1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589869 inlägg · 6217 ämnen

Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

« · 1482413 Till forumet

Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Kan vi ta en poäng i den här matchen är jag oerhört nöjd.

Kan vi spela lika grisigt som i de tidigare matcherna så kan det gå, men det kommer att bli oerhört jobbigt tror jag. Jag är mest orolig för att Jocke får en dipp.

Kommentera

Sv: Omg 5 KS 2012 Djurgårdens IF -Timrå IK 120324

Där for de, säg goddag då... Ibland är det rart med barn, särskilt när man laddat hela veckan för en roadtrip. Dock är det alltid fruntimmer som är boven. Skön tajming att bli utringd på jobb precis just den här morgonen.

Död åt allt!

Kommentera

Ambroo: Framförallt Djurgår´n.
Kommentera

Ambroo: Trist! Själv håller jag på med manövrar i den högre skolan för att förvandla mitt hopplösa läge. Det är fanimej icke otroligt att jag kommer kunna närvara.
Till topps!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag är bedrövad, men som plåster på såren så "fick" jag en dag utan ansvar från 14.00 och framåt. Jippie, eller not...

Ölet är dock kyligare än kvinnan - Det frostar om flaskorna. Whiskyn väser ömt: "Drick mig i kopiösa mängder... Låt oss fånga dagen, Sir!".

Det kan gå!

Kommentera

Ambroo: Jag förstår precis.

Jag ska knapra riktiga värktabletter blandat med Öl o Whisky.

Har låst dörren så att jag inte kommer ut såvida jag inte får för mig att jag kan flyga....vilket inte är så otroligt när jag tänker efter.

Mot 3 poäng!

Kommentera

Ambroo: Du har mina djupaste sympatier. Det är skit när det blir så där.
Funderar på att åka och se matchen på en sportbar istället med andra kvalfyllda stackare.....
Kommentera

Timrå Icon: Annars är det väl första matchen i denna kvalserie som man känner att det är lite skit samma om man skulle torska. Å andra sidan har vi halva inne om vi skulle snubbla in 3 pinnar. Moment 22, typ.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag vill nog ha halva inne, gärna hela.
Kommentera

Hahl Bundy: Lång dags meningslös färd mot nedsläpp. Endast spriten är en värdig följeslagare genom den dödsskuggans dal som utgörs av den karga slätten mellan Gullmarsplan och Globen. Idag är alla vibbar inställda på ett tidigt baklängesmål och 6-0 på jumbotronen.

"When I die, I want my liver to be buried separately, and with honors..."
Kommentera

ÖstrandsNisse: hehe "skit samma"?? Allt står ju på spel. Om vi tar 2x3 p så är vi nästan klara. Om vi tar 2x0 p så har DIF gått om oss och vi hamnar i ett läge där vi får spela helt avgörande matcher mot Rögle, Karlsborgsmariehamnsstad eller Leksand.

3 poäng på dessa 2 matcher skulle dock kännas helt ok.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Det var lite av det du beskriver i mitt "moment 22". Jag är mer än nöjd om vi lyckas knipa 3 av 6 mot Dif. Om dessa poäng kommer borta eller hemma kvittar.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag blev så upprörd av ditt inlägg att jag inte såg hur du byggde meningen där, att det var den FÖRSTA matchen av två som kändes så där. Nu fick jag ju både snusen och kaffet i vrångstrupen :)

Tabellmässigt har vi ju råd att torska men för fortsättningens skull så hoppas jag att man inte gör det. Det känns lite som att vi håvar in segrar med en väldigt bräcklig produkt. Börjar vi torska så är ju risken att vi dippar formen lagom till själva avgörandet.

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Nää vi går obesegrade genom det här.
Vi förlorar inte en match :-)
Kommentera

Timrå Icon: Tack, det värmer. Även om jag jag ska bil äckligt berusad så känns det ändå som att nåt acnebombat svettäckel glömt att lägga osten på min cheesburgare.
Kommentera

Olle: "bräcklig produkt". Hövve på spiken. Ena dagen ser man HV möta FBK där man sitter och ryser över hur jävla bra det är. Andra dagen ser man Timrå vinna mot Örebro i en match som känns som att en Lada Niva ska köra ikapp en Porsche om man jämför med HV/FBK. Det är en enorm skillnad och ska väl vara så. Men att det här Timrå-laget är riktigt dåligt får man ganska klart för sig.
Kommentera

Ambroo:"acnebombat svettäckel" klockrent. :)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Vi är ju dåliga, helt klart. De allsvenska lagen är mellan "sämre" och "riktigt jävla usla", det är också helt klart. Däremot är ju DIF i grund och botten ett skickligare lag än vad årets Timrå IK är, det är iaf min åsikt. Om vi ska torska en match mot dom så tar jag hellre hemmamatchen på Tisdag, torskar vi idag så finns risken att vi väcker DIF på allvar och sopar bort deras dåliga självförtroende.

Sent skall syndarna vakna och, i det här fallet, gärna inte alls.

Kommentera

Ambroo: Jobbar Challe på Mc Donald's???
Kommentera

ÖstrandsNisse:Men du..så dålig är vi inte slog vi inte FBK eller..
Kommentera

Timrå Icon: Hans näsa.
Kommentera

Är det någon som vet om det finns gratis stream till dagens match?
Vore kul att se Timrå spela bort DIF från Elitserien.
Kommentera

Nybbe: Fbk passade oss förhållandevis bra. Tror vi spelade 7-7 (i poäng) mot dem. Men handen på hjärtat tror jag inte att vi haft skuggan av en chans mot dem i ett slutspel i bäst av 7. Vad tror du själv?
Kommentera

ÖstrandsNisse: 7-7 ? Hur går de till . Delas de inte ut 15 poäng på fem matcher
Kommentera

Hahl Bundy:

"Vi är ett bättre lag än Timrå, det ska inte var något snack egentligen."

Vi får verkligen hoppas att hela DIF-laget har den attityden även i fortsättningen. Det har ju gått bra för dom än så länge...

Kommentera

Olle: haha, det ska inte vara nått snack egentligen. Undra varför inte superlaget har 12 poäng:)
Kommentera

Fan vad kul med en kommande klubbdirektör som åker med supporterbussen och inte skäms för klubbens supportrar.
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Ta bara fram spelet som sänkte, Luleå, Skellefteå, Brynäs, FBK.

Bara MoDo och AIK som vi torskade emot av dom som spelar slutspel, annars bara vinster, inte dåligt!

Kommentera

Per HApps: Kommande? Har han inte tagit över redan?
Kommentera

Hahl Bundy:
Ok, med en ny klubbdirektör.
Kommentera

Per HApps: Hälsa från mig :)
Kommentera

Hahl Bundy: Jag skulle hämst gärna veta vad Charles näsa skvallrar om för resultat i dagens match. Den näsan är det närmaste Saida vi haft i det här landet under senaste 15 åren. Någon som sett karln idag eller igår?
Kommentera

sargad: Den var inte acne röd mot Örebro iallafall.
Kommentera

Idag kommer det bli stortorsk, helt säker på att DIF vinner med 4-5 mål, Dif är grunden ett mkt bättre lag än Timrå.

Dagens tips, 7-1 till DIF

Kommentera

RTS: Timrå tar ledningen lite turligt sen går järnkaminerna bananas och stormar Timrås bås och Timrå tilldelas 3 poäng :)
Kommentera

nectis: Ja det vore en dröm, vinner Tik ikväll tror jag det räcker med 17-18p för att säkra kontraktet.

Men DIF känns mer el mindre som en omöjlig uppgift ikväll, speciellt när Jonte,Motin, Röymark o Granath verkar tappat formen helt, samt att Hallin o Timo saknas.

Nej detta kommer inte att gå, sedan måste Timrås bottenapp var nära nu, under hela säsongen har vi inte lyckats hålla skärpan mer än 4 matcher i följd.

Kommentera

RTS: Ja idag blir det torsk, helt säkert. Mina förhoppningar sträcker sig till att vi iaf kan stå upp hyfsat och förlora värdigt...
Kommentera

mikenomad: Är rädd för att vi förutom 3 tappade poäng så ryker vår bonuspinne i måskillnad också.
Kommentera

Per HApps: åker han med idag igen? Stort! snubben vet hur man ska få stödet iaf!
Kommentera

mikenomad: Nä jag tror som er. Vi torskar stort ikväll.
Får vi en pinne så är det årets bragd.
Kommentera

Per HApps: Nollan svarade vid matstoppet i Bollnäs för en vecka sen, på frågan varför han han åkte med supporterbussen, att han inte ville åka i nån direktörsbil utan hellre åkte med oss supportrar!
Kommentera

Ambroo: I slutändan är vi alla kvinnor. Skål på dig, på med plysch-overallen, stryk färdigt gardinerna och onda sedan hem tre friska. Jag är med dig mentalt, vinner vi ska du få ett mindfuck du sent glömmer!
Kommentera

Hahl Bundy: på förhand känns det ganska kört, känns som vi kommer uppträda helt utan disiplin, utan karaktär och vara helt under marken. Det luktar som ett riktigt botten napp idag faktiskt.
Kommentera

mikenomad: Jag antar att han har på sig sin SvampBob-Fyrkants pyjamas som vanligt.

Iconen såg jag ragla i Svambobs kompis Patriks Pyjamas igårkväll gråtandes: "Jag älskar dig, Mamma!"

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Känslan är den, Ja.
Kommentera

mikenomad: Måtte djävulen ta alla fruntimmer!!!
Kommentera

RTS: Ska Timrå få ett bottennapp är det väl alldeles utmärkt att det kommer borta mot DIF i så fall, mot ett lag som vi normalt inte slår ändå. Kommer det hemma mot Leksand är det ju desto värre, om man säger så. Tar vi kvällens match till sudden är jag mycket nöjd.
Kommentera

Blizzard: Timrå har tagit de poäng de gjort till stor del av att de tittat sig i spegeln och uppfattat det de sett på rätt sätt. Känslan idag är väl att de riskerarförvränga den spegelbilden. Men gör de inte det utan spelar med samma goda självinsikt och tåälamod...ja då kanske, kanske..
Kommentera

Instämmer med föregående. Hoppas inte siffrorna rinner iväg för mycket idag så att TIK:s målskillnad förstörs.
Kommentera

Kongo: Det är lungt 3-1 till djurgårn
Kommentera

« · 1482413