Poffa: Det tror inte jag kan jag lugnt ut säga, inte på bortaplan iaf. "Åh rött och vitt" och "Finns bara ett lag i Sverige" hade vart igång hela tiden.
Jaja, det är väl såhär det ska vara, eller nåt. Det ska tydligen kastas skit från båda håll för att alla ska känna att det är rättvist fördelat med "hämndaktioner" på det ena eller det andra sättet. Jag tycker dock att det är ytterst tråkigt att det ska ta de vändningarna, för det är inga inblandade parter värda här. Nu lägger jag ner mitt arbete för den här dagen. Jag misstänker att det kommer att finnas ett antal inlägg att studera under lupp i morgon.
Norden_AN & scim: Man behöver väl inte kasta nån trumpinne i huvudtaget.
Under vägen från ståplats till utgången orkade jag fan inte bry mig om alla killar i 15-20 åldern som sett 2 hockeymatcher i karriären och inte vet skillnaden va icing och mål är - fullständigt skämma ut sig inför sitt eget lag som precis slagit ut rivalen i en väldigt bra match från deras sida (modo) istället för att hylla sitt eget lag. Jävla idioter. Så jävla patetiskt att stå å peka och nästan ta tag i en när man lugnt och stilla går därifrån, hoppas dom fick adrenalinkicken och ståfräs.
Bra match av Modo, veteranerna klev fram och avgjorde matchen. Timrå vågade inte riktigt fullt ut vinna matchen.
Nu hoppas jag FBK tar hem guldet så att hela jävla hockeysverige (förutom Karlstad) känner sig lika deppad som mig just nu.
scim: Jo jag satt och tittade på TV:n... När de filmade mot klacken(vid ett par tillfällen) stod hälften och skrek och flertalet visade fingret mot Timråklacken. Det är inte ett beteende jag tycker är ok. Lite skit ska man kunna slänga under matchserien, men att öppet håna efter att vi slagits ut? Barnfasoner som passar LHC.
Dream Team: Det var en ramsa som skreks, en av tio-femton. De övriga hyllade laget, Svarten och hockey i allmänhet. Löjlig ramsa, tycker även jag, men det är väl trots allt något som man får tåla. Kan tänka mig att Timråklacken skrikit en del om Timrå vunnit också.
Lumber Jack: Kross ??? Det visar ju hur smarta grabbarna är i Modos klack. Vilka jävla ärketöntar.... Men så er det en massa smågrabbar som vill vara coola å slita av sig tröjorna och visa sina totala avsaknad av behåring inför halva svenska folket. Nästa år är det Modo som åker ur i förlängning, men vem bryr sig??
Lumber Jack: Precis, sen sjöngs det bara Hejdå Hejdå Hejdååååå.....
För övrigt så har modo varit det bättre laget genom matchserien. Timrå fick sina chanser när modo somnade till, men när muskler spändes så såg man vilka som bestämmer.
Men men....det är ju just detta man lever för. Var nästan sist ut ur banken med glädjetårar. Såg några med sorgetårar också. Hockeyn kan vara underbar ibland...eller hur?
Lumber Jack: Jag förstår dock att MoDofansens verklighetsuppfattning haltar något om man väljer ord som "Så går det till när vi krossar lillebror". Visst, jag fattar glädjen som uppstår, dummare än så är jag inte. Samtidigt kan jag ju förstå den ev. irritation som förmodligen uppstod i det läget. Lägg märke till att jag inte försvarar något agerande från enskilda Timråfans här. Dock så är det väl detta ett lågvattenmärke som på inga sätt är värdig vare sig MoDofansen eller den här matchserien.
scim: Satt och tittade på TV:n och reagerade att klacken tyckte det var roligare att håna de ditresta Timråsupportrarna än att hylla sitt eget lag efter målet av "The black beauty"...
Norden_AN: Jag tycker inte det var tal om någon kross, så det hade dom nog fått om bakfoten. Nu, tycker jag att vi lämnar spektaklet bakom oss och vill de som håller på modo gotta sig i det här istället för att Modo tagit sig till seminfinal är det upp till dem. Vi har annat att koncentrera oss på.
Fr o m denna dag kommer jag hata MoDo's fans mest av alla fans i elitserien.
När man stog där efter målet i sudden och det hade 'lugnat' ner sig lite och 70-80 av oss som reste dit gått ut så står det ca 1500 MoDoiter runt om våran lilla klack och skriker "Hata Timrå", "Så går det till när man krossar Timrå" osv osv. Läktaren ovanför, hela kortsidan, halva långsidorna skriker det. T.o.m. de lite äldre åskådarna gör det (som man trodde skulle ha mer IQ), jag hade tagit i hand med supportrarna och önskat lycka till men uppför man sig sådär så är man inte VÄRD det!
Tack för en fantastisk matchserie! Jag kommer aldrig glömma den. Från och med nu känns ingenting viktigt. Vi vann, ni förlorade och jag har inre frid.
Eftersom jag befinner mig i Timrås bok vill jag tacka er och ert lag. Det finns en enorm moral i ert gäng. Till viss del är jag lite avis på den. Jag stod och diskuterade med den gamla stjärncentern Ubbe Nordin, ni vet han som alltid lirade fram Ulf ”Sasse” Sandström. Både han och jag var helt eniga om Timrås inställning är helt fantastisk. Varje enskild millimeter kämpar era forwards om, varje byte, varje start, varje stopp. Jag skulle vilja att MoDo klarade att ta ut sig på det sättet. Ja, jag kan erkänna det nu när vi vann. Hade vi blivit utslagen hade jag ALDRIG erkänt detta.
Sen finns det förståss egenskaper som MoDo har som är bättre än Timrå, fast det tänker jag inte gå in på nu.
Timrå var bättre i fyra matcher och MoDo i tre, men MoDo vann. Jag vet inte varför. Kanske för att Timrå har sämre backar, kanske för att ni spelade på MoDos misstag och MoDo slutade göra misstag, kanske var ni aningen mer rädd att förlora. Kanske förlorade ni därför ni inte kan föra en match. Eller kanske var det bara slumpen. Vem fan vet.
Frugan sa att det är jävligt tur att detta mega-prestigemötet är slut nu. Hon var tydligen less på att jag inte kunde fokusera på något annat.
Nu spelar ingenting någon roll längre, vi vann.
Tack igen! Jag kommer alltid minnas denna fantastiska matchserie, tack alla som gjorde den möjlig, spelare, ledare och supportrar, tack alla!
friskan:tungt mål det där att åka på i sudden!om man sen tittar lite hur allt går till så var det väl inte så jävla bra av vissa spelare på isen då innan kontringen kom framåt..två mot Styfen!Glidarn 71an å Pärsinen skiter ju i allt jobb hemmåt dom bryr sig ju inte att hjälpa till bakåt!Hahl sliter ju som en dåre för att hinna hem å hjälpa styfen men hinner ju inte.sen loosar ju också Hahl teket före klockrent innan kontringen kom med lite strul före vid blå!
Snart är en av bussarna hemma och då får vi höra vad som verkligen hände på plats. Vi dönickar som har suttit hemma och stirrat på TV:n och bara krävt vinst. och inte ställde vi upp när det behövdes. Jag satt då hemma och bara trodde att vi skulle spöa dem.
Nu blir det spikmattor på E4:an, för Timrå måste passeras när "de" ska till bortamatcherna ;)
Vi förlorade inte kvartsfinalen idag, det gjorde vi i fredags. Att vi inte lyckades knyta ihop säcken när vi var så spelmässigt överlägsna halva matchen blev avgörande. Att dessutom Modo hade sån tur att t.o.m. Harald Lückner kunde erkänna det gjorde inte det hela lättare. I kvällens match borde vi gjort ytterligare något mål i första, isåfall hade nog utgången blivit en annan. Kändes som att Modo hade litet övertag i resten av matchen.
Det är bara att konstatera att hockeysäsongen tog slut idag, vilket känns alldeles för tidigt med tanke på det spel TIK visade upp i höstas och bitvis i matcherna mot Modo.
Det är jobbigt att vara engagerad...men om man ska se positivt på det hela så kan man nu börja ägna sig åt familjen och jobb igen.
Vi förlorar kvartsfinalserien på ett uselt powerplay. Så enkelt är det. Många klagar även på Modos powerplay men de kommer in i zon och lyckas ställa upp sig i alla fall...
Dessutom skulle vi ha slutat topp 4, det visar sig nu när lag 1-4 är vidare... Det måste vara målet nästa säsong!
RunarUp: Haralds världsfrånvändhet har varit en kul krydda. Jag ser fram mot hans fortsatta tränarkarriär i Modo.
När det gäller sympatierna inför fortsättningen så... Jadu? Modo vore jävligt irriterande, då lär det surra i öronen i flera år. Linköping är mitt största antilag. FBK.... HV... Jag väljer FBK för Chrippes skull.
Jag är omåttligt stolt över att vara en hängiven Timrå-supporter. I mina partiska ögon har Timrå spelmässigt varit bättre än Modo i åtminstone fem av sju matcher. Avsaknaden av naturliga snipers blev lagets fall, tyvärr. I övrigt finns det inget att klaga på, laget har gjort mer än vad man har rätt att begära.
Däremot har antipatin mot Harald Lückner vuxit sig allt starkare ju längre matchserien gått. Ödmjukhet är inte den gubbens bästa gren om man säger så. Usch för dåliga förlorare, dubbelusch för dåliga vinnare.
Nu hejar jag med full (nåja) kraft på Håveblå retsen av slutspelet. Det enda lag jag inte får sura uppstötningar av av de lag som är kvar.
Tack för denna säsong, nästa tar vi ett steg till (minst).
Ändå mår jag inte fullt så dåligt som jag trodde jag skulle. Det hade varit jäkligt kul att åka TIK08-buss till Karlstad nästa vecka. Ändå känns det som att jag kan förstå begreppet "ärofulla förluster" på ett helt annat sätt. Visst, om båtjäveln sjunker spelar det mindre roll om flaggan är i topp eller ligger i någon låda under däck, egentligen. Men ändå, man kan avsluta säsongen mer eller mindre värdig och det här var rätt.... värdigt? Förlängning i sjunde avgörande i en matchserie som gått fram och tillbaka mellan lagen. En jävla massa sura "what-ifs" att älta men mest ur ett "det hade varit enormt mycket roligare att vara klyktattskungarna" än ur ett "om vi kvarten hade vi tagit guldet också"-perspektiv.
Vår tid kanske kommer? Tills vidare grattis Modo.
Och hockeyn är vinnare, inte minst viktigt kanske.
Jag får tacka så mycket för underhållningen i denna kvartsfinalserie. Bara synd att den var tvungen att ta slut för den har ju bjudit på nästan allt, tufft spel, fart, finess, underhållning på läktarna, horribla misstag, nagelbitande sekvenser, glädje, besvikelse och jäkla stora fighterhjärtan i båda lägren.
kulltorp: Final ja kanske men färjestad rår inget lag på.. skulle modo möta färjestad i final så blir det 4-0 i matcher. maken till uselt pp spel får man leta efter.. å timrås pp var ännu sämre..det måste bli bättre till nästa säsong hoppas jag.
Så tungt att förlora mot Modo då vi faktiskt var bättre om vi kollar på hela kvartsfinalserien. Turen Modo hade i tex macth 6 finns bara inte, så typiskt!
Jaja bara att ladda om.
Trovärdiga källor säger att Nubben redan nu stärkt upp inför nästa säsong så att det på papperet ser bättre ut. Tänk att silly season kan få en att må lite bättre...
Modo..ja...de kan lika gärna gå till en final. Hv känns inte direkt omänskliga...
no1sport: Zetterberg har väl varit på hockeycup till övik nån gång som jag själv varit och då får man verkligen veta va de är för folk som är inblandad inom hockeyn där, så där vill man inte spela hockey.
sundsvallare93: Ja, jag vet. Och han lär bli kvar.. jaja, whatever. Han är bara ganska harmlös i vanliga fall, otroligt trist att han blir lite av syndabock när vi hade guldläge att avgöra.
Jag var beredd på det här så den första ilskan börjar lägga sig så sakta. Trist att - återigen - ha rätt i sitt siande. Vet att jag alltid är negativ, men så går det ju alltid såhär tillslut ändå. Senaste 3 åren har ju slutat i mer eller mindre misär. Men: Vi kommer igen, vi kommer alltid igen! Förutsättningarna är bättre än någonsin och vi har redan kanonmaterial kontrakterat för nästa säsong.
Finner inga ord.., Usch fy ända in i He,,,,,,te. Grattis Modo, ni vann rättvist. Tack Kenta för dessa 5 fantastiska år. Tack Timrå ik vi/ni är alltid bäst ändå.
scim: En klassiker där det inte skiljer ett enda mål över 7 matcher mellan de två lagen. Och det kan inte skilja mer än en handfull skott på mål heller.