Linda87: Den uppfattningen är jag ganska säker har funnits bland väldigt många TIK-fans även innan Mackan sa sin åsikt om den. Det som är positivt med att han går ut med sin inställning, det är ju att Timrå IK kanske reagerar på det och äntligen öppnar ögonen så det kan bli en förändring..
willysson: För böveln..vad skriver du?? ha kvar fågelskrället..?? nä nu j*klar..har det brunnit för dig...;0)
Frågan för mig är om inte TIMRÅ IK kan göra en classik line så vi äldre kan ha en chans att köpa lite supporterprylar och gärna till bättre pris än vad de kan erbjuda när det gäller nätköp..
Som det är i dag så finns det en kraftig outnyttjad marknad när det gäller supportprylar..dvs vi som vägrar ha något med pippin att göra..och dessa är en köpstark grupp..
gud: Väl talat. Fram med en classic line så man kan få köpa nåt för en gångs skull. Pengarna har man men objekten att spendera dessa på finns inte idag.
jokklas: Visst, classic line vore kanon! Kunde man ju handla nå´t till sig själv oxå för en gångs skull...Vad det gäller örnen så tror jag dessvärre att stenen är i rullning o att den är här för att stanna. En helt ny generation TIK:are växer ju upp med den just nu, för dem är den lika naturlig som det faktum att ur-Brynäsaren Huss sedan nå´ra år står i Timrås bås...
rupert: Det där problemet är långt ifrån enbart för tik. Att gå in i shopen i kempis är som att komma in i ett dagis. Allt är skrikigt och inriktat på försäljning mot en farsa med dåligt samvete efter att ha lämnat sina barn hemma för att slå sig ner för en hockeybatalj i kempis.
Souvenirer är nåt som de flesta lag måste bli bättre på, har inte sett en snygg souvenir överhuvudtaget. Förutom löfbergs lila kaffepaket på konsum, det är kul att FBK har lyckas få iväg sina souvenirer till ett rikstäckande företag. Det borde fler lag ta efter.
gud: Precis det jag menar... det ena märket behöver inte utesluta det andra när det gäller supporterprylar....
Finns ju en massa snorungar som tycker att örnen är den rätta loggan med... Sedan finns det ju personer som förtfarande tror att spritinköpen måste redovisas i en bok... Tider förändras, man behöver inte sträva bakåt, men man bör vara progressiv...
willysson: Alltså rent historiskt, hur motiverade TIK att knyta upp sig på en örn? Det känns som att TIK ska åka ut ut en stubbe och laget från örnsköldsvik ska åka ut från en örn.. Men det är väl tvärtom nu..
Fast om ni varit i scaniarinken så har ni sett världens fulaste intro.. ur fronten på en scania. Man skämms nästan som hockeyfan när man ser sånt..
Spud: Men hallå... Vad spelar det för roll???? Ha kvar örnen men utöka souvernierna med klassiska inslag...
Allt annat tycker jag är löjligt.
Not before the last tree has been cut, not before the last river has been poisoned, not before the last game has been shot, we will discover that money cannot be eaten.
willysson: Vad spelar det för roll? Vad spelar det för roll om det är Sundsvall Hockey eller Timrå som är i elitserien, bara det är ett lag från distriktet?
Ture Tall: Är väl mest för att Timrå IK alltid varit ett starkare varumärke än Sundsvall Hockey i distriktet. Men jag kan erkänna att jag mer och mer kollar på distriktet som helhet numera, kanske en nödvändighet för ett litet landskap med endast 4 klubbar? (finns kanske några miniklubbar som bara har pojk eller bara senior oxå?).
Ture Tall: Kan bara hålla med om att det nu börjar bli för mkt. örnar på officiella hemsidan. Ser ut som ett riktigt skatbo! Kan någon ta död på örnjäveln. Jag står snart inte ut längre!!!
Marcus: Va f-n hade örnjä..ln i Timrå att göra över huvud taget ?, inte förknippas Timrå med en örn, nä i så fall så skulle dom hetat Timrå Surströmmings :))), med tanke på Östrandsstanken och Oscars.
Ett starkt varumärke är Timrå Ik.s största tillgång.
Varumärket (läs klubbmärket) är summan av föreningens samtliga kontakter och relationer med med sponsorer och supporters.
Ett starkt varumärke skapas med en genomtänkt varumärkesstrategi, konsekvent kommunikationsarbete, goda kundrelationer samt systematiskt kvalitets- och produktutvecklingsarbete.
Tyvärr så verkar det som om föreningens 75 åriga historia är något som klubbledningen skäms över då man kategoriskt vägrar att att tillgodose en stor grupp supporters önskan om att ta fram produkter som vi lite äldre supporters kan identifiera oss med.
Sedan kan man lämna i hur många motioner man vill, när det kanske är nytt blod i droppform som skulle behövas sätt in i patienten Timrå IK.
Om man inte har insikten att kunna tillgodose alla supportrars behov av identifieringsmaterial så är det bara att beklaga.
Friskan: Efter nogsamt funderande så kom jag till det knappast lönar sig att slåss mot väderkvarnarna likt en stollig Don Quichotte.
Förändringar måste komma innifrån eftersom dom som sitter i Timrå IKs styrelse har det yttersta ansvaret för framtagning av supportermaterial.
Men tydligen så är inte klubbledningen intresserad av att tjäna mer pengar som i sin tur ger bättre spelare när den oventenskapliga omröstningen längst upp på sidan visar att 49 % väntar med köpa souvernier tills det att föreningen tar fram saker med klubbmärket tallarna på.
Om det totala antalet supporters landar på runt 20000 och 49% avvaktar med souverniinköp så är det ta mig faan tjänstefel att inte hörsamma vad som efterfrågas.
En annan rolig vinkling på det hela är att Örnloggan är varumärkesskyddad från alla håll och kanter men klubbmärket från 1966 är helt oskyddat.
Friskan: Inte för att jag vill vara elak... Men Timrå har blivit jäkligt bra på ishockey. När det gäller marknadsföring mm. så har vi nog trots allt en bit kvar till slutspel... Och då väger jag inte in tallar VS örnar i det snacket. Annars ser det bra ut.
Per HApps: Per HApps: Enligt din undersökning är det 37 personer som väntar med sitt köp *inte många*.
Du behöver inte slåss mot mej om det är jag som du åsyftar som "väderkvarnen". Jag gillar inte örnen har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Jag gillar Timrå IK som klubb och har vant mej vid örnen. Jag tillhör "Tallefjantarna" det borde du veta sedan tidigare.
För att förändra inifrån måste du komma dit *ställ upp*. Börja med att bli medlem, om du inte redan är det.
Per HApps: här pratar vi inga väderkvarnar. Opinionen är glasklar och medlemmarna på ett årsmöte kan definitivt rösta med en motion om att återta tallarna som huvudsakligt klubbmärke.
Jag har en lånemobil med min egen på verkstan och har inte ett enda nummer till nån. Kan inte du kontakta mig angående motioner. Jag kan inte närvara på årsmötet (och motionstiden kanske har gått ut) men om det finns möjlighet skriver jag gärna en motion i alla fall. Jag hade räknat med att frågan skulle komma upp på årsmötet efter dina tidigare inlägg och tänkte själv skicka fullmakt till Medelpad för att någon ska rösta Tall å mina vägnar. Jag lovar, med en motion inne och lite mobilisering så röstas träden igenom.
PerHApps: Jag ser du bytt undersökning........då borde de 37 som vill ha annat klubbmärke klicka i att de ska gå på årsmötet, men det är bara jag och en till som ska gå. (än så länge).
De övriga tillhör kanske skaran "gapa stort men ingenting blir gjort".
Dream Team: Nej, klart Du inte får! Skall Du ha några som helst åsikter om Timrå IK i allmänhet och marknadsföring i synnerhet måste Du ha spelat minst 2 säsonger i A-laget..!
Friskan: Håller med dig. Det stora flertalet som sitter och har synpunkter på SPS och alla andra gästböcker, och lägger ner 100 tals timmar på att hänga på internet orkar tyvärr inte utnyttja det enda tillfället dom har att göra sin röst hörd, nämnligen på årsmötet.
Per HApps: För priset av ett medlemsskap (där jag inte ens kan rösta om jag inte åker upp enkom för mötet...) kan man å andra sidan köpa en helt garanterat örnfri halsduk...
Maggan: Nä det får man inte. Men det är en helt logisk utveckling om folk blir nonchalerade tillräckligt länge. Vem orkar stånga huvudet blodigt hur länge som helst?
Argumentet att bevara örnen som klubbemblem därför att den är riktad mot en yngre generation ("dagisfalangen") och därmed även den profil som generar mest intäkter, anser jag vara den mest överskattade dogmen av alla på denna GB. Min absoluta övertygelse är att de konsumenter som mest frekvent handlar souvenirer och - inte helt oviktigt - har egen "deg" på fickan, återfinns i gruppen > 15 år. Samtidigt är jag inte helt säker på hur Timrås varumärkesstrategi ser ut (dvs att örnen verkligen är riktad mot de yngre). I min jakt efter en örnbefriad Timråtröja begav jag mig in i Webshopen. Det enda jag fann var en pyjamas och en sparkdräkt. Då jag är en stor älskare av ironi var jag tvungen att le åt eländet. (Men att se tröjor som tex "Flamman" fick mig däremot att kväljas och minnas regniga dagar på Stöde marknad i början på 80-talet). Så i väntan på vettiga alternativ fortsätter jag att inhandla rödvita prylar via lag som Degerfors.
Ture Tall: Den värsta (i mitt tycke) är matchtröjan Detroit/Timrå och då menar jag inte ideén, som var jättebra............men slutprodukten som såldes var i någon obestämd orange/rosa/rödaktig färg.
Swordster: Ja, där ser man vilken målgrupp Timrå IK riktar sig till... knösarna, nä för fan, riv ståplats och bgg loger där också, kör inspelade klackljud i högtalarna så får de stämningen, men slipper packet som går runt och "stör" de högre uppsatta. *IRONI*
Dalan_: se möjligheterna, gör ett tifo med 2000 lyfta golfbagar i vinter.
Annars tycker jag att det rent principiellt är helt rätt att trycka Timråloggor på precis allt. Storklubbar gör så och vi ska bli en storklubb. Jag har bättre saker för mig än att spela golf men gjorde jag det skulle jag gärna pegga upp med Timrå. Det är sånt, småprylar och (vissa) stora inköp som det ska vara Timråpengar i också. Givetvis schyssta halsdukar, flaggor och t-shirts men även mer oväntade saker.