Ibland förvånas vi över olika medias märkliga utspel rörande Timrå IK.
Är det inte helt vindpinade journalister som bara måste ha en modotatuering i ryggslutet, då är det någon helt "puckad" mediatyp som absolut inte delar oss objektiva TIK:ares syn på laget i vårt hjärta.
Den här tråden kan med fördel användas när vi hittar sådana avarter.
Ett riktigt magplask bjuder den i övrigt mycket subtila tidskriften Slits på i nästa nummer som utkommer dagarna före påsk. (tisdag-onsdag ungefär)
Över tre sidor med krigsrubriker lydande: "HOCKEY UNDRET FRÅN Ö-VIK" fläskar man okritiskt på om laget som utan tvekan är årets största hockey-looser.
När Wayne Gretzky kläcker citat som:
"Det svenska folket borde vara väldigt stolta över vad de har åstakommit"
Då vill man bara inse att killen inte sett alla snäva svängars baksida. Han borde få en DVD med Wernbloms alla tokspel för att inse att alla svaga fotleders rike också döljer något mörkt under det solkiga täcket.
Nu har Zlitz väldigt många bra sidor, därför är det lätt att bortse från en sådan här praktmiss;)
Inte heller helt omöjligt att vi får se fler modoloider i Zlitz. Tidningens utmärkta artikelserie "Dårar vi mins" kör kanske en hockeyspecial framöver...
Avslutar med artikelns avslutande rader:
"När övriga hockeyvärlden förundras över hockeyundret från Ö-vik tar man det hemma i Ångermanland med en axelryckning. För dem är det vardag. En ytterst framgångsrik sådan."
Jo, jävlar! Det var innan man blev totalt söndertuggad av Timrå IK;)
Våga erkänna att Zlitz är den typen av lektyr som bäst passar i vår dagliga tillvaro av svettiga hockeytröjor och mysko hockeyskydd!
Visst, jag prenumererar på Svenska Dagblaaaaaaadet också. Bara så att inte prevbäraren ska börja undra;) Men den fixar jag inte att läsa. Dessutom är pappret inte lika lätta att torka av.
Därtill kommer Zlitz levererad i någon märklig plastpåse... Först trodde jag att det var något stänkskydd för de högbystade mittuppslagen, men senare insåg jag att det mer var för att bättra på min image...
Nu är skadan redan skedd. Min image kan inte bli sämmre. Och jag hyllar Zlitz som ett kulturellt magazin i klass med vissa vältummade exemplar av Buster och Svenska Mad. Eller varför inte dessa helt underbara programblad från 70-talets Timråmatcher som jag gömmer under badkaret.
Smokey: Ja, var ska man annars hitta tillfredställande arkivförhållanden i hemmet om inte under badkaret? Torrt, jämn låg temperatur och mörkt. Jag tror inte dina slitzvåfflor skulle vantrivas bland matchprogrammen. Eller lagringsbeständigheten i omgivande miljö. :)
Känner mig lite som Bambi på hal is nu när jag inte har någon trygg sarg att stötta min gängliga lekamen mot, men jag blickar framåt nu, mot en framtid med mindre P1 och mycket mycket mer Allers, Slitz och Cosmopolitan. Alla har ju de där nya, moderna, och lättvättade blanka sidorna. Högglans är det nya svart. Innehåll är ute.
De enda tidningar som dimper ner hemma är när reklamkillen tappat läsförmågan och de gånger Galago vill förära mig med ett nytt album. Men så växer det mossa på mig också.
Vinn ikväll för f.. . Snälla. Jag åldras i förtid av ovissheten och ängslan.
Är det inte helt vindpinade journalister som bara måste ha en modotatuering i ryggslutet, då är det någon helt "puckad" mediatyp som absolut inte delar oss objektiva TIK:ares syn på laget i vårt hjärta.
Den här tråden kan med fördel användas när vi hittar sådana avarter.
Ett riktigt magplask bjuder den i övrigt mycket subtila tidskriften Slits på i nästa nummer som utkommer dagarna före påsk. (tisdag-onsdag ungefär)
Över tre sidor med krigsrubriker lydande: "HOCKEY UNDRET FRÅN Ö-VIK" fläskar man okritiskt på om laget som utan tvekan är årets största hockey-looser.
När Wayne Gretzky kläcker citat som:
"Det svenska folket borde vara väldigt stolta över vad de har åstakommit"
Då vill man bara inse att killen inte sett alla snäva svängars baksida. Han borde få en DVD med Wernbloms alla tokspel för att inse att alla svaga fotleders rike också döljer något mörkt under det solkiga täcket.
Nu har Zlitz väldigt många bra sidor, därför är det lätt att bortse från en sådan här praktmiss;)
Inte heller helt omöjligt att vi får se fler modoloider i Zlitz. Tidningens utmärkta artikelserie "Dårar vi mins" kör kanske en hockeyspecial framöver...
Avslutar med artikelns avslutande rader:
"När övriga hockeyvärlden förundras över hockeyundret från Ö-vik tar man det hemma i Ångermanland med en axelryckning. För dem är det vardag. En ytterst framgångsrik sådan."
Jo, jävlar! Det var innan man blev totalt söndertuggad av Timrå IK;)