hellge: Nja, det var väl kanske inte det jag hade i fokus, inte främst iaf. Dock så avhandlas det väl både ett och annat som inte i första ledet är förknippat med hockey här vilket är på sin plats. Det finns dock andra trådar för detta ändamål, det var nog mer det jag hade i tankarna.
zigge: Ett hett tips kan vara att de tröjor som funnits tillgängliga för auktionering är slut iom den här omgången. Det är behöver inte vara svårare än så.
shinzawai: Du måste följa med i de diskussioner som förs, och inte bara kasta dig över ett lösryckt inlägg som stödjer det du vill ha fram. Det kan faktiskt finnas fog för ett och annat "rappt" svar på tal, eller nåt i den stilen.
shinzawai: Prova med att berömma..bara som omväxling...kanske bara en gång..nej jag förstår att det bara inte går.. där är problemet..det behövs bara lite variation i en konstant kritikerton prova mer vänlighet o Du själv blir förmodligen bemött mer vänligt!
htikare: Berömma som omväxling? Jag har berömt Timrå hur mycket som helst under kvartsfinalserien. Jag har berömt Timrås tifogrupp, jag har till och med berömt Timråklacken i ett tidigit skede av serien. Många av de inlägg jag skriver syftar på att ironisera över den dubbelmoral som jag tycker har ett punggrepp på många Timråfans, men jag berömmer, och jag gör det ofta. Om ni blir så uppjagade över den kritik som jag samtidigt levererar att ni missar det, well det är bara inte mitt fel. :)
Dream team: Jag går helt och hållet efter de påhopp jag åker på så fort jag säger något negativt om Timrå IK, fansen eller E-on Arena. Det är lite underhållande faktist.
Nu ska jag sova av mig lite flunsa så jag kan åka ner imorgon och höra den där Timråtrummisen som gillar för tighta T-shirts sabotera för hemmapubliken igen.
Heja Västernorrland! Imorgon får vi ett semifinallag!
Längtar till imorgon.. Få se Swedbank för första gången.. och sedan se Timrå vinna över i en avgörande match får det att bli ännu roligare, FORZA TIMRÅ
Se nu till att skicka ut mesmodo ur slutspelet, om någon ska rubba kaffebönorna i karlstad så är det TIK, lagmoralen personifierad!!! PS Strålman är välkommen till VF.
Ångest. Ångest. Ångest. Och lite svammel: Har avböjt att åka upp idag, på grund av sjukdom och det värsta är att jag verkligen känner att jag måste vara på plats. Å andra sidan, tror jag att jag i alla slutspel har sett den sista matchen, som vi ändå alltid förlorat. Taskigt dilemma? Ja. Min myra säger att hon hellre skickar upp mig ensam, för varje gång hon stannat hemma och jag åkt så har det blivit seger. Det talar för att jag ska åka, för myran åker inte.
Fast nu är ju jag inte som sådan, att jag måste följa vissa ritualer vid vinst eller förlust. Jag använder inte samma strumpor vid nästa match om de skulle vinna, och jag tvättar absolut inte mitt hår minst två gånger inför matchen om de förlorat den tidigare. Absolut inte. Den här matchen, måste upplevas på plats, spelar det då någon roll att man har legat med 39 graders feber i 3 ½ dag?
Nej. Nej. Nej. Men idag är den första dagen år 2007 som vi blir överkörda, mosade och totalt förnedrade av packet från nolaskogs. Det är inget man vill, skitmodo kan hoppa från HK-bron. Fast, det är inte laget modo jag hatar. Det är deras omogna, arroganta, alkoholiserade parkbänksoliserade fans jag hatar. FY FAN!
shinzawai: "Heja Västernorrland! Imorgon får vi ett semifinallag!" Exakt, men agerar vi jävligt snabbt kanske det kan bli mer! Hur då jo, nubben och ecke kommer överens att denna matchserie naturligtvis slutar i remi. Lagen slås ihop till M/T-hockey och spelar i röd/vit/grön-prickiga tröjor. Tänk er med Kokko och Jonsson i 1:a backpar kan inte ens FBK besvära oss. Och om alla ser nyktert på saken så kan vi ju erkänna att Västernorrland inte är stort nog för 2 elitklubbar som båda vill ta det där sista steget! Ensam är inte stark! I ett längre perspektiv så byggs en ny arena i Härnösand som tar 20 000 åskådare det kommer att borga för en ekonomisk och sportslig framgångsaga som kommer att bestå i EONER framåt! DÅ så är NI med!?
Kapten Lindow: Skulle vi i så fall heta TiMo 07? ;)
Jag känner mig förberedd på en torsk idag. Det kommer faktist att kännas betydligt bättre med en förlust i år än de senaste åren, TROTS att man kommer så OTROLIGT bra överens med er Timråfans (med några undantag så klart). Håller man sig bara borta från Hockeysnack så kommer man nog smälta en ev. torsk betydligt bättre än mot t.ex. FBK de senaste åren. LAGET Timrå har inte gett mig någon större anledning att känna agg (förutom Fannys gråtande i pressen då).
Nä, på riktigt, må bästa manskap vinna, och må detta lag vinna hela jävla skiten.
shinzawai: Ja exakt jag håller med dig.Må bästa lag vinna.Vinner modo så kommer jag naturligtvis bli jättebesviken,dricka gravöl.Men sen när besvikelsen lagt sig då kommer jag att hålla på modo resten av slutspelet.Ty man ska hålla på lagen från norrland.
Så torde det vara nog sagt i den här frågan. Hmm.. vilken fråga gällde det nu då? Nåväl, saxtat från AB, där man listar "de mest avskydda åskådarna":
"3. Swedbank Arena Arenan är ny, men Sveriges mest enögda klack har flyttat med från Kempehallen till Swedbank Arena. Publiken försöker hela tiden påverka domaren och motståndarna, vilket i och för sig är okej. Men patriotismen får inte gå till överdrift."
Detta torde dock enbart vara till fördel för laget MoDo, då allt publiken gör för att om möjligt påverka domaren till att döma till deras fördel är att föredra. Hur kul är det med en publik som aldrig vågar ta parti för något som kanske inte är helt korrekt, eller som på det där klassiskt präktiga viset alltid ska visa sig vara "sportsliga"?
gollas: Jag fattar inte hur du resonerar hur kan du vilja laget som eventuellt slår ut TIK ska gå långt ???? Jag hoppas de åker ut fortare än fan. Detta inte bara för att det är Modo utan för att det är laget som eventuellt slår ut TIK. Jag resonerade likadant när DIF slog ut TIK. Samtidigt som jag har min åsikt klar inser jag även att du är en bra förlorare...=)
Usch vad nervöst det är nu faan man kan inte göra något man väntar liksom bara på matchen med stort M! Man får ladda med lite SM-final bandy.
Red Rocker: Om Modo vinner och sen också vinner guldet så får du ju trösten att det var SM-vinnaren ni fick pisk av, det torde inte vara lika bittert som att få däng av ett lag som stöter på patrull och får 0-4 i baken?
shinzawai: Men nu får du väl ändå ge dig. Modo kommer aldrig att vinna SM-guld i år. Aldrig. Aldrig. Aldrig. Det finns inte ens på kartan, och det vet du också.
Strindlund: Det var länge sedan man bar på så här mycket ångest. Vinner vi i eftermiddag så skjuter jag bara ångesten framför mig. Loosar vi så kommer en börda att släppa från mina muskulösa axlar. Jag får nog flytta till Fjollträsk och börja gå på S/M klubbar.
Lädermössan med kattöron på och ett äpple i munnen och jag är redo för match.
zigge: OM TIK mot förmodan vinner, så måste de inte alls ta guld. Timrå och Modo har ungefär lika stor chans till att ta guld, det vill säga nästintill obefintliga.
shinzawai: Det är inte jag som saknar hjärnceller på det här forumet..
Usch. Knappt tre timmar kvar till match. Har haft ångest hela dagen och inte lär det bli bättre näramre matchen. Hoppas bara ångesten förbyts i glädje efter matchen även om jag tror det blir svårt.
Beskrivning: Långtradare som glidit av vägen. Buss som kört fast. Helt stopp på platsen. Läge: E 4 mellan Saltvik och Bondsjöhöjden, i riktning mot Härnösand. Starttid: 2007-03-18 14:52 Stopptid: 2007-03-18 15:52