1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607083 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Yellowcard: Ähh så där :)

Hahl Bundy: Hur går det med nedtrappningen?=)

fettsteffe: ja, visst har han att göra den gode Linkan. Men vad det än lider så kommer vi i alla fall ställa upp med en full trupp. Frågan är ju vilken slagkraft laget ifråga kommer att ha.

En annan rolig parantes i Silly-snacket är ju kommentarerna på artikeln om Haydar på hockeysverige.se. Hur fan kan det komma sig att tio stycken supportrar vet att han är klar eller kommer att skriva på för just deras klubb? Vart kommer alla rykten ifrån? Eller är det bara supportrar som är dåliga på att formulera sina förhoppningar?

Jag tycker i alla fall att det är stor humor!

Kerstin_k: och saken är den att det inte bara är 1 eller 2 spelare som ska in i truppen utan ca 5 st. Linkan får ligga i!

250kg kärlek: Vi har ju snackat om det här några ggr nu du o jag o visst håller jag med dig i det du säger.
Det är en himmelsvid skillnad på det som har varit o det som är nu.
Ibland funderar jag på om Linkan driver med alla, som typ Challe i vissa intervjuer, där man funderar på om han kör sitt mindgame till sin spets.
Är han allvarlig i det han säger eller spelar han sitt spel? Poker mot Linkan? Nej tack.

Några sömnlösa nätter kan det nog bli men det beror ju på att jag jobbar natt :)

250kg kärlek: om jag tolkar dig rätt har vi nån annan duglig center att vänta än Kapanen... Frågan är vem? ;)

Årets silly kommer att gå till världshistorien. Man har ingen aning och som det låter är det inga spelare alls som är aktuella för Timrå. Jag hoppas att Linkan sitter med ett ess på handen som chockar oss alla. Men tiden tickar och vippan väger över mot hopplöshet.

250kg kärlek: Personligen har jag helt lagt ner silly-nojan. Det blir ju som det blir ändå, knappast så man kan påverka något (tror inte våra sportchefer nappar ihjäl sig på EP länkar och "agera" uppmaningar). Så FUCK IT! Det blir som det blir. Orkar inte med att förstöra nerverna så här på försäsongen. Det ordnar sig på sikt och jag hoppas Linkan och Robban har en klockren plan. Men visst tvivlar man ibland...

Hahl Bundy: Jag har lovordat Linkan och company att inget skvaller når ut i onödan men samtidigt blir jag vansinnigt irriterad över Linkans "nej, han är inte aktuell, nej han ska vi inte ha, jaså är han ledig det måste vi kolla upp" o.s.v.
På Linkan låter det som om ingen i hela världen är aktuell för Timrå och att det kommer ta en ände med förskräckelse denna silly 09/10. Lite kan han väl yppa, eller hur?!

Som Kapanen nu, som enligt vad jag har hört (en källa med mycket god insyn) var klar för Timrå. Inte ens denna person visste vad han/hon talade om. Och med den positionen han/hon har så är det helt makalöst att det blev som det blev. Men så plötsligt så har inte Kapanen bestämt sig och Linkan kommenterar uppgifterna typ "-Oh fan, är det så. Det måste vi kolla upp." Hur tolkar man ett sånt uttalande?

Jaja, man hålls på sträckbänken in i det längsta. Blir det som jag har blivit informerad kan jag lätt somna om. Men med Linkans pokerface så vette f-n. Det blir några sömnlösa nätter till känns det som. Och det är Linkans fel. Helt klart.

Dragan 2k: ja men vad skönt att höra, då kommer alla VM spelare i Juni då

nixXz:Tyvärr får du nog vänta ett tag till. Många av de spelare som är intressanta för elitserieklubbarna kan nog dröja ända till juni månad innan underskrift sker.

ja det har inte hänt mycket i Timrå sedan VM är slut.
Det va vell nu alla stor spelare skulle skriva på för Timrå?

250kg kärlek: Kappvändare?
Klippet möjligtvis :)

Skulle Kapanen mot all förmodan, känns det som, skriva på för Timrå blir han Niko Kappvändare. Så det så.

Julian Jakobsen klar för SSK , han hade jag gärna sett i TImrå som tredje center

Borde inte alla här vara påväg upp till Eon för supporterklubbens nomineringsmöte?

Hahl Bundy: Hmm...med dig kan man aldrig vara säker. Du har väl nåt skuggnick som du låtit gå varmt på din officiella sida..;-) Fast nu lät jag lite bitter och missunsam och det är jag ju inte. Inte det minsta...

Skarin: De glömde sätta f.d och troligen någons annans stjärna snart i rubriken..

Rubriken är tagen ur en skräckfilm. Vad är det nu då med Pärssinen, tänkte jag.
Som tur var handlade det om en annan finne. Mikka Pörjulö.

Hahl Bundy:

"Just when I thought I was out... they pull me back in"

Hahl Bundy: haha har du rätt i =)

fettsteffe: Det är mikes fel helt o hållet. ;)
Nedtrappningen börjar ju i smådoser. Kan ju inte sluta abrupt då blir det ju abstinens.
Nu ska jag lugna ner mig igen.
Tingeling.

mikenomad: Låter bra det, så vet ni att jag inte fuskar, menar jag. :)

Hahl Bundy:
"Have a nice summer! Nu börjar nedtrappningen av HS.
Vi hörs o syns lite mindre from nu"

8 inlägg samma dag mellan 14:55 och 15:24, DET är inte nedtrappning ;-)

mikenomad: Haha, så det är därför han har fått musarm. 30000 klick.

Hahl Bundy: Du vet att de funderar på att ta bort funktionen som gör att även egna besök räknas på hemsidan?

mikenomad: Du behöver den. Det är du värd. :)

Jag är nöjd som jag sitter. Hrrm hrrm :)

T T: Har man väl fått den utmärkelsen får man lätt smak för framgången. Det är lätt att som HB lite bittert påstå att man inte "behöver" det....själv hymlar jag inte med att jag går för tredje raka...:-)

T T: Ha ha jag behöver inte den bekräftelsen. :)
Nice try. :)

mikenomad: Det är Niko, han kommer nu.....frälsaren har landat i Zätaland ;)

mikenomad: Jag tror att HB är kinkig för att han aldrig blivit Månadens skribent.

mikenomad: Ja men det är ditt fel. :)

Hahl Bundy: Hallå! Det var du som började!

Hahl Bundy: Äh...det är bara soc i Timrå som fått BoS-lägenheterna uthyrda...

mikenomad: Jag skulle bara in här o kika lite snabbt men så lockade du mig att skriva igen. Din idiot!

mikenomad: Äh, det var nog bara en vanlig flyktingsmugglare.

Hahl Bundy: Jag glömde min smile... ;P Sorry... ;P

Tycho: Med hyrsläp från Finland?
Då är det väl smartare att hyra härifrån Sverige?
Förrsten har han väl redan flyttat ut.

Hahl Bundy: Jasså. Jag hörde att "nån" sett en kille i "hockeyspelarålder" med "ev. utländskt utseende" på Midlanda med en stor resväska. Nyförvärv?

Hahl Bundy: Ska lello flytta sina saker till Götet?

mikenomad: Ähh jag kommer ju med riktiga nyheter den enda gång jag skrev idag.
Sa jag förresten att det är riktigt nära? :)

Släpvagnarna från Finland har siktats på Örnen i helgen enl. tillförlitliga källor.

Hahl Bundy: Man undrar ju varför man öht skriver några i dessa dagar...sån stiltje som det är. Säger väl en del om vilket liv man har antar jag....

mikenomad: Kan vara så att det blir längre o längre mellan inläggen?

Hahl Bundy: dumma du...

Hahl Bundy: Det är antagligen bara musarmen som somnat....

mikenomad: Det är såååå nära nu.
Riktigt så det pirrar i kroppen.

Koskenkorva var ju liite aktuell, han kan vi ocksåglömma då han är klar för Kärpät..

Tycho: hehe..

T T: Jag tror knappt Urban Eriksson har lika bra koll... ;P

dahonk: Självklart inte, men jag tror inte någon här på forumet har bättre koll på juniorerna.

« · 1159933 · »