SCA-cupen
390428 · Nästa » Till forumet
Sv: SCA-cupen
Vad gäller Timrås ekonomi torde det vara ställt utom alla tvivel att den är på rejäl frammarsch. Precis som någon skrev nedan, en av anledningarna till den blygsamma vinsten är att man tog en del extrakostnader i år som man egentligen hade planlagt för nästa.
I övrigt är jag närmast chockerad över hur jävla potent Timrå är som förening. Topp4 två år i rad, egen arena. En handfull landslagsmän i truppen. Så fett med respekt i hockeysverige att man helt plötsligt kan locka till sig spelare som man för två år sedan bara kunde drömma om.
Det är riktigt, riktigt stort.
I övrigt är jag närmast chockerad över hur jävla potent Timrå är som förening. Topp4 två år i rad, egen arena. En handfull landslagsmän i truppen. Så fett med respekt i hockeysverige att man helt plötsligt kan locka till sig spelare som man för två år sedan bara kunde drömma om.
Det är riktigt, riktigt stort.
Sv: SCA-cupen
matsby: Det där med ekonomin grundar jag på det enkla faktum att publikintäkterna ökat rejält. Publiksnittet sässen 02-03 låg på c:a 4500. I år bör snittet hamna en bra bit över 5200. Bara där har du en väsentlig skillnad. Om man sedan dessutom ser på all typ av försäljning; souvenirer, öl, serveringar o dylikt som inte fanns ifjol. Logerna bör ju också ha inbringat en del. De fanns ju inte heller.
Så sammantaget bör intäkterna ha ökat rejält. Okey för att även kostnaderna har stigit. Det mest värdefulla måste dock vara att man disponerar hallen efter eget huvud och att man har duktig personal.
Så sammantaget bör intäkterna ha ökat rejält. Okey för att även kostnaderna har stigit. Det mest värdefulla måste dock vara att man disponerar hallen efter eget huvud och att man har duktig personal.
Sv: SCA-cupen
matsby: Du har säkerligen rätt om både hunden och intäkterna. Skillnaden mot i fjol är att nu äger TIK hallen och har därigenom helt andra möjligheter med avdragsrätt o en massa bokföringsmässiga fördelar. Om vinsten efter fjolårets säsong stannade vid en halv mille så borde den rimligen efter årets stanna vid mellan 5-10 mille beroende på avskrivningsmöjligheter.
Sv: SCA-cupen
Dream Team:
I pappersbilagan DB idag så står det att TIK har en Forward plats kvar, det står mellan Sundin,Sjögren samt Falk ifrån Huddinge,,
En annan intressant detalj är intervjun med Tomas Johansson där omsättningen beräknas öka med ca 5miljoner nästa säsong.
I artiklar man läste islutet av säsongen inför slutspelet så var ekonomin i hamn redan, kvartsfinal och semifinal var rena bonusen i intäkter dä man hamnade på +- noll innan.
Men i DB idag står det att vinsten ifjol blev ca 1000 000 kronor, vi hade 4 stycken hemmamatcher vilket innebar en vinst på 250 000 per hemmamatch när alla omkostnader var avdragna, såsom löner , kostnader i samband med bortaresor etc.
Låter inte det väldigt lite?
ligger en hund begraven här...
I pappersbilagan DB idag så står det att TIK har en Forward plats kvar, det står mellan Sundin,Sjögren samt Falk ifrån Huddinge,,
En annan intressant detalj är intervjun med Tomas Johansson där omsättningen beräknas öka med ca 5miljoner nästa säsong.
I artiklar man läste islutet av säsongen inför slutspelet så var ekonomin i hamn redan, kvartsfinal och semifinal var rena bonusen i intäkter dä man hamnade på +- noll innan.
Men i DB idag står det att vinsten ifjol blev ca 1000 000 kronor, vi hade 4 stycken hemmamatcher vilket innebar en vinst på 250 000 per hemmamatch när alla omkostnader var avdragna, såsom löner , kostnader i samband med bortaresor etc.
Låter inte det väldigt lite?
ligger en hund begraven här...
SCA-cupen
Det ser ut att bli en riktigt intressant lagserie i höstens stora hockeyhändelse. Vad jag har hört så kommer överraskningen Mora IK och veteranen Brynäs IF att deltaga i cupen som olyckligtvis genomförs på fiendens mark.
Ska bli väldigt intressant att få se vad MIK har att ge inför sin historiska ES-debut i vinter.
Ska bli väldigt intressant att få se vad MIK har att ge inför sin historiska ES-debut i vinter.
Tacka eran ledning för det!
Har vi tur med spelet och ledningen så kanske vi kan få lite arbetsro nästa säsong vilket ger att kosingen kommer in mm.
Våra Arena planer har det varit tyst om nu ett tag men dom jobbar i bakgrunden.