1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606204 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Tycho: Om vi säger så här, lär Svartvadet ha ondare i morgon än Andersson. Visst var det han som han crosschecka?

Kerstin_k: Haha :) inte riktigt, men kände för att kolla upp det för att vara säker!

Mathias: Jaha, så där var det :) Du kan din tjeckiska du ;)

Kerstin_k: Kan tyckas. Kolla länk så får du svar!

Helg Ernest: Jag började mailet med att berömma Ulf Rönnmark... Sen ställde jag bara en fråga om han visste om de skulle ta upp frågan om Wernblom... Inget mer...
Och varför skulle Styf bli avstängd? Det var inte fulare än det straff han fick...

Mathias: Är inte det ett märkligt budskap till honom? Han har ju inte gjort annat i den här serien. Ligger 3:a i slutspelets poängliga också.

Kerstin_k: Kämpa Tenkrat eller någ dyligt, om mitt mina inte är allt för kort :)

Tycho: Håll på så Styf också blir avstängd

Mathias: Jag har skickat en fråga till Peter Andersson angående detta...

Red Rocker: Just nu skulle jag inte misstycka om det där inslaget visades som långfilm på Filmstaden. Jag skulle nog ha köpt biljett till den långfilmen.

ST-Tv är suveränt bra. Tack för det ST!

Någon som kan berätta för mig vad Bojovat Tenkrat betyder? Såg banderollen på matchen men mina språkkunskaper är begränsade. Även om jag har mina aningar om vad det betyder överlåter jag det till någon annan att berätta vad det står för.

Så, vad betyder Bojovat Tenkrat?

Tycho: Tyckte mig läsa någonstans att Wernblom skulle anmälas. Rätta mig om jag har fel någon

Leif GW Platon: Match penalty ger automatiskt 1 match avstängning. Sen fick både Styf och Wernblom Game misconduct. Det gör att de båda spelar nästa match om de inte anmäls till diciplinnämnden...

Nu finns inslaget efter matchen på st tv:

www.st.nu/

Jag är helt inne på Jimmys linje ställer väckarn på 10.55 för att se och höra Petter Rönnqvist imorgon. Underbar match!

Wernblom fick han match? och Styf game? Vad är skillnaden mellan game och matchpanelty? Jag blandar alltid ihop dessa. Förövrigt så håller jag med om att det var lite Fosshaug över Wernblom.

hot mama: Jag är aldrig pessemist! Men jag har funderat över de ny modet som kallas förnedrings TV, i kväll insåg jag att vår match var precis det.

Många tycks tycka lika dant.
www.expressen.se/1.1086693/kan-modo-vanda-0-3-underlaget-mot-timra?poll_1_1086693=s&articlePopup=true

AndersN: rätt inställning! Heja på ditt lag i lust och nöd (blandar jag ihop saker och ting nu)????

Helg Ernest: oj vilken pessimist du är då! jag skulle stötta mitt lag i alla lägen, speciellt när dom är i underläge, är det inte då dom behöver det som mest????

Per HApps: Hmm. Konstiga Expressen. Jag kopierade ju permalinken från just det inlägg jag åsyftade. Märkligt.

hot mama: Nej det är inte slut än,räkna med ett taggat modo på måndag,men inte ska vi väl klara av att förlora 4 raka men kanske 2.

hot mama: Har du läst deras supportrars egen blogg i Expressen?
Inte ens dom tänker lägga pengarna på att gå och se förnedringen.

Det finns bara en enda möjlighet till att jag befinner mig i Swedbank Arena någon till gång denna säsong.. det är om MoDo nu vinner 3 raka matcher och får en fjärde match hemma.. jag tänker inte offra någon hundralapp för att se den här bedrövelsen live..

Sannolikheten för att det skall hända känns dock lika stor som att Marcus Jonasén gör 25 mål i slutspelet, blir MVP, värvas av Ottawa nästa år, gör över 60 mål i NHL, leder Ottawa till Stanley Cup efter att ha övertagit kaptensbindeln av Alfredsson efter att ha vunnit i "drunken boxing" på en lagfest.

Kerstin_k: tyckte klacken var roligare förr, det var mycket mera humor då

Helg Ernest: eller åxå är dom så arga och taggade nu att dom höjer sig till tidigare nivå!? Ta inget för givet, även om jag är TIK:are så tycker jag att Modo är ett bra lag! Det är inte slut än!

Näee undra om man ska ringa och boka bastun i gärdehov (såg en annons i Sundsvalls nyheter att man kunde boka den under slutspelet...=))

Kerstin_k:
har inte sett vågen sen 14 april 2000. Snart 8 år med andra ord.

Tycker MoDo skall lämna WO på Måndag. Kan inte att vara kul att bli förnedrad en 4e gång. MoDo grabbarna kommer ju ha ett självförtroende som är så knäckt, att dom aldrig återhämtar sig.

JimmyH: Jag skulle vilja ha in Hahl där också så är jag helt nöjd...=)

250kg kärlek: all heder till Kenta, han har garanterat betytt mycket för lagmoral osv, men Challe måste åxå få en eloge, trots att många tvivlade på honom från början. Smart drag att släppa fram lite juniorer! Får vi bara vara skadelösa så går vi långt! Timrå forever!!! -säger en som är uppväxt med Lill-Strimma och gammal klasskompis med Bulla och kompani. Och alltid hejat på Timrå....
Fast jag har svårt att förstå att man inte skulle vara motiverad när man redan har vunnit guldhjälmar en gång....borde det inte vara en extra sporre att vinna en gång till och bevisa att man fortfarande är bäst????
Men det är ju så klart mycket psykologi med i det hela.

Cyklob: Jo. Jag är i så fall ganska lik dig. Men det är viss skillnad på att retas mellan vänner och spy galla på internet. Tyvärr är det väl lite väl många som tar chansen att kasta en pajj på motståndarsupportrar så fort det har varit en match. Det suger, rent ut och fjortisaktigt sagt.

Tycho: Hehe ja det kan tyckas är lite lustigt, men jag höll på med en del online spelande förut därifrån mitt nick kommer :). Så där har du förklaringen av det :).

Kerstin_k: Tackar får man väll säga :), nä men jag är sådan som person helt enkelt. Jag gillar att se på hockey och att snacka om hockey osv, har aldrig varit någon person som är inne och hettsar eller så. Utan jag försöker föra mina disskutioner på en seriös nivå och hoppas givetvis bli bemött på samma sätt.

Menar vi är alla männsikor och man har kompisar som håller på andra lag osv. Man måste ju kunna vara vänner för det liksom, sedan om man små retas lite emellan hör ju till liksom bara så länge det är på en rimmlig nivå för mig i alla fall :).

JimmyH: har vi någonsin haft två kedjor som varit så bra som dom här två är just nu?

trevligt läsning. statistik i slutspelet
Rk No Name Team Pos GP G A TP PIM +/-
1 13 Regin, Peter TIK RW 3 1 6 7 0 5:0
2 37 Pyörälä, Mika TIK LW 3 3 2 5 0 2:0
3 62 Tenkrat, Petr TIK RW 3 3 2 5 4 5:0
4 7 Hynning, Fredrik TIK LW 3 0 5 5 0 5:0
5 22 Yetman, Patri MODORW 2 1 3 4 0 1:2
6 30 Kokko, Petri TIK LD 3 1 3 4 2 2:0
7 27 Pärssinen, Timo TIK LW 3 1 3 4 2 2:0

Kerstin_k: Det blir juh lite lustigt då Cyklob har den enda rätta namnet på en Modoit... och så levar han inte upp till det själv. ;P

Red Rocker: Vi har världens två bästa kedjor just nu. Hehe.

Red Rocker: Helt fantastiskt kul läsning, underbart.Alla stars producerar !

Cyklob: Det är riktigt skönt att läsa dina inlägg. Alltid roligt att se en motståndare som klarar av att se nyanserat på en förlust, att se det för vad det är och inte skylla bort på något. Inte börja gorma och gasta om Timråspelarnas ojustheter (gudarna ska veta att det finns gott om sånna här inne också). All heder till dig. Det är sånna supportrar som borgar för en vettig diskussion och ett skönt klimat.

Jag har aldrig hört talas om en topp 8 lista men jag kunde inte låta bli att klippa in topp 8 poänliga slutspel....=)

1 13 Regin, Peter TIK RW 3 1 6 7 0 5:0
2 37 Pyörälä, Mika TIK LW 3 3 2 5 0 2:0
3 62 Tenkrat, Petr TIK RW 3 3 2 5 4 5:0
4 7 Hynning, Fredrik TIK LW 3 0 5 5 0 5:0
5 22 Yetman, Patrick MODO RW 2 1 3 4 0 1:2
6 30 Kokko, Petri TIK LD 3 1 3 4 2 2:0
27 Pärssinen, Timo TIK LW 3 1 3 4 2 2:0
8 36 Styf, Pär TIK RD 3 3 0 3 31 5:1

7 av 8 är TIK spelare...=)

hot mama: Jag brukar inte vara den som vill skylla på skador, men visst ser det tunt ut på backsidan i Modo. Sedan är det alldeles för många spelar som inte har någon motivation känns det som. Men man ska absolut inte ta ifrån Timrå något, så som ni spelar nu kan det mycket väl bli så att bucklan stannat i Västernorrland.

Tycho: illa förhoppningsvis kan Robban ta hans plats om det det skulle vara så, fick han någon speltid ikväll, jag såg iaf inte till honom ?...

Per HApps: Han tog sig åt ljumsken och grinade riktigt illa med ca 4 minuter kvar...
Han tog sig knappt till båset...

Cyklob: Även om jag håller på Timrå, så är det ju skitkul om bucklan hamnar i Västernorrland igen eller? Men tyckte nog att Modo såg trötta och less ut...deras skadefront liknar Timrås ifjol

Så otroligt skön seger i kväll och Koko är ju helt underbar nu är det bara för timrå-ledningen att ta fram stora "checkblocket" och ge honm ett erbjudande han inte kan tacka nej till vi behöver back som honom flera år famöver!!!

Tycho:
hur så är han skadad?

Jag ar tillbaka allt jag sagt om Wennerholm här är hans svar:

Jag gav matchen fyra plus. Måste ha blivit något fel när de lag ut det på nätet.
Jag tycker precis som du.

Mvh
Wennerholm

Tycho: Inte, varför?

Tycho: Aj fan, det missade jag. Vad hände honom?

T T: Inget, dock tror jag att Sundh inte spelar på måndag...

Red Rocker: Dags att ta en öl själv... Så skönt... och gott... ;P

« · 1007079 · »