1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589891 inlägg · 6217 ämnen

Mora IK - Timrå IK 120829

1513481 · » Till forumet

Sv: Mora IK - Timrå IK 120829
Dalton: Oj oj oj....det märks knappt i deras uppställning.
Kommentera

mikenomad: Men de har trots det ett helt koppel med stjärnor kvar jämfört med oss.....
Kommentera

mikenomad: Jag jublade å Modos vägnar. Dock inte för spelarna.
Är det motsägande? På det vill jag svara ett bestämt: Nej.
Kommentera

Jack Daniels: Är det nu man ska tycka synd om Modo? Jag vet att jag borde...det vore pk. Men det går fan inte, det är iaf alltid mer synd om oss. Men om de enskilda spelarna då, Samme och Ritola? Två mångmiljonärer som inte får utöva sin hobby på några månader? Ehhh...nja...inte direkt va?!
Kommentera

Jacob Åhlander: Han gjorde en bra första match. Jimmy ger honom en 3:a i betyg. Läs hans blogg.
Kommentera

Någon som vet nått mer om Nordgren? 

Kommentera

Ritola bröt nyckelbenet. Borta ett bra tag.

Det går bra nu.
Kommentera

Dream Team: Nomaden får du inget svar av ikväll.
Han vådasköt sig nyss i foten då han övade framför spegeln
Kommentera

Greven: Förstås inte störst, men ta en passare med 20 mils radie så blir du förvånad....
Kommentera

lincoln: Man kan inte bara titta på städernas befolkningsmängd. Hur stor är regionen inom 10-15 mil, hur dynamiskt är den regionen, är det en tillväxtregion eller en stagnerande dito, har klubben till och med så stor dragningskraft/gott rykte att den kan locka finansiärer "utifrån" , vilken konkurrerande verksamhet finns (samma/andra idrotter, hur mycket bjuder traditionen att näringsliv/privata finansiärer är beredda att öka sponsring för att nå framgång etc etc.

Det är en mycket komplex fråga, dock känns inte Sundsvallsregionen som den mest attraktiva med största nivån av framtidshopp även om vi ligger relativt högt befolkningsmässigt trots allt.......Blir nog att kämpa vidare med små medel för Timrå IK ett tag framöver. Det bor alldeles för få miljardärer här uppe som brinner för TIK. 

Kommentera

Dalton & mikenomad: Hörrni, ta och se på er själva nu och kom in i matchen vettja! :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Dalton: Ahh...jag är så upptagen med att vara sarkastisk att jag missade det.
Kommentera

mikenomad: Jo jag var bara lite ironisk....
Kommentera

Mackelito: vågar man dra två(åtminstone) slutsatser efter några träningsmatcher nu:

1) Vi måste kämpa lite mer och spela lite smartare än de flesta lag vi möter i ES för att knycka poäng. Det trodde väl de flesta redan innan dessa träningsmatcher. Frågan är om vi klarar av de 2 ingredienserna?

2) Jocke imponerar aningen mer än Belissimo. Om Jocke spelar "kvalseriehockey" hela ES så finns chansen att vara med och kämpa om en 10:e plats.

Kommentera

Hakan Olsen: Korrekt, med ett undantag. Sundsvall ÄR en av de större städerna. Större än Gävle, Luleå, Växjö, Karlstad, Övik, Skellefteå, Ängelholm etc. Sundsvall/Timrå sitter ihop som Stockholm/solna och är 115.000 tappra själar...
Kommentera

Vi vann iallafall men det känns inte züper för det. En herre som varit Mora IK trogen hela sitt liv sade för bara några dagar sedan att Mora (ev inväntar lockout med Kopitar & Co) har det svagaste laget han skådat på mååånga många år.
Kommentera

Hakan Olsen: Nu ironiserade jag å det kraftigaste, vilket jag hoppas du förstår. Mitt inlägg var nog mest tänkt som en passning till både de som ev. flyger omkring på små lätta moln över dalalagets framgångar under försäsongen, av just precis de skäl du nämner, samtidigt som vi TIKare väl inte bör lägga oss ner och självdö innan serien ens har startat. Vi ska nog spela om det i vilket fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Leksand är alltid på moln innan serien. Förmodligen har de gjort sitt i år. Att pumpa in miljoner i ett skrytbygge är något som leksingar är svaga för. Hur länge håller det? När det gäller Timrå och MODO har de blivit lite som kusinerna på landet. Synd nog kommer hockeyn att koncentreras till de större städerna. Det finns inga pengar på andra ställen.
Kommentera

Dalton: Klart det är. Skulle tro att exemplena på lag som följt upp en stark försäsong med en stark säsong är ung. 3 ggr så många som det motsatta.
Kommentera

mikenomad: Satt väl i omklädningsrummet och polerade höftkulan i två perioder hehe

Nä men allvarligt. Undra hur mycket han spelade?
Kommentera

mikenomad: Njaaaa är det verkligen det på försäsongen...? Egentligen....?
Kommentera

Dalton: Jag fattar nada. Han skulle ju tokdominera.
Kommentera

Mappe: Ja och nu ska man kanske skippa sarkasmerna för en stund iaf. Vi vann ju, det är fan bättre än att förlora.
Kommentera

Dalton: Det blev inget mosa av i kväll. Hur ser det ut framöver? Kommer det att bli returmöte efter serien?
Kommentera

mikenomad:Även en tusenmilafärd börjar med ett steg... Eller nåt...
Kommentera

mikenomad: Ja men Gunno. Vilken flopp ;-)
Kommentera

mikenomad: Yes! Och Mora som lirade oavgjort mot vinstmaskinen Leksand under försäsongen, så spöar vi dom! Helt otroligt!
Kommentera

mikenomad: Äh gläds nu. Vi vann. Kanske inte blir så många mer glädjeyttringar eller så är det kanske det det blir.
Kommentera

mikenomad: Precis ett medelmåttigt allsvenskt lag. Med uddamålet.
Näe, dags att värva innan det är försent!
Kommentera

Luktar guld!
Kommentera

Hakan Olsen: Imponerande att slå Mora borta! Det här laget kan räcka riktigt, riktigt långt.
Kommentera

Hakan Olsen: Mora ska mosas!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Jack Daniels: Slutresultat?
Kommentera

Jack Daniels: Misströsta inte.
Kommentera

Hakan Olsen: Mosa skall vara Mora
Kommentera

Dalton: Man tycker det men snart är det kvitterat.
Kommentera

Dalton: MIK har ett bra lag i år. Misströsta inte.
Kommentera

jå1: Det mest märkliga är att inget rapporteras från Mosa Ik's sida.
Kommentera

Jack Daniels: Två mål mot fuckin' Mora.
Vi borde ledat med fyra mål ungefär :-(
Kommentera

Hakan Olsen: Ja om du ska vara noga så. :)
Kommentera

Hakan Olsen: Nä då men alla läser o kanske inte är härinne.
Kommentera

Jack Daniels: Då är det 1-2 antar jag?
Kommentera

Hakan Olsen: Vänta tills serien börjar!
Kommentera

Jack Daniels: Väldigt trög sida när det gäller vad som händer i matchen. Har ni somnat?
Kommentera

Jack Daniels: Slagga från blå
Kommentera

Hakan Olsen: 2-1 Sebbe i pp.
Kommentera

Hakan Olsen: Testa här från mobilen
Kommentera

Hakan Olsen: Twitter.
Kommentera

Hakan Olsen: Twitter, från bl.a Jimmy som är på plats.
Kommentera

Jack Daniels: Finns det ingen som har direktkoll på matchen? Varifrån får ni information vad som händer?
Kommentera

1513481 · »