DIForever: Okej. Nä tacka vet vi Oduya, heller hur? ;o)
Sisu
418946 · Nästa » Till forumet
Sv: Sisu
DIForever: Du kan inte ha följt Karjala 98-99 i så fall, där var han ruskig, även om det har gått en tid sedan dess.
Toronto ser tydligen en viss potential i killen, likaså Finlands förbundskaptener eftersom han spelat i landslaget sedan 98.
Men visst, han kan vara ovårdad i sitt spel och verka orörlig mellan stunderna, där håller jag med. Men även spelare som anses vara världens bästa (back) rosar inte marknaden jämnt heller.
Fler saker än armbågen som du tycker gör han värdelös?
Toronto ser tydligen en viss potential i killen, likaså Finlands förbundskaptener eftersom han spelat i landslaget sedan 98.
Men visst, han kan vara ovårdad i sitt spel och verka orörlig mellan stunderna, där håller jag med. Men även spelare som anses vara världens bästa (back) rosar inte marknaden jämnt heller.
Fler saker än armbågen som du tycker gör han värdelös?
Sv: Sisu
DIForever: Aki Berg skulle självklart platsa i TIK eller vilket annat lag i elitserien, vare sig du tycker han är värdelös eller inte.
Anar att Nubben tittar lite på vilken typ av spelare han är, var han skulle passa in, om han passar öht. Det råder brist på backar i TIK i dagsläget och personligen ser jag mer än gärna en klassback till så länge möjligheten finns.
Det finns fog att höja ett varningens finger för just Berg eftersom han i vissa stunder kan vara ovårdad i sitt spel, därav (troligtvis) hans bänkningar i Toronto. Men det är hursomhelst en klassback, som är riktigt bra i sina bästa stunder. Det kan ingen ta i från honom.
Nubben har skött sig bra hittils och jag liter även i fortsättningen blint på hans förmåga och fingertoppskänsla!
Anar att Nubben tittar lite på vilken typ av spelare han är, var han skulle passa in, om han passar öht. Det råder brist på backar i TIK i dagsläget och personligen ser jag mer än gärna en klassback till så länge möjligheten finns.
Det finns fog att höja ett varningens finger för just Berg eftersom han i vissa stunder kan vara ovårdad i sitt spel, därav (troligtvis) hans bänkningar i Toronto. Men det är hursomhelst en klassback, som är riktigt bra i sina bästa stunder. Det kan ingen ta i från honom.
Nubben har skött sig bra hittils och jag liter även i fortsättningen blint på hans förmåga och fingertoppskänsla!
Sv: Sisu
Redheart:
Som fullständigt oitresserad av var Aki Petteri Berg spelar den här säsongen så måste jag hålla med WarhawK. Berg är känd för att vara ett rundningsmärke i NHL och han var det även långa stunder i WC. Risken med Berg är att han kommer dra på sig många utvisningar och mer vara till ondo än till godo för Timrå. Vill man ha en bra back som ersättare för de skadade spelarna så skulle man nog titta på andra NHL-backar än just Berg.
Som fullständigt oitresserad av var Aki Petteri Berg spelar den här säsongen så måste jag hålla med WarhawK. Berg är känd för att vara ett rundningsmärke i NHL och han var det även långa stunder i WC. Risken med Berg är att han kommer dra på sig många utvisningar och mer vara till ondo än till godo för Timrå. Vill man ha en bra back som ersättare för de skadade spelarna så skulle man nog titta på andra NHL-backar än just Berg.
Sv: Sisu
WarhawK:
Jo det KAN vara så men det KAN också vara så att du skriver så där för att du hoppas att han kanske vill spela med Brynäs om vi nobbar honoml. För jaghar väl inte fattat fel om jag säger att ni har galopperande backbrist och att hela Brooklyn Tigers(Du och de 2 andra) drömmer våta drömmar på nätterna om en sådan förstärkning.
Jo det KAN vara så men det KAN också vara så att du skriver så där för att du hoppas att han kanske vill spela med Brynäs om vi nobbar honoml. För jaghar väl inte fattat fel om jag säger att ni har galopperande backbrist och att hela Brooklyn Tigers(Du och de 2 andra) drömmer våta drömmar på nätterna om en sådan förstärkning.