1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607033 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
4EVER: "Ni har trots allt inte varit uppe i 6 år än!"

Nu får du allt läsa på lite bättre. Nio säsonger har Timrå gjort i Elitserien. 1975/76, 1977/78, 1981/82, 2000/01, 2001/02, 2002/03, 2003/04, 2004/05 och 2005/06. Men det var förstås före din tid, så jag begär heller inte att du ska ha koll.

Skellefteå har hittills kommit upp i 14 säsonger. Dock så ligger man efter Timrå i maratontabellen. Detta beror såklart på det trepoängssystem som infördes på -90-talet som ni så att säga inte hunnit "ta del av" ännu.

Verkar som Timrå IK på förhand lyckats rätt bra med de finska värvningarna.

hellge: "...sluta att håna vår tvillingbror, de hör hemma i eliten."

Ja, det är väl det vi får se. Visst, man har kämpat vidare oförtrutet trots upprepade fall på målsnöret, så att man till slut tog steget upp var väl bara logiskt då man bevisligen tillhört de allra starkaste lagen i allsvenskan under flera år. Dock så kvarstår väl frågan huruvida man lyckas etablera sig på allvar i elitserien. Det är nog en rättmätig fråga man bör ställa, trots tidigare status, tycker du inte? Osvuret är bäst brukar det heta. Skellefteå som hockeylag betraktat mår säkert allra bäst som den nykomling man är om man får chans att slå helt och hållet ur underläge, och slippa alla förväntningar.

Eller detta kanske är nåt som du har spått in i framtiden och fått veta på något sätt? Berätta för oss, gör gipskatten Foppa comeback i MoDo nåt mer?

Hank: Tack mycket intressant läsning.Men det ska fungera i verkligheten ochså men det tror jag att det gör JAG TROR PÅ TIMRÅ!

Kan det vara så att kanske både, Timrå, SAIK OCH ankorna blir blåsta på Jonte i vinter? För visst är det han som är hockey-stjärnan Expressen idag skriver om som åtalas för misshandel, vilket kan ge 2 års fängelse? Vill minnas att han var på krogen i S-vall och blev lite lack på en annan kille som dristade sig till att titta på Jontes sambo...

mikenomad: Du lär snarare hitta spelaren i ett lag med blått, gult och rött som klubbfärger.

"Taniga TIK:are" ? *L* Var några år sedan jag kunde kallas tanig....passa dig så jag inte säger till Willysson!

Menar bara att om ni som vågat er in på den här sidan är ett representativt urval av SAIK:supportrar så är det sorgligt, för maken till brist på självkritik och ödmjukhet har jag sällan skådat. Gapiga pubertetsyngel framstår ni som!

TIK har närmare till sitt SM-guld än SAIK iaf, skiter i att vi inte har ngt SM-guld ännu, så länge vi har ett bättre hockeylag än er. Vilket är ställt utom alla tvivel!

Paddan: Upplys mig, tala icke i gåtor!

Ett litet försynt inlägg om vår föredetta spelare Gahn kan säkert uppskattas i dessa Jonte-tider. Hur som helst;

"Centerveteranen Kristian Gahn, senaste säsongerna i Timrå, fick enligt Karlskoga-Kuriren anbud från Bofors tidigare i våras. 34-åringen valde emellertid att nobba klubben.
- Ska jag spela i allsvenskan blir det i AIK eller någon annan klubb när Stockholm, säger den VM-meriterade centern till tidningen.
Gahn hoppas istället kunna få ett kontrakt någonstans ute i Europa."

Kanske blir det Europa. Får för mig, utan egentlig anledning, att Gahn skulle trivas utmärkt i Italien. Den som lever får se.

Hank: Skön läsning. Kan ändock inte sluta kasta avundsjuka blickar mot ett av HV's nyförvärv. Ville ha Voutilainen till Timrå sedan han först nämndes och grämde mig över att han inte kom hit. Återstår att se huruvida han blir en viktig spelar i HV. Men jag skulle mer än gärna se honom i Timrå. Bara att läsa omdömet från artikeln;

"Jukka Voutilainen - En rightfattad poängkung , stor del i HPK´s guld i år , kan spela både Center och Forward ,han har stor chans att bli årets Fair Play vinnare..en kanonkille."

mikenomad: Mitt svarsinlägg om taniga TIK:are var naturligtvis riktat till 4EVER.

mikenomad: Jag förmodar att du vet om att Skellefteå AIK vann SM-guldet säsongen 1977/78? Men hur det nu än är med dessa klubbars inbördes inbördes historia och allt sånt så lär Timrå IK ha ett stort försprång till SAIK som läget ser ut idag.

mikenomad: Nej så verkar inte fallet vara.december förra året spelade jonte i NHL den här killen spelade i ett es lag och efter match gick man på puben.När du skriver så kan man få en liten hjärtattack.

Hank: Mycket intressant läsning! Tack för det.

Dream Team: Javisst, det är 28 år sedan. Timrås SM-guld ligger betydligt närmare i tid, dvs det vi ska ta. Om nå´t eller några år fram i tiden. ;-)

mikenomad: Någon som vet om supportrarna brukar åka gemensamt med nån minibuss el. dylikt till försäsongsmatcher som tex. den i Långshyttan mot Leksand??
el. har de som varit där tidigare år bara varit några få som tagit sig dit individuellt?
Kramfors går ju att åka bil till själv men Långshyttan....nån som minns hur det var ifjol?..

mikenomad: Det är Jyyyrgårdaren som tafsade på en tjej på Cleo efter en match mot LHF i Coop Arena, varpå tjejens kille påtalade för honom att han inte tyckte att det var riktigt okej och Jyyyrgårdaren lackade ur totalt som åtalats.

Hank: Skön läsning, men var blev Lotvonen av?

4EVER: Det här är bästa svaret jag kan ge dig och det har jag tagit från samma artikel som Hank klistrade in från Elithockey.net; "Antti Virtanen - Gjort mycket poäng i ett dåligt lag, lyckas han även i Skellefteå ?" Haha det man kan säga om de raderna är att de är fantastiskt roligt skrivna...

Yellowcard: "Allt är indivduellt - både som spelare och suporter." Det sydde du ihop bra och det trots dina 25 rader;-)

Ambroo:

Allvarligt, menar du att det är fantastiskt roligt skrivet?

Jaa, vet inte vad som kan vara mer tragiskt, din humor eller din uppväxt!!?? Förmodligen är väl det ena frukten av det andra!

Tror inte författaren riktigt menar så, men vill man tycka illa om ett lag så kan man säkert vända och vrida på texter så att det ser "fantastiskt roligt ut"!

Tror inte ni behöver vara oroliga.... Virtanen ska nog hitta håligheterna i Backlund i vinter!

htikare: Matchen mot Leksand är flyttat från Långshyttan till Leksand .

4EVER: Ja men fan, man måste ju ha haft det tufft för att kunna bjäbba och det borde väl du om nån veta?

Jag tycker inte illa om SAIK som lag, bara om deras osympatiska supportrar. Hursomhelst så var det ironi på hög nivå och det oavsett om han var/är medveten om det eller ej...

Va?? Är han lagd åt det hållet?! Tufft att både vara finne och gay;-)

Ambroo:

Hehe... Sluta dissa min grymma Einstein slutsats dårå!! =P

Ambroo:

Han är inte gay vad jag vet, men han beter sig väl som en hanhund brukar göra har jag hört!
- Gillar att sätta på TIK:ar!!
Å jag tror att era spelare är i löpen mest hela säsongen! ;-)

Gillar TIK mer som lag än alla er supportrar som verkar vara så in i h..vete intresserade av att SAIK ska åka ut igen! Tyvärr så måste jag nog göra er besvikna på det!

4EVER: Det är p.g.a. sådana som dig som man missunnar SAIK några framgångar. Innan du virvlade in här på forumet och vände in och ut på alla begrepp hade jag en ganska bra sinnesbild av SAIK-supportrar. Men nu börjar man ju undra om det finns fler idioter som dig som huserar i den där huliganklacken.

Ett uns av ödmjukhet någon gång i dina inlägg, då blir nivån och tongångarna därefter också. Jävligt trist med neanderthalare som representanter för Skellefteå.

Hade du gett fan i att dribbla så förbannat mycket och slagit en passning i djupled istället så hade nog tongångarna varit hövligare.

Men nu är det som det är, du satte ribban och nu råder fullt krig. Skyll dig själv, pajas!

Nu tycks expressen ha ändrat sin uppfatning om Hedström. Det låter i alla fall inte positivt för timrås del. Fan vad tråkigt.

timraw:

Det positiva för er del är väl att Expressen inte hade rätt en enda gång när det gällde laguppställningen i Fotbolls-VM! ;-)

Men om Aftonbladet också börjar skriva något sådant där, då kan du börja bli rädd!!

timraw: Tråkigt naturligtvis men ganska logiskt. Om det nu verkligen blir så...

Ser med spänning fram emot alla (bort)förklaringar från de med "säkra källor", i synnerhet Ambroo, om detta blir verklighet! :-)

Annars återstår bara isf att gratulera SAIK och dess supportrar till ett välbehövligt jätteförvärv!

ernie eagle:

Ta och rannsaka dig själv först kanske! "Huliganer, Neandertalare och pajas"! Hög nivå på dina inlägg!
Det började nog med att din polare Ambroo var inne på SF:s AIK-forum och uttalade sig.... å sen rullar det på! Jag vill inte kalla det krig, men om du vill så!
Till Ambroos försvar så verkar han ha både lite distans, humor och en gnutta ironi i sina inlägg! Din totala avsaknad av dessa egenskaper lyser dock igenom i vart och ett av dina inlägg!

Å en sak till, med tanke på din bild så skulle jag vara väldigt försiktig med att kalla någon för neandertalare! Skulle inte ta gift på att du ens tillhör Homo Sapiens! Vare sig till utseende eller intellekt!

Kriga på du! :)

Gidde: AB har som det verkar valt att ligga lågt beträffande Jonte. Har väl ö.h.taget inte kommenterat hans framtid alls ännu vad jag vet. Annat än vilka det spekuleras om..

timraw: Ähh vad faan expressen har dom sämsta sportskribenterna av alla kvällstidningar.Dom har haft fel förr skit i det.Men är det sant gud förbjude att det är sant så är det bara att gratulera skellefteå.Vill han verkligen det det undrar jag.Med stor risk att få spela i div1 året därpå men han kanske får en klausul i kontraktet.Men att isåfall behöva flytta på sig igen njae.Ok han kanske nöjer sig med att om saik skulle åka ur harva i div1 det är nog bara han som vet.

kungsbacka: Tja., så himla överhängande är nog inte risken att nån spelare i SAIK får harva i div. 1 nästa sässe, möjligtvis allsvenskan. ;-) Tror däremot inte att ens det är nåt de behöver oroa sig för. De ser ut att få ihop ett hyfsat lag och alla vet ju att har man en gång tagit sig upp i ES är det ganska stora chanser att man hänger kvar.

4EVER: Väx upp grabben eller stanna kvar i sandlådan.Testa lite ödmjukhet för en gångskull

mikenomad: Ok allsvenskan då.Inte oroa sig det håller jag inte med dig om.Alla lag speciellt dom som är nykomlingar kan riskera att åka ur.Titta på leksand till exempel ok det var kanske ett extremfall men ändå.Sen finns det väl fler exempel jag tror att risken att åka ur är större än att man etablerar sig.Men det är min åsikt sen får andra ha sin åsikt.

kungsbacka: Ja, Leksand är ett extremfall! Vad jag menar är att iom att det funkar som så att inget ES-lag åker direkt ur utan de två sämsta lagen får kvala så är chanserna stora att man klarar sig kvar. Men visst, en kvalserie är alltid tuff. Det är nog inget SAIK behöverbry sig om ändå, tror de klarar en 9-10 plats. I kvalserien hamnar Mora och Brynäs...

mikenomad: Ok men tror du verkligen att dom inte bryr sig?Hamnar man på en 9-10 plats då är man ofta indragen i bottenstriden.Mora ja kanske men jag tror nog att brynäs får ihop ett bättre lag än skellefteå plus att brynäs har bra erfarenhet att vara i bottenstriden.Men vem vet inget lag går säker mycket kan hända under 50omg.

4EVER: Jag har verkat på det här forumet betydligt längre än dig och är det någon som har humor, ironi och distans så är det jag även jag vid några tillfällen spårat ur vilka fler härinne har gjort men då mer som en regel än undantag har jag krypit till korset och insett mina brister och mina inlägg som ibland skrivits i affekt.

När får man en dementi från din sida då? Min tips är att den aldrig kommer.
Du känner inte mig och Ambroo särskilt väl du, det hör jag.

Jag känner honom personligen och du kan väl fråga honom om vem jag egentligen så skall du se att bilden nog klarnar betänkligt även för dig.

Om du har något otalt med Ambroo så kan du väl ta det personligt med honom via brevfunktionen härinne istället för att sprida din dynga för vinden.

Det här är Timråsupportrarnas revir och stövlar man in på det sätt som du gjort får man räkna med påhopp. Man får ta skeden vackert i sin hand dit man kommer om man vill undvika den delen.

HS är min hemmaplan och kommer man in här och börjar käfta så tänker jag sitta tyst, då tar jag fram min kulspruta och skjuter skarpt. Vare sig man håller på MoDo, SAIK, FBK, LHC eller något annat skitlag.

Just för att du är så arrogant så har min besvikelse över att SAIK dras med en sådan avart som dig till supporter gjort att mina sympatier med DITT LAG har svalnat betänkligt.

Sug på det!

4EVER: Kan man sjunka lägre ner än den nivå du befinner dig på? Du kommer inklampande på detta forum och sprider grova otrevligheter både till höger och vänster i stället för att komma med konstruktiva argument. I både Ambroos och senast i Ernies fall har både din och dina gelikars argumentation gått ut på att håna dessa herrar för deras utseendes skull. Fy fan säger jag!!! Det är så jävla lågt!!! Sätt in en bild på dig själv du om du vågar... Skulle detta ske kan jag lova dig att ingen TIKare skulle håna dig för det...

Ah, redan länkad längre ner. :) Nåväl.

shinzawai: Jaja det är expressen bara som skriver det inget att bry sig om.det expressen skriver är inte värt pappret som den trycks på ens.Men om igen säger jag grattis till skellefteå när det är klart.

shinzawai: Inget är klart innan Hedtröm har skrivit på för något lag...bara spekulationer av tidningarna..

Mappe, ernie, Ambroo:

Hoppas jag inte glömt någon!

OK, kryper till korset! Ber om ursäkt för en del inlägg! Men hoppar någon på mig eller SAIK så hoppar jag tillbaka! Erkänner att nivån stundtals har varit väldigt låg!

Lovar att hålla mig till spelreglerna i fortsättningen!!

Går på semester nu!Hoppas ni får en trevlig sommar så möts vi i höst istället!!

AIK

Hur gärna jag än skulle se Hedström i den vackraste av tröjor skulle jag icke gråta om han lirade för SAIK. Finns något vackert i stadens-store-återvänder-scenariot som tilltalar mig. Hans betydelse för laget - och hela jämrans staden - bräcker värdet i Timrå med hästlängder.
Därmed inte sagt att jag skulle bli annat än jävligt nöjd om han hamnar i Timrå.

SAIK i eliten känns jävligt kul. Blöjsupporters finns det i alla läger, inte minst vårat eget. Så länge det inte går över i modoitism är det bara att blunda.

Mappe: Men gud välsingne dig då;-) Har inte du heller förstått min pres vid det här laget? Jag är icke dyslektiker och jag har definitivt inte nåt problem med nåt avvikande utseende... Tack dock för stödet:-)

4EVER: Äh, nu blir det ju tyst och tråkigt här... Jaja, vi får ta en bira däruppe/härnere i vinter i stället och tjafsa mera då;-)

4EVER: Vackert jobbat ;-) Du kan ju om du vill - bravo!

Då gör vi ett fast handslag på det här. Vi har båda avgett löften om Jonte och jag står för mitt ord. Men jag tänker inte planera för någon eventuell fotvandring förrän någonting blivit officiellt. Fram tills dess lever jag fortfarande kvar i min fasta övertygelse om att Jonte Hedström lirar i rödvitt nästa säsong.

Tro, hopp å kärlek :)

Jag är för evigt TIK trogen.

Amen.

ernie eagle: Själv tror jag att han kommer att spela i svartvittguldorange till hösten, såvida han inte själv betalar x antal kronor för att bryta kontraktet.

Ambroo: Måste bara höra. Är du fortfarande lika säker på att Jonte lirar i TIK till kommande säsong? Eller vacklar du i din beslutsamhet? :)

Förvisso är det ganska komiskt att det just är expressen som dumpar ut nyheten då de själva för ett par veckor sedan släppte iväg två stycken nyheter om att han var klar för Timrå. Vill minnas att det nämndes källor och 100% då också, i båda artiklarna.

« · 727794 · »