Berglund: nä .. jag har följt federers hela karriär och drömt om att han ska få den här så efterlängtade titeln .hoppas verkligen att de går vägen nu då ful nadal är borta
Jag skall göra en kvalificerad gissning om vilka backar Linkan jobbar med just nu. Staffan Kronwall Josef Boumidienne Lasse Kukkonen Anssi Salmela Janna Niniima Daniel Tjärnqvist Och ev Lepistö om han inte är helt avskriven. Jag går så långt så att jag säger att jag är BOMBSÄKER på att någon av dessa blir TIKS nästa backförvärv.
Jag säger som en del andra, Detta kan bli bra, Jag tror på Corso och det lilla jag såg av honom i förra säsongen och denna är endast positivt. Att han lyckats i Finland och att Sonny redan finns i laget tror jag påverkar mycket om han kommer lyckas eller inte, hade han kommit ifrån spel i AHL och aldrig spelat Europa samtidigt som han hade varit ensam kanadick/amerikan i laget hade det blivit svårare.
Jag tror aldrig jag varit så här oviss om laget inför en säsong, det känns verkligen som det är en 50/50 situation där massvis med spelare måste ta flera kliv och det tror jag kommer hända, dock tror jag att man som vanligt kommer bli besviken på flera och jag hoppas inte att det blir Corso..
Nu tar vi något riktigt stabilt backnamn + Dragan/Pyrret så tror jag på final nästa år, om jag ska vara optimistisk. Jag känner mig dock inte inte riktigt tillfreds om det BARA blir Dragan som nyförvärv till ytterpositionerna, jag hoppas att man hittar en målspruta även fast Pyrret tackar nej, gör man inte det tror jag att vi kommer göra betydligt mindre mål nästa år, tänk på att Pyrret / Lello / Tenkie gjorde ganska många mål, och jag tror inte att ex Dragan och Kronwall (Corso) kan täcka upp det själva, särskilt med tanke på att Kronwall igentligen är en mer defensiv back än tvärtom.
Kerstin_k: Ja exakt! Men jag tror nog att han ska kunna smälta in hos er då han spelat rätt mycket i europa tidigare och sådär. Hoppas i alla fall att det blir bra! HEJA NORRLAND!
MarcusElving: Du har helt rätt. Det finns ju inga garantier för att han ska vara den rätte för oss. Eller att han klarar av att leda ett Elitserielag. Det kan mycket väl bli pankaka av det hela. Men så här på förhand så ser han ju ut som en bra center. Sedan får framtiden utvisa om verkligheten stämmer överense med förhoppningarna.
Kerstin_k: Skönt för er att ni fått in en center som skulle kunna leda en förstaline. Precis som du säger så ser poängproduktionen väldigt bra ut, men tänk på att det är mycket som måste stämma för att han ska producera i samma stil i ES. Nya kedjekamrater, nytt spelsystem, bättre liga osv. Klarar han av övergången från SM-liiga till ES bra så tror jag ni har hittat en sylvass center, men som sagt, det ska stämma också.
Tänker direkt på Janne Hauhtonen som skulle ersätta Bäckström för oss när han drog över till NHL. Han hade gjort runt 50 poäng i SM-liiga och alla hoppades mycket på honom. Det visade sig att han inte alls klarade av spelet och blev inte till någon nytta alls.
Skönt med en centervärvning till första linen. Äntligen så att säga. Corso... Det får väl visa sig om det blir bra eller inte. Men poängproduktionen är ju helt okej från honom. Hoppas att han är vad vi behöver.
Själv längtar jag till; Lördag 14/11 18:30 Timrå IK - Färjestads BK. En rejäl fajt å ena sidan mellan Mattias Karlsson vs Sanny Lindström, å andra sidan Bagarn Andersson vs Daniel Corso.
Skulle gärna vilja ha två forwards till , förutom Menier som verkar vara klar. Mest för att bredda truppen eftersom man sällan spelar en hel säsong utan skador
Menier + Dragan + Pyörälä/Annan samt den där toppbacken.
Hahl Bundy: Trevlig sommar själv! Misstänker att Linkan bara satt och väntade på att du skulle ta sommarlov härifrån innan han slog till och presenterade en 1:e center. :-)
Skarin: "I och med att så många sagt nej så är väl Corso en av de bästa vi kan få tag på i nuläget och hans säsong i Kärpet lovar ju minst sagt gott."
Äh....det är inga som har sagt nej, det är Linkan som ratat NK, PK mfl till förmån för DC. Han har ju hela tiden varit 1:a valet så inte låta sådär skeptisk nu..;-)
Tikinmyheart: Visst finns det små killar som även kan producera mycket poäng. Men ditt tips har som bäst gjort 30p på 50 matcher i Finska ligan, vilken är en liga där det är enklare att göra poäng i än i den svenska. Jag känner inte wow för en sån kille när han dessutom är så liten till växten. Krog o Haydar har en historik av att göra massor av poäng flera år i sträck, då är mina tvivel mindre.
Måste säga att löser det sig nu "bara" med en sjysst back samt en el. två yttrar så ser årets lag jäkligt spännande ut! Kanske lite längre mellan de självklara stjärnnamnen jmft med de senaste säsongerna men gediget och med hyfsad skrällpotential. Lite mer tyngs framåt + en stabil, rejäl backvärvning så känns det rätt välbalanserat.
Sticker dessutom ut hakan och säger att årets TIK kommer vara det minst skadedrabbade på flera säsonger! Bara det kommer lyfta oss i tabellen...
fettsteffe: Och nu är det ju bara hoppas att han och Sonny kommer jättebra överens så kanske han väljer att spela ett år till med :P Ett kanadensiskt radarpar