Linda87: Hmm, varför r den mesig egentligen???? jag tycker att den kan vara kvar... varför skulle tallarna vara bättre??? varför inte ha båda och inbringa mera slantar??
Friskan: Är det inte så att Per Arne sitter med på Timrå Ik's styrelsemöten? Om ja, så borde du nog veta hur det ligger till med inkomna motioner, eller hur?
Friskan: Den gick in som en skrivelse till styrelsen då undertecknad kom till till insikt om att sådana förändringar måste komma innifrån den innersta kärnan.
Och enl. uppgift så besöktes styrelsemötet i måndags av en expert so pratade om varumärken och vad dom fömedlar.
Men Friskan, allt detta borde du ju veta då din "gubbe" sitter med på alla styrelsemöten ;).
Ture Tall: Skall blir intressant att se hur mycket man gör i vinst när souvernierna kommer ifrån NEH, var på Domus idag och såg att den vita tröjan som det står Timrå på kostade 169:- . Inköpspriset på den hos LA-Sport torde ligga på ca: 50:-.
Tror Timrå IK skulle tjäna FETT med slantar på att ta tillbaka Tallarna.
Varför? Jo, nu har ju ca 98% av alla supportrar Örnen på sina grejer, naturligtvis vill alla nu ha tillbaka de kultförklarade tallarna och blir därmed tvingade att köpa nya tröja, T-shirt, mugg, keps, ja allting!
Förmodligen skulle supporteravdelningen få ett enormt uppsving! Varför inte ta chansen?! Björklöven skrotade sitt fåniga lodjur och alla blev nöjda och glada.
Nej, jag är kraftigt FÖR ett byte till de gamla, eventuellt något moderniserade, tallarna som klubbens officiella logotype!
Ska bli intressant att komma tillbaka till det här landet om nån vecka o se ifall det är som det brukar vara med tanke på årsmötet i morgon eller om det sker massiva förändringar :))
Själv kommer jag att befinna mig på okänd ort from imorgon, bärandes min Manderville tröja o knäcka alla i det soliga landet samt lapandes på en kall Tom Collins!
Örn eller Tall, att återvända till det är frågan! Men det känns som Örn, tyvärr, det brukar ju sällan ändras sånt här.
rådbjer: Jag tror att det var härifrån (länktipset) man hämtade inspirationen till lejonet i Linköpings stadsvapen. Tyvärr hade man vid tillfället bara tillgång till svart och vit färg. Bobbe håller nog säkert med mig ;)
gud: Tung, 100 kg. Lång, 196 cm. Stora fötter, 50. ;)
pettsson: Lejonet finns avbildat i stadsvapnet. Att LHC just valde ett vitt lejon gissar jag har att göra med att man året före LHC:s "bildande" (dvs utbrytning från Kenty) 1976 hade upptäckt riktiga, naturligt vita lejon i Afrika. Jag vet inte om det stämmer, men det är ingen orimlig koppling.
gud: Tror att det är en kombination av alla 3 sakerna. :))
Annars; finns det nåt skönare när en person laddar ett stenhårt innebandyskott o man går ner o täcker, får bollen på insidan låret så man får märken av bollen där i flera veckor o svidkänslan gör att man ryser i hela kroppen???
Brrrrr, va mysigt!! Oj vad jag saknar innebandygänget i Lockerud där jag spelade en gång i tiden. Mariesatd, Innebandyns vagga!!
bobbe: Ååh f*n..du är sån där tung målvakt alltså...frågan hur tung..?? ;0)
Precisera detta påstående att pettsson skulle kunna orsakat några baklängesmål..kan det vara så att han inte jobbar hem,klubbtekniken eller är det orken..?? ;0)
pettsson: Kissekatten har åtminstone rejäl anknytning till staden. Vad har örnar med Timrå att göra, annat än Timrå IK? Men, den här diskussionen har vi ju haft förr och är överens... ;)
gud: Jag tror inte pettsson har så mycket för att bentackla sin egen målvakt, och dessutom skulle det göra rätt ont på honom strax efteråt. ;)
För övrigt har pettsson i år redan orsakat ett par mål bakåt som svider bra mycket mer än en tackling... *host*