1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590230 inlägg · 6217 ämnen

Presskonferens 16:30

193123 · » Till forumet

Sv: Presskonferens 16:30
Redax 2: Humlegården, Citys bästa urinoar, ligger på andra sidan Sturegatan, n'est ce pas?
Kommentera

Alla: Efter att ha hört Peter Öhlens patetiska sätt att bevaka en nonsens händelse kommer jag osökt att tänka på en bakrutedekal som fanns för ett antal år sedan. "Stoppa plågsamma ljudförsök - Lägg ner Radio Västernorrland".
Min erfarenhet av Hänt i veckan och dylik skit sträcker sig till att jag sett löpsedlarna. Kan bara konstatera att Aftonbladet och Expressen arbetar med en dåres envishet att hamna på samma låga nivå.
Nubben: Stå på dig! Det här är glömt om några dagar.
Kommentera

Redax 2: Precis !! det är inte lätt och urinera i Stockholmo !
Polisen måste ha varit en Djurgårdare eller AIKare *ler*
Snart är stormen över...och Timrå IK, the BIG red machine kan focusera på sitt briljanta lagspel, FULL fart framåt ! mot slutspel och ... ÄLSKA Timrå och Nubben i nöd och lust
Kommentera

Som Brynäsare tycker jag faktiskt synd om eran sportchef,jag menar alla har ju rätt att ta oss en fylla då och då!!Jag har massor av kompisar som har setat på "fyllhäcket" men det blev inga helsidor i Sportbladet för det. NUbben har gjort ett kanonjobb för ers så stå upp för eran Sportchef nu,och det bästa Timrå IK ´kan göra nu är att slå MODO imorrn(vi Brynäsare blir nöjda då)!!

Sen är det ju patetiskt av Boorken att direkt gå ut skapa krisstämning hos TIK pga Sjögren+Nubben

Ni är välkommna den 18/2,väl mött boys!!
Kommentera

Redax 2: All fokusering på nästa match, o nästa match o nästa o .........

Krossa Modo!
Kommentera

Knylan: Helt rätt! Så länge en partiledare kan sitta kvar trots att hon "satte sig vid fel tillfälle och på fel plats" så skall man inte drabbas av moralpanik.

"Under bråkdelen av en sekund genomgick Karl-Bertil en inre kris. Ljuga för mor på julafton? Nej! Rakryggat yppa sanningen? Ja! "

All heder för att han framträdde. Nu drar vi ett streck över det hela och tittar framåt.

Ni som fortfarande är upprörda kan ju dricka några pilsner och sedan försöka hitta en toalett/lämplig buske i Stockholm. Alla vi som bor här har nog någongång urinerat å offentlig plats. Inte alla har dock fått höra samma som en kompis fick när han efter en kväll i Gamla Stan hittade en bra polats bakom en container:

- Halt! Det är förbjudet urinera på Slottet..!
Kommentera

Knylan: 500 matcher i rad?? Är det inte snarare kicken om dom inte vunnit 3 matcher i rad? :))
Kommentera

Måste ju först och främst berömma Radio Västernorrland för så pass mogen och bra journalistik. Hur kan man vara så jävla torr så att man ställer frågan "Kommer han nobba nubben nu i framtiden eller?" och tro att man på något sätt är rolig? Då hela grejen är väldigt känslig så kan man ju inte ställa nått jävla Dagens Henriksson-i-ST-skämt.

Lika förbannad över Radio Västernorrlands lysande journalistik hade jag blivit om TIK hade kickat Kent, det lysande jobb han gjort inför säsongen ska inte få dras i smutsen för ett iofs stort felsteg. För övrigt så fattar jag inte ens att frågan togs upp, blir man kickad för något sånt där så börjar det likna typ Serie-A fotboll där dom kickar tränare om dom inte vunnit 500 matcher i rad.
Kommentera

Helg Ernest: Själv är jag lugn som en filbunke i onyktert tillstånd. Det enda felet med mig är att jag surrar som f-n. Fast det gör jag i vanliga fall oxå. Skillnaden ärt jag säger kanske lite mer än vad jag borde. Det är nåt jag får jobba vidare på. Att bråka är inte min grej. Klart blir jag provocerad är det ju en annan sak.
Men jag lägger mig inte i dispyter om någon tillrättarvisar mig. Det är bara onödigt. Gå istället därifrån. Jag vill inte vakna upp morgonen efter och ha skuldkänslor för något jag gjort i berusat tillstånd.

Det framkom inte så mycket av presskonferensen att döma utan Kent Norberg vill ha helgen på sig att fundera över sin framtid i Timrå IK.

Han har verkat i föreningen i närmare 10år och skött sig exemplariskt. Det som hände natten mot fredag är något som "Nubben" inte ens varit i närheten av tidigare. Och som sagt han har gjort ett kanonjobb och jag tycker att han bör fortsätta med det han har påbörjat. Det vore olyckligt om det skulle spolieras nu.

Klubbdirektören säger ju också vidare att man tar avstånd från handlingen men att man måste se helheten och inte stirra sig blind på en enskild händelse.

Bara hoppas "Nubben" tar sitt sunda förnuft till fånga och rycker upp sig och återupptar arbetet på måndag som Sportchef.

Jag har under detta dygn blivit väldiogt illa berörd av det inträffade men efter moget övervägande är jag beredd att förlåta och stödja "Nubben" helhjärtat fullt ut. Det är trots allt en vän till mig och vänner förlåter man.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Det
Kommentera

Inervju med Stenberg: "Vi ser detta som en engångsföreteelse, han har jobbat hos oss i tio år och något sånt här har aldrig hänt tidigare. Vår målsättning är att Norberg fortsätter det arbete han har påbörjat på ett alldeles lysande sätt. Nu ser vi fram mot slutspel..."
"Föreningen säger bestämt ifrån till sånt här agerande, att vi är förebilder inte minst för ungdomar."
Kommentera

Vad kul dom är på P4 ändå. Sagt alldeles nyss: "Ska Kent "Nubben" Norberg (??) sluta kalla sig "nubben" nu och kalla sig "nobben" i stället."
Kommentera

ernie eagle: Jag säger bara och har sakt det förut.
Hans attityd ! Men han har ju fått en näsbränna nu och lär bli ödmjukare.
Kommentera

ernie eagle: Det är INTE supningen jag är irriterad över skall det vara.
Kommentera

Dream Team: Det är supningen jag är irriterad över. Utan att han enligt uppgift urinerat i en portuppgång. Vad f-n skulle han in dit och göra? Jag pissar ute jag när det "trycker på" och att sedan slå sönder låslocket för att att komma vredet och öppna. Att sedan inte kunna ta en tillsägelse utan istället börjar käfta emot och tvingar vakterna att sätta handfängsel på honom. Det är just där "Nubben" gått för långt. Och han är så pass rutinerad att han inte skulle ha behövt försatt sig i denna situation. Jag förstår inte varför man skall bråka och sätta käften för sig? Men det sägs ju att där spriten går in försvinner omdömet ut.

Kommentera

Helg Ernest: Det lär nog bli torrt och nubbfritt ett tag, ja... =)
Kommentera

klart att Timrå skall ställa sig bakom Norberg och ge honom sitt fulla stöd. Blev glad att höra det på radion.
Kommentera

Dream Team: Okej då vet jag. Jag fick informationen om presskonferensen från en annan källa. Vilken jag oxå kommer kontakta lite senare som kommer ge sin syn på saken.

Kan inte tänka mig att det blir någonting annan än en SKARP varning från Timrå IK:s sida där man tar avstånd från det inträffade.

Det får inte hända igen och jag är övertygad om att "Nubben" är införstådd med allvaret i det hela.

Kommentera

Dream Team: Men enligt radio v-norrland har han föreningens fortsatta förtroende. Om han avhåller sig från sprit
Kommentera

ernie eagle: Besked i P4 efter kl. 17 angående presskonferensen...
Kommentera

Presskonferens 16:30
Timrå IK har utlyst presskonfrens med anledning av Herr Norbergs utspel utanför restaurang/krog Undici natten mot torsdag.
Kommentera

193123 · »