Hahl Bundy: Jag hade fel i Kapanen. Vad som hände där lär stå skrivet i stjärnorna. Mest troligt var att ryssarna gav honom ett bud som han bara inte kunde tacka nej till och som dessutom Timrå aldrig hade kunnat matcha.
Däremot sägs det att två spelare är klara och kommer presenteras så snart VM/AHL/NHL är färdigspelad. En center och en back. Det lär vara meriterade spelare eftersom man söker dem i VM eller andra toppligor.
En spelare som jag tror kan vara aktuell är Samuel Påhlsson men då undrar jag om man har råd med Kontiola? Någon av dessa två tror jag dock att vi får se i Timrå-dressen vad det lider.
Tikinmyheart: Det som är mest bittert är de facto att Kapanen verkligen förde diskussioner med Timrå IK och att föreningen fått någon form av muntlig överenskommelse. Vad som senare skett är sannolikt att AK insett Kapanens skicklighet och gett honom ett bud som inte Timrå kunde matcha (vi lär tala om stora pengar här).
Hade Kapanen gjort mindre väsen av sig i stundande VM-turnering hade antagligen Kapanens muntliga "JA" också funnits på papper.
Satana!!
mikenomad: Värvas de en "Någorlunda" högklassig Center o Back så är vi ju ett hästlängder sämre lag än ifjol, Och då var vi riktigt illa ute kring Nov-DEC. Glöm inte vilka profiler vi tappat, och målet även för Linkan och förhoppnings även dig måste väl vara att ha ett bättre lag på banan än fjolårets.
Självklart skall det ju in 4-5 KLASSpelare annars minskas ju spelarbudgeten bytydligt mer än 20%. Som sagt med den spelarflykt + de megabilliga backarna Sonntag o Granath så måste det finnas MINST 10-15 millar att handla för.
Högre krav en 2 Någolunda klasspelare måte vi väl ha.
Anonymous:Sant, men ett år är en jäkla lång väntan.
mikenomad: Jag förstår vad du menar, Man börjar bli lagomt frustrerad att inte händer.
Jag tycker nog som Laken. Vi måste vänta in en fulltalig trupp innan det kan sågas till höger och vänster. Det finns alldeles för många Timråsupportrar som målar allt i svart.
Naturligtvis inser också jag allvaret när en artikel den Expressen publicerade igår där tydligen Thomas Johansson berättar att Timrå lider av likvida problem och att spelare väntar på sin ersättning. Ingen rök utan eld, oavsett media som står som författare. Här måste föreningen stå stark och utåt sett visa attityd.
Eller varför går Johansson ut och berättar om det bekymmersamma läget i världen och att det även speglar Timrå IK. Spara pengar i form av löner, så lyder Johansson budskap till omvärlden. Vad skulle man förlora på att låta det vara osagt? Igentligen?
Men budskapen som Johansson avlagt öppnar ändå för vissa konstateranden. Det ska sparas på spelartruppen. Ett på papperet lika namnkunnigt lag som senaste säsongen ska vi inte räkna med. Utan i stället får vi hoppas att Linkan har samma fingertoppskänsla som Nubben en gång visade. Vi får helt enkelt bygga ett lag utefter andra värden än bara hörsägen eller lön. Linkan måste hitta kvaliteér i det lag vi ställer på isen där spelaren passar in i laget i övrigt. En spelare som kanske inte visat allt för mycket tidigare men som i rätt miljö kan blomma ut. Det finns redan exempel på sådana värvningar i årets trupp. Sedan kommer det att fyllas på med klasspelare, såna som vi supportrar trånar efter. Om det inte skulle ske skulle jag bli riktigt besviken/frustrerad.
Den som vill göra det enkelt för sig kan lägga sig ner och dö, här och nu. Den som lever kvar i den gamla sulfitlukten från fabrikerna fortsätter att tro på det här och stöttar laget i bygget till säsongen 09/10. En sak som gör att jag älskar den här föreningen är att allt inte är så jävla enkelt, att allt inte går att köpa för pengar. I Timrå IK är allt en enda stor ångest, en ångest som skapar passionen för laget. För mig i alla fall.
Lagbygget, så här långt, ser inte ut som ett lag med finalambitioner.
Det ser tyvärr ut som ett lag som strävar efter att hänga kvar en säsong till!"
Så känner en annan det oxå.
En aning frustration o ångest börjar byggas upp återigen. Jag bli så less.
Linkan mfl Giv Oss Frid!
NU!
Helst igår.