1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589876 inlägg · 6217 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 7 Modo-Timrå 18/3-07

« · 858308 Till forumet

Slaget om Västernorrland Del 7 Modo-Timrå 18/3-07
Ursprungligen postat av Helg Ernest:

Nu mosar vi MoDo i morgon och gör processen kort med "Turgubbarna" 

Kan laget ladda om mentalt , så kan tramefaan vi det också.

Mot seger i Ö-vik
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 7 Modo-Timrå 18/3-07
Dream Team:

– Jag gillar inte Modo alls och vägrar att åka ut mot dem, säger Sanny Lindström.

Tack för tändvätskan Fanny.
Kommentera

Dream Team: Ja, kör över dom! Jag vägrar också förlora mot Modo!
Jag skiter i om vi sen torskar i 4 raka, BARA vi VINNER i morgon!
Om Modo vinner blir mitt liv "a living hell!"
Kommentera

Hahl Bundy: Du är inte ensam, är själv gift med en Modoit...
Kommentera

mikenomad: Grattis! Jag har halva släkten, som tur är är frugan inte hockeyintresserad, inte nämnvärt i varje fall, men jag tror hon gillar Timrå mer än Modo. Men svärgubben ör ett pain in the ass.

Tänk att få vinna imorgon ringa upp honom är fråga: Vilket lag är bäst i länet? O få höra ett kvidande läge: timrå.
Kommentera

mikenomad: Seså, DÄR har vi förklaringen till att du kommer ner på jorden efter torskarna och uppför dig korrekt. Hur passionerad är hon?
Kommentera

Hahl Bundy: He he...min svärgubbe är Brynäsare i själ o hjärta. Har varit medlem sedan 50-talet, snacka om ett pain in the ass!
Kommentera

mikenomad: Lucky U!!!
Kommentera

shinzawai: Uräkta? Att uppföra sig korrekt vet väl du inte vad det är.
Så sluta yra!
Kommentera

shinzawai: Lika passionerad som vilken Modoit som helst, dvs inte särskilt. Om du syftar på hockey alltså, i andra element är det annorlunda. Hon har dock mitt lösenord härinne...
Kommentera

mikenomad: Jag under ett års tid lyckats konvertera min sambo från Frölundait av princip (jag kommer ju från Götet!!) till Modoit, du kanske ska göra ett försök, eller blir hon arvlös då? ;)

Hahl: Sitt!
Kommentera

shinzawai: Jag kommer aldrig att lyda kommandon av en Modoit. Den enda som kan få mig att lyda snällt är frugan, o hon är ju alldeles underbar.
Kommentera

shinzawai: Om det ens existerar några förutsättningar att man kan bli konverterad till att hålla på något annat lag än sitt favoritlag, då finns det enligt mitt menande inte den rätta övertygelsen från början. Gå till dig själv, hur resonerar du om ditt MoDo och ett ev. byte, säg till Frölunda då, eftersom du är från stan.

Att byta lag är inget annat än B-betonat. Och det tror jag att jag får viss förståelse för från din sida.
Kommentera

shinzawai: Knappast lönt att försöka. Jag nöjer mig att jag lyckats så bra med barnen. Lyckan var när hon försökte få på vår då 4-årige son en Modotröja (som hon fått av en obskyr bekant) när han skulle till dagis. Grabben blev fullständigt ifrån sig när han såg märket och vägrade lämna huset iförd den tröjan. Det blev tröja av och ist på med en Timråtröja!
Kommentera

Hahl Bundy: Åfan, då gäller det alltså att få frugan att bli MoDoit. Men jag förmodar att det är något som inte ens övervägs... ;)
Kommentera

Dream Team: Jag håller med helt. Man väljer inte lag, laget väljer dig.

Men om man bara håller på ett lag av princip så är ett byte lite lättare och förståeligare. Hon har aldrig haft nån relation till Frölunda, hon har inte gått på deras matcher osv, bara "jag är ju från Göteborg, då ska man ju hålla på Frölunda.".

Men men, hon är ingen Modo-ultra men hon jublar friskt när Modo gör mål och sitter och biter naglarna när det är nervöst, det duger för mig. :)
Kommentera

mikenomad: Hjärntvätt!
Kommentera

shinzawai:
Din tro på konvertering tyder på att du är en låtsas-supporter.
Kommentera

shinzawai: Precis. Själv är jag brännmärkt och slav för resten av livet. Helt och fullt, utan undantag.

"All makt åt laget från tallmon, min befriare"
Kommentera

Kongo: Låstas-supporter vore the shit. Tänk att ha en på/av-knapp som man kan trycka på i rätt lägen. Tänk att slå av supporterskapet, vänta och se om det ser ut att gå vägen, slå på och få glädjefnatt. Ingen besvikelse!
Kommentera

Paddan:
Ja då var det kört, grattis till en lätt vinst i morgon, tragiskt men nu tar det slut.

Härligt med sillyseason snart iaf.
Kommentera

TIKbiff:
I morrn måste Lillkenta lufta Hahl om vi skall ha en chans.
Kommentera

shinzawai: Efter varje förlust intalar jag mig själv att "äh, det är ju bara hockey" men vet innerst inne att det är en surrealistisk mening. Ordet "bara" kan inte sägas i det sammanhanget.
Kommentera

TIKbiff: Jaså, har du spått i lättöl nu igen? Timrås lagmaskineri firar stora triumfer imorgon medan MoDos A-traktor har fått socker i tanken. Grattis, ni ska spela matcher mot FBK nästa vecka.
Kommentera

Per HApps:
Ja jag räknar med Hahl, även att kanske moe får känna på hetluften,Styf och Kokko var bedrövliga igår, inne på alla bakåt?
Hur jävla SVÅRT skall det vara att slå en sarg ut om man hamnar under stress, igår bjöds det friskt i egen zon, Vad pysslade jonte med när modospelaren snurrade runt backlund och fick lägga in den?
Jo han stod och tittade på vid egen blå.

JOBBA för faan.
Kommentera

TIKbiff: Det ser så enkelt ut när Modo rensra ut i egen zon.. förstår inte att det ska vara så svårt...
Kommentera

shinzawai:
Där sa du nåt! :-) Utan av/på-knapp känns det som att det kostar mer än det smakar. Vid vinst är man smånöjd, vid torsk är det grymt tungt.
Kommentera

Tillförsikt... Jag skulle inte vilja ha någon personlig bankman/bankkvinna i Swedbank på måndag morgon...

FORZA TIK........alltid, alltid.......
Kommentera

Det känns inte ett dugg bättre idag. Fyfan. Vad vi såg igår var ett jävla svek, i alla fall från vissa håll. Vågar man sparka Kokko? nej. Sånt gör inte Timrå IK - välgörenhetsföreningen...

Kenta och Nubben är gudar. Jaha, hur fan kommer det sig att vi har avslutat 3 säsonger i rad i besvikelse?!

Lika glad som jag är att vi får uppleva sån här dramatik, lika less blir jag att vi alltid saknar förmågan att ta nästa steg
Kommentera

Att det ska vara så jävla otroligt svårt att hitta en vettig spelande back. Aalto var en besvikelse och Kokko var en värre besvikelse - nu kan vi bara hoppas att Marttinen visar sig vara bättre.

Jag bryr mig inte om Warg drar... fuck it, han kammar hög lön och är knappast oersättlig. Har vikit ner sig flera matcher i rad nu. Vi kan värva nån annan.

Nej, orosmomentet inför nästa säsong, det stora orosmomentet är Challe som tränare. Jag tror inte han är bättre Kenta, men jag förstår samtidigt varför man tar in en ny. Hade Kenta varit gud hade vi varit i semi den här säsongen - men tji
Kommentera

Det mesta är väl sagt om Kokko men...

Bänkas han inte i morgon så måste det ge en konstig signal till resten av laget. In med Svebba. Eller Moe. Eller gå ner på fem backar. Agera.

Tingsryd, Kiruna...hans CV borde ha fått larmklockorna att ringa. Vad gjorde karln för fantommatcher när Nubben såg honom?
Kommentera

T T: Egentligen tycker jag inte Kokko har varit SÅ dålig den här säsongen, men knappast nån "spelande back att använda i pp" eller hur fan det nu lät. Och vad spelar det för roll? Det är nu det gäller, är man värdelös nu så sätter det en mörk skugga över hela säsongen...

Hursomhelst: glöm att man bänkar Kokko, finns inte en chans. I så fall skulle en sån som M. Nilsson redan fått kicken för flera månader (år) sen
Kommentera

T T: Mannström är fan en bättre back än Kokko, vilket säger det mesta om honom. Men given verkar han ju vara. Måste vara grym på träning då han inte behöver känna någon press.
Kommentera

Antagligen lär man ställa upp med samma formationer som igår... TROTS att andrafemman svek nåt det grövsta och ensam är ansvarig för förlusten
Kommentera

RocknRolf2: Å andra sidan så var andrafemman den enda som kom upp i standard i offensiv del av banan. Regin och Jonte var trots +/- igår bäst i TIK tillsammans med Strålman. Warg, Pärssinen, Andersson däremot hade inte ett rätt på hela matchen. Samt då nämnda s k backar.
Kommentera

Frella: Håller med och Warg och Andersson. Pärssinen däremot blixtrade i vanlig ordning till ibland. Glöm inte Nyllet - gjorde en riktigt bra match.
Kommentera

Hoppas innerligt att detta håller i morrn.

Jag vill inte heller att vi blir utslagna ur slutspelet.
Framförallt inte emot Modoliderna.
Kommentera

TIKbiff: jonte ska stå där,kanske han står lite väl högt upp mot blå på modo back,svårt att avgöra!allt blir ju så jävla fel där precis efter tekningen..Regin kommer helt fel mot svarten.De är ju såna där situationer som gör att det blir mål oftast det är trångt å tätt nån hamnar ett par meter efter,svarten får fart trampar runt väntar sätter dit den!vi tar dom imorgon i swedbanken istället...
Kommentera

Biljetter kvar idag 14:15
--------------------------
Sittplatser: 0
Ståplatser: 0

En fråga som därför känns relevant i sammnahanget är hur många de tar in i Timrå?

Jag skulle nästan kunna påstå att jag inte kommer ställa frågan fler gånger denna säsong.

Men jag lovar och hotar med att återkomma redan nästa säsong.
Kommentera

hellge: Ja, förhoppningsvis har vi ju inte spelat färdigt riktigt ännu, men den risken är dock försvinnande liten, som jag ser det. Skulle vi, mot förmodan, få spela vidare, ja, då är vi väl garanterade iaf ytterligare två utsålda matcher i E.ON.

Hur har det sett ut hos er, har varje match varit utsåld?
Kommentera

Nu bits det ihop...

Å den turen oälskat MoDo hade på fredagen, den finns inte ens på vykort på en söndag...

Marcus har väl övernattat eller nått... Men märkligt är att min stora antiidol, duktg som han ändock varit, ändå får chansen dag efter dag, dag ut och dag in...

Dessa som ska då styra upp kvart 7 äro då...

Tutflöjtchef: VINNERBORG, Marcus
Semafor 1: KARLSSON, Joacim
Semafor 2: ULRIKSSON, Fredrik

Nä det är sant, det hänger inte på domaren hur det blir, å vi är ju kassa om vi inte kan avgöra själva... Ja, men, men varför blir det då så ofta att jag måste konfronteras med min antiidol, dessutom... förutom själva matchen....???

Skit i Marcus. vi kommer ändå bli först med tre raka vinster i Swedbank Arena, i hela världshistorien kommer vi ju ja att bli först... för TIMRÅ IK är ju bäst, först å störst......;-)

FORZA TIK........alltid, alltid..........
Kommentera

Spelar Hahl imorgon? Hoppas verkligen det!
Kommentera

Hahl Bundy: Ingen verkar veta...?
Kommentera

Varför spelar inte Ryno han gör ju poäng i nästan varje match tycker oxå Robban bara ska spela boxplay. Ser nästan ut som Warg redan är klar för Modo åker bara och glider och kramas i närkamperna skandal. Hoppas Kenta tar en tidig timout om det behövs och höjer RÖSTEN om det behövs han väntar alltid så jävla länge med det o låter allt rulla på så det blir för sent.
Kommentera

I morgon kommer jag att få raka av mig mitt skägg, det var roligt med slutspesskägget så läge det varade.. Grattis till Semi MoDo.
Kommentera

ex0s: hehe, gammal beprövad neggo-teknik.
djHemp har ju åter skådat i kulan, 4-1 till MoDo, han förutspådde ju 2-4,så han har viss aktning i orakel-kretsar.
Hellström gör hattrick!!
Kommentera

Vad neggo alla är. Mest problemorienterade skribenter. Nä, nu är det dags att avgöra. Imorgon åker vi upp till Nolskogen och spöar skiten ur modoliderna. Kenta vill nog bräcka Boorken, så han får lägga en straff. Sedan fortsätter TIK sin kringelikrokväg mot SM-guldetCool 
Kommentera

hellge m.fl: Inte för att de diskussioner vi för alltid har att göra med hockey, eller med morgondagens match, för den delen. Men vi kan väl iaf försöka hålla oss till den matchtråd som författades just i detta syfte.
Kommentera

Dream Team:

Menar du att du tycker att man inte ska avhandla filmen "Den sista färden"? Jag har också undrat varför den dyker upp i alla trådar.
Kommentera

Dream Team: Helt riktigt. Synd det inte går att flytta samtliga inlägg till rätt tråd. Gjort är gjort ;)
Kommentera

Jag tror att Rikku Hahl blir match hjälte i morrn.
Kommentera

« · 858308