1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606200 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Ja Gode Gudrun vilken match!
En stor Eloge till alla som hade jobbat med att göra alla dessa flaggor och sedan satt dit dom (samt tog bort).Ni i Tifogruppen gör ett otroligt jobb!
Vi fick tag i sittplatsbiljetter efter mycket om och men så jag och sonen kunde se matchen! Sonen på 9 år var lyrisk över allt denna kväll! Bara att veta att han har fått uppleva iallafall en sådan underbar match gör mej lycklig! På Läktare C där vi satt var ett otroligt drag för att vara sittplats.Även om jag hade två ungdomar bredvid mej som inte ens klappade händerna på hela matchen ..och ja dom höll på Timrå!?..Dom tittade på mej vissa stunder som jag var en galning...vilket jag var ..Men endast pga den underbara match som kunde följas och den OTROLIGA stämningen i hallen! Då vågen började gå slutade min son för en stund att titta på matchen pga att han hade fullt upp med att veta när det var våran tur att göra den,har nog aldrig sett honom så uppspelt och så koncentrerad på att göra något!Hans lycka var fullständig denna kväll.Vann på chokladlotteriet,köpte hockeykort och fick den hen mest ville ha(Magnus Åkerlund),det var flaggor överallt och Timrå vann....samt att han fick uppleva vågen i Eon Arena..Varje gång Harald visades på jumbotronen sa han med ett lyckligt leende..." Där är den där surisen mamma"...
Ja jisses!!
Tack Timrå IK och tack Tifogruppen för att vi fick uppleva en sådan underbar kväll!

250kg kärlek: Tycker inte alls det var konstigt att de ville möta Timrå i år igen. De tyckte precis som vi att de var en alldeles enastående roligt förra året, och de ville uppleva och bjuda på samma roliga länsderby denna gång.

Kolla "lottningen" som var i SVT så ska du se att Lückner säger något liknande också.

Om det var någon som minns förra året så var det precis samma tjat på Modo då också om deras val av Timrå, då många inte tyckte det gick så lätt som de hade trott mot Timrå.

Fan så stora siffror det blir, 5-2 i torsdags och nu 6-3... Visst kan MoDo vända (som dom tydligen gjort mot Luleå 2000/01 då de låg under med 3-0 i matcher) men klarar inte TIK av att knyta ihop säcken nu så har man inte heller gjort sig förtjänt att ta sig vidare.

Det är trots allt inte först till 3 utan först till 4 som gäller. och precis som på skidskytte så kan det vara svårt som f-n att få ner den där 5:e pricken på tavlan (i vårat fall 4:e vinsten).

Låt oss hoppas att alla spelarna i Timrå är med på noterna och fortsätter att vara disiplinerade och jobba hårt.

AndersN: Är ju redan klart att Lückner ska ju lämna efter denna säsongen, så de behöver inte sparka honom för detta.

Henning: Glömmer aldrig Eldebrinks kommentar inför 3e perioden nere i skandinavium med 2-2 i matcher "Jag tycker Henke Lundqvist börjar se lite skitnödig ut" ^^

jZo: Hehe ja vi får väll hoppas på att det kan bli lite spänning i 2 matcher i denna serie i alla fall :).

Cyklob: Ni får krya på er så att det blir en rysare precis som första matchen ;)

jZo: Jo det ser ju så ut tyvärr för oss, men det kanske är något positivt i sig med eftersom vi är så nerkörda nu så det finns väll inte någon som tror vi ska vinna en match. Det brukar ju oftast kunna hända mirakel då :).

Uno Gordon: fint.. nu känner jag att jag måste sova ännu mer :)

Great Success!

jZo: Om vi nu städar av Modo på måndagkväll så vill jag introducera en festlig ramsa.

Jag skriker - BANKRÅÅÅÅÅÅÅN!

Varpå klacken skall svara - EVAKUERA! *klapp-klapp-klapp* EVAKUERA! *klapp-klapp-klapp* EVAKUERA! *Klapp-klapp-klapp*

BANKKONTORET SWEDBANK I ÖVIK ÄR STÄNGT TILLS VIDARE F.R.O.M. TISDAG P.G.A. RÅN!

FÖR VIDARE UPPLYSNINGAR KONTAKTA LOKALKONTORET I TIMRÅ ELLER SVENSKA HOCKEYLIGAN. INFORMATIONEN HITTAR NI SOM VANLIGT PÅ WEBBEN,

www.hockeyligan.se eller www.swedbank.se

TACK PÅ FÖRHAND!

Cyklob: Ser tyvärr ut som att det blir slakt precis som tidigare men jag ska inte säga för mycket...

Messiah: Ja men absolut så är det ju, och visst tror jag och hoppas på att Modo ska kunna ta en match i alla fall. Men då krävs det som du säger att dom inser att det är en lagsport.

Henning: Apropå inslaget på ST-tv så låter Hynning förbannat lik Lindström. Lite så där offtopic :)

Och som ofta nog sagt...på måndag står det 0-0 igen

Cyklob: Det ena utesluter ju inte det andra... Timrå har spelat riktigt bra och Modo har spelat väldigt dåligt.

Hur man än vrider och vänder sig så har man arslet bak dock och jag personligen tror att den 4:e vinsten kommer nog låta vänta på sig åtminstone en match... Nu finns det ingen morgondag för Modo och därför är det bara att åka... men dom måste ju börja åka tillsammans och ta fasta på att hockey faktiskt är en lagsport. Vem vet dom kanske har bokat semesterresorna redan och håller som bäst på att packa väskorna, det verkar lite som så på dom iaf.

Jag å andra sidan är Timråsupporter och kommer därför sova gott inatt :)

Uno Gordon: Mannen med de svartaste ögonen, värre än Tengil.

jZo: Jag bekänner, jag avskyr Harald Lûckner.

willysson: Jag måste erkänna, jag hatar Magnus Wernblom....

Idag: skrattmatch!

The Palm: Du är rätt överseende om du kallar det här fullt manskap i och för sig

Messiah: Det är du nog inte ensam om att ha trott. Jag har följt Modo hela säsongen inte missat en match tror jag, och jag hade faktiskt lite på känn att det skulle kunna bli pankaka av alltihop. Men endå fast man kännt så har man ju endå trott på att jämnare än så här skulle det kunna bli. Man vill ju inte ta ifrån er något men Modo har ju inte bjudit på något motstånd i dom 2 senaste matcherna i alla fall samtidigt som ni spelat en otroligt bra hockey.

Cyklob: Ja det är med lite dubbla känslor jag håller med dig, har ju inget emot att vinna alls. Men trodde det skulle bli mer fight. Nånting fundamentalt är ju fel i Modo då det inte ens bjuds upp till kamp. Det är ju roligare att vinna när det är nära att man inte göra det... eller ja... eller du förstår nog vad jag menar

Messiah: Ehh så klart att ni ska få njuta och fira som fan. Som Timrå supporter nu måste det ju vara en drömm. I fjol fick ju en annan uppleva en hel del lycka osv. Så jag har full förståelse för att ni är glada :).

Sedan om dom som försöker snacka bort vilket lag som varit hetast hittils kan ju lära sig hockey med. Första matchen var jämn, men dom 2 senaste har det bara funnits 1 lag på isen.

Uno Gordon: Jajjemän! Var för övrigt 02/03 det med. Den gyllene säsongen när det blev Frölunda-fajt i semin!

Henning: Stämmer klockrent det. Så du var på plats i Klanghallen du också det året - STORT!!!

The Palm: Vadå har Timrå bryte kontraktet med Jonte,Erik och Robert ? :P

JimmyH: Haha, klassiskt minne. Visst var det då Rådbjer kastade upp pipan på läktaren och bad honom ta över? ;)

Hoppas ni såg att vi la ut eftersnack från matchen på ST-tv förut. Om inte - se länken.

Så här kul har det inte varit att se Timrå sen säsongen 02/03 när Krykov, Carlsson och Nordgren lirade som allra bäst!

El Maco;
Sköna bumbningar - vägrar dock kommentera i de trådarna.

Challe är en vinnare, och vi har FÖR FAN (!!!) inte fått spela med fullt manskap en enda match fram till slutspelet...
Nu får vi göra det och vi är precis så otäckt jävla bra som jag trodde vi skulle vara när vi summerade sommarens värvningar. Någon som på allvar oroar sig för exempelvis HV71 just nu? Linköping? FBK/Frölunda?
Modo? Nä, jag skojade bara...

1 match kvar till de återstående 8.

Cyklob: Vissa har ju inga problem med att "erkänna" att Timrå just nu är det bättre laget (som om det vore nått som inte var ganska uppenbart). Men det hör väl kanske lite till också. Jag ska inte kasta så mycket sten heller då jag inte direkt badade i fontäner och hade mig i nån glädjeyra när guldet delades ut ifjol :)

JimmyH: Ja där ser man...

Jag har ingen aning eftersom jag inte vet vem det är.
Kan för lite om personer i och omkring isen.

Sitter bara och surrar i tid och otid men det vet Du ju sedan tidigare.

pratarn: Bohman är en supporter.

Uno Gordon: Rådbjer?

(skrattar) Det skulle faktiskt inte förvåna mig.

Erbjöd Han sig att ta Bohmans plats som lirare också eftersom det kanske behövdes någon som stod upp för laget istället för att fara omkring och gnälla som en kärring?

Bigthelin: Det var ingen OH-flagga, det var en banderoll. ;)

Det stod Alltid Rött - Alltid Rätt och anspelade på att det var 6000 röda flaggor i hallen. Anledningen till att det var just röda flaggor är på grund av att vi sedan slutet av 60-talet har haft röda tröjor. En klubbhyllning med andra ord.

Messiah: Så illa tror jag inte att det är faktiskt, va fan i bland vinner man i bland förlorar man det är bara aceptera. Man kan inte vinna jämnt.

pratarn: Vilken jävla sköning. Men han gav ju pipan till Bohman också under en träningsmatch i Brunflo för några år sedan och bad honom ta över eftersom han gnällt matchen igenom på vilken usel domarnivå det var.

Fan va Nice matchen var! både på plan och läktaren! underbart med 6000 flaggor och allt vad det var! Måste berömma alla som varit med och fixat denna hockeyfest! föresten är jag lite nyfiken vad det stod på OH-flaggan. stog under den så det vart lite svårt att se vad det var på den;)

Uno Gordon: Ja, Han kommer nog som god tvåa men når ej upp till Rönnmarks nivå i mina ögon i varje fall.

Men dock klar 2'a och Rådbjer har oftast en mycket bra kontakt med spelarna även Han.

Minns en gång när Timråpubliken var så smått vansinnig på just Rådbjer eftersom vi så att säga tyckte att domsluten gått oss Timråsupportrar emot.

Han kom fram till luckan, stannade, stod och tittade upp på publiken mitt under visselstormen med ett belåtet léende för att sedan böja sig fram och utbrista, -Du, Vilket djävla DRAG det var här i afton! (fortsatte att flina) och sade -Vet Ni vad, jag tror att det är mig alla visslar på! garvade och for vidare.

Äsch va glad jag fortsätter vara... leve positivismen! :)

Tänk om vi kunde spika igen med en 4-0 seger... då borde det väl vara tyst en stund från Modo håll (nej det kommer det aldrig bli, vinner vi SM-guld så har dom två, vinner vi 10 SM-guld så har dom fler säsonger i Elitserien, åker dom ur i 20 år så var dom med först med att vinna osv osv osv).

Kerstin_k: Visst är det så, men man kommer aldrig kunna komma i från sådant betende heller vilket jag givetvis tycker är riktigt tråkigt. Men men livet går vidare för det. Det är ju bra att det finns vettiga männsikor med :).

pratarn: Rådbjer är väl likadan.

haggen: Instämmer till fullo. Ulf Rönnmark är i alla kategorier min personliga favorit i den svenska Domarkåren.

Jag kan ge många exempel på fyndigheter ifrån Hans sida där dubbelutvisningar för Roughing istället blivit Holdingar eftersom "De bara stod och höll i varandra" eller när han verkligen sade åt mig att tydligt och klart påpeka för publiken att det var en FILMNING. Vad skall vi sätta för utvisning då? frågade jag. -Ta vad Ni vill, bara Du går ut med att han FILMADE. (och alltid detta sköna léende när han skrinnar ut på isen för att fortsätta döma matchen)

Sedan så tycker jag att ingen annan domare verkar ha samma sköna kontakt med spelarna som Han har där det aldrig tjafsas som vissa andra domare får stå ut med. Det verkar vara någon slags ömsesidig respekt eftersom Ulf Rönnmark aldrig utvisar bara för att. Inga statuerande exempel utan hellre fria än fälla med ett litet tillägg personligen till spelaren där jag kan tänka mig att det sägs -Gör Du om den där en gång till, då vilar Du.

haggen: ALDRIG en pingstvän, om dom inte kan ta igen på karusellen vad dom förlorar på gungorna. Dom grinar säkert när dom är på muggen, för dom måste lämna nått från sig gratis

pratarn:

Är inte Rönnmark skön så säg...

Helg Ernest:

Säg inte det, i sådan krisartad situation kan även den snålaste bidra.

haggen: Familjen Näslund är Pingstvänner, en sådan bjuder Aldrig på något.
Så där har du fel. Hade du sagt Forsbergs, så hade jag gått på det.

Tycho: ...på tal om ingenting så kom just Uffe Rönnmark in till oss i sekretariatet och satte sig en stund direkt efter matchen i väntan på att allt skulle lugna sig och att sedan kunna lämna isen...

...jag kunde då inte hålla mig utan var bara tvungen att kommentera domartrions uppvärmning där de började med att skuta på mål från anfallsblå... ...alla lossade 4 puckar var... ...2 av 12 gick in i mål...

...i klacken garvades det och jublades när någon äntligen nätade...

Sedan kommer det idiotiska i att flytta tillbaks puckarna till mittlinjen för att börja denna "shotout" från l ä n g r e avstånd än tidigare.

Jag sade att -Antingen är Ni kaxigare än Ni ges credit för eller så är Ni dum på riktigt eftersom Ni redan förnedrat Er i och med resultatet ifrån offensiva blå. Ni borde väl ha flyttat fram typ till mitt i slottet om Ni vill få nätträff.

Ulf garvade länge och svarade att -Nä,häe Du... ...Vi försökte träffa ribban i det första försöket. Sedan ifrån mittlinjen var det dags för mål, typ.

Fan tro't angående den eventuella bortförklaringen men så sade Han i varje fall innan han skrattande tackade för sig och for för att Duscha samt byta om.

härligt, mosa modo :).

Hör upp! Carola finns i Själevads kyrka imorgon Kl. 10.00.
Tröstlöshet står på agendan.
Familjen Näslund bjuder på inträde, kom i tid!

Saxat ur Jimmys blogg, på temat "fortsätta behålla fokus på uppgiften - än så länge har vi inte vunnit nåt, bara skaffat oss ett bra utgångsläge":

"Jag vet inte hur många som lade märke till det men när MoDo reducerade till 6-3 med 30 sekunder kvar så blev Sanny så rasande att han slog sönder sin klubba, det tycker jag är en talande bild av stämningen i vårt lag just nu. Där har ni den riktiga "kapternas kapten"!"

Var det någon som såg om någon Timrå spelare vände på MoDos mål efter första uppvärmningen? Eller tog vaktis bort det innan dom sammlade ihop puckarna?

« · 1007195 · »