Johan Ryno
Ryno på lån? jahopp. En av årets stora floppar i hockeysverige... men känns väl rimligare som lån än han den där tjecken iaf.
Tror inte att ni heller hade vunnit utan målvakt.
mok:
Med tanke på att Lathi bestämde sig för att bara plocka ut Timrå spelare för en massa skitsaker som han blundade för när en Frölunda spelare gjorde samma sak..
Så ni fick ganska logiskt ett övertag i matchen men det var fan inte mer heller..
Du kanske tom tyckte att Lathi var bra i den matchen??
Blir spännande att se vad han går för i Timrå.
dj:
Med tanke på att Frölundas form så skulle ni ha pissat på Timrå som med 7 man borta spelade jämt med ditt lag..
Även om Frölunda vann med 4 - 1 så speglade inte slutresultatet hur det såg ut i matchen..
Ryno hoppas jag på allvar Kjellgren skänker bort till er gratis, maken till värdelös spelare var det längesen jag såg i Frölundas A-trupp, killen har ju inte ens målat i allsvenskan efter att ha varit utlånad till AIK.
Sen vem är det som lider i GBG?
Vi är på väg med stormsteg mot slutpel och sist jag kollade var det just Timrå som åkte hem från Götet med 4-1 i baken.
Se man kan visst va uppkäftg ändå :)
Men en del skribenter verkar ju ha gröt i huvudet med sina mindre begåvade kommentarer apropå det faktum att Ryno snart är förlorad för VF.
Det är så skönt att se Göteborgarna får lida lite också. De har börjar bli alltför uppkäftiga i takt med gulden de senaste åren och dansat runt i en gigantisk såpbubbla som nu har spruckit.
Glöm inte historiken Kalle & Ada!
Folk gnäller över att det är mörkt ute på gatorna nuförtiden men det var mörkare förr!
Varje gång vi lyckades iscensätta våra strategiska kupper i praktiken och omvandla det till regelrätta rån så är det underbart!
Jag njuter verkligen!
-Jag anser att dom inte har lika stor talang: detta innebär ju att du sett Ryno och en himla massa andra talangfulla och mindre talangfulla -86or. Och förmodligen oerhört många gånger för att kunna säkerställa en sådan "diagnos".
Personligen tycker jag att det känns bortkastat att värva en oetablerad spelare som har siktet inställt på att bara stanna en säsong, för att sedan dra vidare. Det är skillnad om man värvar en etablerad elitseriespelare för att få spetskompetens, med vetskapen om att han försvinner efter en säsong.
Men bäste General, om du har dom scoutegenskaper du utger dej för att besitta tycker jag definitivt att du skall försöka hjälpa till att unga talanger åt Timrå...
"Malmöjunior flyttar hem från Kanada.
-------------------------------------------
Redhawkprodukten Björn Svensson flyttar i sommar hem till Sverige. Men det är inte säkert att det blir till Malmö.
-Vi har fått ett kontraktsförslag från Timrå, säger Gunnar Svensson, hockeyagent och dessutom pappa till Björn.
19-årige centern Björn Scensson har producerat 55 poäng på 62 matcher för Moose Jaw Warriors i den professionella kanadensiska juniorligan WHL.
-Malmö Redhawks?
-Jag hade en diskussion med Peter Andersson (sportchefen) i julas. Och hör Malmö av sig igen kan de säkert vara med i leken, säger Gunnar Svensson."
General_Moisio:
Två lägen alltså, endera så tillför han redan i år enormt mycket, är värd pengarna redan nu men kommer då också att sticka till NHL redan nästa säsong. Något som innebär att alla de där slantarna trots allt inte var en så bra investering.
Eller så tillför han inte speciellt mycket i år, är därmed inte värd pengarna och kommer bli kvar ytterligare ett år i ES. Låter som en loose - loose situation.
Eftersom hans plan är NHL efter en ES-säsong så får väl ES-klubbens roll snarast bli ett avstamp på vägen, frågan är vem som vinner mest på den affären, Ryno eller klubben. Är inte så säker på att det är en så jättebra affär för en svensk klubb att erbjuda ett förhållandevis guldkantat 1-årigt kontrakt för en spelare som bara ser det som en tid att utvecklas...
Skillnad då om man kan skriva ett längre kontrakt och också då givas möjlighet att njuta frukterna av den förväntade utcvecklingen. Som det ser ut nu blir det den ev. NHL-klubben som får det stora nöjet. Det finns ju en rad exempel på upphaussade talanger som fått lite för stora förväntningar lite väl tidigt, Johannes Salomonsson och Robban Nilsson är väl två lysande exempel...
Skulle inte skada om Tik skrev kontrakt som är längre än 2-år med de tongivande spelarna,
Måste säga att skellefteå imponerar både på isen och organisation.
Jag är otroligt glad att vi inte hamnade i Ks för Både Malmö och Saik har starkare lag än TIK.
Får Saik behålla de spelare de vill och Krydda med Hedström och ett per etablerade spelare har de ett lag för den övre halvan av ES.
Känner lite oro över att det inte presenterats mer än ett starkt Nyförvärv.
Med lite tur kan pärsinen komma upp i samma klass som Mandy.
Känns som om det skulle behövas 3-4 etablerade Lanslagsspelare för att få en bättre trupp än i år.
Får bara för mig att den finns en hel del talang i andra 86:or oxå som vet var målet står och kanske inte har samma löneanspråk som Ryno kanske har.
Men vad fan vet jag, jag är ju bara en en läktarcoach :-)
Det finns en del 86:or som åtminstonde gjort mer poäng än vad Ryno gjort denna säsong, går dom bort för att dom "bara" är 1.75 och väger 75 kilo?
Är det så att storleken HAR betydelse trots allt?
För vilket lag han än väljer som kommer han bli grymt nyttig.
De vore en kanon värvning för Timrå.
Kerstin_k:
Enligt denna artikel i Aftonbladet var hans plan att slå sig in i ett NHL-lag till säsongen 07/08, så förmodligen kommer den ES-klubb som får honom att bli av med honom till säsongen efter.