Modo då. Är väl lite väl mycket lokal anknytning för att passa deras profil.

Olle: Apropå sött så är det ett passande adjektiv för att beskriva HS-modolidernas beteende. Det är liksom ingen hejd på von oben-perspektivet, nu när man för första gången sen 2007 lyckades sprattla till och spöa Timrå sportsligt.
Det ekonomiska mästrandet är stiligt för en klubb som backat...hur många millar är det nu sedan guldet? När man så den här säsongen äntligen lyckas krampa till sig en kvartsfinalplats kukar man likväl till budgeten med sju minusmillar (för visst var det så det blev, även om man lyckades dribbla till sig någon engångssumma?). Respect!

Håhåjaja. Vore dom inte så äckliga skulle man tycka synd om dom

En Modoits hjärna är ett lotteri där varje tanke är en nitlott.

Må detta ramas in för alltid!

Sebbe klar för 2+1 

Il Capitano Hallin!

JD: "Alla vi som älskar Nollan klappar nu...*klapp klapp*..."

Timrå Icon:
Stor humor av kolan på twitter.
"@MK850415: Pizzeria en torsdag lunch.. Snart löpning kan livet bli bättre? Ja, snart helg iofs!"

Människans tunga sitter bara några centimeter ifrån hjärnan men när jag hör Brynäsare tala verkar avståndet vara flera mil...

Bissett_19: Ändå,så lyckades inte Silverström och Rostskrot inte förmå att göra mål på honom. :)

Ambroo: Den största skit som spelat i Timrå alla kategorier. Kostade en jädra massa i förhållande till prestation och dessutom har jättebebisen mage att snacka en massa skit om föreningen som tvingats betala denna monsterlön under två säsonger.

Den spelare som gjort mig mest besviken av alla som lirat i föreningen sedan återkomsten 2000.

73Sjöbba: Förvisso. Men har man inte följt med klubbens åtstramande inför nästa säsong som skyltats mediamässigt så bör man ev byta ut glasen i brillorna alt putsa dem rejält. 

I min värld tycker jag man är en medgångssupporter av stora mått om man väljer att köpa säsongskort efter hur laget ska se ut. Vill man sitt lag det bästa och bör man backa upp nu när de behöver det som mest. (Ekonomiskt). 

Gurra88: Tycker inte du ska yttra dig mer med tanke på vad du skrivit om ditt eget lag.

Sv: Espoo Blues-Brynäs IF Fredag 26 augusti, kl 18.30

Kan det vara så att detta är det sämsta laget Sundlöv någonsin ställt på isen? Ja jag tror faktiskt det..
Gurra88 Svara | Gilla -3   2011-08-27 19:21

Dream Team:

Då kan ni glömma Svedberg

" LIF har idag förlängt Johan Svedbergs kontrakt med ett år.
- Det är nått bra på gång i LIF. Vi kan ta det här ett steg till. Kul med mycket folk kvar säger Svebba."

Har ni sett tröjan Max Friberg har på bilden :D ??

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Så otroligt skönt!

jå1: Japp, snyggt gjort!

Murley räddar oss från KS förra säsongen och räddar oss kvar den här! Han förtjänar några ursäkter här inne :)

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Det ser väldigt bra ut med biljettförsäljningen då de flesta sittplats-sektioner snart är slutsålda. Det som är kvar är de sämsta platserna men de lär väl också försvinna inom kort. Ser ut att vara ca 100 platser kvar på Ticnet.  Bortastå räknar jag med att Leksingarna fyller upp och hemmastå lär ju bli fyllt. Så ni som vill se matchen får skynda att skaffa biljetter då man inte kan vara säker på att få biljett på plats imorgon. Det vore tråkigt att mötas av skylten "fullsatt" när man kommer till arenan så idag köpte jag förköp. Kul att Örebro-förlusten ändå ger klirr i kassan. Vi är ju i mer behov av pengar än poäng så det ordnade grabbarna fint. höhö

Sv: Lilla SM 2012
Vill ha!

Bra att MoDo förlorade igen. Det är många i Västernorrland som behövde det.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02
Frella: Du har nog rätt. Jag själv hade en obetydlig roll i styrelsen och gillade inte TJ. Minns att jag sympatiserade hårt med och tog parti för Stenberg och hans visioner. Han älskade supportrar och sponsorer. Även Söderström var en kraft jag så upp till. Men när TJ manövrerade ut Stenberg, då åkte man givetvis ut med diskvattnet. Minns en del episoder som i gryningens bleka krankhet såhär efteråt visar att man redan då borde satt sig på tvären... Kanske. Lätt att vara efterklok. Nu ser man med sorg på vad som händer i och runt Timrå IK.

Värst är att man fostrat in nya supportrar i denna jobbiga soppa. Min son som går på särskolan, han missar inte en match med Timrå IK! I går satt han med sin webradio och följde som vanligt matchen live. (Den svindyra TV-kanalen sade jag upp) Han tröstar mig med kommentarer som:

- Det ordnar sig nog. Men man ser hur dåligt han mår. På skolan får han gliringar, men ändå sätter han på sig sin TIK-tröja när han står på kommunens isbana och skjuter slagskott timme in och timme ut.

Tänk om Timrås förbannade jävla ofokuserade välavlönade hockeyspelare kunde se och förstå en sådan supporter och visa lite jävlaranamma!

Men som sagt var, vi kanske skulle agerat tidigare...

Är det bara jag som har en känsla av att vi faktiskt slår AIK på Tisdag?

Enligt uppgifter har PERRA fåt sparken !

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Ojojoj!!! Prommade ner med min Skellefteå-polare i går natt, mot beachen. Vi hade gett oss fan på att hitta någon som sände matchen live. Vi gick från ställe till ställe men med samma bistra svar: "-solly, no hävv, no hävv. But you want massage, I bling fol jo". Vårt svar blev, som vanligt 'no thank you' och vårt tålamod började så sakteliga tryta. Tur dock att en kall öl på stranden är lika vanligt som en mygga i Sverige om sommaren eller en byxvarm explorer på en Timråmatch på vintern. Nåja, vi gav inte upp, vi gick vidare och helt plötsligt ropade en kille på oss. "-Hallååååå, titta teve, kålla lite, titta håcki?" vi svarade att vi ville se Skaik-Tik varpå han svarade "-yes no ploblem, fix for you". Kanon tänkte vi.... Sedan började matchen. Sicken jävla fight alltså. Helt sjukt! Närkamper, pungsparkar och andra tjuvnyp. Vi sänkte säkert en 8-10 Chang, rakt av...och kul hade vi. Kvällen gick, vi hade det bra ihop, vi två. Framåt 4-blecket på morgonen, då vi lite halvt onykter började vår tripp hem frågade jag min vän vad vi hade varit med om. Då svarade han att vi sett en Thai-boxningsmatch mellan Thai Tim ra och Skai ho ky. Men snacka om spännande. jag som trodde jag sett på ppv... Thai Tim ra vann emellertid med 2-0 om nu någon ville veta. Nu Chang i massor. Hej hej. .

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2011-12-08
Bad_Brett: Du måste ju äta något du inte tycker om, om det ska vara en bedrift.

liston:

Tänkte dela med mig av Brynäs taktik igår.

Man kan väl säga tt den inte gick nåt vidare.

Uppladdat:

500x0-vad_matematik_kan_goera_med_dig_1.jpg

Sv: Silly Season 11/12
Hahl Bundy: Ursäkta men stoff är så cool så man egentligen inte får prata om hur cool han är..

Och hans kunglige coolhets coolhet går inte att mäta heller, få det inte finns något internet måttband i världen som kan mäta hans e-penis.

stoff: Du måste vara den coolaste av de coola.
Du vet tamigsjutton allt som ingen annan vet. Vad är oddset på det?

Jag bugar o niger. Himlar vad cool du är.

Edit: Nu satt jag ganska coolt själv. Hur cool är Jag då?

Redigerad kommentar

Nästa säsong, den 8 december spelar vi en utomhusmatch mot er. Brynäs fyller 100 år och matchen är en del i firandet.

Arenan som byggs upp kommer att ta runt 15 000 åskådare!

Kul! :)

Redigerad kommentar

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2011-10-13
Olle: Grattis till seger och jag beklagar det fula påhoppet. HH borde gjort det på CZ istället

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2011-09-29
liston: Han står utanför 4 kedjor helt enkelt. Men det skiter han fullständigt i kan jag säga. Efter matchen kom han ut på isen igen och körde ett hårt skridskopass. Mycket, mycket fint att se. Tummen upp, hela HS!

I övrigt var den här segern overkligt viktig! Känslan är att vi KAN bli ett rätt så bra hemmalag den här säsongen. Vilket ju är ett måste.

Oj vad skönt.

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
jå1: Men för helvete, vad ska han säga då? "Åtgärder krävs, ska sparka halva laget och pissa Perra i ansiktet." Kom igen. Var lite nöjda över att han inser allvaret i situationen. Ni som driver den onyanserade delen av kritiken i den här gästboken kan dra åt helvete. Ni behövs inte. Ingen behöver er. Inte ens er familj. 

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2011-09-27
RocknRolf2: Var inte det där ett ganska onödigt inlägg från din sida? Hade det inte räckt att muttra det där för dig själv? Du lär väl ändå landa på en 10 000 kritiska säsongsinlägg framåt april med tanke på vilka bekymmer som finns i klubben just nu. Ingen HS-läsare har eller kommer missa vad du tycker.

Det där var en glad nyhet för många och eftersom du inte hade något kritiskt om den nuvarande lösningen utan kände dig enbart tvungen att på nytt konstatera hur dålig den förra lösningen var så känns det helt enkelt bara onödigt och jävligt tjatigt!

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Jag fick en chipspåse idag på jobbet som var tänkt till en tävling. Den rymmer ca 35 st 300 grams påsar. Den kanske vi kunde överlämna till Kolan innan match? Skulle vara klockrent.
;)

Det blir nog ingen Hynning i Timrå Så ingen behöver oroa sig.

Patrick Polly m.fl.: "Vi har låsta tillgångar och kommer att klara utbetalningen när sign out-bonusarna faller ut. Varje år har det gjorts utbetalningar och några år till kommer det att göras utbetalningar."

Kan man tolka det på annat sätt än att de låsta tillgångarna täcker de sign out-bonusarna som är aktuella i närtid? Ja det kan man, om man väljer att se allt i Roy Andersson-nyanser: En supporterskara satt på andra våningen och sjöng du olevande.

Bufferten hon nämner och som man bygger upp är inte enkom för bonusutbetalningar. Ersson är ekonom i grunden och hon hade aldrig hoppat på detta uppdrag om finanserna var åt helvete.

Det står svart på vitt att spelarbudgeten kommer att vara densamma som under nuvarande säsong - sign outs eller ej.

Det var inte bara Nubben som var upp på scen och pratade, han avslutade hela kalaset. Det var Olof Hellström + Helene Ersson som pratade också

Zäta75 Jag förstår din tanke utifrån hur jag beskrev det och din initiala fråga. Det klubben berättade ang mentala coacher är att man jobbar det för att man vill stärka ledarskapet hela vägen genom föreningen. Jag tror inte att det är bara Martin Romö som man jobbar med utan, som det lät på Nubben så finns det fler. Främst för att man ska klara av att hantera kravställningen och kräftgången som kan vi under säsongen.

Smörgåsen Det kanske var ett lite slarvigt citat av mig utifrån det Nubben sa. Han sa att vi letar på alla hyllor, men inför förra säsongen med det sätt som Olli ville spela på, så gick det inte att handla ifrån övre hyllan med tanke på bredden vi skulle ha i laget. Nu inför i år så är förutsättningarna annorlunda. Vi kan handla mer ifrån övre hyllan, men vi kommer samtidigt inte gå bort oss och handla dyrt bara för att. Det handlar mycket om att få rätt person till laget så att man passar in i den hockey Timrå vill spela. Och ibland så kommer vi behöva satsa på utvecklingsbart för att det ekonomiska ska gå ihop.

Red Bulls Ja man pratade lite grann kring investeringarna som man ska göra i arenan. Framför allt så är det kommunen som äger arenan och alla de investeringar som görs kommer att bekostas av dem, men det ska samtidigt innebära ett mervärde för TIK när man gör dem. Det kommer komma tillbaka i form av ändringar i hyran för Timrå. Man kommer också att göra det stegvis och inte allt på en gång, då huvudfokuset just nu är att göra Timrå till en stabil förening med god ekonomi.

Men några förändringar som kommer inför nästa säsong är de som blivit aviserade i tidningen bland annat med aktiv sittplats (där man krymper ståplats). Man kommer att erbjuda ett alternativ till mat innan match, så att man slipper handla maten på närliggande matställen. Man kommer också att satsa på att få det att flyta bättre med hockeybussarna då de framförs mycket åsikter om att det är krångligt att ta sig till och från arenan. Man kollar också på att utöka med en till pub (något mindre) för att det är knök på de pubar som finns.

Såhär, sammanfattningsvis så gillade jag det man pratar om och visionen som är lagd framåt. Det känns som att vi är på rätt väg med det och vi måste ha tålamod med att allt inte kan hända samtidigt. Om de lyckats sjösätta den här planen så kommer vi att ha en välmående förening som på sikt kommer att vara en bra utmanare i hockeysverige. Jag gillar framför allt hur man pratar om att vi ska vara ett Medelpadslag som har bra och tighta samarbeten med klubbarna i närområdet för att få bättre utveckling på våra junisar.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag skulle önska att Timrå var lite mer Luleå. Lite skitigare, lite elakare. Som lag, som förening och bland supportrar. Det är slutspel nu, Luleå har hackat under säsongen men nu brinner de. I Scandinavium avgör de i förlängningen och målskytten (Levtchi) tar tillfället att bajsa lite extra på festen i Göteborg genom att använda Frölundaspelaren Cederqvists målgest älgen. Så jävla provocerande töntigt för hemmafansen men det är precis såna här grepp som flyttar fokus och stör det mentala. En av alla dessa små ingredienser som hör slutspel till och som lag som Luleå är så bra på. Där vi i Timrå snarare är som kyrkans korgossar i jämförelse.

RYGG HANS: Ja det är väl mer eller mindre bekräftat från Freij själv att det blir Timrå nästa säsong?

Cobbel: Härligt att höra, alltid känts som Heikki givit 100%. Visar på god karaktär. Biter ihop och kör på. Den ende som har uppsida inför nästa säsong.

Vad är det för troll här inne som vill få en att köpa att Lundmark sitter med 150K i månaden 🤣🤣
Grunden för detta är att han spelat i NHL? Asså det har han ju aldrig gjort. Han har spelat några matcher i AHL - helt annan sak.
Din källa driver nog med dig 🤣

JanneH: Vilket jävla svammel från Nubben att andra ska kliva fram? Ja vilka då? Alla våra breddforwards som tillsammans typ skrapade ihop runt 10 mål på hela säsongen? Våra breddforwards som fan inte gjorde ett enda mål på dom sista 7 matcherna som gjorde att vi missa slutspelet? Skapligt naivt att tro att dessa bara på nåt magiskt vis plötsligt blir skitbra över en sommar.

Aura
Uppladdat:

500x0-img2013.jpeg

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14
Per HApps: Är absolut villig att swisha om någon/några tar tag i att tacka av Bojan i nån av nästa säsongs första hemmamatcher med Tifo/blommor mm.ä och det tror jag även en stor majoritet här är positivt inställda till.