bisterfinnen: Och besitter man lite bildning vet man att de enda nationaliteter i Skandinavien som inte skiljer sig från varandra det minsta genetiskt är svenskar och finnar.
kan ju komma in med en liten kommentar ifrån en kompis som håller på modo. När jag frågade honom imorse med glimten i ögat hur matchen gick igår. så får jag till svar. - ja... det är ju inte så jävla lätt att möta finska landslaget.
Dream Team: Sedan ska man heller inte glömma bort alla de som gillar att tycka till i omröstningar oberoende av om man faktiskt vet vad omröstningen handlar om. Sådana finns det gott om på HS också ;)
Frisco: Vad bra att du har koll. Vad jag ville belysa var nu att något fler än hälten inte valde att tokdissa honom. Detta med tanke på alla okvädesord som uttryckts både här och från läktarplats igår. Det borde alltså ha vägt över med klar marginal åt andra hållet här.
janssonovich: Klacken var fantastisk. Jag kan inte minnas att jag sett eller hört en bättre prestation av TIK-klacken på länge. Och jag har antingen sett på datorn eller lyssnat på så gott som varje match denna säsong.
Jensen_12: Näe, 0-2 målet ska dom bara inte få göra. Men sen är det en ren fröjd att se Timrå 3 sköna mål, och framför allt stämmningen i klacken, den går inte att beskriva!
janssonovich: Så kan man också säga. Deras 2-0 mål var ju bara ren flyt, det var lite skickligt att få pucken på mål, men det var inte skicklighet att den gick in. Det var en tavla av backe. Våra mål var dock riktigt fina hockeymål. 1-2 på ett stenhårt slagskott av Regin i krysset. 2-2 på ett kanonskott av hahl som vissa säger styrdes in via Pyöräläs klubba. 3-2 efter en del krigande framför Krizans kasse direkt efter Styfs skott från blå. Jag tycker faktiskt att alla dessa mål kom till pga frenetiskt slit. Mycket positivt.
janssonovich: Jag tycker faktiskt modo hade mer flyt än vad vi hade, till en början iallafall. Vi verkade samla på oss allt flyt och använde det vid rätt tillfälle. Jag tror itne det är möjligt att lagra flyt, men det kändes så igårkväll.
Jensen_12: Haha, ja men det är så jobbigt för dom att erkänna att vi var bäst och faktist hade lite marginal på vår sida, och nu pratar jag inte om andersson-svartvadet eller hahl incideterna
yaqop: Näe, vet du vad med 110 % största säkerhet är det det enda modoliderna pratar om idag! Dom grinar för att dom inte kan erkänna att Timrå var det klart bättre laget på isen igår, yeah I know modolider, sanningen är jobbig ;( USCHA , GÅ OCH GRINA MED ER MODOLIDER!
bäver: Sedan är ju också frågan vad personerna egentligen säger. Det är ju inte direkt ovanligt att kvällspressen lägger ord i munnen på personer bara för att få till smaskiga rubriker mm.
yaqop: my ass, grinar tränar´n ut i media sitter det kvar i skallen på han ,dessutom så är definitionen på ordet diskutera inte det samma som att gnälla/grina, kanske i Ö-vik men inte i övriga Sverige
Får Timrå ett psykologiskt övertag då fansen diskuterar den situationen? Kan nog nästan garantera att Modo inte brytt sig ett skit om den situationen idag och fokuserar enbart på imorgon.
bäver: Gårdagens incident har dom säkert glömt. Om dom gnälller så förbannat under matchen så kan dom ju inte senare säga: "Äsch, vi försökte bara få med oss domaren." Det skulle aldrig fungera. Dom har glömt det nu och börjat ladda inför morgondagen.
låt Modopacket och deras anhang fortsätta fokusera /grina om ett enligt dom felaktigt domslut,det ger oss bara ännu större psykologiskt övertag.Medans dom sitter och jämrar sig över att domarna är dumma med visst medhåll från en och annan skribent/expert/Alexander Bard-typ så är vi fokuserade på nästa match.
Horace76c: Lägg därtill nästan (trist nog) fullsatt hall, br drag från två duktiga klackar, och en publik ganska svältfödd på framgångar.. Men det riktiga avgrundsvrålet kom faktiskt vid 2 - 2. Suddenmålet firades med ett stort jubel som följdes av en mentalsjukt skön lättnadskänsla. Ifjol torskade vi två täta sudden-death matcher, i år vann vi. Viktigt viktigt!
Avundas inte kvalserien. Huvva. Men firandet när ni säkrar elitserieplatsen igen är som ett litet SM - guld light så det blir nog bra det med.
Dock är stämningen vid slutspelsmatcher som Timrå vinner helt makalös i vår plywoodarena. Jag har grym whiskeyröst (utan att ha druckit en droppe) idag, samt alldeles öm i handflatorna...
The Palm: Missade sporten igår, kollade på matchbilder från eran match igår på svt.se... (är brynäsare), men fan vad jag fick gåshud när ni gjorde 2an och 3an...och detta av att kolla på crappig teve, faen vad avundsjuk jag är på er..fick nästan en tår i ögat!
Tycho: Även fast han inte har anständigheten att svara dig så borde han ha anständigheten att be om ursäkt til Patrik Sjöberg. Han blir ju, mer eller mindre - sågad vid fotknölarna för ett helt riktigt beslut.
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer