1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607137 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mikenomad: Man kan ju undra. LKAB kanske går med osedvanligt stor vinst? Ett nytt myggmedelspatent?

Men vi har ju inga pengar säger ju alla, så jag har accepterat er övertalning, i alla fall härinne.
Så vi behöver ju inte gnälla över våra värvningar dom ligger i linje med vår ekonomi.

Hahl Bundy: Några som inte lär ha några större hjärtproblem är Lulefansen...Johan Fransson klar nu. Vafan, har Obola (el. vad de hette) kört en ny drive däruppe?

mikenomad: R2D2 är inlagd pga hjärtbesvär efter förra värvningen. Vi får väl se om han dyker upp men jag tror att hans hjärta måste återhämta sig, tror inte det pallar med dessa hyper rusningar något mer annars. :)

Eskas: Om du hade läst ett av mina innehållslösa inlägg i går kväll så hade du kunnat läsa detta ang. min åsikt om Lindbäck:

"Gustafsson var grymt bra ikväll.
Min förhoppning o det jag tror är att Lindbäck blir minst lika bra till vintern. Jag har den känslan."

Hahl Bundy: Lindbäck är väl inte något dumt förvärv?
Värvningarna av Sonntag och Granath är inte några man jublar över, men logiska. Man släpper breddspelare i Robin J(ja, jag vet att han spelat var och varannan pajasturnering med landslaget i år, men han var ändå en breddspelare här) och Lotvonen.

Våra nyförvärv är inte alls dåliga, det är faktiskt riktigt bra värvat utifrån vilka spelare de är tänkta att ersätta. Jag har personligen inte sett Granath, men jag har sett Dennis Persson och han måste vara jääävligt yr i egen zon för att vara en större säkerhetsrisk än honom.

Problemet är inte Timrås nyförvärv i sig än så länge, de uppfyller väl kraven på de som ska ersättas. Efter vi sett ersättarna till Wandell, Pyrret och Lehtonen kan vi börja diskutera om Timrås värvningar inför nästa år är horribla eller inte. Jag tror man hittar ett nytt Wandell-fynd och två etablerade.

Hahl Bundy: Själv väntar jag med spänning på en kommentar från RR2 om TIK:s intresse för Krog som center i 1:a linan...

Cartman: breddspelare har ju försvunnit, det är klart att breddspelare ansluter. Bättre då att ha låga förhoppningar på en sådan istället för att det blir som med Skogs.

Cartman: Det är klart att det finns bättre backar i Sverige än Elias G.

Jag tror inte att han kommer att vara en avgörande faktor om det ska bli slutspel eller kvalserien för TIK nästa år så jag förstår inte varför man ska haka upp sig så jävla mkt på den värvningen.
Som det är nu är han 7-8 back och det innebär noll minuters speltid. Skulle han överraska så får han spela men då är det ju å andra sidan en bra värvning. Skulle han vara så dålig som ni säger så gör det ju inte så mkt eftersom han inte är värvad för att gå in på 3 backpar.

Men jag kan ha fel,även solen har sina fläckar.

Cartman: Ja precis, den diskussionen vore riktigt intressant att få se för elfte gången. Vad tycker egentligen RockRolf om Granath?

FM:

Inge fel i det, men jag fattar vad du försöker säga. Men om man ska vara ärlig, hur många här inne anser att granath är en bra förstärkning?

Hahl Bundy:

Det ska förstårs vara Borås, inte växjö.

Men även solen har sina mörka dagar =)

Cartman: Nä,det smartaste är ju att värva 15 stycken till förstafemman.

Cartman: :)

FM:

Varvar man spelare från en allsvensk klubb där fansen blir lättade när spelaren lämnar så har man inte så mkt att vara stolt över.

FM: Jo, men en del fattar inte det.

Hahl Bundy:

Kan lill-bagarn till växjö anses som en kanonförstärkning?

Som vanligt är allt bara skit här... En fundering bara. Vi har väl idag kontrakt med 7 backar och 9 forwards,eller hur? Är det nån här inne som tror att vi kommer ha det när säsongen startar?
Klart som faan att det kommer att tillkomma spelare och innan vi vet vilka det är så kanske man kan försöka att inte såga Linkan mfl jäms med parkettgolvet...
Att Linkan säger att det formodligen inte kommer bli klart med nån denna vecka kan ju bara innebära att spelarna i fråga är upptagna med AHL,NHL eller VM. Det borde ju i sin tur kunna innebära att spelarna i fråga är rätt namnkunniga,eller hur?
Får vi in 3-4 riktigt bra spelare så ser det ju faktiskt rätt bra ut,eller vad tycker ni?

Taurus: Vilka andra "kanonvärvningar" har vi gjort bortsett från Gabbe o Karlsson?

Per HApps: Byt tråd.

Taurus: Klart det är.

Hahl Bundy:

Jo, men vi säger att det är en kanonvärvning som alla andra!!!

Harryhaffa:
Fan har du tappat läsförmågan ÅXÅ.

E-on Arenan i Sörberge är inte attraktiv, i alla fall inte för minst två företag som har hyrt loge där. Och det hörde jag så sent som idag. E-ons illusion som kassako är nog bara en illusion när man får läsa om det som skrivs nedan.

Jag skrev bara hur det ramlar in deg i en organisation. Hur Timrås organisation jobbar har jag inte en susning om. Men då man får läsa om ekonomiska tillkortakommanden så blir man ju en aning fundersam. Eller har du en annan uppfattning där?

Visst är ett rippat NHL-arrangemang inte gratis. Men visst fan borde man väl kunna byta ut det röda skynket efter 4 år? Det är ju så pinsamt att det vore bättre med en fotbollsinklivning till en klassisk hymn, och varför då inte Triumfmarschen ur Aida?

Hahl Bundy:

Ja!! Betala bort arenan i stället och spela hockeyallsvenskan!!!

Taurus: Kanske för att han spelar Final i AHL just nu?

Cartman:

Linkan som säger att han e utvecklingsbar!!!! Men om han nu j-la bra som Linkan vill ha det till, varför finns han då inte med i Kanadas amatörlag i VM????? Visst behöver vi äldre spelare, men det finns väl andra kan jag tro???

Klart Taurus har en poäng. Jag har ju blivit övertalad nu av en mängd personer härinne på HS att vi inte har mer pengar, så vi får nöja oss med de vi har.
Vad gnäller ni för?

Taurus:

Så du tkr inte att vi har tillräckligt med utvecklingsbara spelare i tuppen?

*Lander

*Pääjärvi

*Sebbe

*Moe

*Svensson

*Samuelsson m.m

Det vi behöver är någon äldre spelare med rutin för det är en bristvara här uppe.

Taurus: "Man behöver väl inte värva sig till kvalserien iaf"

Aaah, för värvar amn spelare som G Karlsson, M Karlsson och J Krog då värvar man KS spelare lr? Ge dig för fan! Ohc vad ska vi ha utvecklingsbara spelare till? Så dom kan göra som Wandell, Strålman, Andersson?

friskan:

Håller med dig!!! Nu har man erbjudit Jason Krog kontrakt!!! Va fan är det?? En föredetting som som Linkan vill ha till en utvecklingsbar 33 åring?? Kostar som satan dessutom. Har man gett sig fan på att komma till kvalserien i år!! Man behöver väl inte värva sig till kvalserien iaf!!! Man har lyckats med att på 2 år vara ett topplag till att ha fullt upp att slippa kvalserien!!! Man lyfter på hatten!

friskan: Kanoners ide, vi river Ladan och bygger en rondell med en korvkiosk i mitten,,och genast är ju även de förhatliga korvköerna ett minne blott:)

Harryhaffa:

Måste nog till ett lag också, jag tror inte att klacken orkar jobba utan lag att jobba åt.

Äh.........bygg en rondell, så blir det nog kanoners detta.

Hahl Bundy: Låt oss inte göra publiken till ett problem. Närvaron är ju tämligen konstant, år efter år.

Hahl Bundy: Klacken blir ju även bättre när spelet är bra......Så jag håller med dig det är spelet som drar och inte klacken....

Harryhaffa: "Bra tryck från en klack som gör att man känner en grym euforisk känsla så fort man kommer in i lokalen,,DET! drar folk, och inget annat,,,,,,,,,,,"

Jag skulle vilja säga att ett BRA lag som inte loosar för mycket, drar mer folk än en klack.
Vi får hoppas att det inte blir en ond spiral av allting, snåla på spelarmaterialet så blir det snålt med folk o med det mindre stålar.

Per HApps: Regnar deg,,,Atraktiva lokaler?,,,Proffsig orginsation,,,fetrippa NHL´s matcharrangemang?,,,Vilken planet kommer du ifrån?

Atraktiv lokal har vi ju, så vi behöver inte mångdubbla utgifterna med att skaffa en lokal till och betala på då vi fortfarande har samma utgifter på den nuvarande även fasst vi bygger en ny lokal,,sälja den gammla för att slippa utgifterna??,,ja vad använder man den lokalen till?,,,sommarstuga?,,

Profsig orginasition, vilken insyn har du i den nuvarande, som kan påskina att den är så oprofsig, hur vet du hur de jobbar,,okey de kanske inte ringer dej om varge beslut till din egen förtret, men du kan omöjlig veta hur de tänker och vad deras plan är,,och du kan inte gämföra arbetet nu mot för då media bögen nubben var med och bestämde,,,

Rippa NHL`s matcharrangemang, ja du, då konkar vi fort, det är inte några små norrlänska hockeyklubbar med i de arrangemangen, inte ens de stora i sverige har de pengar som NHL`s ägare och tilika stora industrikonsörner kan lägga ut på varge match och spelare,,,

Men håller med Kongo och friskan,,Bra tryck från en klack som gör att man känner en grym euforisk känsla så fort man kommer in i lokalen,,DET! drar folk, och inget annat,,,,,,,,,,,

Skarin:
Själv går jag hellre och ser en match på Westfalenstadion än på ett ljud- och ljusdisco. Men ungar och deras föräldrar kanske tänker annorlunda.

T T: Ja jag såg det. :)
Det var därför jag länkade till EP för engångs skull.

Hahl Bundy: Lugn i stormen, nu har du lite väl tätt mellan inläggen..

Hahl Bundy: Toivonen

Hahl Bundy: Lite lustigt att EP länkar till Borås hemsida som källa för Oturs-Erik men där står ingenting.

TIKbiff: Jag ger mig. Jag ställer in mig på KS.

Så, nu är det gjort!
Det är alltid mörkast innan det blir becksvart!

Hahl Bundy:
Själv är jag inte lika säker på att det finns så mycket pengar att värva för.
Timrå gick med förlust säsongen som var,trots att Jonte och andra "tunga" pjäser försvann.
Vi är i en lågkonjunktur där Timrå inte kan räkna in lika mycket sponsorpengar.
Själv har jag inte några stora förhoppningar på några stora namn in i truppen.....

Mackelito: Har han nån kompis? :)
Iså fall, vem?

Skarin: Annars ligger han ju i linje med vår satsning för tillfället :)

Hahl Bundy: Och Snoops kompis verkar flytta hit ..

Hahl Bundy: Då kan vi stryka honom som tredje eller fjärdecenter ;)

Erik Andersson går till Borås.

friskan: Visst är det så.

Kongo:

Precis........Jätteviktigt att ALLA i klacken drar åt samma håll. Stor maffig "höglåtande" klack är riktigt enormt häftigt.

Kongo: Nja. Eller mjo. Men det är väldigt många som inte bryr sig ett dugg om vad det är för tryck i "ladan". Jag bryr mig väldigt mycket om stämningen iaf. För mig är det viktigt.

« · 1159345 · »