1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590003 inlägg · 6217 ämnen

Örnen är mesig. Och därmed basta!

« · 397309 · » Till forumet

Sv: Örnen är mesig. Och därmed basta!
willysson: för mig så spelar det ingen roll om det är tallar eller örn huvudsaken är ju att det är bra spelare
Kommentera

Linda87: Den uppfattningen är jag ganska säker har funnits bland väldigt många TIK-fans även innan Mackan sa sin åsikt om den. Det som är positivt med att han går ut med sin inställning, det är ju att Timrå IK kanske reagerar på det och äntligen öppnar ögonen så det kan bli en förändring..
Kommentera

Linda87:
Där har du liiiiiiiiiiiiiiite fel, Örnen har varit en katastrof sedan den infördes.
Kommentera

Per HApps: beror väl på hur man ser det...
Kommentera

willysson:
För böveln..vad skriver du?? ha kvar fågelskrället..??
nä nu j*klar..har det brunnit för dig...;0)

Frågan för mig är om inte TIMRÅ IK kan göra en classik line
så vi äldre kan ha en chans att köpa lite supporterprylar och
gärna till bättre pris än vad de kan erbjuda när det gäller nätköp..

Som det är i dag så finns det en kraftig outnyttjad marknad
när det gäller supportprylar..dvs vi som vägrar ha något med
pippin att göra..och dessa är en köpstark grupp..

Fram med mer örnfria supporterprylar...
Kommentera

gud: Väl talat. Fram med en classic line så man kan få köpa nåt för en gångs skull. Pengarna har man men objekten att spendera dessa på finns inte idag.
Kommentera

jokklas: Visst, classic line vore kanon! Kunde man ju handla nå´t till sig själv oxå för en gångs skull...Vad det gäller örnen så tror jag dessvärre att stenen är i rullning o att den är här för att stanna. En helt ny generation TIK:are växer ju upp med den just nu, för dem är den lika naturlig som det faktum att ur-Brynäsaren Huss sedan nå´ra år står i Timrås bås...
Kommentera

rupert: Det där problemet är långt ifrån enbart för tik. Att gå in i shopen i kempis är som att komma in i ett dagis. Allt är skrikigt och inriktat på försäljning mot en farsa med dåligt samvete efter att ha lämnat sina barn hemma för att slå sig ner för en hockeybatalj i kempis.

Souvenirer är nåt som de flesta lag måste bli bättre på, har inte sett en snygg souvenir överhuvudtaget. Förutom löfbergs lila kaffepaket på konsum, det är kul att FBK har lyckas få iväg sina souvenirer till ett rikstäckande företag. Det borde fler lag ta efter.
Kommentera

Spud: Jag är bara glad för att det inte blev "Timrå lumberjackets" vilket var ett av förslagen innan man bestämde sig för örnen....
Kommentera

gud: Precis det jag menar... det ena märket behöver inte utesluta det andra när det gäller supporterprylar....

Finns ju en massa snorungar som tycker att örnen är den rätta loggan med... Sedan finns det ju personer som förtfarande tror att spritinköpen måste redovisas i en bok...
Tider förändras, man behöver inte sträva bakåt, men man bör vara progressiv...
Kommentera

willysson:
Äääh..det var bättre förr..som när vi loosade emot lag som
Sollefteå och man fick stå/sitta precis vart man ville

Det var tider det...;0)
Kommentera

willysson: Alltså rent historiskt, hur motiverade TIK att knyta upp sig på en örn? Det känns som att TIK ska åka ut ut en stubbe och laget från örnsköldsvik ska åka ut från en örn.. Men det är väl tvärtom nu..

Fast om ni varit i scaniarinken så har ni sett världens fulaste intro.. ur fronten på en scania. Man skämms nästan som hockeyfan när man ser sånt..
Kommentera

Spud: Men hallå... Vad spelar det för roll???? Ha kvar örnen men utöka souvernierna med klassiska inslag...

Allt annat tycker jag är löjligt.

Not before the last tree has been cut,
not before the last river has been poisoned,
not before the last game has been shot,
we will discover that money cannot be eaten.
Kommentera

Spud:
Motiveringen är att Bulla tror att ungarna gillar sånt.
Kommentera

willysson:
Vad spelar det för roll?
Vad spelar det för roll om det är Sundsvall Hockey eller Timrå som är i elitserien, bara det är ett lag från distriktet?
Kommentera

willysson:
Djupt..nästan så man blir rörd...
Kommentera

Ture Tall: Är väl mest för att Timrå IK alltid varit ett starkare varumärke än Sundsvall Hockey i distriktet. Men jag kan erkänna att jag mer och mer kollar på distriktet som helhet numera, kanske en nödvändighet för ett litet landskap med endast 4 klubbar? (finns kanske några miniklubbar som bara har pojk eller bara senior oxå?).
Kommentera

Per HApps: Du ger mej ett konstigt svar på min enkla fråga.

Jag antar att jag får läsa ev. rapport på klubbens årsmöte.
Kommentera

Nu har dom sparkat bakut. En stor fet örn upptill och "Red Eagles Golfprodukter" som för övrigt är det fulaste banner jag sett.
Kommentera

...sista dödsryckningarna innan muren faller?
Kommentera

Ture Tall: Kan bara hålla med om att det nu börjar bli för mkt. örnar på officiella hemsidan. Ser ut som ett riktigt skatbo! Kan någon ta död på örnjäveln. Jag står snart inte ut längre!!!
Kommentera

Per HApps: En skrivelse till styrelsen behöver väl inte utesluta en motion till årsmötet?

Jag har letat på timraik.nu men inte hittat info om när årsmötet är eller hur motioner ska lämnas. (för sent redan?)
Kommentera

Marcus:
Va f-n hade örnjä..ln i Timrå att göra över huvud taget ?, inte förknippas Timrå med en örn, nä i så fall så skulle dom hetat Timrå Surströmmings :))), med tanke på Östrandsstanken och Oscars.

Snygg logga hade det varit !.
Kommentera

El Maco: Man måste vara medlem i klubben för att en motion ska kunna behandlas.......där är antagligen "knuten".

Enligt notis i tidning är Timrå IK:s årsmöte den 14/6.
Kommentera

Friskan:

Återigen.. suck.

Ett starkt varumärke är Timrå Ik.s största tillgång.

Varumärket (läs klubbmärket) är summan av föreningens samtliga kontakter och relationer med med sponsorer och supporters.

Ett starkt varumärke skapas med en genomtänkt varumärkesstrategi, konsekvent kommunikationsarbete, goda kundrelationer samt systematiskt kvalitets- och produktutvecklingsarbete.

Tyvärr så verkar det som om föreningens 75 åriga historia är något som klubbledningen skäms över då man kategoriskt vägrar att att tillgodose en stor grupp supporters önskan om att ta fram produkter som vi lite äldre supporters kan identifiera oss med.

Sedan kan man lämna i hur många motioner man vill, när det kanske är nytt blod i droppform som skulle behövas sätt in i patienten Timrå IK.

Om man inte har insikten att kunna tillgodose alla supportrars behov av identifieringsmaterial så är det bara att beklaga.
Kommentera

Per HApps: *suck* på dej själv.

Det finns fortfarande supportrar i livet som önskar loggan före träden.

Varför ställer du inte upp, det kanske är du som är det nya blodet som behövs, men lös "knuten" först.

Vart tog inlägget vägen där du så stort lovar "lugn i bussen detta fixar jag".
Kommentera

Friskan:
Efter nogsamt funderande så kom jag till det knappast lönar sig att slåss mot väderkvarnarna likt en stollig Don Quichotte.

Förändringar måste komma innifrån eftersom dom som sitter i Timrå IKs styrelse har det yttersta ansvaret för framtagning av supportermaterial.

Men tydligen så är inte klubbledningen intresserad av att tjäna mer pengar som i sin tur ger bättre spelare när den oventenskapliga omröstningen längst upp på sidan visar att 49 % väntar med köpa souvernier tills det att föreningen tar fram saker med klubbmärket tallarna på.

Om det totala antalet supporters landar på runt 20000 och 49% avvaktar med souverniinköp så är det ta mig faan tjänstefel att inte hörsamma vad som efterfrågas.

En annan rolig vinkling på det hela är att Örnloggan är varumärkesskyddad från alla håll och kanter men klubbmärket från 1966 är helt oskyddat.
Kommentera

Friskan: Inte för att jag vill vara elak... Men Timrå har blivit jäkligt bra på ishockey. När det gäller marknadsföring mm. så har vi nog trots allt en bit kvar till slutspel... Och då väger jag inte in tallar VS örnar i det snacket.
Annars ser det bra ut.
Kommentera

Per HApps: Per HApps: Enligt din undersökning är det 37 personer som väntar med sitt köp *inte många*.

Du behöver inte slåss mot mej om det är jag som du åsyftar som "väderkvarnen".
Jag gillar inte örnen har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Jag gillar Timrå IK som klubb och har vant mej vid örnen. Jag tillhör "Tallefjantarna" det borde du veta sedan tidigare.

För att förändra inifrån måste du komma dit *ställ upp*. Börja med att bli medlem, om du inte redan är det.

Smokey: Jag tycker som du.
Kommentera

Per HApps: här pratar vi inga väderkvarnar. Opinionen är glasklar och medlemmarna på ett årsmöte kan definitivt rösta med en motion om att återta tallarna som huvudsakligt klubbmärke.

Jag har en lånemobil med min egen på verkstan och har inte ett enda nummer till nån. Kan inte du kontakta mig angående motioner. Jag kan inte närvara på årsmötet (och motionstiden kanske har gått ut) men om det finns möjlighet skriver jag gärna en motion i alla fall. Jag hade räknat med att frågan skulle komma upp på årsmötet efter dina tidigare inlägg och tänkte själv skicka fullmakt till Medelpad för att någon ska rösta Tall å mina vägnar. Jag lovar, med en motion inne och lite mobilisering så röstas träden igenom.
Kommentera

El Maco: I Timråkrarins rike är inte fullmaktsröster tillåtna!
Kommentera

PerHApps: Jag ser du bytt undersökning........då borde de 37 som vill ha annat klubbmärke klicka i att de ska gå på årsmötet, men det är bara jag och en till som ska gå. (än så länge).

De övriga tillhör kanske skaran "gapa stort men ingenting blir gjort".
Kommentera

Friskan: En förutsättning är väl att dom 37 även är medlemmar i huvudföreningen, visst? Man kan ju tycka nåt här utan att ha rösträtt på årsmötet...
Kommentera

Friskan: Alternativt så kanske man har struntat i att bli medlem i år då man tyckte att man blev nonchalant bemött ifjol.

"Medlemsvård" kanske vore något att gapa stort om...om nu nån orkar bry sej.
Kommentera

Dream Team: Nej, klart Du inte får! Skall Du ha några som helst åsikter om Timrå IK i allmänhet och marknadsföring i synnerhet måste Du ha spelat minst 2 säsonger i A-laget..!
Kommentera

Redax 2: Förvisso kan man väl såklart lämna sina åsikter på mötet.. det är ju klart! ;)
Kommentera

Selina: Ja på det sättet får man mycket att säga till om. *ironi*
Kommentera

Friskan:
Håller med dig.
Det stora flertalet som sitter och har synpunkter på SPS och alla andra gästböcker, och lägger ner 100 tals timmar på att hänga på internet orkar tyvärr inte utnyttja det enda tillfället dom har att göra sin röst hörd, nämnligen på årsmötet.
Kommentera

Per HApps:

Av ren nyfikenhet - hur många medlemmar har Timrå IK?
Kommentera

Per HApps: För priset av ett medlemsskap (där jag inte ens kan rösta om jag inte åker upp enkom för mötet...) kan man å andra sidan köpa en helt garanterat örnfri halsduk...
Kommentera

Maggan: Nä det får man inte. Men det är en helt logisk utveckling om folk blir nonchalerade tillräckligt länge.
Vem orkar stånga huvudet blodigt hur länge som helst?
Kommentera

Selina: Exact så så gjorde jag också, jag struntade i att bli medlem i Supporterklubben, men lite har jag jobbat för den iallafall.

Det går att ställa upp fastän man inte är medlem hur otroligt det än låter.
Kommentera

Argumentet att bevara örnen som klubbemblem därför att den är riktad mot en yngre generation ("dagisfalangen") och därmed även den profil som generar mest intäkter, anser jag vara den mest överskattade dogmen av alla på denna GB. Min absoluta övertygelse är att de konsumenter som mest frekvent handlar souvenirer och - inte helt oviktigt - har egen "deg" på fickan, återfinns i gruppen > 15 år.
Samtidigt är jag inte helt säker på hur Timrås varumärkesstrategi ser ut (dvs att örnen verkligen är riktad mot de yngre). I min jakt efter en örnbefriad Timråtröja begav jag mig in i Webshopen. Det enda jag fann var en pyjamas och en sparkdräkt. Då jag är en stor älskare av ironi var jag tvungen att le åt eländet. (Men att se tröjor som tex "Flamman" fick mig däremot att kväljas och minnas regniga dagar på Stöde marknad i början på 80-talet).
Så i väntan på vettiga alternativ fortsätter jag att inhandla rödvita prylar via lag som Degerfors.
Kommentera

Abbot: Strateg!?! Muahahaha..! Tror nog inte det finns ngt så avancerat som en strategi bakom. Vi får vara glada om det finns ngt som helst tanke...
Kommentera

Abbot:
Flamman är till och med värre än allt övrigt. Beställ 100 st och tryck ner i Bullas brevlåda.
Kommentera

Ture Tall: Den värsta (i mitt tycke) är matchtröjan Detroit/Timrå och då menar jag inte ideén, som var jättebra............men slutprodukten som såldes var i någon obestämd orange/rosa/rödaktig färg.

Jag köpte ju naturligtvis en ialla fall.
Kommentera

Friskan:
Den var inte heller vacker, och jag tycker inte att idén var bra heller. Men färgen, Timrå har väl haft den nyansen förut?

Bojkotta!
Kommentera

Appropå helt onödiga och FULA produkter...

Röda och BLÅ peggar med logga på!

Hmmm de andra måste vara framtagna för Timrå BLÅ?
Kommentera

Swordster: Ja, där ser man vilken målgrupp Timrå IK riktar sig till... knösarna, nä för fan, riv ståplats och bgg loger där också, kör inspelade klackljud i högtalarna så får de stämningen, men slipper packet som går runt och "stör" de högre uppsatta. *IRONI*
Kommentera

Dalan_: se möjligheterna, gör ett tifo med 2000 lyfta golfbagar i vinter.

Annars tycker jag att det rent principiellt är helt rätt att trycka Timråloggor på precis allt. Storklubbar gör så och vi ska bli en storklubb. Jag har bättre saker för mig än att spela golf men gjorde jag det skulle jag gärna pegga upp med Timrå. Det är sånt, småprylar och (vissa) stora inköp som det ska vara Timråpengar i också. Givetvis schyssta halsdukar, flaggor och t-shirts men även mer oväntade saker.
Kommentera

« · 397309 · »