1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606538 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
F.ö var det ett trevligt o vänligt svar. Inget annat att förvänta i o för sig :)

Fick svar av Robban idag ang. EG men jag tänker inte återge det här utan nöjer mig med att säga att dom ser honom för närvarande bättre än våra juniorer, att dom inte håller med mig o att dom hoppas att dom får rätt. :)

250kg kärlek: "personer jag såg som mina vänner"

Äh, tar du inte i lite nu? Är det din egen fåfänga av att ha haft fel här som kliver in? Är du säker att det bara är du som blivit lurad och inte även dina vänner?

Alla har ju fel. Jobbar man på expressen så vill man garanterat ha säker information innan man går ut med något påstående men det visade sig även där vara helt felaktigt kring Niko Kapanen tex.

Det är något lurt. Någon som tidigare har kunnat haft koll får längre inte samma svar och börjar gissa lite mer kanske?

mikenomad: Ja, nu verkar den drömmen förbli våt. Men som med så mycket annat man hört så stämmer det inte heller. Och det gör mig lite piss, helt klart.

Om det hade varit kompisens flickväns bästa väninna som hade sagt det, och det sedermera kommit fram till mig, så okej. Men när det är personer som jag inte ser vinner ett skit på att ljuga ihop en berättelse, och som dessutom har rätt bra koll på läget så surnar jag till en aning. Har dessa personer tagit detta ur tomma luften, finns ingen som helst substans i det dem sagt? Och vad vinner dessa personer på att ljuga för mig?

Läser man dagsens ST så förstår man att en spelare som Samuel Påhlsson inte ens blivit uppvaktad av Timrå, att han inte ens tänker tanken utan vill helst fortsätta spela i Chicago. Han säger också att Timrå IK bör ha förstått att det inte är aktuellt just nu. Det här är ungefär 97% fel, om jag jämför det med vad de jag trodde var mina vänner har sagt.

Naivt kan tyckas men jag trodde mer om de personer jag såg som mina vänner. Det är en sak när media spekulerar och fabulerar, en annan när goda vänner påstår sig veta utan att igentligen veta ett skit.

Mina inlägg som förhoppningsvis har tänt ett litet hopp avslutas därmed. Känns helt förkastligt att inge förhoppningar som helt saknar verklighetsförankring.

Jag borde ha begripit bättre. Kanske.

250kg kärlek: Dags att sluta drömma om att få se en viss Ångeson i TIK nu va?

kulltorp: han kan ju gå in och teka och sen byta , de är han ju bra på ..

Yellowcard: Som tur var så är det HS sportchefer som diskuterar Mathias Johansson och inte Timrås ;)

Då man börjar diskutera namn som Micke Lind och Mathias Johansson undrar man varför Timrå inte valde att förlänga med Boggen som fungerade mycket bra. Näe den/de nya centern/centrarna som ska in måste vara bra mycket bättre än så! En klockren och en utvecklingsbar hoppas jag på.

Tikinmyheart:
Snälla..INTE Micke Lind...

Förutom rutin, VAD ska han tillföra på ålderns höst??

Skador, dålig ork mm mm

Bättre då att ha Lander som fjärde och värva ngt lovande som tredje...

Men inte Lind, den karln är slut, anser jag.

Tikinmyheart:
jens_88:
Prova tänk över det en stund och kom på minst en anledning varför jag inte vill ha en dansk 30 åring med dålig stats i laget??

F.ö så har jag mailat Robban för 2 dagar sen mina frågor eftersom jag inte var på mötet.
Han har inte svarat än.
Förmodligen pga för hårt ställda frågor.
Eller så har han inte tid just nu. J
Jag tror på det förstnämnda.

Snart händer det grejjer eftersom det är så många spelare kontraktslösa.

Någon som har koll på Patrick Yetmans framtid? Med tanke på hur illa jag tyckte om honom i modo så ser jag honom mu gärna i Timrå...

Hahl Bundy: Hade det varit tävrtom att han gått till FBK, då hade det varit mer passande att skriva om ett lag som blir blåst!

Han är för bra för ES, skall spela i NHL!

Frella: Om inte ML kommer så tror jag definitivt att antingen AK, GH, BH, CD, SK, SP eller OK kommer.

Tycho: Jag tror absolut att Lind kan vara ett namn för TIK där man avvaktar så det visar sig att han håller. Då blir han den perfekta 3e centern istället för Sonnenberg.

Tikinmyheart: Matthias anser sig fortfarande vara en stjärna(i och med spel i LIF och MIF med hög lön). Micke vet att han kommer få en undanskymd roll vid spel i ES med tanke på skador och ålder.

RTS: Förresten visste du att för metare är gränsen hårfin mellan att fiska o bara stå där på stranden o se ut som en idiot. :)

RTS: Samme blev ledig i natt. :)

Skarin: Håller med, prata att om att det händer lite.

Är helt övertygad om att vi inte hittat vår Center el Back fram till september månad utan då kommer det låta så här istället:

"Vi avaktar för att se vilka som inte tar plats i NHL trupperna och hoppas att dom vill välja oss före farmarligan o KHL, men det handlar ju om pengar också, vi har en lista och en plan vi följer, ingen är aktuell men inte heller avskivna".

Tycho: Ok? Berätta.

Hahl Bundy: Äh, då försvinner spänningen ju:)

Tikinmyheart: En fråga: Varför skriver du inte vem det är i din text så kanske man kan välja att slippa trycka på länken?

Tikinmyheart: Liiite skillnad på månadslön där...

Det har pratas om Micke Lind som ev. tredje center. Kan inte denne man vara ett alternativ, eller blir/är han för dyr för uppgiften? Han är enligt mig väldigt duktig i BP.

Tikinmyheart: Jo jag skulle också får höra en experts synpunkt på han eftersom han verkar vara värdelös

Mackelito: Kan du berätta för mig vad för slags spelare Dresler är, och varför det är skönt att "vi" slapp honom. Jag kan själv inte yttra mig om honom för jag har ingen uppfattning.

SKÖNT att vi slapp Dresler, han stannar i Herning...

Avd. stoppa pressarna (Expressen med ytterligare ett "scoop"):

T T: Japp... Läste det... :)

Skarin: Är det mitten av Sverige som fått er att bli helt galna och tro att Dresler går till er? Luktar inte denna värvning som en klassisk Södertäljevärvning som någon annan skrev tidigare under kvällen?

Framförallt med tanke på att man nyligen värvade en annan dansk? My money is on SSK här.

Skarin: En nattsång till dig.

Hmmm. Dresler?

Vi behöver en riktigt bra förstacenter, förstaback samt en ytterforward för förstakedjan, alternativt andra. Dessutom behövs det en tredjecenter eftersom Sonnie inte är en center. Annars är inte det här lagbygget godkänt. Så enkelt är det.

T T: Saknar den där killen! Alltid glad :)

Tycho: Han sa att Karlsson är bra.

haggen: Ja blir det så, kan dom köra upp årskorten på ett lämpligt ställe...

En dansk + Lind, verkar som TJ ska lägga en hel del kosing på hög.

fettsteffe: Varför skulle vi ha kvar Sundh, om vi inte behövde den spelartyp som just Sundh är? Nu hänger jag inte med.

Mackelito: Nog tror jag han duger i kedja 3 eller 4. Det är ju inte han som ska vara toppcentern ...

Mackelito: Och tack gode gud att du inte bestämmer något

Haha, den där Thor Dresler, Inte fan har dom 1april/1maj skämt i Danmark den 27 maj eller?
Om vi får den här killen har verkligen Linkan/Robban gjort sitt enligt mig.,.

mikenomad: Ja.

JimmyH: Gäller det för mardrömmar också?

mikenomad: Drömscenarior blir sällan verklighet.

Jensen_12: Är det en sådan vi behöver just nu då? Näe knappast vi behöver målskyttar Pyörälä, Tenkrat och Wandell är borta! Sundh typer finns det gått om och dom kan man hitta sent inte behöver man värva en 30 årig dansk för att fylla upp en sådan plats!

Bra med borta stå då kan vi kasta saker på deras sittplats ist!

JimmyH: Ja. Drömscenariot är ju att de sitter och ler i mjugg åt frustrationen härinne samtidigt som de har trumf på hand. Föga troligt dock.

mikenomad: Det är möjligt, men tätt är det.

JimmyH: Vattentätt? Nja, möjligen har de tagit sig vatten över huvudet däremot...

250kg kärlek:

Du har fått fel.
Snoops morbror har nog fått fel.
zaccodog hade fel.
Ambroo har haft fel.
Gustav Tägtström har haft fel.
I stort sett alla som påstått något har haft fel.

Tråkigt nog då det har varit många bra namn som kastats ut.

Våra sportchefer jobbar vattentätt.

« · 1162521 · »