1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606205 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Någon som har hört något om Robban?

hot mama: Ja jag kan inget annat en att hålla med, jag är dock grymt besviken över att mitt kära Modo inte visar mer inställning till ett slutspel. Men som sagt i fjol hade vi våran lycka. Då får man väll räkna med att det kan gå som det gör nu med.

Men kan Timrå fortsätta spela som dom gör är det inte alls omöjligt att man kan nå en final.

Red Rocker: EN matchvinst till så!

Cyklob: Alltid älskat och hejat på Timrå, har tidigare varit förbjuden av min dotter att titta/lyssna på TIK:s matcher (dom har alltid förlorat när jag varit med) - men ikväll kunde jag inte hålla mig. Kunde inte slita mig från kanal 9. Så bra spel är det länge sen jag såg! Heja Timrå, heja Challe - som många tvivlat på, men som verkar ha hittat ett bra recept. Spelar TIK som ikväll så går dom långt, var inte så pessimistisk!

Mappe: Både Styf och Werner är tillbaka på måndag.

Per HApps: Det är inte klart att han missar matchen, men det skulle då inte förvåna mig om så blir fallet.

Tycho: Med "Tycho: Jag har mailat Foppas rövslickare, idiot" menar jag inte att du var idiot...ha ha ...=) för många öl och whiskey...=)

hursom på måndag är det seger som gäller!!

friskan: Han fick väl bara "20 + game", då är han ju tillbaka på måndag.

friskan: Och varför skulle han inte spela?

friskan:
är det klart att han missar matchen på måndag?

73Sjöbba: Du har rätt, ingen mening att tracka Laken mer. Jag ska rannsaka mig själv och söka fram mina gamla utdömningar av Kokko och Tenkrat.

In my face!

Sur Wernblom skönt att slippa honom nästa match.

Tycho: Jag har mailat Foppas rövslickare, idiot.

Ähh nu släpper jag det där faaan så dköänt med seger men det krävs en seger till och det är tyvärr 0-0 på matchklockan på måndag igen vi måste vinna en match till. Även om det känns mkt bra så är det inte klart ännu!

Som en kompis till mig som håller på Modo sa "Det räcker om vi vinner EN bortamach till" jag kan säga att jag hade inget svar på det.

Kerstin_k: Ja det är bara hålla med om vad som skrivs. Det är bara ta av sig hatten och tacka för en lektion i ishockey. Som Timrå spelar nu kan dom mycket väl gå hela vägen. Dock så tror jag att det lag dom troligtvis kommer få möta i en eventuell semifinal/final kommer vara betydligt mer laddade en vad Modo varit i alla fall.

T T: Två grymt sköna kommentarer i den artikeln. Mumma! :)

Red Rocker: Det måste ju vara tryckfelsnisse som varit framme. Herrgud, Timrås insats borde ju själv förtjäna 4+ och Modos insats kanske skulle kunna föräras med 1+. Det i sin tur borde ju, summa sumarum, ge 5+ till hela matchen. Jag är övertygad om att karln skrivit fel. ;)

- Timrås powerplay i första perioden var nästan värre än det Sovjet presterade när de var som bäst, säger modohockey.se:s utsände Hasse Andersson.

Ok, vi kan slicka i oss det här i kväll, men på måndag är det bara nästa byte som gäller.

Red Rocker: Skicka en kopia till Laken också så han också får se matchen... ;P

Tycho: Varför? För att han slickar backen där Foppa har gått. Det är rena skämtet att han skall bevaka vår matchserie. Allt han skrivit har ju haft utgångspunkte hur MoDu skall vända. Är trött så trött på karln..
Sätt han på att bevaka Rögle i kvalserien istället och ge oss en vettig journalist om Aftonbladet har någon. Han har ju kompisen Ros där också, vilket tomtepar.

Tycho: Jag ska faan spela in matchen och skicka en kopia till wennerholm och be honom se om matchen, han är en djävla sopa.....:(!!!!!!

Wennerholm ger matchen ETT plus i betyg??????????????? Vad faan är jag så hemma blind att jag missat något??

T T: Skitunge... ;P

Laken: Det går repriser på C+ sport2 morgon kl 10.55

Laken: C+ Sport 2 i morgon 10.55

Wennerholm är verkligen pinsam. Hur kan han ge den här matchen 1 plus? Den innehöll juh nästan allt! Det var en riktigt bra hockeymatch. Men det var väl för att det var Timrå som var bättre ist för Modo...

Kerstin_k & Cyklob: Tack för svaren, skulle helst vilja sett den i någon tv-sändning. Ska undersöka vidare.

Laken: Det brukar ju komma ut ganska snabbt på nätet. Allså så man kan ladda ner den. Dock har jag ingen koll vart dom är snabbast att lägga upp den :). OCh för min del så vill jag helst slippa se den igen :)

Laken: Brukar ju kunna finnas ute på exempelvis swebits eller pirate bay. Du får helt enkelt vänta och se om den kommer ut.

Annars är det väl möjligtvis canal+ / kanal9 som visar någon repris. Annars är du nog tvingad att bege dig till hockeyligan.se för highlights.

Någon som vet om man kan se matchen någonstans i efterhand???

bisterfinnen: Tack! Det är bistert att hålla på MoDo nu. Det verkar vara en blandning av mättnad, Influensa och disharmoni ert lag. Sedan är det lätt för Timrå att spela ut med den utdelning vi hade i andra. 
Snacka om att ketchupflaskan gick i topp (c:
Detta var en vacker syn LIVE, möcket bättre än på O'Learys...!

Bland det bästa jag sett Timrå presterat någonsin!
Fy f-n vad bra vi är för närvarande, vilket j-vla (ursäkta svordomarna) propaganda spel vi visar upp!
Alla det jag klagat på är som bortblåst. Vilken formtopp hos Tenkrat, Kokko, Styf, ja nästan hela laget känns det som. Otroligt!

bisterfinnen: Haha. Nu är det ju inte över än, så låt oss inte bestämma huruvida vi verkligen pissar på er eller inte riktigt än. Men det ser ljusare ut för oss än för er, det kan jag ge dig.

Själv använder jag mig av alkoholen ikväll för att fira. Inte sörja. Se vad märkligt att två helt olika företeelser kan dra nytta av samma sak! :)

Om ni surfar in på swehockey.se och klickar på games online så kan ni se poängligan i slutspelet just nu, ruskigt rolig läsning.

Alla!

Grattis till ytterligare en triumf. Ni leker med oss. Kom bara ihåg att alternera bakben så ni inte åker på någon elak sträckning när ni pissar på oss.

Tack gode gud för alkohol.

T T: Vänta nu, Tjalle, det är han på Dagbladet va?

Tjalles jävla skitsystem!!!

Kerstin_k: Nej sådana där saker har då inte hänt tidigare under grund serien. Tror det är en mix av att han vill så mycket medans resten verkar vara kvar på torget i ö-vik. Men det han gör idag det hör ju inte hemma på en hockeyplan det är bara rent idiotiskt. Men som jag skrev nedan så var det ju inte bara den situationen som var ful i matchen.

Men jag har träffat Magnus flera gånger privat genom olika anledningar, och han är en kanon kille innerst inne och jag tror nog han kommer be om ursäkt.

Cyklob: Jag såg detta redan efter första matchen. Timrå är mer intresserad och har mer lust att vinna denna serie. Harald försöker nog men med ett gäng spelare som redan vunnit ett SM-guld är det svårt att finna motivationen.

En sak till som jag måste ha sagt innan jag kryper till sängs. Jag älskar Kenta för allt han gjort. Det är få lagledare som besitter sådan kunskap som Kenta gör. Men när det vankas slutspel, när varje match är "live or let die" är Challe en minst lika skicklig tränare.
Challe vet hur man vinner slutspelsmatcher. Det kommer att ta Timrå långt i detta slutspel.

Cyklob: Fortsätter lite på din analys fast skjuter lite mer offtopic. Visst hade ni väl fått Rindell till nästa säsong va? Eller har jag fått det om bakfoten? Jag har varit datorlös nån vecka, därav min något dåliga updatering.

(För dom som undrar och möjligtvis är intresserad är det också anledningen till att det bara har kommit en del i The best of Timrå i år.)

Men visst måste det råda en viss disharmoni i Modo? Du som sett dom betydligt mer än vad jag har gjort, inte brukar väl Wernblom vara så där grinig vanligtvis? Nu spelar han ju riktigt dumt.

250kg kärlek: Vad är det jag sagt hela tiden :), motivationen finns inte där helt enkelt. Det låter hur sjukt som helst men det är verkligen så. Sedan gör det väll saken inte bättre att Harald var med och vann Guld i fjol heller som andre tränare i Modos historia som lyckas med det går han i samma värld som spelarna och tänker på fjolåret och kan inte heller han motivera dom. Nu ska det ju egentligen inte behövas motivera spelare inför i ett slutspel men undra om inte en ny tränare hade varit bra för Modo inför i år.

250kg kärlek: Jag håller med dej om att det absolut inte är bra från MODOs sida, men kunde vi inte ana lite liknande takter förra året då Färjestad (räknar inte Mora) åkte ut med 1-4 i matcher mot LHC. Tydligen är det så himla svårt att komma in med samma glöd efter ett guld.

All heder till er dock.. det är en kombination skulle jag tro, det är inte bara vi som är dåliga.. ni är verkligen bra också

iggy: Ja, Kokko måste tveklöst vara en av slutspelets absolut bästa backar just nu. Finns ju ingen som matchar honom i Timrå IK eller Modo. Dom andra lagen har jag för dålig koll på för att uttala mig ordentligt om. Men herrejävlar vad han har spelat upp sig!

Underbar seger! Nästan för skön för att vara verklig. Hynning är helt makalös. Vilka passningar, vilket spel och vilken skridskoåkning. Tvivlarna i grundserien måtte ha svalt sina tungor just nu. Han spelar så förbannat bra! Hela den kedjan, hela Timrå IK.

Gudars. Man svävar i nån sorts eufori. Kännslorna svallar och ett löjligt, överlyckligt leende spelar på läpparna konstant just nu!

Wow.

Nu är det bara att TOKFOKUSERA på måndagens match.

0-0 börjar matchen på måndag, kaklet....

Pust, hemma och alla kläder i tvättkorgen.

Three down, one to go.

250kg kärlek: Du ältar och jag stavar som en sopa i vanlig ordning ;-)

65selander: Jag ska sluta att älta detta nu. Men visst håller du med, med "facit i hand" att det är märkligt hur Harlad kan välja Timrå IK, iår igen.

jonmannen: Dags att köra min nya ramsa i Dövik ?
SNYGGA TIMRÅ klapp klapp klapp STYGGA TIMRÅ klapp klapp klapp
STYVFA TIMRÅ klapp klapp klapp.
Kokko måste behållas om det går. Spelar gammeldags men kraftigt uppgraderat och med stort hockeyhjärta, ja precis som en riktigt Timråspelare ska vara . . .

EfordeM: Ni gör oss bra. Timrå som lag med Hynning, Pyörälä och Pärssinen tillbaka gör hela laget bättre på alla plan. Men att ett elitserielag, som dessutom vann SM-guld förra året, inte kan prestera bättre ishockey är skandalöst. Modo är ju inte intresserad av det som händer på isen.

Hallå. Laget möter sin ärkerival, och liksom bryr sig inte. Makalöst.

Wernblom är ju inte klok på en fläck jävla tur att han spelar i modo skulle aldrig vilja ha en sån spelare i Timrå

powerTIK: Aa de är helt sannslöst, som du säger så spelar dom sjukt bra nu och att Modo vann sista perioden betyder inte mycket.

« · 1006970 · »