Där for de, säg goddag då... Ibland är det rart med barn, särskilt när man laddat hela veckan för en roadtrip. Dock är det alltid fruntimmer som är boven. Skön tajming att bli utringd på jobb precis just den här morgonen.
Död åt allt!
Hahl Bundy: Jag är bedrövad, men som plåster på såren så "fick" jag en dag utan ansvar från 14.00 och framåt. Jippie, eller not...
Ölet är dock kyligare än kvinnan - Det frostar om flaskorna. Whiskyn väser ömt: "Drick mig i kopiösa mängder... Låt oss fånga dagen, Sir!".
Det kan gå!
Ambroo: Jag förstår precis.
Jag ska knapra riktiga värktabletter blandat med Öl o Whisky.
Har låst dörren så att jag inte kommer ut såvida jag inte får för mig att jag kan flyga....vilket inte är så otroligt när jag tänker efter.
Mot 3 poäng!
ÖstrandsNisse: hehe "skit samma"?? Allt står ju på spel. Om vi tar 2x3 p så är vi nästan klara. Om vi tar 2x0 p så har DIF gått om oss och vi hamnar i ett läge där vi får spela helt avgörande matcher mot Rögle, Karlsborgsmariehamnsstad eller Leksand.
3 poäng på dessa 2 matcher skulle dock kännas helt ok.
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Jag blev så upprörd av ditt inlägg att jag inte såg hur du byggde meningen där, att det var den FÖRSTA matchen av två som kändes så där. Nu fick jag ju både snusen och kaffet i vrångstrupen :)
Tabellmässigt har vi ju råd att torska men för fortsättningens skull så hoppas jag att man inte gör det. Det känns lite som att vi håvar in segrar med en väldigt bräcklig produkt. Börjar vi torska så är ju risken att vi dippar formen lagom till själva avgörandet.
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Vi är ju dåliga, helt klart. De allsvenska lagen är mellan "sämre" och "riktigt jävla usla", det är också helt klart. Däremot är ju DIF i grund och botten ett skickligare lag än vad årets Timrå IK är, det är iaf min åsikt. Om vi ska torska en match mot dom så tar jag hellre hemmamatchen på Tisdag, torskar vi idag så finns risken att vi väcker DIF på allvar och sopar bort deras dåliga självförtroende.
Sent skall syndarna vakna och, i det här fallet, gärna inte alls.
Hahl Bundy:
"Vi är ett bättre lag än Timrå, det ska inte var något snack egentligen."
Vi får verkligen hoppas att hela DIF-laget har den attityden även i fortsättningen. Det har ju gått bra för dom än så länge...
ÖstrandsNisse:
Ta bara fram spelet som sänkte, Luleå, Skellefteå, Brynäs, FBK.
Bara MoDo och AIK som vi torskade emot av dom som spelar slutspel, annars bara vinster, inte dåligt!
Idag kommer det bli stortorsk, helt säker på att DIF vinner med 4-5 mål, Dif är grunden ett mkt bättre lag än Timrå.
Dagens tips, 7-1 till DIF
nectis: Ja det vore en dröm, vinner Tik ikväll tror jag det räcker med 17-18p för att säkra kontraktet.
Men DIF känns mer el mindre som en omöjlig uppgift ikväll, speciellt när Jonte,Motin, Röymark o Granath verkar tappat formen helt, samt att Hallin o Timo saknas.
Nej detta kommer inte att gå, sedan måste Timrås bottenapp var nära nu, under hela säsongen har vi inte lyckats hålla skärpan mer än 4 matcher i följd.
mikenomad: Jag antar att han har på sig sin SvampBob-Fyrkants pyjamas som vanligt.
Iconen såg jag ragla i Svambobs kompis Patriks Pyjamas igårkväll gråtandes: "Jag älskar dig, Mamma!"
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kan vi ta en poäng i den här matchen är jag oerhört nöjd.
Kan vi spela lika grisigt som i de tidigare matcherna så kan det gå, men det kommer att bli oerhört jobbigt tror jag. Jag är mest orolig för att Jocke får en dipp.