1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606533 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Den enda Nilsson med två s är våran gamla guldklimp Magnus Nilsson.

Josef Boumedienne och Kimmo Kuhta

1:e back och ytterforward till 1:a linan

Är Timrå intresserade av Nilson?

Icing-Ove: Här är definitivt en spelare som man gärna "fyndar" - Petri Lammassaari

Uno Gordon: Har du kommit över ångesten efter förra säsongen och med detta är tillbaka!?=)

Offside Ove: Och ni kan få tillbaks eran förlorade son.
Stefan Öhman

Puustinen, Kähkönen och Lammassari, Där har vi tre st spelare som vore utmärkta som nyförvärv på yttersidan.

Yellowcard: Ångesten sitter i ryggmärgen =) Den blir man aldrig av med så länge man lever. Förresten är det någon som vet om det blir en franskinspirerad prägel på menyn i vinter i restaurangen? Grillad snigel i skirat smör med vitlöksångad potatis vore nåt för den magstarke att sätta tänderna i banne mej.

Härmed utfärdar jag en "Jonathan Zwikel-varning" över fransosen.

Hade varit intressant att höra vad Kärpät-fansen säger/har för uppfattning om herr Corso som hockeyspelare!

Laken: Corso togs emot  med en stor portion skepsism. Daniel hade inte direkt gjort underverk under sina senaste säsonger, senast han verkligen presterade var i Springfield (AHL). Dock fanns det en hel del supportrar som såg det som en kanonvärvning.

I Kärpät har Corso varit som Hahl i Timrå. Eller som Pyörälä för att ta ett liknande exempel. Han har mer och mer visat vilken storhet han är - när han vill och i rätt omgivning - en spelare som antagligen kommer att bli enormt viktig I Timrå. Med en sådan spelare får man det mesta laget saknat den gångna säsongen. En oerhört skicklig center med rutin och som dessutom kan leda laget i de svackor som kommer.

Min spontana reaktion till detta eventuella förvärv: JAAAA!!!

För att besvara din frågeställning så skulle jag vilja säga så här: Många var de i Kärpät som var negativt inställd till Corso. Några hade dock scoutat killen och satt hans egenskaper i relation till det lag han skulle spela i, och vilka han skulle spela med. Dessa personer var riktigt positiv. Vi får hoppas att våra sportchefer scoutat lika duktigt och har koll på hur spelare fungerar med andra spelare. Då kan detta visa sig vara ett riktigt klipp.

250kg kärlek: Men bara för att det fungerar i finland så behöver det inte fungera här. Finnarna spelar lite annorlunda än oss. Mäkiaho och Tenkrat fungerade ju bättre där.

Laken: Såg också ett klipp där Kärpet fans gjort ett hyllnings tifo till han också.. Så han verkar omtyckt

Förresten ska det bli roligt när tv reportrarna ska intervjuva på franska i höst.

Anonymous: Mäkiaho och Tenkrat i samma mening klingar lite illa. Mäkiaho gillade hockey men gillade annat också, minst lika mycket. Tenkrat är ishockeyspelare till yrket.

Men visst, jag har inte den blekaste om Corso kommer att fungera i Timrå. Men jag har känslan av att Linkan scoutat rätt bra och gillat det han sett när han erbjudit Corso ett bra kontrakt. Vi får en spelare som varit förskonad från en massa skador, vi får en canadick som vet hur man spelar ishockey och vi får en spelare, en center, med massor av rutin. Det här är antagligen det bästa marknaden har att erbjuda med de pengar Timrå "budgeterat" för en första center.

Corsos senaste säsong i Kärpät visar på hur skicklig han är och vilka egenskaper han besitter. Jag sitter rätt lugn om vi får honom.

Anonymous:

Du tror inte att dom pratar engelska?

Fransosen har ju spelat collegehockey för guds skull.

Undra vad det rör sig om för kontrakt, artist?

Cartman: Sarkasm på internet... svårtläst för många

jens_88: Länk?

Mackelito: Vore väl intressant om vi kunde göra en kovändning gällande fransmannen och plocka in Öhman istället. Inte för att jag vet att fransosen är sämre, men i Öhman vet man vad man får och det man får är en riktigt bra defensiv center som ändå kan göra helt ok med poäng.

Sen kan vi gärna krydda honom med Juuso Puustinen, som du nämnde i tidigare inlägg. Han har en bra rookiesäsong bakom sig, dessutom "rightare".

Laken: Där är den

Jag tycker Timrå kan försöka värva Blues Juuso Puustinen, verkar vara riktigt lovande.

jens_88: Har du sett killen ca 20 sekunder in i videon? Kolla vad som står på hans rygg.

OFFICIELLT!!! ;-)

Laken: jaaaa !

Laken: BOOM!

Laken: Kung! nu kommer man sova gott inatt:)

Laken: Han såg rikltigt glad ut att bli värvad av TIK :)

Bigthelin: Äntligen en skön natts sömn ! :D

Nu är det bara att ringa ett par samtal till Finland så har vi truppen spikad snart. Dom har tydligen rea där ...

Laken: Legendartat att presentera ett nyförvärv kl 22.01! Om detta blir en lyckad värvning så kommer man tala om just den aspekten med nostalgi i rösten i framtiden. ST och Dagbladet lär dock vara vansinniga över det hela, bara någon timme före pressläggning.

Laken: Skönt att de är för 2 år, kommer bli kanon !!

Det väll inget jävla artistkontrakt?!?!?!?

Andersson: Som Icin-Ove sa för ca 4 ½h sedan.....

"fettsteffe:
Nu kan ni hämta hem Kokko...Blues har garageförsäljning..

Icing-Ove @ Umeå Länktips Idag kl. 18:15 "

Knylan: Inget har varit normalt med timrå iår, knäpp tysta sportchefer nyförvärv när de flesta ska sova etc etc xD

fettsteffe: För min del så är Kokko välkommen tillbaka.

lungan:
Centeruppsättningen får duga, känns som fiasko eller succé, hoppas på det sistnämnda.:)
1 eller 2 ej skadebenägna yttrar och gärna målskyttar som grädde på moset så kan man börja se positivt inför kommande säsong.
Dessutom skulle Kronwall sitta mumma att få in som partner med Moe.

fettsteffe: Igentligen förjävligt att säga det: "Kokko skulle duga". Hans sista 12-14 matcher i Timrådräkten var direkt äcklig. Få spelare som kommer upp i hans nivå.

Så i brist på annat. Ja tack till Kokko.

Laken: Har dom ingen fax i frankrike, aftonbladet "avslöjade" ju det i Sön.... In med 3: C medans dom är igång

Andersson: Håller med, Kokko var bra så jag har inget emot att han spelar i Timrå igen, men är han en förste back ? 16 poäng denna säsong och han var skadad, finns tyvärr en del frågetecken.

fettsteffe: Han som avgör sitter i United States of America, han sover mest troligen just nu. Men dina önskemål uppfylls nog vad det lider.

250kg kärlek: klockan är ju bara 15-16 där borta just nu

Andersson: Kokko ska vi ha!

jens_88: Överallt?

250kg kärlek: ännu tidigare på väst kusten.. Kl är iallafall 7 timmar tidigare i Florida

fettsteffe: Man kan ju börja spekulera i varför Meunier inte offentliggjorts ännu med tanke på hur fort det gick med Corso. Det skulle ju eventuellt kunna vara så att man siktat in sig på Stefan Öhman nu efter det som skett i Blues. Som sagt, eventuellt.

jens_88: ja 16:06 i New York :)

Dallas ca:15

Denver ca:14

LA ca:13

Alaska (tror fna inte han är där XD) ca:12 =)

Knylan: Sen så är ju inte jag herren att avgöra vilken av de två som är det bästa alternativet dock. Dock älskar jag karaktärer, därför vore Meunier roligare.

fettsteffe: Han är ju från Quebec så antar att han hänger där :P

jens_88: Montreal* fel av mig

jens_88: Vilket ligger i Quebec och som ligger i New Yorks tidzon.

För er som undrar.

« · 1163026 · »