geggelundin: Det är ju kanon att alla bottenlaget ständigt spelar X med varandra.
Varför heter det förresten slutspelsstreck? Det verkar ju för Timrå vara en slags nedre gräns av okänt material som är omöjlig att forcera. Med tanke på att vi på de senaste 12 matcherna mäktat med 1 trepoängare är det tammef### amazing att vi ligger kvar på slutspelplats och dessutom med 1 match mindre spelad en lagen efter oss.
Ska're va så märkvärdigt svårt att ta sig från en slutspelsplats :)
LingaN: Så klart att publiken spellar roll 5000 istället för 4000 är pengar, men än är inte säsongen över, vad som helst verkar ju kunna hända. Modo kanske är större än TIK nästa år detsamma med Brynäs, folk vill ha underhållning och de för de i sina fina evenemangsarenor, tyvärr uppfyller inte E-on den kategorin ännu mycket på grund av smala inkörsportar till arena, men visst skulle väl E-on kunna fixa melodifestival när Ejendahls kan, om e-on byggs den lite smartare. En av målisarna byts eller lånas ut mitt tips att nån målisarna får matchträning i allsvensk lag, för #35# kommer efter jul
LingaN: Har den säsong vi spelar nu gjort att Timrås ekonomi är bättre än MoDo´s? Var det så jag sa? Eller framställde Mittnytt det hela annorlunda? I så fall här jag fel.
Nej, det jag menade var att MoDo redan förra säsongen gick rätt mycket minus. till skillnad från Timrå, som gjorde sitt bästa resultat någonsin.
LingaN: Visst är det så, men det är knappast någon nyhet. Heller är det inget som lär hjälpa nämnvärt mycket i dagsläget. Det är nog bara att skrida till aktion som gäller, vad avser nytillskott till truppen.
geggelundin: Med tanke på att alla lag under oss mötte varann, tycker jag vi ska vara jävligt nöjda med hur det hela artade sig. Dags för TIK att rycka upp sig nu, det är rätt svårt att förlora sig kvar i ES med så många omgångar kvar.
Tre matcher har spelat ikväll. Frölunda - Mora, 3-2 till Frölunda Djurgården - Brynäs, 4-3 till Djurgården på övertid.. Djugården ligger på samma 30 poäng som oss nu. Södertälje - Leksand, 3-2 till Leksand på övertid. Leksand på 21 p, Ssk på 24.
Moverare: Mats Hansson kanske är den spelartypen som växer ihop med andra bättre spelare. Utrymmet för tillräcklig speltid kontra utveckling fanns tydligtvis inte i Timrå IK under fjolåret, därav flytten till IFSH. Tyvärr för Mats del var väl omgivningen kanske inte den som passade fullt ut, ja, om min lilla ihopsnickrade teori nu stämmer, vill säga.
Icetea: Hansson spelade ifjol, men att påstå att han höjde laget är att överdriva. Stabil spelare, men av ganska ordinär Allsvensk klass, åtminstone ifjol.
Icetea: Ett samarbete skall vi ha, men frågan är om Sundsvall är berett att agera farmarlag - och det är dom inte...så det bästa är väl att leta en samarbetspartner utanför distriktet, där spelare som inte platsar i Timrå eller behöver matchträning kan matchas in i A-lagsverksamheten på en liknande nivå. Nybro, Växjö, Almtuna - you name it...
rupert: att ha sett alla hemma matcher ,så skall vi väl inte säga att Oksa år bättre än Asplund, ingen av dom kan väll ,eller har avgjort någon match ännu ...och kommer inte att göra det .Jag säger behåll den billigaste och byt ut den dyraste .Då kanske backarna kan spela med ett större självförtroende .. eller hur
Moverare: Naturligtvis skulle Johan Asplund mycket hellre spela i Skellefteå AIK än IFSH om det nu funnits ett behov av en målvakt i SAIK. Vilket det i dagsläget inte gör.
NH90 hörde av sig tidigare angående Asplund men då var det inte aktuellt. Så valet står mellan IFSH och NH90. Men eftersom ni är så otacksamma och ouppfostrade så är min gissning att Aspen snart är tillbaks i PEAB Arena.
ernie eagle: Skriver som en kratta gör jag också för tillfället. Hoppas ni förstod andemeningen och är utrustade med förmågan att kunna läsa mellan raderna.
Moverare: Det handlade väl snarare om att en uttalad önskan från Fredrik Sundins håll att han inte ville bli utlånad till Sundsvall utan ville kriga vidare i rödvitt då ansåg att IFSH var ett för dåligt lag att spela enligt hans tycke.
Så jag tror i Nubben bromsade honom på något sätt. Sen dök upp SAIK upp i bilden och i ärlighetens namn, om du bortser från dina känslor nu. Har man varit i FBK:s organisation och kommer till Timrå IK och sedan tvingas till utlåning, vad väljer man då? Sundsvall Hockey eller Skellefteå AIK?
För mig är det hela glasklart!
Varför valde exempelvis inte att bo kvar i Sundsvall (i en stad han trivdes ypperligt i) om han nu varit så sugen på spel hos de blå utan drog till Stavanger i Norge istället?
Moverare: OK - men om jag ställer frågan så här: Tror du inte att Asplund i allafall är LITE bättre än Ottosson? Skulle vi få låna en målvakt som är aningen bättre än Oksa, så ser jag det som en liten (men dock) kvalitetshöjning. Är du av uppfattningen att Asplund är en sämre målvakt än Ottosson, så förstår jag din skepticism, annars inte...
Kevin O Shea: Jag har ingen övertro på Ottosson. Men han har en räddningsprocent på nästan 90, och bara en målvakt i Allsvenskan har gjort fler räddningar. Det är jävligt bra med tanke på hur lite hjälp han fått. Elitseriemässig? Knappast. Men jävligt bra. Så vi är otacksamma? För att vara otacksam måste det finnas något man skulle kunna vara tacksam för. V i har inte fått ett smack från timrå. I fjol lät Nubben Fredrik Sundin sitta på bänken hela vintern hellre än att låna ut honom till oss.
Men jag håller med dig om att sammarbetet ska brytas.
Moverare: Har ni övertro på er målvakt? Är Ottosson nästan elitsereimässig? Fortsätt med honom i målet då - och så får vi hoppas att ni inte blir krusade, och att Asplund (om nu så blir fallet) lånas ut till någon klubb som tycker sej behöva en bättre målvakt.
rupert: Håller med. Oksa är helt klart mänsklig, men det är inte han som envisas med att göra Backlundare till demonkeepers. Men sure, som ett led i en större omstrukturering antar jag att det ska börjas bygga bakifrån. Men då gäller det att man agerar på alla positioner. Blir ju lite löjligt annars, om Oksa får foten när det är målskyttet som är det verkliga problemet.
Moverare: Du får tro vad du vill. Jag litar på mina källor, du litar på dina källor. De visar sig väl vem som får rätt eller har fel.
När det handlar nyförvärv kontra spelarförluster är det alltid spekulationer fram tills papprena är påskrivna, faxade och klara. Men jag är tämligen övertygad om jag har rätt den här gången. Well, jag har haft fel förr, men vem har inte haft det?
Jag står åtminstone för mina åsikter! Att jag sedan hamnar i blåsväder ibland är smällar man får ta när man är kontroversiell och vågar tycka någonting.
Jag är inte sämre människa än att jag kan erkänna ifall jag har fel. Fast egentligen var det aldrig meningen att jag skulle sitta här och spekulera om just det vi nu avhandlat. Men diskussionen föll så ut att jag var tvungen att delge samtliga namn för att folk skall förstå och för att jag inte skall få hundra frågor osv.
Nej det har inte förts någon diskussion mellan klubbarna om detta. Men jag har förklarat för dig tidigare varför jag tror att Asplund kan komma att bli utlånad.
Vill inte Sundsvall ha honom så vet jag att NH90 är intresserad av att låna in sin gamle hjälte igen.
tjobba: Målvakterna är definitivt INTE det största problemet. Oksa håller godkänd ES-klass, varför vissa tycks ha en lätt övertro på Asplund förstår jag dock inte. Han har definitivt inte varit bättre än Oksa! Men som sagt, ingen av dem är överjävliga och har förmågan att ensam vinna matcher åt TIK (som Kapanen kunde i sina bästa stunder) men med ett fungerande utespel duger de gott! Det är i huvudsak utespelarna som brustit denna säsong..
ernie eagle: Du har inget mer att säga eftersom du dillar. Jag har tokkollat, och ingen, ingen känner till vare sig att Kappanen är tillbaka eller att Asplund ska till Sundsvall.
ernie eagle: Jag anser ändå inte att Kapanen på något sett är en bra lösning. Vad alla nu än tycker, så är inte målvakterna vårt största problem! Visst, att få se Kapanen i Timrå igen skulle vara stort, enormt stort..Men om det är nödvändigt, det vetéfan
ernie eagle: Var har du fått uppgifterna om att Kapanen med största sannolikhet återvänder efter jul ifrån? Var det nåt som kom fram under intervjun med Nubben?
tjobba: De har ju under en längre tid spekulerats i Kimmo Kapanens återkomst. Jag har ihärdigt protesterat mot detta under längre tid. Men har på sistone insett att någonting måste hända och Nubben bekräftar ju i dagens ST att "huvuden kan komma att rulla".
Tabellplaceringen är jag inte orolig över men den nedåtgående trenden är alarmerande och måste åtgärder vidtas är jag inte främmande för att fatta obekväma beslut.
Och med största sannolikhet återvänder Kapanen efter juluppehållet. Därav diskussionerna kring en eventuell utlåning av Johan Asplund till IFSH.
Dream Team: Heeey, vänta nu, har jag missat något: "att nu tvingas låna ut en keeper man ändå trott på under säsongen." Uppdatera mig, låna ut målvakt, va? :-)
RTS: Tänk till litegrann nu, vetja. Vilken av Oksa respektive Asplund har merparten av säsongen varit den uttalade förstemålvakten? Svaret är givet, Oksa. Vilken av samma två målvakter har faktiskt vunnit matcher åt sitt lag? Svaret är lika klart där, Oksa. Ett rätt så enkelt val som jag ser det, ja, mitt uppe i allt bekymmer att nu tvingas låna ut en keeper man ändå trott på under säsongen.
RTS: Du inbillar dig väl inte på fullaste allvar att Timrå släpper Oksa med gällande kontrakt till IFSH?
Den som ligger närmast till hands att tillfälligtvis få packa trunken och flytta söderut är Johan Asplund. För man tar ju inte hit Kapanen för att nöta bänk alternativt spela med IFSH.
Varför heter det förresten slutspelsstreck? Det verkar ju för Timrå vara en slags nedre gräns av okänt material som är omöjlig att forcera. Med tanke på att vi på de senaste 12 matcherna mäktat med 1 trepoängare är det tammef### amazing att vi ligger kvar på slutspelplats och dessutom med 1 match mindre spelad en lagen efter oss.
Ska're va så märkvärdigt svårt att ta sig från en slutspelsplats :)