1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590058 inlägg · 6216 ämnen

Ståplats/klacken

« · 1279242 Till forumet

Sv: Ståplats/klacken
pANG: Jag tycker att känslor är en del av hockeyn, att skrika stå upp som en riktig man till en skadad spelare är aldrig ok. Men om en spelare filmar till sig en utvisning så ska den ramsan skrikas rakt ut, för vi supportrar har en inverkan på både domare och spelare. För jag tänker inte stå och skrika "Timrå IK är dom bästa" om vi får en felaktig utvisning emot oss direkt för då skriker jag nog mest av alla. Man kan gå på hockey av många anledningar men vi alla där älskar Timrå och därför tänker jag varje match och skrika ut de jag känner. Men de finns ju självklart gränser
Kommentera

Mappe: ""Domarn är dum, jättedum...", är dagis alt. samhall. Annars så tycker jag att Hempens "Jävla trollfittor!" är hysteriskt roligt!
Kommentera

Ambroo:

Tack!
Kommentera

Ambroo: Jag tycker man ska krama varandra i trafiken!
Gruppkram! Alla!

Redigerad kommentar

Kommentera

Jo, trollfitta får bli dagens ord, småmysigt och roligt som sagt, Trollfitta... smått genialt. He he. Nu ska jag sova. God natt!
Kommentera

Jag tycker absolut att känslor hör till hockeyn och jag är rätt bra att skrika om det hettar till. Men det vi får vara vaksamma på är att inte köra för många sådana ramsor för då kommer vi snart likna det hatande Modo-klacken eller Sundsvallsklacken.

Det är en utveckling som jag iaf inte vill ha även om jag tycker om inslaget i en måttlig mängd.
Kommentera

Domarna är dum jättedum...

Den ramsan föddes nog i Nyköping någon gång för länge, länge, länge sedan... JAG MINNS!

Timrå kämpade mot istid och svårmod. Zäta var helt okänd plus minus några mil utanför Sundsvall/Timrå.

Men jag minns också att man på den här tiden mycket ofta fick kommentarer från folk när man dök upp i den rödvita TIK-tröjan, när laget tagit tillbaks verkligheten och det anrika namnet…

Det var lite som att parkera och stiga ur en välskött PV eller Amazon på moderna bilparkeringen… Om Ni fattar? Folk kom fram, pekade på tröjan och snackade:

”Timrå! Dom minns jag! Var det inte där Strimma spelade?”

”Ett klassiskt lag! Finns de kvar?”

”Domarjävel, domarjävel, domarjävel ”var vad de flesta supportrar rutinbrölade när de då vitrandiga inte fattade ett skit!

Minns att domarjäveln i Norrköping flinade under hjälmluggen åt oss i TIK-klacken när vi plötsligt och högt skanderade:

”Domarn är dum, jättedum!” när han solklart missat en utvisning. Det var någon form av ironi på högsta nivå.

Det var ett samspel mellan en klack och en domare mer kan liknas vid en väloljad symfoniorkester. (Jag är sämst på metaforer)

Precis som att någon högröstad TIK:are fick dominera den lilla hallen i Nyköping genom att strax efter skrika:

”Alla som håller på Nyköping sträcker upp handen nu!”

Precis när domaren lyfter sin arm inför tekning alltså...

Domaren blängde på oss i klacken med ett litet flin. Kommunikation hade uppstått!

Jag kan fortfarande med nöje resa mig upp och högt vråla:

”DÄR SKA DU SITTA DIN DJÄVLA… (kort konstpaus) TRÄKLOSS!

Efter en motståndarutvisning.

Alltid lika kul att se förtvivlade småbarnsmorsor som försöker hålla för sina barns öron för att sedan byta ut den ilskna blicken mot ett smörigt leende mot vår klack… Precis som många andra i hockeyhallen. Humor?

Det är det här som skiljer ”apklackar” mot sofistikerade supportrar med stil. Att hitta sköna nivåer och nya infallsvinklar. Fitta är för mig något mycket bättre än en korkad domare. Men alla har vi olika syn på livet;)
Kommentera

Smokey:

I Like that, applåd.

Det skall vara stil.

Foreknowledge of the future makes it possible to manipulate both enemies and supporters?????
Kommentera

Smokey: Lysande!
Kommentera

Smokey: Klockrent! :-)
Kommentera

Jaha, nu är det lugnt här. Bra. Då tar vi den om klacken också. Jag vill framföra lite kritik så här på nattkröken. Efter att ha varit på två närliggande bortamatcher på kort tid är jag inte minst i och med den senaste riktigt besviken på hur vi agerar ute i samhället.

# Vi sjunger ramsor som tillhörde stenåldern redan för mer än ett decennium sedan. Aldrig någonsin att jag hänger på "Timrå IK är de bästa" igen. Jävla skitramsa är denna.

# Vi hyllar motståndarlags avlagda spelare. "Ove Ove Ove Molin" skreks från vår klack i Gävle. Jag trodde inte mina öron. Trodde för ett ögonblick att jag skulle få migrän.

# Vi låter oss rövknullas i motståndarlags pubar när vi har all rätt att pubba som alla andra. De tillåts säga saker som att "det här är vår pub, dra åt helvete" och "vi hatar Timrå". Medan vi svarar med att älska allting och gullegullegull trots att de är jävel. Migränkänslor även där.

# Vi sjunger glada Timrå-sånger på vägen hem som att vi hade vunnit när vi i själva verket bara hade tagit en poäng. Vad fanns att fira egentligen? Nada. Jag tog en pizza på Navet och gick hem. Andra sjöng hela vägen till "Dallan".

# Lallande fånar stavas detta. Nu igen. Därmed blir det inga fler bortaresor för mig denna säsong. Jag vill inte vara med i dylika gäng.

Så nu avslutar jag med ett förslag till en ny ramsa. Vissa ord kan väl bytas ut men i princip så fungerar det mesta och symboliserar var Timrå-klacken står och stampar. Lägg in några Timrå IK här och någon Ove Molin där bara så rimmar det nog...

Youtube-länk finnes längre ner på den länkade sidan!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Södertälje-klacken brukar få ett mäktigt tryck när dom kör "Heja-heja-heja Tälje" som växelramsa. Melodin är likadan som i "Timrå IK är dom bästa - heja-heja-heja Timrå", men med skillnaden att man bara växlar mellan den andra strofen. Jag tror att en Timrå-variant av denna skulle bli mycket bra. Att Timrås publik är klappvänlig är bara en fördel bara inte tempot trissas upp.

"Heja-heja-heja Timrå - heja-heja-heja Timrå"

Kommentera

Emil Sandin som var på gång ett tag lånas nu ut av Brynäs till Mora.
Kommentera

Kan inte Redwoods ultras göra comeback? Klacken suger getpung just nu.
Kommentera

« · 1279242