1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607810 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Ja nu är det ett måste att Karlsson presenteras inom kort och att någon av Kronwall/Lehtonen skriver på - då är jag mycket nöjd. Tycker många har sågat herr Granath grymt mycket, själv har jag ingen stenkoll på honom men är beredd att ge honom en chans som 7-8de back. 23 år och kan utvecklas. 50 U-landskamper... Måste ha ju finnas en anledning till dem - han kan ju inte vara hur dålig som helst. Kanske han utvecklas och blir bra i Timrå som många andra gjort?

jens_88: Även dagbladet.

Skarin: Enligt AB så är Granath klar för Timrå.. Fast ja, dom har haft fel så många gånger förut

Ambroo: "Mysiga nyheter detta, men jag hoppar inte högt och jag har en bestämd känsla av att jag inte kommer att göra det heller."

"Inte än" lägger jag till och med dom orden avslutar vi denna intressanta och händelserika eftermiddag/kväll.

Lill-strimma: Ved fan ska man med en medioker back fostrad i en förening som inte ens kan vinna viktiga matcher?

Nej, som många såger så skulle det vara en mardröm.

Skarin: Snälla, sluta snacka om Granath. Det vore en mardröm.

T T: Ursäkten är godtagen. För den här gången ;)

När det gäller Sundh tror jag inte ett dugg på att det handlade om pengar. TIK ansåg väl att man inte hade plats för honom helt enkelt. Det finns väl redan ett gäng tredje- fjärdelinare i laget så att säga. Sedan finns det säkert andra orsaker också till varför inte Sundh var så högt prioriterad. Det är vad jag tror.

Hur som helst. Det lutar väldigt starkt åt Karlsson och säga vad man vill om Granath, men han har ett ganska så skönt sound. Haha =)

Blir Granath back nr 7 så måste nog back nr 8 vara väldigt bra. Annars känner jag mig orolig igen.

T T: Stå på dig. :)

Själv blir jag riktigt skraj när jag hör att det viskas om Granath.
Jag vill ha en Bomb ingen Granath!

Skarin: Tsss, jag gjorde bedömningen att det inte fanns något nyhetsvärde i artikeln. ;)

Cartman: Underbart att du hann före TT ;)

Cartman: Det där var ju som att läsa på HS, fast i ST:s fall så får någon betalt för att skriva exakt samma sak som skrivits här efter att texten lades ut på timraik.se.

:-)

Ambroo: Lotvonen, Hedström och Jonsson var också ena riktiga stjärnor, eller hur? Men det är klart, Lotvonen med 150 papp i månaden, Hedström  med nästan 300 och Jonsson med en lön på ca 100 000 så kan man inte begära så mycket mer än det vi fick ur dem.

Vad hade Sundh? 45-50?

jens_88: Jasså är det så det är :/ hm...lägger mig nu så får jag ställa klockan på 05:59 ist =)

fettsteffe: Dagbladet kommer ej ut med något först än kl 0600, ST kommer ut kl tolv

Nu tänker jag vänta tills efter tolv och se om dagbladet får ut något intresant på weben =)

FM: Jag tycker att Sundh var den som sett till förväntningarna, vid sidan av Skogs då, fick ut minst sett över hela sässen. Han gjorde visserligen ett helt ok slutspel, men när man har backat i utvecklingen två år i rad så tycker jag att det är dags att säga adjö.

Bragd-Birger: Helt omöjligt att tro att tik skulle skriva igen ,med Lotvonen som passerat zenit för länge sedan...jag tror ledningen har betydligt mer koll än så leksingen möjligen´....

250kg kärlek: Bara hoppas att det blir så för Sundh då! De är ju en bra kille som man önkar allt gott men jag försöker bara förklara varför JAG tror att Timrå väljer att inte satsa på just han.

Andersson: Vad snackar du om? Sluta ta utv? Jag menar att vi behöver inga som lirar boxplay eftersom båda Bagarn och RJ är gone, fan dom tog ju utv hela tiden!

jens_88: mja , men nu när både bagarn och sundh är borta har vi å andra sidan lite klent med 'BP -experter'.

Så därför bör Timrå vara försiktiga med att ta utvisningar , det var så jag menade.

Ambroo: Sundh var ju även han rätt bra på att dra på sig utv,skulle tippa på att han låg topp 5 i TIK förra året. Så där var det en viss skillnad sett mot Axelsson.

FM: Ähh, det finns spelare i Timrå som inte visat så särdeles mycket under sin tid här som helt plötsligt blommar upp och visar hur duktig man är. Unga, lovande spelare som har framtiden för sig. Hur skulle det se ut om föreningen inte satsade på Moe (5+19 på 42 matcher) eller Sebbe (3+4 på 48 matcher)?

Sundh må vara äldre men en minst lika skicklig spelare.

Andersson: Roliga saken är väl att just Bagarn och RJ var bland dom mest utvisade i Timrå?

fettsteffe: dom får sluta ta utvisningar då .....

fettsteffe: Nej för Gabbe och Styf låter så mycket sämre... Eller kanske N.Kapanen och Björn Svensson?

Andersson: Eftersom både Bagarn och RJ dragit så blir det inte så mycket boxplay...............

Andersson: Gabbe kan ju vara en och Börje en annan, till att börja med så att säga...

Andersson: Återkom med frågan när truppen är spikad.

FM: men vem ska nu spela boxplay ??

250kg kärlek: Eller så var det så att man inte gav sundh kontrakt för att platserna i tredje och fjärde femman redan var upptagna.
Eller så tyckte man kanske att hans senaste säsong inte höll måttet.
9 poäng på 52 matcher är ju kanske lite klent?
Inte vet jag men det kanske stod mellan Axelsson & Sundh och om en av dom är billigare blir ju valet lättare då man annars kanske kan se dom som jämbördiga. Sen kanske det finns mer utveckling i Axelsson?

FM: På frågan från klubbledningen om "man" ville vara kvar så var Axelsson överjävligt positiv medan Sundh var lite mer avvaktande.

250kg kärlek: Vet inte riktigt vad du menar med att Axel accepterade och Sundh ville vänta?

FM: Vem har talat om första/andra-linan? Han väljer sannolikt HV där han kommer få minimalt med speltid men med ersättning. I brist på annat. Det skiljde inte speciellt mycket mellan Axelsson och Sundh i skarpt läge. Skillnaden var att Axel accepterade och Sundh ville vänta.

Kongo: Säga vad man vill om sundh angående inställning mm men nån spelare för första/andra femman blir han aldrig. Då kan man ju kanske inte ställa så höga lönekrav som jag inbillar mig att han har ställt heller. Att man "valde" Axelsson istället beror nog på att det var stora skillnader i lönekraven helt enkelt.

T T: En spelare av Sundhs kaliber är värd mer respekt än att bli helt utan förslag från den förening han representerat under en rad av år. I en förening där han vuxit och numer är en av de mest populära spelarna är det svåt att förstå/inse hur man liksom bara kan skita i en sån spelare.

När jag växte upp fanns det helt andra värden i hur man tar hand om en omtyckt spelare. Men det är klart; jag är 70-talist och antagligen inte modern nog för att tackla en situation som denna.

250kg kärlek:
Han är viktig för laget och jag hade gärna sett honom kvar.
Karaktärsmässigt är det min favorit i Timrå. Gillar även hans sätt att snacka om "timråhockey", det blev ju närapå ett begrepp i slutet av säsongen.

Ja, man kan spekulera om en schism, men ingenting hittils tyder på det.

Sundhs agent har kanske framfört ett lönekrav (i förhållande till prestation och i relation till lagbygget) som gjorde att TIK i det läget inte tyckte att det var värt att lägga fram ett kontraktsförslag.

mikenomad:
Du får nog läsa igen. 250kg kärlek har inte pratat om något rykte, utan om vad han tror.

Kongo: Han har ju iofs svarat själv...Men det kan vara så att på mindre orter, utanför Kungliga hufvudstaden, färdas djungeltelegrafen rätt snabbt. Det mesta är skitsnack men då och då återkommer vissa rykten som man kan ana har mer substans än andra. Det 250 kg kärlek talar om är ett sådant...

250kg kärlek: Nu tycker jag att du överdramatiserar. Skulle det ha känts bättre om Oscar fått ett dåligt bud, bara som en gest? Antingen ger man ett marknadsmässigt bud eller inget alls. Nu tror Linkan att det kan bli något bättre i stället. Vi får väl se.

Kongo: Jag förstår inte varför man nonchalerar en spelare som Sundh som gjort så mycket för Timrå IK. Föreningen har inte ens gett honom ett kontrakt att fundera över utan man har totalt nonchalerat hans existens.

Lätt då att spekulera i att det råder en schism bland Timrås ledande personer och Sundh.

Hur tolkar du det? Att spelare kommer, spelare går? Det handlar om mycket mer än så.

mikenomad:
I frånvaro av personen jag ställde frågan till, kan du klargöra vad han bygger det på?

Ambroo: Granath? Nu mörkar du va? Säg att du mörkar, God damn't!

Kongo: Jag tror du fattat allt förutom det där med "utan grund" och "fantiserat".

250kg kärlek:
Har jag uppfattat det rätt att du helt utan grund fantiserat ihop att en schism ligger bakom att Oscar Sundh lämnar?

Bellemare klar för SAIK

Tvåtallar: Är det någon man kunnat omvända så är det Sundh. Så det där köper jag inte.

Mysiga nyheter detta, men jag hoppar inte högt och jag har en bestämd känsla av att jag inte kommer att göra det heller. Jag kan aldrig tänka mig att TIK har plats för trion Karlsson, Kronwall och Lehtonen. Näe det mest troliga är att man har skrivit med den förstnämnde och exempelvis en sån som Granath och att man sen hoppas på jackpot när det gäller den åttonde och här tror jag dessutom att man kommer att vänta in i det sista.

jens_88: Jag vet inte vad han begärt för att fortsätta. Men det kan inte vara några orimliga pengar då han inte blommat ut till den spelare man förväntade sig. Däremot har han visat mycket hjärta för föreningen, och jävlaranamma. En spelare där man såg att det gjorde ont då han förlorade.
Att föreningen släpper Sundh är inget konstigt i sig. Det jag hakar upp mig på är att man så kyligt inte ens gett honom ett kontraktsförslag. Föreningen har, med all önskvärd tydlighet, visat att man inte är intresserad av Sundhs tjänster. Trots att han visat bra inställning och uttalat att han vill fortsätta i Timrå.

Naturligtvis är Sundhs löneanspråk mycket större än det han godtog då han skrev kontrakt med Timrå för antalet år sedan. Men det är sannolikt Axelssons också.

Jag tror att personliga konflikter ligger till grund. Att HV skulle intressera sig för denna medelmåttiga spelare visar hur duktig han är och hur olika åsikter föreningen och Sundh har. Jag tror att vi kommer att ångra oss.

250kg kärlek: Tenkrat, Sundh, Bagarn, och Hedström Alla starka hårt arbetande anfallspelare. Alla utom kanske bagarn strålande skridsko åkare.
Men ingen av dom kan jag se som nåt geni vad det gäller lagspel i anfalls son. Jag tror detta är ett led i att Challe börjar sätta sin prägel på Timrå.

« · 1155509 · »