1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612847 inlägg · 6214 ämnen
« · 90348 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Foton
Knylan: Du som har varit på festen må väl vara härdad o tåla lite skoj. Själv kumde jag tyvär inte medverka
Är lite orolig inför höststarten vad gäller laget. Det ser tunt ut på forwards-sidan. Hoppas verkligen värvningsansvariga kan få till det bättre innan säsongen är igång.

Olgas furir: Jadu, inte vart jag då onyktrare alltså. Är egentligen tur att jag blev hemtvingad vid 23.00 av personalen på grund av minderårighet för det hade tydligen inte gått speciellt lugnt till efter 23. Så alla som stannade kvar ska nog tacka personalen på Kajplats 1 för att inte helt ha gjort bort sig framför kameran.

Sv: Toppen i laget
Dahléns uttalande om att inte vilja spela i ett lag som kämpar för nerflyttning har gnagt i mig hela dagen. Tyder en sådan inställning på att man är gjord av det rätta virket? Är en sådan man värdig Timrås färger? Att få mönstra isen tillsammans med våra rödvita hjältar?

Möjligen, men det stör mig major.
Mitt drömscenario är att Nubben ringer upp Dahlén. Lägger korten på bordet och säger 'det här laget (plus den och den spelaren) är det vi spelar med i höst. Vi kommer bli nederlagstippade som faen, men jag tror stenhårt på dom här killarnas potential. Det är dock ingen enkel uppgift som väntar, snarare ett krig som utkämpas i femtio omgångar. Med dig i laget skulle vår spelartrupp vara komplett. Då mönstrar vi det starkaste lag vi kan utefter våra resurser.
Om inte detta låter intressant vill vi ha besked nu, så att vi kan leta efter den sista förstärkningen någon annanstans.'

Bättre att få besked nu, glömma och gå vidare. Pallar han inte så pallar han inte.

Sv: Tröjauktionen
Bärra Littmar: Just de ja .. jag är väldigt nyfiken =) kontakta mig gärna

Bärra Littmar: Nu har ju iaf inte jag samma ekonomi som dig som kan shoppa Zäta, foppa och sudden tröjor hur du vill =)) Men hur kul kan det vara att ha en Ward tröja där inte TIK loggan är med... =)) Men du får gärna berätta var =)

Dalan: DEN blir svår att ordna MEN du och actionleif har Ward resp Källarsson-tröjor att shoppa på nätet!
De enda Ward själv inte norpat är de från New Jersey Devils (dock ganska dyra) och Källarssons (billig dessutom) från tryouten i höstas hos New York Rangers!
Vid rätt tillfälle skall jag personligen berätta vart!
Nyfikna??

Olgas furir:
Kan det vara all vätska dom druckit:)

Friskan: En blåing, måste ha sympatier för laget i stan. Skämt åtsido, bilderna blir av någon anledning oskarpare o suddiga ju mer mot slutet man kommer, va kan det bero på?

Dalan: Bild nr 77 är det en HArdcore FanZ????? Jag håller faktiskt med Marcus (tyvärr är inlägget raderat).

Dalan: Andra kanske hade missförstått det, vi vet ju eftersom vi var där.

Det är roligare ifall folk gör bort sig lite, men faktist blir det lite låntråkigt (speciellt med min dator) att kolla igenom alla. Om det inte passar kan jag be pappa att be någon annan att jobba i Sommar =D *le*

Octagon: Tack för det Octagonen! Jag lovar att kameran hänger med ett antal fler matcher nästa säsong eftersom HArdcore FanZ kommit igång ordentligt nu!!

Ang. klagomålen på en viss anonym onämnd Rödhårig pojke som drar i sig peppar..... Förstår ni inte skämt??? Hur kul vore det att kolla på bilder om alla var seriösa och ingen gjorde till sig eller bort sig??? Fram för mer pajas fasoner i HF till hösten....

Sv: Artikel om Z
RDG: Fin länk, satan vilken fin sida de har Red wings, såg fina tröjor med och kom att tänka på en klubb som hade en fin hemsida,,,,,,

Patrick: Läste någonstans att Dahlén fick 1.3 miljoner per säsong i HV71.

westerlind: Problemet går ju att åtgärda, men då krävs en attitydförändring. Man verkar resonera efter någon slags 'men vad ska vi göra då, vi kan ju inte hindra folk som vill lyckas over there'-idioti. Vilket NHL-bossarna säkert gör i byxan av glädje över.
Snegla på fotbollen, där finns lösningen.

På Detroits hemsida görs reklam för en CD med låttitlar som
"Let´em see red" och "Red, White and You". Kanske något för
musikgruppen att pröva?

Tack Bragd-Birger. Oerhört bra inlägg, har själv många gånger tänkt liknande tankar. Frågan är väl om spelarna riskerar bli livegna vid försök att få ordning på det här, eller om man på ett acceptabelt sätt kan knyta dem med lite längre kontrakt?

Man undrar ju vilken hållhake NHL egentligen har på Europa. Vad är egentligen anledningen till att alla länder accepterar sin roll som plantskolor åt en nordamerikansk liga?
Visst, spelarna vill dit och det måste respekteras. Men varför ska det vara så svårt att få till stånd en bättre ersättningsdeal?
90 miljoner i potten som sen fördelas på de 60-70 spelare som kommer per år, det är faenimej inte mycket.
Man förstår ju varför relativa medelmåttor från elitserien plockas över. Ekonomiskt sett är det ju en enorm skillnad på att chansa på en billig europé jämfört med att fostra egna juniorer.

Nä, det daltas på tok för mycket med NHL. Sätt lite press på dom.
Om hela Europa snackar ihop sig och står enade kan NHL inte göra ett skit. Då blir dom tvungna att punga ut rimliga ersättningar. Om dom inte vill gå tillbaka trettio år i tiden och köra enbart med sina egna nordamerikanska spelare. Då får dom ju i a f tillbaka eran då de bästa spelarna gjorde 250 poäng/säsong. Är ju liksom lättare om spelkvaliteten sjunker.

Foton
Till er som klankar på fotograferingen vill jag rikta en hård och välriktad spark!!

Det är fantastiskt bra att någon vill fota. Om det finns problem bör man som vanligt fråga om man kan hjälpa till istället för att klaga...

Min uppfattning är att digitalkameran som följt med ett tag nu under nästa säsong skall användas flitigt. För bilder till hemsida och annat SK-relaterat bör SK ge viss ersättning och på så sätt kunna styra vad som skall fotas... I framtiden bör SK införskaffa en dylik kamera själva.

Kör på Knylan och resten av hard core fanZ.

Patrick:
För ett tag sedan var det ett inslag på TV sporten om den typen där en viss herr fagerlund sa att vi har mycket att lära från Fotbolls förbundet. Då tog han upp bl,a två punkter där som han sa Vi ligger ljusår efter, och det gällde 1). Sändningsrättigheter där fotbolls förbundet har ett annat avtal,. 2). Övergångs summor från svensk klubb till utlänsk,,,för som det var idag får NHL svenska spelare för billigt,,,

Patrick: jo 900 000 är alldeles på tok för lite pengar men tik får väll mer om han spelar i mer än 40 matcher ?

Laken:
Ja, det var ett bra exempel på hur det går till.

Zetterberg var en bland elitseriens absolut bästa spelare och är tänkt att gå rakt in på tre femmor i ett av världens absolut bästa hockeylag.
Vad tror ni att Malmö FF hade fått för Zlatan om han skulle gått in direkt i Manchester Uniteds eller Juventus startelva? Jämför sedan den summan med vad Timrå får för Zäta så inser man snart hur extremt sjukt lite pengar det rör sig om för Timrå.

Inom fotbollsvärlden lönar det sig verkligen att få fram egna talanger. I hockeyn är det nästan meningslöst att satsa hårt på juniorerna.

Bragd-Birger: Sant det är klart att det är beundransvärt om Dalen väljer Löven, men till trots så om Dahlen kommer tillbaka så borde det vara elit spel som är det primära, om han spelar överhuvudtaget...

Bärra Littmar: Då är det bara för Ward att komma hem med den "stulna" tröjan annars kommer jag och hämtar den!! Jag SKA ha den =)))

Faktum är att jag skulle bli mer imponerad än förbannad om Dahlén valde Löven. En spelare som visar lojalitet med sin gamla klubb kan man inte annat än respektera.

Men, så blir det vermotlich icke. Lägga av eller spela elitseriehockey är nog de hetaste alternativen. HV71 ligger ju sämst till (av geografiska skäl). Att dom kan betala en hög lön lär knappast väga tungt för en dollarmiljonär.
Återstår således Leksand eller Timrå. Det som talar emot Timrå är den svaga truppen - men samma argument kan användas mot Leksand. De har ju (i dagsläget) inte heller en trupp som signalerar annat än bottenstrid.
Ergo: fortsätter Dahlén i Sverige är det fördel Timrå.

Mattsa1250: Något nytt runt Dahlen, hörde av löven var ute efter Dahlen...

Patrick: Malmö FF fick ca. 80 000 000 för (Z)latan av Ajax...

Amerikaner överdriver allt som oftast som bekant....

Z:s spelstil passar i vilket fall perfekt i Detroit.I Detroit finns dessutom spelare som gör mål när de får öppnande passningar. Hoppas bara att Scotty Bowman inte laborerar alltför mycket med honom. Han har en tendens att flytta runt spelare till förbannelse och exempelvis göra om forwards till backar periodvis.
Bowman är dock en fantastisk tränare. Han har t.e.x. uttryckt starkt intresse för torpedhockeyn och trots sin ålder och erfarenhet så suger han åt sig och provar nya idéer. Laget är fullt av stjärnor, men ändå har man lyckats skapa en fantastisk laganda och divalater tillåts inte.
Yzerman och Lidström kommer säkert att ta hand om våran grabb på ett bra sätt.

Dagbladet har skrivit MYCKET om Zäta idag. Klicka på länktipset..

Futtiga 900.000 kr kommer Timrå uppskattningsvis få för Zäta enligt dagen ST. 5 miljoner vore en lämpligare summa. En allsvensk fotbollsklubb kan ju få det tredubbla för en talang som inte på långa vägar är jämförbar med Zetterberg och hans prestationer i sin idrott. Vad räcker egentligen 900.000 till? Tre månadslöner till Dahlén på sin höjd.

Farbror Hasse: hmm måste ha missat något under VM ja .. om man läser bild texten =) .. "Henrik Zetterberg, left, led Sweden to the bronze medal at the World Championships with seven goals and five assists"

Intressant. Inte minst uppgifterna om att Zäta 'ledde Sverige till brons i senaste VM med 7 mål och 5 ass på åtta matcher'.

Vi gör ett nytt försök....

Artikel om Z
Här kommer en länk om Z:s flytt till Detroit. Det som är intressant är att i kontraktet finns en klausul som ger Z möjlighet att spela i Sverige om han inte platsar i Detroit. Nu tror vi väl alla att det blir så, men ändå.

Sv: Supporterfesten
Tycker Knylan ser väldigt ordentlig ut på dom där korten. Tycker annars det var lite halvtråkiga bilder, hmm kanske jag ska följa strömmen och säga att det är inte så roligt att se samma människa hela tiden, sen tar det så himla lång tid då man måste klicka på varje bildlänk hela tiden.

Bärra Littmar:
Så spelarna har bara två tröjor? en helröd och den vita, är till att vara rädd om kläderna då och inte leka så hårt med de anndra pojkarna i sarghörnet,,,,

I övrigt tycker jag din förklaring inte håller pga, att klubben har Ward:s adress och han är rätt supporter kär och skulle säkert förstå om någon förklarade att en tröja var tänkt som auktions föremål...

Känns ju himmla "tryggt" med alla tröjor under "Bullas" kudde,,,

GuRRa: Det är väl min ensak om ja vill lukta på kryddan genom en ihoprullad sedel ... eller direkt ur burken ?

GuRRa: Rensat lite nu, messa mig om ni vill ha bilder borttagna. Kommer jag väl säkert få mess som säger att hela skiten ska bort, risken finns ju.

HH: Sen fanns det med en del bilder som inte alls bör finnas med på en offentlig hockeysajt. Jag talar om bilderna på "Actionleffe".
Han sitter vid bordet med en ihoprullad sedel i näven.
Framför honom ligger en smal lina med vitt pulver av något slag som han sedan inhallerar i sin högra näsborre.
Dessa bilder bör tas bort omgående.

Vad får den yngre generationen för bild av oss supportrar genom dessa bilder??. Å vad händer med supporterklubben om dessa kommer i orätta händer??.

Jag vet att ni bara hade roligt.
Men det är ju väldigt onödigt att lägga ut dom på hemsidan.
Vem som helst kan ju ta dessa bilder och använda mot oss.

Sv: Cluuben
Oban: Linköping kommer att floppa.

Sv: Klack & Tifo
Par Happs: Hur står det till med fadderbarnet? Får det någe mat eller har klubbens nedåttrend även drabbat denne?

Sv: Festproblem
Känns nu då man fått en överblick över de flesta bilder inte är helt rumsrena måste jag säga... =)

Sv: Festproblem
Bärra Littmar: Mack Allan.... den stationen hade jag faktisk helt glömt att den funnits.
Bild 63 är den tagen under bordet? och bild 79 är det fotografens vänstra hjärnhalva? :)

Ivanhoe: Jodå meningen är väl också att bilderna ska sorteras upp, redigeras och sånt sen köras in i galleriet. Frågan är bara när det blir verklighet, jag har börjat på lite smått.

Knylan: Kvantitet är *inte* samma sak som kvalitet. Kul att ni fotar och engagerar er. Men sortera gärna bilderna och presentera endast de bästa för publicering. Ingen orkar klicka sig genom alla bilder ni tömmer minneskortet på. Med all välmening...!!!

Tröjauktionen
Vill bara klämma in lite info om tröjauktionen som trasslat lite men förhoppningsvis skall fungera framledes.

Ed Ward hade fräckheten att inte bara ta med den tröja som det är brukligt att spelarna får av klubben som minne utan tog även den andra med sig.

Tyvärr är det så.

I övrigt är resterande tröjor under Bullas huvudkudde vilket borde vara garanti för att de skall vara kvar hela auktionen ut.

Målvaktströjan med det lite annorlunda utseendet är en tröja som en gång gjordes för Hodsons räkning men när det inte blev något togs den fram och gjordes om lite när Kapanen kom

HH: SK har inte gått ut med denna information. Men det har diskuterats här i gästboken som en del av en annan tråd. Per gjorde bl.a. ett inlägg som flera av er har feltolkat. Ni har tydligen inte läst hela tråden och därmed inte haft något sammanhang i det hela. Per har även i efterhand beklagat att missförståndet skedde så låt debatten gå vidare. Ni som fortafarande har synpunkter kan kontakta "Per Happs" istället för att använda gästboken som missnöjesforum. En god regel är att aldrig lita till 100% på det som skrivs i gästboken. Står det inget om ett "fotoförbud" på en hemsidenyhet så är det inget sådant.

Sv: Cluuben
Alle: en värvnign som Modos Litner skulle ersätta Tomas Johansson.. tycker jag.. eller? kommer inte ihåg när han kom.. om det var mitt under säsongen eller senare.. annars är ju Slegr ett mer känt exempel på underbar spelare som kommit mitt under säsongen som nu hade kunnat komma på artistskatt.. kanske inte handlar om att ersätta Johansson för de tidigare nämnda spelarna är drömspelare.. men att nästan ersätta dem.. Ahxner?

Många billder vart det, Visar även vilken dubbelmoral Suppklubben kör med, först går de ut med att, kameraförbud gäller på fessten, sedan slänger de ut 99 bilder på sin egen hemmsida, från samma fesst???

Personlig tolkning, nässta gång de säger något liknande så behöver man inte bry sig i det för regler behöver inte följas......

Men jag tycker Octagons krönika är j-ligt bra,,,,,,,,

Knylan: Hehe =)
Nä men det hade ju som sagt varit roligare om ni tagit kort på spelarna & lite mer variation.
HF har sina egna lagar & regler.....hihi =)

Skarin: Jadu, jag var inte företagsam nog att ta några bilder på dem men jag såg ett flertal andra (dock så hade dom inte digitalkameror vad jag kunde se) som tog såna bilder.

Bilderna är ju ruskigt Hardcore Fans färgade. Ska bli bättre kommande säsong på den biten men det blir lätt på det viset.

Märkligt att det inte fanns bilder med någon av spelarna som var på festen, förutom någon enstaka som skymtades i bakgrunden.

« · 90348 · »