1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607838 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mikenomad: Jag gissar på: Ny dag, nya färgglada piller!

mikenomad: Lördag morgon?

Yellowcard: En välkänd HS-skribent tittade ju in här fram och åter igår kväll och tillkännagav kort och gott att det är nära nu. Frågan är väl vad han var nära så där en fredagkväll...

falo: kanske till och med några veckor efter vm... Folk ska väl stryla på om de får NHL eller KHL-kontrakt också...

Yellowcard: jag tror vi får vänta med något smarrigt tills efter vm jag

RTS: mmm tänkte precis detsamma... Ja ja säger som jag sa förra veckan - nästa vecka lär det hända grejer!!=P

Men satan vad det händer saker i Ö-vik. Där tar man verkligen ett misslyckande på allvar och agerar.

Tomas Steen som andre tränare, ingen dum värvning alls.

Känns som om Modo verkligen är på rätt spår, Tyvärr.

Kerstin_k: Vad är det för summor du har hört då?

Dogsbite: örnen är inte till för svenskarna!:P

Långben: Och en 3a på örnen;)

250kg kärlek:det är för mycke ge han en ett par träklubber å lite tejp...

Chrippe hade 95 000 i månaden i Fbk. Han lär knappast haft sämre i Skellefteå. Frågan blir då hur mycket han begär nu efter en riktigt bra säsong i Skellefteå?

150 000 i månaden är nog inte osannolikt. F-n, det är rätt feta löner vi pratar om.

Simmalugnt: Ja det är ju exakt det jag menar att han har färre bra backar att konkurera med!!

Timrå har 3 hyfsade backar under kontrakt samt 1 horibel.

Det senaste fyvärvärvet Sonntag hoppas jag på, bor i Huddinge och har bekanta som sett honom spela han var solkart Huddinges bästa back, han har förutsättning att översaka om han får en bra inslussning till Elitserien.

Sedan klart man inte kan säga så mycket om en back som spelar i ett lag som i år åkte ur allsvenskan.

Men Karlsson skulle absolut bli en stjärna i Timrå pga att Timrås backbesättning går att ifrågasätta!

73Sjöbba: Med facit i hand kan alla bli lärare. Utan facit är lärarna maktlösa, i varje fall enligt The Simpsons.

lungan:

Om han skulle få en stjärnstämpel så säger det mer om Timrås backbesättning än om honom.

Färjestad har efter denna säsong tappat 3 backar

Graniak
Svec
Rhodin

In i laget har följande tre backar kommit

Blindebacher
Lindström
Lindgren

Om Mattias Karlsson skulle välja FBK tycker jag känns konstigt, de har redan 6 bra backar i form av Holös, Vallin, Laatikanen, Blindenbacher, Lindström och Lindrgren under kontrakt.
Deesutom har man 3 utvecklingsbara spelare i form av Johnsson, Motin Skålberg.

Skulle Mattias Karlsson skriva på för FÄRJESTAD, skulle han få slåss med 9 andra backar om 6 platser.

Timrå däremot har i nuläget 3 backar som kvalificerar sig inom topp 6. Nä jag tycker Karlsson ska välja Timrå, här kommer han få mera speltid samt att han kommer få en stjärnstämpel.

RTS: Du har säkert rätt och bättre koll. Dom summorna som jag hörde kändes riktigt överdrivna för en spelare som knappt varit med i landslaget. Men man vet ju aldrig.

Kerstin_k:Det med Sundh o hans lönekrav stämmer inte alls. !.

Sedan det där med att hålla sig kylig har ju inte givit så stora resultat de sista åren, men det är nog så man resonerar och just sånt tänkande kommer att göra missar både Sundh o Crippe.

Med de spelare vi har under kontrakt så borde det finnas MINST 15mille att värva för och då är lönesänkningen inräknad.

värva Karlsson och Daniel Josefsson o förläng med lehtonen så är backuppsättningen klar

Paddan:

Ähh. jag tyckte Rindell gjorde ett riktigt bra jobb, honom skulle ni ha bundit upp på ett längre kontrakt.

Han kunde ha uträttat saker som skulle få folk att jubla av lycka, åtminstone i Medelpad.

Paddan: Med facit i hand.

Simmalugnt: Desperatvärvade vet jag väl inte. De sades ju vara "handplockade" av Rindell. Den handplockningen gav jag inte mycket för.

Gå in på den här bloggen och påverka den här spelaren så han kommer till TIK.

Paddan:

Och ändå desperatvärvade ni b-finnar förra säsongen när ni såg hur de finska spelarna producerade i Timrå.

Ni tog ju till och med in en finsk tränare.

Nä, du har rätt bara för att man är finländare så är det inte samma sak som omedelbar succé.

Ambroo: Jag mår alldeles utmärkt. Så det går alltså inte att jämföra hur Kontiola och Arlbrant skulle klara sig i elitserien. Jag har inte sett Kontiola spela, knappt ens sett Arlbrant men ställde en hypotetisk fråga om varför just Kontiola skulle passa bättre in i elitserien. Bara för att man är finländare så är det inte samma sak som omedelbar succé.

Luka: Och för ytterligare några år sedan var vi betydligt kyligare än Luleå. De fyra stora står i en klass för sig, övriga åtta får slåss om resten.

Ibland häpnar jag av saker jag läser. Visst kan man jämföra AHL och Allsvenskan, man kan jämföra en tandpetare med en katedral, men jag ser ingen anledning att göra det.

AHL är möjligen världens tredje bästa liga, efter NHL och KHL. Skulle ett lag från Sverige, Tjeckien eller Finland få chansen i den ligan så skulle de få kämpa hårt för en slutspelsplats.

Ambroo: Risken finns att det blir jaktsäsong över hela Europa om Kontiola bestämmer sig för att vända hemmåt. Chanserna att få honom till Timrå känns så där lagomt stora för att man ska nära en ytterst liten förhoppning som sedan kan krossas.

Det som inte känns helt bra med årets silly season är att så fort man läser en artikel om en spelare som inte är klar för en ny klubb så står det att Skellefteå, Luleå, Rögle och Timrå visat intresse. För ett år sedan var vi klart hetare än de klubbarna ...

Kerstin_k: Det kvittrar fågeljäklar att Skellefte är å rycker i Sundh också...

Mackelito: Oddsen är väl inte så där fantastiskt låga, men visst.

Mackelito: En liten fågel kvittrade i mitt öra om att Sundh kräver en ganska så stor lön för att spela i Timrå. En lön som hans spel inte alls rättfärdigar. Bättre då av Timrå att hålla sig kylig och vänta ut Sundh så att han själv sänker kraven.

Smart av Timrå om det jag hört nu stämmer. Time will tell.

Ambroo: Alltså inte HELT AVSKRIVEN ELLER HUR :)

Mackelito: "Det heta centerspåret" skriver DB... Jojo, jag tycker att de här raderna skvallrar om att han knappt är ljummen:

"– Först måste vi ta reda på om Anaheim vill behålla honom. Det vet vi inte ännu. När han kommer hem till Finland igen ska vi sätta oss ner och gå igenom hans alternativ och vad han vill göra. Det finns även ett intresse att åka till Ryssland och spela, säger Kaukinen. Och tillägger: – Men är han intresserad av att spela i Sverige så kommer jag direkt att ta kontakt med Timrå."

Paddan: Hur mår du? Att jämföra Arlbrandt med Kontiola är som att rita en macka när man är hungrig.

Nu har det gått så långt att Eurosport tror att det är Tomas Johansson som är sportchef i Timrå...

``Sportchefen Thomas Johansson tittar på spelare och är intresserad av mängder av spännande utlänningar. Men att bara spekulera i vilka man skulle kunna tänka sig resulterar inte i nya spelare``

Paddan: Nej pensionär är man vid Hasse Jonssons ålder...

Till en annan grej , man har aviserat , 1-2 yttra till , det tycker jag är på tok för lite.
Trots att vi ska minska budgeten så vill jag ändå så en ersättare för Pyrret alltså en målspruta, en ersättare för Tenkrat , typ Bergfors ,går inte det måste man ändå in med en rightare med kvalité , och ingen av dessa bör ersättas med Crippe eller Sundh , så jag vill nog se minst tre yttrar till..
Vad tycker ni andra? , nog måste vi ha två yttrarsomovar produktion och sedan förlängning med Sundh?

Mackelito: Wow, 27 år. Han är ju nästan pensionär ju. Då förstår jag varför du inte vill ha honom till Timrå.

Den som sa att det är viktigt att värva tyngre spelare tidigt håller jag med om , se bara här på Johan Franssons kommentar..

Från Norbottens Kuriren

Luleå inte uteslutet
Intresset från elitserien är också starkt. Bland annat har både Luleå Hockey och Timrå nämnts som aktuella klubbadresser.

- Egentligen har jag inte fått något konkret förslag. Men det börjar bli dags att bestämma sig snart, säger Fransson som vill poängtera att Luleå Hockey fortfarande är aktuellt.

- De finns absolut med i bilden.

Johan Fransson gillar Luleå Hockeys satsning inför kommande säsong.

- De har fått in riktigt starka nyförvärv som ser spännande ut, säger han.

mikenomad: Då skulle HS dö ut.

Skönt att det finns dom som livar upp även om det är ordbajseri.
Det behövs det också i all sin präktighet härinne.

Du o jag, Mike. Du o jag. *puss * Ha ha ha

Lemmy: Ok...då ska jag passa på att ordbajsa lite till och eftersom det helt klart är min starkaste gren så tar jag självklart inte illa upp! Samlar ju dessutom på mig ytterligare ett inlägg, bara en sån sak. Men du får erkänna att det är tur att vi är några som håller liv i forumet och inte bara tittar in och läser här...;-)

Paddan: Ja så har han sagt intervjuer bla på Hockeykanalen, han säger att .
``Jag vill spela i ett lag som satsar på mig`` SSK lät mig spela i 3/4 kedja med lite istid jag behöver få spela PP``

Jämföra AHL och Allsvenskan är ju patetiskt , sedan så kan det säkert spela bättre spelare i Allsvenskan än AHL , men har man sett Kontiola spela så vet man att han är något att ha , han är dessutom 24 medan Arlbrandt är 27 November , så enligt mig är det ingen mening att sitta och jämföra dessa killar nå mer..

Mackelito: Är det alltså ett uttalat krav från Arlbrandts sida att bli lovad att få spela i första eller andra kedjan annars skriver han inte kontrakt?

Är det då större kvalitet att spela i AHL än i allsvenskan?

Paddan: Inget men Modo värvar ju inte dig för att du skulle PASSA in i laget man måste bidra med kvalité och Arbrandt har kravet på att få spela i någon av de två första plus PP , han är god fören 3/4 kedja men inte mer ..

Mackelito: Tja, varför inte. Vad säger att t.ex Kontiola passar bättre in i elitserien än Arlbrandt som inte alls trivdes med SSKs spelsystem.

Paddan: Haha , i Modo Lumberjacks vill ha Olausson och Arlbrandt i andra kedjan?, Ja föryngring behövs ju i varje fall.

Mackelito: Jag förmodar att du är ironisk, eller du kanske föredrar finländare.

Mackelito: Sköönt **

Paddan: Sköönr , hoppas vi kan räkna bort Arlbrandt snart också...

« · 1154527 · »