1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607190 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Per HApps:
Tvärtom. Klack- och publiktryck lockar mer folk.

Hahl Bundy: Hehe.

Per HApps: Alla som tycker att vi ska ligga kvar där vi är, är väl nöjd med truppen som den ser ut antar man väl.

Yellowcard: Sant ,i år stavas det överlevnad

Olle:
Då gäller det att den regnar in deg i klubbkassan. Och det löser  man inte genom att "fixa till" parkeringen. Deg generaras av attraktiva lokaler, proffsig organisation. Och sedan tycker jag att man skall ta och fetrippa NHL's matcharrangemang. Det lockar ungar och deras föräldrar.

Skarin: Vadå hoppas? Klart det måste finnas.
Vissa spelare som vi värvat borde få betala ur egen ficka för att spela med oss. :)

Hahl Bundy: Mjo. Pengar finns det säkert. Hoppas jag.

Hahl Bundy: hehe.. "... Men Jonte-miljonerna då!!"

Skarin: Det måste finnas pengar kvar med tanke på vilka nissar vi har värvat!

Skarin: Jag vägrar ge upp. Det vet du. :)

Hahl Bundy: Varför tror du inte det kommer bli så? Lever du i drömvärlden fortfarande med Kontiola och Krog? ;)

Yellowcard: Helst igår :)

Hahl Bundy: Men för att slippa sånna här diskussioner om löner.. Inför offentliga löner tack=)

Nån som vet om Krog o Sonnenberg känner varann?

Yellowcard: Därom tvista de lärde dvs du o jag.
Mycket möjligt att han vantrivdes på Örnen, det skulle jag oxå ha gjort! :)

Hahl Bundy: Bra betalt hade han väl också fått om han stannat eftersom Timrå la ett rekordbud på honom (det jag hört iaf) - det budet måste ju varit typ samma som Frölundas. eller en marginell skillnad.

Yellowcard: Samtidigt sa väl Lello att han ljög om han sa att han inte fick bra betalt?
Mao fick han bra mycket bättre betalt av VF än av Timrå o Kärpät

Olle: Finns ju flera olika perspektiv på attraktionskraft, dels då pengar och miljön runt omkring. Själv syftar jag på attraktionen i att "ingen" eller få stjärnor verkar så överdrivet lockade av att komma till oss. varför vet jag inte? Kanske är det för att vi inte har någon klockren storsatsnings eller vinnarkultur som t.ex. Frölunda (var väl därför Lehtonen drog dit enligt han själv?) eller inte har tillräckligt med cash. Vilket som så verkar det vara väldigt svårt att få hit eller behålla stjärnor och då känns det iaf. för mig att attraktionskraften i Timrå som förening är väldigt lågt. Tycker du inte så?
Jag har fått som för mig att vi skulle ju kunna punga ut 500k i månaden till någon som skulle få 300k hos FBK och få ett "Nja... tveksamt.." men men hoppas jag har fel om det.

Olle: Bulls eye!

Yellowcard: Det kommer inte att bli så.

mikenomad: Nu när man har båda fötterna på jorden efter alla "nej tack" osv. så skulle det absolut vara intressant och se... Om nu Jason Krog skulle skriva på för oss - är det då klart på centersidan? Jesper Samuelsson, Lander och eventuellt Sonnenberg kan ju spela center. Så:

1:a Krog, 2:a Gabbe, 3:e Sonnenberg, 4:e Lander/Samuelsson.

Jag tycker verkligen att det här snacket kring attraktionskraft börjar gå till överdrift. Inte fan flyttar Lehtonen till Göteborg för den vackra atmosfären, han sticker dit för stålars. Samma sak med Hahl, bagarn och alla andra som lämnat för toppklubbarna. Inte fan spelar kapanen i Kazan nästa säsong för det kulturella utbudet i närområdet!

Inte fan skulle Jason Krog, mot slutet av sin karriär, välja någon av dessa klubbar för den ökade chansen att vinna ett SM-guld i Sverige (!) Den tanken och logiken är befängd. Som Hahl Bundy säger så har vi pengar kvar i kassan, ett par klasspelare kommer ju naturligtvis att ansluta och dom kommer inte att ansluta för att de anser att Timrå IK har en sådan fantastisk hockeykultur, dom kommer för pengarna.

Klasspelarna KÖPS, dom värvas inte. Spelare som Regin och bagarn tillhör en helt annan kategori av värvningar.

Yellowcard: Följande centeruppsättning är väl inte helt otrolig: 1:a Krog, 2:a Gabbe, 3:e Lind/Sonnenberg, 4:e Lander...Inte så våldsamt upphetsande men fan vet om det är sämre än gångna sässen?

Hahl Bundy: haha dream on=) Vi ska skatta oss lyckliga om Jason Krog ens vill komma hit! Micke Lind och co... That´s the reality baby!

Kerstin_k: Som sagt med den trupp vi har nu så borde vi ha plenty of stålar kvar att spendera på ett antal klasslirare. Men det är ju vad jag tycker.
Naivt kanske men jag tycker man kan begära det faktiskt.

Vi ska ju trots allt ha ett minst lika bra lag som ifjol o det har vi inte på långa vägar än!

Hahl Bundy: Hoppas kan man ju, men det känns onekligen som om det är en smula orealistiskt att hoppas på att vi får Krog som 2:a. Han lär ju kosta ganska mycket.

Att Kontiola skulle bli vår första är verkligen en önskedröm som känns jävligt svår att få uppleva. Med Krog signad så kan vi nog kyssa den gonatt, precis som fler centervärvningar. Tyvärr.

Hahl Bundy: Kontiola blir ju vår 'etta' ? hoppas iaf ....

Yellowcard: Krog blir 2:a center. Vi får nog vår 1:e, jag vägrar ge upp hoppet :)

Nybbe: Vi har å ena sidan ett ganska ungt lagt nu som behöver lite rutin. Men visst skulle man hellre vilja ha någon yngre men det är ju bara att inse att vi får ta "skit" i jämförelse med förstaklass (Typ Kontiola). I mina ögon så är Jason Krog högklassigt första skit - men håller med dig, skulle helst av allt vilja ha något att satsa på, på sikt.

Men nu är det som det är, vi måste in med folk så vi håller oss kvar först och främst och då duger Jason Krog absolut bra (därför du räknar väl inte med SM-guld inom närmaste 5-10 åren på allvar?). Räknar med att om nu Jason ansluter stannar han max 2 år, helst 1. Men attraktionsvärdet hos Timrå verkar ju vara i botten så vi får "nöja" oss med folk som Krog, och är så dåligt som du verkar tro? Jag tror som sagt att han kan bli riktigt bra hos oss även fast han är 33. Så ur det perspektivet jag just presentert - så är Krog mumma!

Yellowcard: Ännu en nödlösning,är det så man bygger ett nytt lag,nästa år finns inte han,antar att blir säkert 3 överåriga (30år) , överbetalda,överskattade som försvinner till nästa år .Satsa pengarna i spelare som vi kan behåll och göra ett slagkraftigt lag med en framtid.

mikenomad: Ska du såga av ett finger.

mikenomad: Jason Krog skulle nog vara mumma trots 33 år tycker jag iaf!

Hahl Bundy: Hehe...tack för att du delar med dig av din oändliga visdom. Ang. Krog; mjae...kanske inte är så tokigt då. Men lilla sågen lär jag leta fram...

Hahl Bundy:

Oss pensionärer emellan:

Det där med namn var nästan rätt.
Så här är det för mig:

Namn glömmer jag alltid.
Ansikten kommer jag aldrig ihåg.

Just därför är boken Timrå IK - en klasiker...
livsviktig för mig!!

Hahl Bundy: Jag håller med dig. Massor av mål och assist i AHL, dessutom gjorde han 4+1 i VF under sin korta sessior (tror han spelade 6 eller 7 matcher där). Är man dessutom på gränsen att platsa som ordinarie i NHL bör man ha en hel del hockey i sig.
Enda orosmolnet är väl att han varit skadebenägen, och skador på såna spelare har vi nog inte råpd med i år.

mikenomad: Om jag ska vara lite seriös så tycker jag nog att Krog är en riktigt bra värvning för oss om det nu blir så.
Läs i länken om hans prestationer i AHL.

mikenomad: Sen kan man säga att hålla på Timrå IK under sin livstid är uppdelat i 2 delar: Det hemska o Det eländiga.

mikenomad: Japp, dom är så snälla.
Jag vet att jag nu har blivit gammal eftersom jag bara fick ett ljus på tårtan.
"Försök att blåsa ut det här" sa dom.
mikenomad du ska få ett visdomsord, om vad du har att vänta dig, från mig som har varit med:

Först glömmer du namn, sedan glömmer du ansikten. Nästa steg är att du glömmer att dra upp gylfen o slutligen glömmer du att dra ned den.

Hahl Bundy: Trevligt för dig att du verkar funnit dig tillrätta i din drömvärld. Är personalen snälla mot dig? Du tar dina piller duktigt som du ska?

mikenomad: Ähh du hörde väl vad 250 kg sa igår. En center o en back är klar redan.
Krog blir den 2:e centern. Sen är det bara att fylla på med yttrar.
I´m a dreamer.

F.ö så är jag som jag är, Om jag bara hade lite mer ödmjukhet så skulle jag vara perfekt. :)

Hahl Bundy: Äh, du är en grinig gammal tjurskalle med eller utan smileysar och det vet du.

Cartman: Nackdelen med Krog är att han är relativt gammal (33), men därutöver tycker jag inte att det finns mycket att klaga på. Han har vräkt in poäng i AHL, och hade det inte varit för nämnad åldern är jag övertygad om att något NHL-lag faktiskt hade satsat på honom.

Kan bli en fin förstärkning i TIK.

Cartman: Jahadu...är det han som är det stora centernamnet känns det ju...sådär. Om jag ska uttrycka mig milt. Pratas om Kontiola också i artikeln men det kan väl aldrig vara aktuellt med Krog + Kontiola el. liknande?? För det vore ju lite av bingo. Nä, antagligen blir det Krog el. liknande som 1:e center, det är väl ung. vad vi kan räkna med. Isf börjar även jag så smått se mig om efter motorsågen...

Bragd-Birger: Har Timrå levt i bubbla tills nu,köpt för dyra spelare, har pengarna tagit slut, inga ny sponsorer, en del försvunnit, Vi måste få nya pengar..Vi har nog bränt för mycket på spelare som inte vill /kan Stanna kvar,
hur kommer vår framtid att se ut, inga lång-tids kontrakt, varje år ska vi byta ut våra bästa spelare..TRIST

Nu har Timrå gett Jason Krog ett kontrakt förslag.

"Vi ser gärna honom i Timrå"

sargad:

Majoriteten är stockholamre ska du se;)

Omröstning: 20% röstar att vi ligger sämre till en SSK. Då måste jag uttrycka det som att 1/5 av TIKfansen ligger risigt till. Spana in denna besättning... tja mer behöver jag inte nämna.

TRÄNARE
Peter Popovic
Peter Larsson
MÅLVAKTER
35Pontus Sjögren
39Björn Bjurling
BACKAR
9Topi Jaakola
12Daniel Josefsson
22Stefan Bemström
42Jens Olsson
FORWARDS
13Fredric Andersson
14Robert Carlsson
18Linus Videll
19Andreas Gröndahl
20Petri Pakaslahti
24Jörgen Bemström
61Per Hallin
77Stefan Pettersson
86Linus Klasen

250kg kärlek: Sant sant. Ingen förstår detta utom vi, de sanna fansen!

mikenomad: Jag tjurar inte bara för att jag inte använder en sån här :)

250kg kärlek: Ja, det måste ju vara svårt att såga något man inte vet hur det kommer att se ut... ;-)

« · 1159206 · »