Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Äh, idag var det ett positivt steg framåt. Vi spelade bra långa stunder och fick med oss poäng. Första på bortaplan för i år. Det kan vara nog så viktigt. Nästa gång kanske det blir 3 poäng tack vare bättre självförtroende.
Ambroo: Ja jag vet inte vad jag skall säga, jag ger Challe tid fram till uppehållet, sedan kan vi ju även passa på att bryta med ett par välbetalda backar när vi ändå är i farten.
Jag är djupt oroad för Timrås fortsatta Elit existens.
Jag skulle kunna säga att allt började när Kenta J försvann, men jag avböjer, för de räddar oss inte nu...
Håller inte med om att en pinne är en skänk från ovan idag. Det är ett hån från nedan. Vi tar inga pinnar borta, ens mot ett Luleå som bara har en fungerande femma.
Däremot håller jag med om resten. Skogs är just nu ungerfär som en fasförskjuten sinuskurva, som man kollade på under fysiklektionerna. Han är så fel att det nästan är omöjligt att kopiera. Sådär så att man faktiskt tycker synd om honom. Det är liksom inte roligt länre ens att kommentera.
Den enda ljuspunkten är samtidigt den vilande faran. Vi är med i alla matcher, förlorar alla med udda målet, men förlora gör vi likt förbannat, som en töntig kille med fel frisyr som blir kompis med alla tjejer men aldrig får ligga
Fy fan - Jag är nära att ge upp av ren självbevarelse drift...
Trollkarlar, ha ha ha. Förluster mot Borås, Oskarshamn och ÖREBRO. Nja, jag vet inte jag. Men den diskussionen får vi ta på annan plats.
Säger åter igen, sparka challe...
han har lyckats förstöra Timrås spel under sina säsonger..
jävla hästkarl.
"De som är bäst för dagen ska spela i den spelformen höhö", säger Charlie. Spetsen ska spela, säger jag. Nu får man väl halva forumet efter sig och kommentarer som: "DÅ Kankse duh s ka ta överr då istälett?+??+
Tycho: Visst det går att hitta vilka paralleler som helst, men en sån etablerad HS medlem som dig borde ju även se vart det lutar.
Jag tycker det är alvarligt fel när en sån som Skogs som är sämst på plan utan konkurense får spela princip non-stop.
Straffen får Challe ta på sig, att sätta Hynning som straffskytt i detta läge är som att ljuga om att den enögde är kung i de blidas rike.
sv.wikipedia.org/wiki/Juhani_Tamminen
www.hbl.fi/text/sport/2009/4/11/w26020.php
Annars precis lika dåligt Timrå som tidigare. Det är få gånger jag kan vara så objektiv att jag anser att Timrå förtjänar ett dåligt tabelläge, men...nu gör man det sannerligen.
Försvarsspelet är bedrövligt. Bedrövligt. Och backarna...herreminje. Erixon är magisk, Styfen ok, men sen: ujujuj. Skogs är nästan parodisk därute just nu. Som en Jim Carrey film, 'Mannen utan tajming'. Allt han gör blir fel. Stöter han fram tar han beslutet precis så mycket för sent att situationen är för långt gången och han blir överspelad med spelvändning som följd. Ska han lägga pucken mot mål gör han det e x a k t i det ögonblick en klubba eller motståndarben är i vägen. Och ska han vända hemåt gör han det precis när ingen annan i laget är där för att hjälpa honom. Fascinerande.
Moe är en annan som ser helt miserabel ut. Vad har hänt med pojken? Fattar absolut ingenting. Challes hårda markering ser mer och mer motiverad ut för varje byte han gör.
Nä, hörrni. Är detta kul att titta på? Svar nej. Jag kan knappt kolla utan skämskudden framför mig som en sköld. Någonting måste hända. Och det jävligt snart.
Eller inte..... Bra coachat av Challe idag förövrigt. Kan man klona Sebbe ?
Jävla skit säsong !!!
Vi har tyvärr 2:A-målvakter även i år, fast vi har ett bedrövligt försvarspel ska
Lindbäck ta 2-av 3 i dag....Blandar och ger precis som Backlund gjorde!
Det här duger inte Challe, tror att en ny röst skulle göra susen....
PP under all kritik idag igen. Låt Corso spela nonstop i PP. Det är det han har betalt för.
Ambroo: Nä jag vet inte, Challe o Skogs förlorar matchen åt oss idag.
Men jag tycker en sån som Anger visar vilja, och får han inte chansen nu med canadickerna nu vet jag inte vad jag gör.
Ang Lindbäck så kommer ju tyvärr Challe in i bilden igen.
Jag är rädd att det är kört nu, tyvärr, 3p idag var nästan ett måste. En KS mot Modo klara vi aldrig.
Bort med han och linkan inför nästa säsong oavsett om vi lirar allsvenskt
eller elitserien.
Ta hit en riktig coach som kan matcha laget, nu har challe rullat runt på alla femmorna i alla säsongerna han varit här. Nu får det vara nog, nu stänger jag sponsor plånboken för gott om inget händer inom ett par veckor.
Som det ser ut så är Timrå IK som föreing inte ens värda entrebiljetten.
Ja ja jag vet att jag är sveriges sämsta supporter, men någon måste säga ifrån nu annars så sitter vi i kvalserien med skägget i brevlådan.
Vad händer när skadorna börjar ramla in, kanske laget börjar käpa då?
Juhani Tamminen du är hjärtligt välkommen till Timrås dockhus där isprinsessorna uppträder...
Du som sa att det såg bra ut, när var du hos optikern senast?
Rönnqvist och Robertsson bör få fason på AIS först. Ok, Starka segrar mot AIK och Leksand. Annars har de ju också haft problem.
1 poäng borta mot Luleå är väl ett steg framåt, men känns tungt ändå just nu.
Timrå IK, vi ger aldrig up !!!
Tomas Skogs, har han mest istid idag?!
En stilla undran, är Lindbäck inkontinent??
Nä, men Challe har varit här i 3 säsonger och inte fått till spelet.
Rooster23: Tyvärr räcker det inte i det läge vi befinner oss i.
Hela laget andas osäkerhet fast vi gör en bra match, utan nollor som Skogs hade vi vunnit idag.
Som sagt en okej match och med normalt självförtroende hade vunnit hur lätt som helst.
Sebbe i en klass för sig, tätt följt av Anger. Men Anger visar att han skall spela med Corso o Sonnen
Björn Svensson en stor besvikelse idag.
är vad som gäller.
En pinne borta=ett litet steg framåt.
Nu dominerade vi hela sudden och sen gör Luleå mål på sitt enda läge. Så jävla signifikativt.
Utan att ha sett matchen är jag nöjd med en pinne i Luleå. Hemmastarka Luleå!!
Fixa special-teams nu!