1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606535 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy:
Tittar man rent statistiskt hur det gick under förra säsongen,
så var han 9:de bästa poänggörare,,,i sitt lag.
Men varför spelade han bara 38 matcher? skadad?
var det så Timrå hittade honom ;-)

Titta på några andra kända namn i deras lag..
:-)

ULF L: Kan inte vara vår 1:e center det kan vara nån utav de 4, som ska in, intalar jag mig. Då kan jag börja bli lugn.

Men just nu börjar jag må dåligt.

TIKbiff:
Fan man börjar ju kallsvettas i hettan!! Det kan inte vara sant,det får inte vara sant.!!!
Helt jävla fucking otroligt!!!!
Snacka om budgetgäng. Kan inte vara speciellt roiligt att som sportchef gå ut i pressen och ljuga om en spelare som Robban gör, han kan ju inte mena det han säger. Vad hade han gjort, 18p på 38matcher... yeah baby!

Det Måste vara en sån där mörkning igen. Det kan inte vara nåt annat.
Säg att det är en mörkning.

TIKbiff: Nu är franska revolutionen nära.
Jag lägger ner nu, Jag orkar inte mer.
Det här var bara för mycket.
Om detta stämmer så vet jag inte vad jag gör :/

TIKbiff: Läste just samma. Hade hoppats på Krog, men måste erkänna jag inte har någon storkoll på Laurent Meunier - men visst spelade han i förstafemman där i Frankrike med Bellemare?

Berglund:
Hellre det än denna som tydligen är vår nya förstecenter....
Lämnar folk tillbaka säsongskorten nu?
Enligt AB så har vi fått nej av Krog...

Viva le france..

Cartman: Inte som förstecenter enligt mig.

Tyckte han verkade intressant.

Kanske något av dessa namn??

Länk till Mackelitos intressanta förslag!

Laken:

Gretzky, Lemeiux och Coffey?

Någon som har en aning vem/vilka detta kan vara??

Bigthelin: Sjukdomsbelägen är väl närmare sanningen.

sarg ut: gick själv o hade weinstock på hockey gym det var inget riksintag då,bara lokala PROFILER

Bigthelin: Haha ja jäklar :P Vart är han nu då? Fick han jobb som privat scouting för Timrå spelarna ;-) ?

Måste dela med mig om en sak jag hittade nyss:) kollade igenom mina gamla foruminlägg och ser till min förvåning att jag i början av 2008 länkade till Mikko Lehtonen på EP och tyckte vi skulle försöka få honom till Timrå då han hade ryktats till sverige.

Sedan hittade jag ett svar från Blizzard som kommenterade denna intressanta spelare.

Sv: Silly season 08/09
Bigthelin: jo han har ju spela några matcher också, så han kan ju inte vara så skade benägen..eller kommer det i Tik ?

Blizzard 2008-02-29 16:47 | | Permalänk

Snacka om att han satte huvudet på spiken.....

Jag fick mig ett gott skratt i alla fall:)

sarg ut: Jag har för mig det. Tror det började redan på Ulf Weinstocks tid alldeles i 90-talets begynnelse. Jag har ett gammalt matchprogram från 91/92 där de skriver om hockeygymnasiumet med bild på en 16-årig Andreas Öhgren. Men huruvida det var riksintag och så vet jag inte.

JimmyH: Hade Timrå hockeygymnasium 1993??!!

Icing-Ove: Jo det var ju precis det jag sa. 1993 så hade MoDo ett bättre hockeygym än Timrå.

JimmyH:
Du tror inte att det var kvalitén på utbildningen som gjorde att Samme valde Ö-vik. Det är ju bara att se på vilket resultat MoDo:s hockeyskola visar upp. Njurundasonen Zäta var ju till och med sugen på att lira i MoDo.

fettsteffe: Vi hade dålig statistik mot alla bottenlagen säsongen som var. Men mot Modo var den sämst. Där hade vi bara en seger och det var i 4:e 11-rundan. Då vann vi hemma med 4-1. Mot Rögle tog vi bara 6 av 15 möjliga och mot Sötälje tog vi 7 av 15 möjliga poäng.

73Sjöbba: Hur som helst så finns det ganska stor chans att Samuel Påhlsson aldrig någonsin hade spelat i MoDo om vi inte hade hetat Sundsvall/Timrå och varit ett medelmåttigt division 1 -lag 1993 när han valde hockeygym.

Jag minns i alla fall att Samuel under ledning av hans pappa gick till final i TV-Pucken 1992 med Medelpad.

Anonymous: Ingen aning, men dom hade säkert gjort plats för honom om han hade velat spela där. Det var andra spelare som kom in senare i Modo.

73Sjöbba: Var det inte så att Modo hade full trupp redan?

fettsteffe: Det var en retorisk fråga.

JimmyH: "En första fundering är om ni har ni vunnit över oss någon gång sedan det där slutspelet 2007?"

SÄSONG 2008/2009

"omg7 2008-10-02 MoDo -Timrå 4-3 (2-2,1-1,1-0)

omg17 2008-10-30 Timrå-MoDo 0-4 (0-2,0-1,0-1)

omg28 2009-01-12 MoDo-Timrå 2-1 (1-0,1-0,0-1)

omg46 2009-01-29 MoDo-Timrå 3-2 (0-1,1-1,2-0)"

JimmyH: Glömde en grej. Vi har plywood i arenan.

Icing-Ove: En första fundering är om ni har ni vunnit över oss någon gång sedan det där slutspelet 2007?

Det andra är att om du vill trycka på hur många spelare som kommit och lämnat laget så kan du ju gå tillbaka tillbaka ett år till. Då är det nämligen bara Pär Styf kvar.

TIK personfierad är nog vi supportrar. Laget vårt är en massa legoknektar blandat med några egna unga talanger. Så länge det räcker för att hamna före ett lag som MoDo och 3-4 lag till så får det gärna fortsätta så för min del.

Modoante: Så sant.

73Sjöbba: Var Samme hamnar när han vänder hem vet nog ingen av oss.men Phålsson spenderar ju iaf sommrarna i övik och han har hus där om också.

Modoante: Jo, jag vet. Men tydligen var Modo inte tillräckligt intressant för Samuel eftersom han valde Frölunda. Studierna hade säkert kunnat gått och lösa ändå. :)

tror aldrig påhlsson väljer er

T T: Ilka Pikkarinnen, skyttekung i Helsingfors, är ett namn som finns på marknaden. Men det är tveksamt om Timrå kan få ihop finansieringen på den kalibern av spelare, skriver Fredrik Söderberg.

Det här säger väl det mesta egentligen och är samtidigt en väldigt bra sammanfattning kring vår silly-season så här långt.

Dessutom känns Obsut som en bättre back än Kronwall även om jag kan ha fel här. Å andra sidan lär ju Kronis vara billigare.

Hur som helst så är jag inte ett dugg förvånad över att det varit så här. Jag hade förväntat mig det här och har "varnat" folk i min närhet lite då och då. Jag har haft minst fel känner jag ;) Nu gäller det att namnen som ska in är bra namn. Då KAN det bli slutspel. Det känns jobbigt om Krogen också tackar nej.

Det mest positiva just nu är att det idag kommer bjudas på ett alldeles strålande vedder. Gå ut & var glad, era djävlar.

73Sjöbba: Samme spelade inte med modo under lockouten av den anledningen att hans flickvän skulle plugga i Göteborg.

-Min förhoppning är att vi kan ha tre nya forwards i truppen inom snarast.

Icing-Ove: Vi diskuterar Samuel och du surrar om Styf och identiteter. Undra vem som lider av komplex?

73Sjöbba:
Jag tror att du lider av lite komplex. Måste vara jobbigt att lida av identitetstorka. Är Styf den enda ur-TIKaren?

Icing-Ove: Säkert bättre än att bo i Ånge och spela för Modo.

Samme ville inte ens spela med Modo under lockouten.

Hahl Bundy: Japp, ren humor att kika in här ibland. Kan du säga mig, vem är TIK personifierad? Är det Styf? Pärssinen?

Icing-Ove: Men titt, har du vaknat ur koman för en timme eller två?

Icing-Ove: Det är för vi fixar fram bra spelare som andra vill ha, vem fan vill ha avdankade trötta griniga gubbar från modo, inte en jävel!!

250kg kärlek:
På alla dessa år har ni ju inte ens lyckats skaffa er en stomme av spelare. Fyra lirare kvar sen ni fick stryk av Guld-MoDo 2007....

73Sjöbba:
Ja, tänk att bo i Ånge och spela för TIK, vilken dröm....

Tikinmyheart: Det stora skillnaden att han spelat i MODO under sin tid i Sverige var väl helt enkelt för att MODO spelade i elitserien, Timrå gjorde det inte. Samme var lite för bra, lite för skicklig, för att ens tänka tanken att spela i ett lag som harvade i allsvenskan där det dessutom inte fanns garantier att Timrå gick upp.

Hade Timrå spelat i elitserien tror jag att Samuel lika väl hade kunnat hamna i Timrå som MODO under den tiden.

T T: Japp du lyckas göra nånting svart o dystert till rena glädeyran på ett inlägg.

Nej, nu är det så uppåt här på forumet så jag känner att jag måste tillföra lite negativa tankar för balansens skull.

Pääjärvi förlängde redan i februari men i en intervju från april säger han så här:

"I don't have an exact plan (for the future)," Paajarvi-Svensson said. "I'm pretty open, especially after the Draft. I don't know what I am going to do, but I really like it (in North America). I like the small rinks. I'm very open for anything -- NHL, minor leagues, play in Elitserien. I'm very open."

Så, nu kanske den värsta glädjeyran dämpades något.

Tikinmyheart: Hem är väl Ånge för Samuel och inte Ö-vik.

250kg kärlek: Hur många säsonger har Påhlsson spelat i Timrå? Jag fattar ärligt talat inte varför han skulle gå till Timrå och inte till MoDo, om han nu "kommer hem".

JimmyH: Fåfäng eller inte. Jag har uppriktigt sagt inte en aning.

Men när personer i min närmaste bekantskapskrets dyrt och heligt säger en sak som de påstår är sann för att i nästa sekund bli totalt förnedrad av en reporter i någon lokal tidning, så tål det att funderas på.

I Sammes fall där den person jag talade med påstod att Timrå varit i kontakt med honom och att Samme själv faktiskt haft sina funderingar på att flytta hem. Hur sant är det i jämförelse med det ST skriver idag och hur Samuel själv ser på saken? För min del är det okej att förstora ett litet "scoop" men att fabulera ihop en historia som inte består av ett enda fakta får mig att fundera varför?

JimmyH: Är Kapanen klar för nån klubb än?
Det var inte så längesedan hans agent gick ut o dementerade att han inte skrivit på för nån klubb trots att hans fd KHL klubb gick ut dagen efter Expressen artikeln o sa att han var klar.

Kapanen ryktet kom inifrån det heligaste.
Sen om det var mörkning o missledande det är en annan fråga.

« · 1162617 · »