1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608182 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Äntligen en idrottledare som törs sätta ner foten. Ja jag vet att det inte är hockeyrelaterat, men som fenomen är det intressant.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,881892,00.html

andyo: Jo du har rätt ..men båda .. K. lindow o sune gillar honom skarpt ..jag har nu kollat bakåt på tidigare inlägg ang. Svedberg o så var det!

Ny webfråga på tikare.se

kanonchans att göra sin röst hörd för er som missat att anmäla er till tågresan

mikenomad:
Å fan! Förlåt! Hur kunde jag glömma Oksa! Han var ju nere på Mats Hanssons "dissnings-nivå" innan han försvann!
Vad Svoboda anbelangar så kan man inte säga att han hade världens stabilaste lag framför sig heller.
Vilken målvakt skulle inte bli darrig i ett lag som spelar med nerverna utanpå kroppen.. Som ger motståndarna både chans två och tre.. I boxplay hade han konstant två rödvita backar och en motståndarforward i knät.. Då snackar vi två backar i målgården alltså!

Jag tror att det Sanny sa till Kattiz inte bara gäller för honom... Att det inte är så förbaskat lätt att prestera när spelet inte stämmer i laget....
Om spelet funkar bättre i år kommer säkert både Svebba, Sanny, Mange och flera andra att kunna spela "sitt spel" på ett helt annat sätt än förra sässen...

Ambroo: Svebba var godkänd mot Brynäs, bra mot Sundsvall och dålig mot Mora. I den sista matchen så var det usel puckbehandlingen som ställde ner betyget, positionsmässigt så är ändå rätt okej. Typ nästan jämt.

Men vi har en starkare backsida denna vinter så det kommer att krävas en hel del att få gå in på sex backar. Svedberg är fortfarande utanför där enligt mitt sätt att se det då alla är tillgängliga.

Janken: Förra året var ju Oksa den store syndaren. Alla tjötade om att Asplund skulle få chansen och hur mkt bättre han var. Sedan kom den redan på förhand helgonförklarade Svoboda. Trots ojämnt och stundtals riktigt darrigt målvaktsspel var tålamodet hos vissa obegripligt nog helt plötsligt nästan gränslöst. Undrar ibland om det bara är prestationerna på isen som avgör eller om andra faktorer spelar in när en spelare plötsligt dissas obönhörligen oavsett vad han tar sig för på isen...

htikare: Är det inte sune som vill ha svedberg som lagkapten?

rättelse..Kapten Lindow tror jag skribenten heter som brukar lyfta fram Svedbergs förtjänster (o inte Sune som jag gissade).

Janken: Härlig ironihumor som det ligger mycket i...men går det nu riktigt bra för oss/Tik /.. i år så kommer det negativa att avklinga.
Vore roligt få läsa ..Asplund mycket bättre än väntat..Kalle som ung på nytt..Lillnyllet..nästan teknisk som sin lillebror..o efter jul..äntligen har det lossnat för Wennerberg!

Och han som brukar tala sig varm för Johan S. (kom inte ihåg vilken skribent det var..hette han Sune??) han kan faktiskt få helt rätt..
så fort kan det svänga i hockey o även om inte ALLT.. det här slår in så sätter jag en slant på Svedberg o lillnyllet..om de får vara skadefria!

Ambroo:

"Floskeltoppen. Svebba har inte varit bra i helgen och han var det definitivt inte igår..."

Hmmm! Så det är samma hackkyckling i år igen!

Skall bli intressant att se vilka fler som utses... Nu är ju Sloan borta och Wennerberg långtidsskadad..
Jag gissar på Kalle K osså Asplund såklart.. Men någon forward måste också in bland hackkycklingarna.. Svårt att säga vem. Men knappast nån av de unga. Mange ligger risigt till. LillNyllet måste nog glänsa för att inte dra åt sig "onda ögat" .. Det kan ju passa bra! Då får han vikariera för Wennerberg som hatobjekt också..

:-)

(Jo det är en smiley där på slutet.
För er som inte förstår innebörden av en smiley så betyder det ungefär: Ta detta med en nypa humor... Det är tillspetsat med ironi men innhåller ändå ett uns av skribentens seriösa åsikter)

ståpäls: Floskeltoppen. Svebba har inte varit bra i helgen och han var det definitivt inte igår...

ståpäls: "Överlägset bäst i matchen mot Mora var dock den finska landslagsduon Riku Hahl och Timo Pärssinen. Om inte det radarparet rankas som ett av Timrå-klubbens allra bästa förvärv någonsin när säsongen summeras tänker jag gå och beställa ett syntest till våren..."

Någonsin var kanske att ta i, men jag hoppas i alla fall att karln slipper beställa ett syntest :)

ståpäls: Ja spelarbedömningar är svåra i spelarbetyg i krönika på tikare.se
fick Johan S. en 1:a o i T.Å bedömdes han som Du säger majestätisk..vad nu det betyder (en 4:a kanske)..
Såg inte själv matchen mot Mora så Vad tycker ni andra här??
Var han bra Johan eller....

Ambroo: TÅ:s omdöme om Johan Svedberg: "majestätisk".

Bragd-Birger: Jag menar ju förstås hur jag skulle tippat i dagens läge, av vad jag sett alltså.

Kedjeformationsspekulationerna känns lite tombola-aktiga, måste jag säga. Sett ur spela-samman-laget-perspektiv har den här försäsongen varit ett enda stort skämt. Har det inte varit skador har det varit landslagsuppdrag.
Summan är i a f att en ynkans träningsmatch återstår, och hittills har inte en enda trolig femma spelat tillsammans - i varje fall inte någon av de tilltänkta poänglinorna.

Lite oroande är det allt. Känns som att det mesta kommer vara omgärdat av frågetecken när det närmar sig seriepremiär.

Jag tänkte göra en "Laken" och lägga in mitt tips på uppställning.

Anton Strålman - Sanny Lindström
Robert Carlsson - Riku Hahl - Timo Pärssinen

Pär Styf - Kalle Koskinen
Jonathan Hedström - Fredrik Warg - Magnus Nilsson

Kimmo Lotvonen - Petri Kokko
Björn Svensson - Johan Andersson - Oscar Sundh

Erik Moe - Johan Svedberg
Per Hallin - Peter Regin - Peter Nylander

ståpäls: I Fredrik Söderbergs artikel så håller jag med han i alla punkter! Det känns nästan som han läst mina tankar. Jävligt bra artikel och samtidigt verkar han ha varit och tjuvläst här på HS och läst lite matchkrönikor av Jimmy på tikare.se.

htikare: Absolut, och när det väl kommer till kritan handlar det ju ändå om vilka spelare som har formen och förmågan att spela med varandra. Det har ju gått bra med Svensson, Andersson och Nilsson. Men icke att förglömma vilket tryck Nilsson och Hedström lyckades åstakomma förra gången det begav sig.

I grund och botten tror jag att det bästa vore att splittra "superkedjan" och fördela den offensiva kraft som finns i den till två kedjor i alla fall. Nyttja den i powerplay och som ett sista, offensiva vapen i slutet på matcher (precis som han säger i dagbladet). Vilka som spelar var och med vem kvittar egentligen. Vi har material att skapa två producerande femmor.

Kerstin_k: Tycker också att jonte med Warg i en andrakedja känns som bättre fördelning av styrkan speciellt om Jonte nu börjar komma igång bättre framöver.
Han kommer inte riktigt rätt in i spelet ..timingmässigt än.. men det lär komma!
Tycker dock inte personligen som dagbladsförslaget att man skall köra Nilsson med Jonte o Warg utan låta Mange fortsätta tills. med Svenssson o Andersson o hellre köra Robban med dom..men det är ju tycke o smak..

ståpäls: Mycket möjligt. Men tycker nog att han har en poäng i sitt resonemang angående "superkedjans" vara eller icke vara. Hans alternativ ser onekligen spännande ut.

Domaren Thomas Andersson ska ha en genomgång av domardirektiven med TIK-spelarna på onsdag.

Jag skulle gärna ha varit med och lyssnat...

Får en känsla av att Söderberg har bra koll på tikare.se och HS.

Man kan inte säga annat än att man längtar till premiären tror detta år kommer bjuda på något extra har den känningen i alla fall.

El Maco: Tyvärr hittar jag inte programbladet nu. Får kolla upp det där sen.

wap.hockeysnack.com
Riktigt dåligt spel av bägge lagen men timrå har trots allt juniorer i nästan två femmor vilket märks

mikenomad:
Verkar som Mora drar på sig massa utvisningar nu, men vi suger i PP....

Nån som vet vad det står i Gärde?

lungan: Han rycker in och hjälper oss ändå. Är oklar hur den överenskommelsen ser ut men vet att TIK till en liten del även i år kan nyttja hans tjänster. Fram till ES-starten kommer han exempelvis, precis som det står i dagens AB, att drilla Backe.

lungan: Kaipa mena jag

Dream Team: Men tarvainen är väll inte ens kvar han har väll gått till Tappara????

Timrå har väll ingen målvaktstränare

ståpäls: Jamen det är väl en slags tabell i sig det oxå. Eller vad väljer du att kalla det?

wap.hockeysnack.com
aha! kanner du for att lagga ut topp tio?

El Maco: Någon maratontabell finns tyvärr inte bara tidigare segrare.

El Maco: Det finns i matchprogrammet som jag införskaffadei fredags på Gärde.

ernie eagle: Var har du hittat maratontabellen för SCA? Det var ju förtvivlat svårt för Timrå att vinna den förr. Två segrar på tjugo år typ. Sedan har det blivit tätare. Bobbarna är ju fortfarande utan cup-seger och inget tyder väl på att det kommer att ändra sig.

Swordster: Vinst i eftermiddag och vi graverar in vår nionde inteckning i SCA-Cupens 33-åriga historia.

Tvåa i "maratontabellen" ligger Skellefteå som inte deltagit sedan mitten på 90-talet.

Swordster: Nej precis =) Ifjol vann vi ju oxå SCA-Cupen efter finalvinst mot Mora.

kungsbacka: Vinner vi behöver vi inte fundera på det...

kungsbacka: Så måste det ju vara eftersom det inte tillgrips någon OT vid lika resultat vid full tid.

kungsbacka: 2p för seger tror jag och 1p vid oavgjort.

mikenomad: Nån som vet hur dom räknar poäng i scacupen?

LingaN: Å du fortsätter din vana trogen att länka till redan länkade sidor (tips: kika i högerkolumnen).

actionleif: Jag hoppas att alla förstår värdet av att Mika Tarvainen finns tillgänglig.

"Tillsammans med Mika Tarvainen, som i många år jobbade tillsammans med förre Timråmålvakten Kimmo Kapanen, ska Backlund finslipa tekniken inför elitseriepremiären.
  - Vi ska nöta lite under nästa vecka. Det känns bra. Har man en bra målvaktstränaren kan man lära sig mycket, säger Johan Backlund."

Anton Strålman blir bara bättre och bättre för varje match som går. Nu har vi tur som får behålla han en säsong till, han lär väl vara i NHL nästa år.

Lite intressant läsning...

Kika på detta.

ernie eagle: Har du skaffat tjej?
Det var som fan.
Eller håller du på Lulä?

« · 744986 · »