1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606910 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
jens_88: Han har en säker källa, det tror jag iaf.

Foyn: Ojoj, spännande.
Får la kolla Dagbladet en snabbis imorgon då innan jag sticker på min skolavslutning.

Nån aning om vem det är?

dr-nix: Jamen då är det bara att vänta på ett pressmeddelande

jens_88: Vår egen sportchef. Fick dock inte namnet på spelaren.

Foyn: Hmmm....bara att vänta och se då. Törs man sätta en hundring på Kronwall tro...?

mikenomad: Jag tror nästan att jag kan ta ditt vad ;)

Det handlar tydligen inte om en svensk back.

Kerstin_k: Vartifrån kommer din info? Börjar bli rörigt det här, man vet ju ingenting.

Kerstin_k: Vågar man tro på ett stornamn?

Jensen_12: Jag vet faktiskt inte vart infon kommer ifrån. Tydligen någon säker källa. Fick höra uppgifterna i andra hand.

Jag kan ju passa på att säga att jag inte är riktigt säker på om man kan lita på uppgifterna. Men om det som jag hörde stämmer så handlar det om en tjeckisk landslagsback. Alltså inte Kronwall. Värvningen skulle offentliggöras i morgon.

Men Uno Gordon känns rätt säker på sin sak, så frågan är om man inte ska lita mer på honom än på mina uppgifter.

Kerstin_k: Åfan...tja, jag fick skatteåterbäringen idag så jag har spenderböxa på...så try me! :-)

Åhh, nu kommer jag inte att kunna sova inatt. jag är såååå nyfiken.

Kerstin_k: Vad fint att du tydliggjorde att Kronwall inte är tjeckisk landslagsback. ;-)

mikenomad: Det vetti faan om jag egentligen törs sätta emot. Min "källa" har haft fel förr. Spännande att se om det stämmer den här gången. Man sover gott ikväll med hopp om härliga nyheter i morgon.

mikenomad: Haha. Ja, man vet ju aldrig vem som läser här inne. Hellre övertydlig (arbetsskada?!) än otydlig. :D

Kerstin_k: Tjeck eller svenk sperla ingen roll, bara dte inte blir någon finne.....Vi har haft tillräckligt med sådana "bäst när dte gäller?" My ass!

Kerstin_k: Mmm...såna här gånger är enda tillfällena min lilla 1-åring är ursäktad då hon väcker mig strax före 06.00. Då kan man ju iaf passa på att hänga på låset inne hos Dagbladet och till äventyrs vara först med en länk....:-)

Kerstin_k: Så sant, så sant. Man kan aldrig vara tydlig nog, det har även mitt yrke lärt mig!

mikenomad: du skulle ju se NHL ;-) blir tight det där, hockey till 5 fort ner i sängen sova i 50-45min sne upp igen.... =)

Kerstin_k: Hörde jag också för ett par dagar sedan att en tjeck och en finne var på ingång.
Då stämmer ju detta med en tjeckback!
Törs vi hoppas att pengarna räcker till Pikkarainen?
Eller har Pyrret bestämt sej?

Fan, det här blir kul, tur att man skall sitta uppe i natt och snoka på hockeyn - då får man hålla koll på eventuella releaser i pauserna...

fettsteffe: Ja, just fan...och sedan jobba på det...hmmm..hur har jag planerat eg??

timraik.se slog ju till med ett släpp 22.01 senast. Om Sandström är uppe och kollar på hockeyn i natt så kanske det kommer något vid tretiden...

Vågar man hoppas??

Cartman: Ojojoj, då vet du en som tar glädje varv runt huset ;-)

Cartman: Ja tack

fettsteffe: Skulle den stämma reser jag morgontältet redan nu

fettsteffe:

Om det är han det är så ska jag volta ner till Gävle och gö kullebyttor hem till timrå igen :-)

Cartman: Jadu, då ska jag skratta mig harmynt!

Eskas:

"Skrivet 9 jun 2009 22:51 Libor (Ej registrerad)

Karel Rachunek to Timra IK.. Nice!!"

Skirvet 22.51 av en som kallar sig Libor och som verkar vara engelsk språkig, vet han nåt som inte vi vet?!?!?!

Karel Rachunek är ju inte nån man tackar nej till :-)

Cartman: Vart står detta?

jens_88: I kommentarerna till Artikeln om bröderna Tjärna i ST

Cartman: lite konstigt bara om han är engelsk talande och skriver att de är nice att han går till timrå.....hur kan han hålla på timrå.....

fettsteffe:

Han kanske bara är en väldigt fin människa ;-) som vet vilken kaliber denna (ev.) värvning har.

Cartman: hehe kanske...jag vågar inte hoppas..... :/ men...tänk....om..han näe tyst nu!

fettsteffe: Timrå har ju fans över hela världen, jag vet om en hel del i Storbritanien

fettsteffe:

Bara att vääääääänta...tills imorgon :-S

jens_88: Vad kul för er att era största fans härstammar från hockeykunniga Storbritannien som en gång i tiden faktiskt uppfann ishockeyn! På St Lawrencefloden , i de kanadensiska hamnstäderna Halifax och Quebec. De måste vara otroligt kunniga inom detta område misstänker jag

MODOJohan: Herre min skapare.. Är ni så insnöade där uppe?

jens_88: jag är förvånad att han ens hittade ut från modoboken........

jens_88: Frågan är vart däruppe är för dig? Du som bor i tomteskogen kanske skulle vilja vägvisa mig till där uppe.

fettsteffe: Jo men dom har bara sådana historier, det är det Foppa brukade berätta när han kommer hem ifrån sina äventyr..

MODOJohan: Va gör du ens vaken ? Detroit har inge modobidrag och inte heller Pittsburgh, gå o sov.

Snoop: Jag befinner mig på arbete i jakt efter småpojkar som er. Grr, och voff. Håll er ifrån sponken pojkar! Det är inte att rekommendera för er som inte vuxit klart ännu.

Snoop: men dom har ett gnälligt radar par i form av Crosby/Malkin, dom kanske påminner om dagens modo med Sundström och svartvadet....

fettsteffe: Du har en poäng där :)

Vi kan forstätta att vrida och vända på vår hatkärlek gentemot varandra. Men jag tror inte att vi kommer ifrån det faktum att vi faktiskt vill ha kvar våra lag i Elitserien, för det är ju ganska trevligt att gnabbas med motståndarna, även privat sett. Så visst är Timrå en stark motståndare till Modo, men jag tror inte vi skulle klara oss utan varandra. Sant pojkar?

MODOJohan: Haha,man kan ju undra vad som är värst,småpojkar som jävlas med en "vuxen" eller en vuxen som ägnar kvällen åt att tjafsa med småpojkar...

MODOJohan: naaaw, älskar dig med =) nu blev jag sugen på elitserien!

FM: Du vet hur det brukar låta, att man tar med sig arbetet hem, inte sant.

Fan också! Nu blir det tungt på jobbet. Får försöka få någon timmes sömn iaf!

Som jag trodde, pissdålig sömn och nyfinkenheten på topp.

Jag slår upp dagga..nada nyförvärv. Jag kastar mig över ST..nada...SKIT!

..Detroit då....aftonbladet .se...Nahhhhh.

Detta blir en skitdag på jobbet.

« · 1163762 · »