Ja nu har vi ju testat den här taktiken utan framgång sådär femtioelva gånger. Vi kan ju lika bra fortsätta spela istället - Det kan ju inte bli sämre... När vi backar hem är det ju kassaskåpssäkert att paniken kommer krypande
nixXz: Ja, jättebra idé! Kan vi inte byta tränare nu inför slutspelet? Tänk vilken kick vi skulle kunna få av det... Agera Nubb... eeh... jag menar Johansson!
mikenomad: Jo men det är ju lättare att försvara en ledning om du håller ditt eget spel uppe. Plus att tiden går snabbare om du kan ha något anfall då och då. Som idag så ger man ju bort pucken med vilje och ger på så sätt motståndarna energi att försöka om och om igen...
Härligt med seger och roligt att Hynning kommit igång riktigt ordentligt nu! Men...
VARFÖR SLUTAR MAN SPELA NÄR MAN ÄR I LEDNING??? Precis samma sak som tidigare under säsongen! Som supporter ser man direkt att "jaha, nu har de slutat spela". Timråspelarna GER BORT pucken gång på gång till motståndarna, varför? Man slutar helt passa varandra, slutar helt att hålla pucken inom laget, varför? Det värsta är att det syns så j-vla tydligt, man ser ju det när man sitter hemma i tv-soffan. Det enda man väntar på är ju reduceringen så det blir panik och sedan kommer kvitteringen som ett brev på posten. Precis samma sak som borta mot Luleå och Mora. Hur kan det blir så här igen, någon?
jag håller med fighter absolut inte Wikegård,jag klara inte av karln med sitt pompösa ,allvetande, fingerpekande dyngsnack. trodde verkligen på torsk idag så jag är asnöjd med 2 poäng
Per HApps: Ja. Och det känns ännu mera surt att vi inte kan ställa upp med det lag som byggdes för att nå högt, mycket högt. Fortfarande. Inte ens i närheten. Men det är ju lite så vi timråsupportrar lever. "Motgångar föder framgångar" ;)
250kg kärlek: Ge dig nu ingen skrikegård,då kan man likaväl ställa en gris där. ska man byta ut Challe så ska man inte sätta in skrikegård,det är då ett som är säkert,jag ser hellre en Melintyp.
"challe berglund??? Nu får det vara nog! Vet inte vilken gång i ordningen Timrå tappar en solklar ledning i sista perioden! Och vad gör då Challe...? Kankse tittar han på DD på tv? FÖR HAN VERKAR DÅ MER INTRESSERAD AV TRAVET, ÄN ISHOCKEYN! (aftonbladet varje dag...) Näää bort med den mannen, och in med Niklas Wikegård! Annars blir de nog utgång i kvarten igen..."
Noterat från Aftonbladets diskussionsforum. Avdelning: Hur dum får man bli?
73Sjöbba: Visst känns det helt okej med två pinnar. Betänk också att vi inte gjort så himla bra ifrån oss tidigare där uppe.
Men okej, visst hade det varit riktigt underbart med en trepoängare. Men det är hockey, och där går det undan. Är man, enligt webradion, klanderfri i stort sett hela matchen och tappar är det så klart surt. Men grabbarna ska ha heder för sin match.
mrchong: Det är jävligt dåligt att släppa in dom sådär.men saik hade mer att kriga för,totalt får vi ändå vara nöjda med 2pinnar,bara att glömma fjärdeplatsen.
Bragd-Birger: Ja, hur roligt var det inte för honom? Att döma av kommentatorn på webradion så var det sista målet riktigt snyggt. Nu blir det roligt att titta på hockeykväll.
Jag bortser från en tappad trepoängare och ser detta som en ren och skär vinst. Underbart grabbar!
Haha, fantastiskt eller nåt. Men hursom, när jag summerar tar jag gärna en tappad poäng i utbyte mot Hynnings trippel. Oerhört kul - och viktigt - för honom.