...och detta lär verkligen öka på Timrås chanser att nå slutspel och senare SM-final.
250kg kärlek: Som du först beskrev det så var det bara Linkans chef (TJ) som tryckte på och då känns det inte som det var en demokratisk anda som ledde fram till beslutet precis.
Var det däremot TJ och Challe så blir det två mot en och då är det väl mer likt en demokrati.
Jag tycker att fler än Anger har varit misslyckade värvningar. Vad de kostade vet jag inte men däremot vet jag vilken roll de var tilltänkta för.
250kg kärlek: Du skriver väldigt konstiga saker många gånger. Jag brukar ignorera men nu skriver du följande:
"Linkan har mer att bevisa men har inte gjort bort sig. Den enda spelare som fallit ur ramen har Tomas Johansson velat ha hit. I sann demokratisk anda accepterade Lindqvist Johanssons val, även om det inte var en spelare som Linkan riktat blickarna mot."
Några frågor:
1: Har verkligen bara EN enda spelar fallit ur ramen?
2: Vem är den ENDA spelaren? Den tydligaste borde vara Niklas Anger, men han värvades på Challes kontakter och empiri.
3: Demokratisk anda?
Laken: Linkan har mer att bevisa men har inte gjort bort sig. Den enda spelare som fallit ur ramen har Tomas Johansson velat ha hit. I sann demokratisk anda accepterade Lindqvist Johanssons val, även om det inte var en spelare som Linkan riktat blickarna mot.
I övrigt har Linkan tagit hit ett antal spelare som inte på något sätt gjort bort sig. Med rätt förutsättningar hade säkert dessa spelare varit ännu mer framträdande. Problemet sitter inte hos Linkan, enbart. Problemet sitter mer i helheten. Om Linkan bestämmer sig för en ny tränare, och denna tränare blir Perra Johansson, ja då tycker jag att han gjort ett mycket bra arbete. Lägg därtill att Sebbe Erixon (han som gett mest valuta för lönekuvertet) skrivit nytt, lånt kontrakt, och att Anton med 99% säkerhet kommer att vara kvar, så är det ett bra arbete Linkan gjort.
Det är liksom oerhört jävla värdelöst dravel att skrika ut sin vrede över hur jävla värdelös vår sportchef är. De som gör det kan nämna två saker som inte hade kunnat hända med en annan, mer erfaren sportchef.
Pär: Jag tycker ändå att ryktena kring vem som tränar laget nästa säsong visar på att föreningen inte är nöjd med tränarens insats sett till materialet. Att Caslava drar är inget konstigt. En klasspelare när han kom hit, visst. Men i ett lag där problemen avlöser varandra har han visat sig vara en världsspelare, ungefär som Hahl, Pyörälä och i viss mån Lehtonen. Att han charmat andra hockeylag med sitt klockrena spel är inget konstigt.
Att Lindbäck tvivlar är mer konstigt. Han säger att han vill spela i ett lag där han utvecklas mest. Då finns i så fall bara Timrå IK eller Brynäs IF. Att fundera på att gå till Färjestad tycker jag är en rejäl chansning. Han har chansen att vinna SM-guld, jag vet. Men samtidigt om det går lite sämre finns risken att hamna ute i kylan. Jag hoppas att en ung grabb med framtiden framför sig har andra värderingar än att redan nu börja tänka på pengar. Lindbäck kommer garanterat att ha flera kontrakt att välja bland, en del kontrakt värda mer än andra. Men när pengar är en viktig del i helheten är det lätt att bli fartblind.
Att Lindbäck skall ha kritik efter gårdagens match råder det knappast någon tvekan om. Han ska ta två, kanske tre mål som släpptes in i går. Men samtidigt måste han också få ha en dålig dag, som den igår. Olyckligt att det hände i går dock, men ändå. Han har varit en av de bästa spelarna i Timrå IK. En spelare som stått upp hela säsongen och visat sig ha ett bra psyke.
Jag hyser ändå en viss respekt för Linkan, han har inte gjort bort sig. Då tycker jag hellre att de spelare vår tränare haft att förfoga över, inte lyckats så väl som åtminstone jag förvänatde mig. Där riktar jag min kritik.
Redigerad kommentar
T T: Jag kan faktiskt förstå att man beslagtog trumman eftersom den dödade stämningen i hela arenan.
Ska man stå och slå stenhårt på trumman bör man ju ha en klack med röstförmågor att höras också. Det är väl inte så snyggt att komma till en bortahall och bara trumma.
Redigerad kommentar
Linkans Karlsson-scouting klockren? Precis det jag misstänker att den inte var. Hade den varit det hade man vetat vilken spelartyp man fått.