1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614816 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1774290

Sv: ekonomiskt tungsinne
Det är skillnad på lån, skuld och en faktura som fallit till betalning. Jag är övertygad att klubben gör ett litet plus resultat iår på ca 200.000 men trotts det kommer likviditeten och förmågan att betala räkningar i tid vara svag då vi har ett för litet eget kapital. En enklare förklaring är att dom pengar klubben har sitter fast i hockeyklubbor, drivmedel till ismaskinen och fodringar på sponsorer för framtida kundaktiviteter. Med dessa är det svårt att betala räkningar. Men fortsätter publiken öka så bygger vi sakta och säkert upp ett eget kapital dom gör vår betalförmåga på kort sikt starkare. 1000 fler på en match ger ca 150.000 i rena pengar, minst!

Så ta med en vän, eller än bättre fira släktträffen i en loge.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.