Hahl Bundy: Känns ju lite överflödigt att börja gnälla på att det inte händer något, igen, men 5 jävla platser! Och allt man hör är att "det förs en dialog" hit och "han finns med i tankarna" dit.
Ond bråd död och total misär just nu...det är ju 60-70% av poängproduktionen som ska in i laget, i dagsläget. Det känns mindre lustigt att linkan spelar extremt högt på ett fåtal kort på grund av budgeten.
fettsteffe: Ja de som redan ingår i truppen oroar jag mig inte alls för, det är väl dom klubblösa/semesterlediga som eventuellt ansluter senare som jag tänker mest på.
Hahl Bundy: Ja precis. Han har ett jävla fint register ;) Förhoppningsvis tycker han väl åtminstone att Obsut vore bättre att få hit än Staffan Kronwall.
"När Mattias kom hem från träningen så lagade vi mat"
"Nu väntar vi på att Mattias ska komma hem från sitt andra pass för dagen."
"Mattias fick de bara träffa två snabbisar idag, då han hade 3 träningspass"
"Mattias är på hallen, han stannade kvar emellan passen idag. Ingen mening att åka hem när det bara är cirka 2 timmar emellan, + att det ska äta och så."
"Idag ska jag och Liam åka med Pappa en liten bit påväg till ishallen"
Hahl Bundy: Med våran tur lär det väl droppa in en lönnfet transatlant, likt Calder i ssk säsongen 04/05, från något AHL-lag utan den minsta sommarträning i benen. Nä jag skulle vilja veta hur många konkreta kontraktsförslag som linkan skickat ut hitills i sommar...
Tycho: Känns ju som att 33 år inte är särskilt gammalt. Kan ju vara bra med lite rutin också.
Sedan tror jag inte han är så hemskt mycket billigare än Lehtonen. jag hoppas att TIK lägger fram ett fett bud. Snart finns det inga backar kvar av den här kalibern som kan tänka sig rött och vitt.
Jag säger absolut ja till Obsut. Har dock en stark känsla att han kommer välja ett annat lag.
Bartecko vill jag inte ha. Han är ingen renodlad center och när det dessutom ser ut att bli Sonnenberg på en centerplats så känns Bartecko ännu mer avlägsen.
För mig känns det lite av en skandal att man förmodligen kommer använda Sonnie som center. Det borde gå att locka hit något intressant. Det måste finnas pengar till det. Till att börja med väljer jag mycket hellre Micke Lind än Sonnie.
Mackelito: Obsut: 48 i +/- ligan Snittade 24.47 minuter per match (3:a i hela ES) 3:a i Luleås interna skytteliga, 53:a totalt och 6:a för alla backar. Skulle jag tycka var ett bra nyförvärv. Klart billigare än Lethonen...
Det man kan vara tveksam över är att han är 33 år... Men det hindrar juh inte Ragnarsson iaf... =)
Perkan: Sluta fan... Obsut är kugn på alla fronter, fyfan , dream is coming true om vi värvar han.. Nu startar vi en omröstning med frågan
Visst fan är Obsut bättre än Lello och våran suveräne förste back nästa säsong ? Svarsalt är 1. Ja , så klart 2. Ja 3. Ja resten av eliten på Hs säger det såja håller med för att slippa skäll 4. Ja tack , bäste back i Luleå förra året för fan! 5. Onödig omröstning, klar som fan att han kommer dominera, han gjorde 25 poäng i Luleee!
JimmyH: Nej fan, Han var ju nästan ES bästa back Faktiskt 10 ggr bättre än Lehtonen, och i Slutspelet var han 25 ggr bättre än Lehtonen ...Klart vi ska ha han... Han tar vi, Sedan så tar vi Micke Lind på tredje centerplats och Jason Krog som första center, som ersättare för Pyrret så signar vi Eric Buedaion(stavning) och ersättaren för Tenkrat blir Dragan Umicevic.. Då jävlar har vi ditt dröm lag va? Vilken jävla monster uppställning, ett stort gäng f.d talanger som heltstannat upp i utvecklingen och sedan en massa spelare som inte kan prestera när det gäller....
Hahl Bundy: När det gäller den sista backen så gäller det ju att det ska stämma in med de 7 backar som är kontrakterade. Här är ju Linkan & Co säkert lekt lite med backparen för att se vad som behövs och vilka de tilltänkta backparen kan bli. Personligen tycker jag att Obsut passar bättre in än en sån som kronwall iaf.
Hahl Bundy: Staffan Kronvall är för mig inte någon offensiv back, han har sina styrkor i egen zon. Jag tar personlingen mycket hellre Obsut utrifrån hur vår backuppsättning ser ut idag. Osbut vet vi vad han presterar i elitserien och att få en stabil back i egen zon som dessutom levererar 25p/säsong känns som bingo.
The great one: Bartecko resp. Obsuit är väl dyra spelare att ha i en trupp samt att dom prod. för lite gentemot den lön dom lyfte, men,men robban han prod. han ? Ingen av dom till Timrå,Nej tack !!
JimmyH: Förmodligen så är det för högt ställda förhoppningar på 1:a backen. Obsut kittlar kanske inte lika mycket som nån från AHL men ibland blir tyvärr spelare överskattade för att dom har varit over there.
Obsut är stabil, kanske Luleås bästa back de senaste åren, mycket bra skott o stark i egen zon.
Men som sagt jag kan förstå besvikelsen hos en del med tanke på alla upphaussningar på 1:e backen o div.andra spelare. Själv kan jag acceptera Obsut nu när Lepistö inte kommer, fast hur Kronwall är i jämförelse med Obsut vet jag inte. Men där tror man väl att Kronwall ska vara bättre eller vad har du för åsikt?
The great one: Frågan är om Bartecko är något för Timrå. Han är dyr, bättre som ytter än center och han hade en väldigt svag andra halva av säsongen där han nästan helt försvann och Omark och Harju fick bära Luleå istället.
Tycho: Menar du den klassiska piraten? Eller "dagens" pirat? Skulle tippa på att du syftar på den klassiska piraten, för inte har väl Obsut acne, glasögon och tandställniing, och hans största intresse är att fildela?
Lemmy: Tur att du har så lätt att scrolla nu när det är glesare mellan inläggen, det blir jobbigt för dig till hösten igen.
Info får man väl inte så mycket utav härinne. Snarare är det mer utav spekulationer, frustration o allvarlig ångest. En o annan kan ju rentav skämta också upp i alltihop.
Nybbe: Domedagen är nära! Ring era nära och kära för att säga hej då. *snörvel* Jag trodde jag skulle hinna mer i livet... Va bedrövligt att det ska ta slut redan nu!!! Jag är förkrossad!!!
Vad är det frågan om..stinker det om våran klubb? Hur många NEJ kan vi ta,finns det spelare sedan över till oss? Det finns många frågetecken??????????????????????????????
Freij till Sportbladet; "Det är Timrå som gäller i år, sedan vet vi inte hur det blir nästa år. Det blir väl möten efter JVM och efter säsongen. Jag trivs jättebra i Timrå och mitt hjärta är i Timrå. Det hade varit kul att stanna där i ett år till."