1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589868 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25

« · 2637824 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
bar mofftak: Gillar det där. Blev inte bra. Jag går. Istället för att stanna och vara en jobbig idiot. Kan bara applådera Sundberg.
Låst ämne

Öppetmål: Tack gode gud, kan vi få en en Torines 2.0 nu så vore det guld!
Låst ämne

Öppetmål: Finns väl egentligen bara en kommentar på detta:

ÄNTLIGEN!!€!
Låst ämne

Öppetmål: Det låter som det bästa för både honom och Timrå IK. Hoppas han mår bra och att hans nästa jobb blir lite lugnare.
Låst ämne

Öppetmål: George och Kulltorp tar över. Nu blir det ordning.
Låst ämne

Sputnik1: Skrivfel, du menar "många backar små"? 😂
Låst ämne

Sputnik1: Frågan är ju om Kapanen kommer bryta nått kontrakt på backsidan, vilket är ett måste om det skall bli nån större förändring egentligen.

Om mam förstår det rätt så vill Jokinen spela en frejdig och snabb ishockey. Då har vi inte backsidan för det egentligen. Då vi har en rätt omodern backsida som inte är allt för spelskicklig sett till helheten och som jag tycker är en bidragande orsak till att vi inte blir så "framtunga" som befarat. Nässén som skall besitta bra passninsspel är väl en start i allafall.

Men skall både Lyytinen och Rindell stanna så måste det ju brytas kontrakt på annat håll.
Då hade min röst hamnat på att bryta med Erixon och Eronen. Kanske att vi skippar att skriva kontrakt med Edfeldt med för att spara in pengar, även om det inte handlar om mycket lön just där, men många bäckar små med en tunn plånka.
Låst ämne

SUNDBERG AVGÅR
Uppladdat:

450x300-img1460.jpegimg1460.jpeg

Låst ämne

Sputnik1: Intressant att se hur Kapanen tänker kring backsidan bara. Hoppas att Lyytinen ingår i planerna för nästa säsong. Rindell till rätt pris är intressant med.
Framförall så vill jag ha en offensiv rightare till utöver Eronen om inte Rindell blir kvar!
Låst ämne

Otto1: Tack! Men om allt funkar så borde han snart vara tillbaka! 👍
Låst ämne

Otto1: Ja som jag förstått det så är Nässén en back som Jokinen gett mycket förtroende och speltid och som han förlitar sig på. Det bådar gott att Nässén vill följa med Jokinen, vilket ändå betyder att Jokinen är uppskattad som person och tränare!
Låst ämne

timraw: Linus Nässén! Spelar under Jokinen i Jukurit så han lär väl vilja ta med honom, känns bra.
Låst ämne

Har någon Aftonbladet plus och möjlighet att skriva vilken ”guldback” vi ryktas till?
Låst ämne

jhnd91: Ja det var jävligt kul att höra hockeykväll (även om de är pajasar så är det intressant när andra än vi närmast sörjande ser samma sak) nämnde att Timrå inte längre bara är top6 utan att vi nu mer är top9. Istället för att bara en eller två kedjor kan hota så har vi nu produktion från hela 3 kedjor plus secondary scoring från 4e linan lite då och då. Jag håller med Jonas i hockeykväll om att vi har en bra högsta nivå men vår lägsta nivå måste nog upp lite för att hota på allvar om guldet. Speciellt som vi kommer ha domarna emot oss i varenda matchserie i slutspelet
Låst ämne

Zäta75: Vi är ju bara allsvenska och har ingen förstakedja. Dags att George tar över MoDo.
Låst ämne

SPOODI: Har du redan glömt OIK matchen? :)
Låst ämne

jhnd91: om Emil och pucken blir kompisar igen har vi tre giftiga kedjor! Hur går det med Edfeldt förresten? Hur lång är en sån där hjärntrappa?
Låst ämne

jhnd91: Man måste bara älska Hartmans face efter att han avgjorde igår. Modoiterna ser inte så glada ut i bakgrunden...
Uppladdat:

450x300-hartmann.jpeghartmann.jpeg

Låst ämne

jhnd91: Från ST krönika igår:

"Vi har upplevt några dagar av katastrofalt kaos i och kring Timrå IK. Hur damlaget har hanterats av Johan Sundberg går inte till historien som något av det mest lyckade i klubbens historia. Grejar han det här? Blir han kvar? Eller har han helt enkelt förvandlat det han sitter på i sitt kontor till en katapultstol?"
Låst ämne

Öndulat: Du kan väl inte på riktigt tro att Expressen / SVT / Aftonbladet / ST rapporterar om kaoset i damlaget för att vi supportrar tycker att det är dåligt hanterat?

"Enda anledningen att Timrå får negativ publicitet just nu är att vi själv som supportrar skriker från hustak hur jävla kass Timrå är"

enda anledningen är altså att vi tycker JS skött det här dåligt? Jag tror vi är flera som tycker lite olika där. När JS / Backlund snart kommer rapportera om skenande kostnader så kommer ingen press skriva om det alltså, bara vi supportar håller tyst om det?
Låst ämne

Zäta75: Får vi igång en kontinuitet hos Dahlén, Abbe och Lundin så kan det här räcka långt! Även om det nu var just dom som gjorde det avgörande målet igår så är det ofta dom hamnar i egen zon och får kämpa för att ens få ut pucken. Förstakedjan spelar ju som nyfödda och skapar i varje byte, vore smaskens med två riktigt vassa kedjor!

För övrigt, så otroligt glad för Hartmanns skull, jag fick feeling av det där handledsskottet från HS-tiden!
Låst ämne

Öndulat: Ja, även om vi har 1-2 matcher fler spelade än de flesta lagen så finns chansen nu. Det gäller att rida på vågen så länge som möjligt nu och rada upp vinsterna för att maximera våra chanser. Kommer en förlust kan det lätt bli en förlustrad igen. Men det känns mycket stabilare efter vi gjorde om kedjorna, fick in Didde och Madsen. Samtalen man har haft där man rensade luften verkar ha gjort underverk också. Nu ser man positivt på allt. Bara en sån sak som att Lyytinen snart är tillbaka.

Ser fram emot ett kokande SCA-Arena under slutspelet. Då ska även jag åka upp från Stockholm och bevittna det på plats och göra det jag kan för att hjälpa laget.
Låst ämne

Zäta75: 3 poäng upp till Leksand på 3e platsen känns helt sjukt. Förra veckan satt jag och blicka neråt i tabellen och vara orolig för iaf missat slutspel. Nu kan det bli så sjukt att vi får va med i chl till hösten och mer än god chans på slutspel till våren.

Ibland är hockey en förjävla rolig sport!
Låst ämne

kulltorp: Vi ägde Modo igår. De hade inte många farligheter. De som de hade berodde oftast på att vi slarvade. Kände mig lugn fast det var jämnt på resultattavlan. Men det är klart att Modo kunde ha vunnit om de fått in 2-1 och vi blivit stressade.

Oerhört skönt med derbyvinst och 4a raka. Nu väntar Örebro som vi har haft svårt med och som vann för första gången på länge igår. Kan vi ta 5e raka eller tar det stopp här är frågan? Vore skönt att bygga vidare på denna fina trend att inte ha förlorat efter att Madsen kom in i båset, Didde kom tillbaka och sedan WHL-kedjan skapades.

Skulle tro att betydligt fler tror på en topp 6 placering efter 52 omgångar nu än för 1-2 veckor sedan.
Låst ämne

Tack för igår!

Fortsätt stötta oss så att vi kan fortsätta färga läktarna. Nästa tifo blir mot Växjö den 24:e februari. Boka biljett redan nu för det vill ni inte missa.

SWISH: 0730586674
PLUSGIRO: 320281-9

Märk betalningen med ”VSTIFO”
Uppladdat:

450x300-img2058.jpegimg2058.jpeg

Låst ämne

Cobbel: Känns som att han står och håller hand med pulvret på västra stå, helt otroligt att man kan välja att foka på den formuleringen istället för situationen som uppstod. Såklart har dom inget att göra i SCA Arena. Sen att dom gråter över att dom blir avstängda, really? Självinsikten är inte på topp direkt..
Låst ämne

Sputnik1: Jag tycker vi borde köra "Gasen i botten" med Eddie Meduza som intro :)
Låst ämne

Övrigt då?

När skulle vi möta Modo? Och isåfall, hur gick det?
Låst ämne

empa11: Kanske läge att ni fortsätter i PM om ni inte tömt säckarna än.
Låst ämne

jhnd91: ”Bara för att han varit trevlig mot dig på era häftiga frukostar”

”Det jag hatar är att du ständigt förminskar andras "insyn" medan du själv sväljer betet i allt du hör.”

”Det hade kanske inte varit så mycket personligt att gå på om du inte satt och gnällde om hur miserabelt livet är eller hur skönt det ska bli med en tredagarsfylla i Vemdalen”

”Jag har visserligen suttit och skrattat gott åt dig några gånger om hur otroligt snett du är ute”

Det här tar fan priset. Nog för att jag är öppen, inte döljer vem jag är, vad jag är ledsen över eller vad jag är glad över samt vad jag gör, men att någon sitter och sparar på dessa åskådningar, för att sedan peta in i diskussioner om en sakfråga måste du själv hålla med om är sjukt obehagligt?

Det blir ju ett ypperligt kvitto på att jag inte kan vara sån, om det ska spä på din negativa bild av mig för att sedan använda som något argument mot mig och mina åsikter/diskussionsfrågor? Det är kanske din rätt att göra, men självklart inget jag vill ska fortgå.
Om du lagt på minnet gällande min sjukt trevliga tredagarsfylla i Vemdalen, och tycker den härrör till denna diskussion, så har du garanterat lagt på minnet med där jag delat med mig av tillökning i min familj samt bortgång. Inget jag ens nära vill riskera dras upp i en sakdiskussion.

Självklart behöver jag inte vara omtyckt av alla, men du ger en sjukt obehaglig vibb av ditt ogillande av mig, och SÅ mycket är inte detta forum värt för mig. Så detta blir mitt sista meddelande!

Gällande det jag citerat:
1. Jag sväljer absolut inte betet gällande allt jag hört, jag framför dock ibland VAD jag hört. Säger det aldrig som en absolut sanning. Stor skillnad.

2. Jag har aldrig träffat honom på en frukost. Citerade dock Kimmo en gång från en frukost.

Alla andra: Ta hand om er och ha det bäst!
Låst ämne

nectis: Ah, sorry om det var där skon klämde. En person med rödlätt hår och moppemusche. Känns det bättre?

Poängen är väl snarare att det finns noll anledning att armbåga en person som bara är där för att njuta av hockeyn? Om ni vill slåss kan ni väl göra det med andra likasinnade utanför arenan? Så kan vi andra som uppskattar hockeyn få göra det.
Låst ämne

empa11: Han är ny och har redan stått för X antal snedsteg som Torines inte gjorde under flera år, som en jämförelse. Bara för att han varit trevlig mot dig på era häftiga frukostar så bör du väl kunna bredda perspektivet en aning, och se på saker nyktert.

Nej, jag hatar inte att du ifrågasätter rykten, gör det bäst du vill. Det jag hatar är att du ständigt förminskar andras "insyn" medan du själv sväljer betet i allt du hör. "Dina källor är de enda källorna", typ. Tanken med forum är väl att dela information, åsikter etc. men du har en tendens att skjuta ned det som DU inte hört. Källkritik i all sin ära, men allt är inte svart eller vitt.

Det hade kanske inte varit så mycket personligt att gå på om du inte satt och gnällde om hur miserabelt livet är eller hur skönt det ska bli med en tredagarsfylla i Vemdalen, men du är ju som en öppen bok. Även om du nu, vilket jag också tycker att du gör, för en öppen ton härinne så har du rätt nära till att förminska andras åsikter och information. Jag har visserligen suttit och skrattat gott åt dig några gånger om hur otroligt snett du är ute, men agerar som att du spelar i laget.

Hur jag uppfattar dig som person via text ligger ju på dig i stor del, och att vi är annorlunda som individer. Om det nu spelar roll att vara omtyckt av alla så får du väl se över ditt sätt att skriva, om inte, strunta i det. Jag vet att jag inte blir bästisar och bundis med alla, givet hur jag är eller skriver, men that's life.
Låst ämne

Öndulat: Ja men det har ju gått för bra på isen de senaste 4 så då måste vi ju släpa fram nåt annan jävulskap att skriva arga inlägg om 🤣
Låst ämne

Georgina har alltså som sportchef/tränare, matchat sig själv nyligen. Det tycker jag är ganska orimligt oavsett anledning.
Låst ämne

Öndulat: Otroligt bra sammanfattning!
Fokusera på hockey istället för antaganden och okunskap!
❤️🤍❤️
Låst ämne

Timrås nya version gör det hela mer lättförståeligt om det nu är sanningen. Första pressmeddelandet var dock under all kritik om den nya versionen stämmer. Jag som lekman hade kunnat gjort det bättre. Typ: "Timrå IK och aktuell ledarstab har haft olika syn på utvecklingen i damlaget och dess uttalade mål. Vi har därför beslutat att gå skilda vägar". Istället utförs ett karaktärsmord utan motstycke. Jag läser nästan in att det är personligt, från den som författat det första meddelandet.

Målar detta upp JS i dålig dager? Onekligen. Är det tillräckligt för att entlediga honom? Nja. Där tänker jag faktiskt inte ha någon åsikt tills vidare.
Låst ämne

RasmusVS: Den där Julia Kaldensjö ska vara vuxen, henne kan vi gott utesluta ur föreningen om hon inte haft vett nog att lämna själv.
Låst ämne

JanneH: lär ju inte varit någon efterhandskonstruction vad man ville med laget då det startades. Även dom mer etablerade spelarna måste ha skrivit under på rådande filosofi då dom valde Timrå.

Oavsett vad är det tröttsamt. Tråkigt också att det tar sån plats både här och på twitter då vi precis vunnit ett derby. Blir tråkigare och tråkigare att läsa på Timrås olika forum då våran supporterskara tydligen är världens största jävla doomers.

Allt är inte piss. Enda anledningen att Timrå får negativ publicitet just nu är att vi själv som supportrar skriker från hustak hur jävla kass Timrå är.

Kan vi fokusera på det vi kan påverka och skriva våra missnöjen direkt till ansvariga och på årsmötet?

Hockey är roligast då man fokuserar på det som händer på isen.
Låst ämne

RasmusVS: Tack för bra info och tack för ett ännu bättre citat:
"...bästa man kan göra av situationen man aldrig borde ha hamnat i."
Känns som en bra avrunding på hela diskussionen
Låst ämne

JanneH: Dom har haft en träning, åtta spelare dök upp. Dessa 4 det har talats om och 4 andra yngre tjejer.

SVT släppte en ny intervju igår under derbyt som går in lite mer i det.

Det kan mycket väl vara en efterhandskonstruktion, jag tycker att hela damsatsningen har osat lall från början där ingen riktigt tagit ansvar och de ska vara allt och inget på samma gång.
Stinker skitsnack med tanke på att man valde att ta gratisplatsen till DamAllsvenskan (NDHL) trots en säsong av bara förluster i div. 2 om det nu enbart handlade om att utveckla unga spelare.

Hur som haver, senaste pressmeddelandet, oavsett sanningshalten är förmodligen det bästa man kan göra av situationen man aldrig borde ha hamnat i.
Låst ämne

jhnd91: ”Jag antar att du tycker klubben skötts bra sedan Sundberg tog över?”
-Tycker det varit några dippar. Han är dock för ny och dipparna har enligt mig inte alls varit i paritet för att man ska elda på honom iförd clownhår och kalla honom för allsköns tillmälen. Men du tycker säkert det är ok?

”Du har ju suttit och gråtit floder och vägrat tro på andra som har "insyn" i klubben gällande Ante?”
-Haha du hatar verkligen att jag ifrågasätter vissa rykten? Typ som jag ifrågasatte alla som rakt av köpte spelaren som gick ut i ST, Expressen etc version?
Visa var jag ”gråtit floder”, tack.

”Helt ärligt. Det bara strålar något självupptaget genom skärmen när jag läser det du skriver, i väldigt mycket.”
-Återigen, att du stör dig på mig får väl vara. Försöker alltid upprätthålla en öppen ton, men självklart vill jag även diskutera även när jag inte har full koll. Och att ifrågasätta den VIDRIGA ton som tar vid vid vissa drev kommer jag fortsätta med.
Så visa var jag är självupptagen, eller på något sätt talar om absoluta sanningar.

Märker du förresten att du upprepade gånger går på mig som person när du svarar mig? Hur jag är, hur du uppfattar mig. Det får du såklart göra, men ditt sista stycka behandlade iaf sakfrågan, fortsätt med det!
Låst ämne

empa11: Har de haft nån träning än? Hur många kom i s f? Och känns inte formuleringen om utveckling och fostrande som en efterhandskonstruktion?

Hade det varit ett herrlag hade ingen rynkat på näsan om man toppat laget för att vinna matcher. Hur kul kan det vara för de mer etablerade tjejerna att vara delaktig i nån lallande verksamhet som inte har som mål att vinna matcher?

Felet är väl att man redan från början blandat lite väl frisk mellan olika årgångar på spelarna.
Låst ämne

RasmusVS: Jag tycker vi har Eilert Pilarms dänga, "Vi gjorde mål igen" som hymn. Där snackar vi ståpäls!

Nåja, lite ironisk kanske..
Men tycker ärligt talat den används för lite, helst skall den vara vår stående mållåt!
Låst ämne

empa11: Jag antar att du tycker klubben skötts bra sedan Sundberg tog över? Jag menar, det blev ju toppenbra med både Ante och Georginas ej existerande fortsättning? Du har ju suttit och gråtit floder och vägrat tro på andra som har "insyn" i klubben gällande Ante? Kappan efter vinden, och så vidare...

Ett sådant pressmeddelande som publicerades efter Georginas entedigande förtjänar ett visst "drev" som du och resterande "Twitter-eliten" väljer att kalla det.

Helt ärligt. Det bara strålar något självupptaget genom skärmen när jag läser det du skriver, i väldigt mycket.

Med det sagt, så tror jag absolut inte heller att hela sanningen varken ligger hos spelarnas åsikter eller i förtydligandet som Timrå gick ut med idag, och jag TROR inte heller att det är någon, på någon sida av den här soppan, som faktiskt ger HELA bilden, för att skydda sig själv eller någon annan.
Låst ämne

Costanza: Fina ord! Och jag hoppas att ni håller er kvar, helst utan kval så ni kan börja foka på nästa säsong och inte komma så sent in i den processen.
Låst ämne

bar mofftak: Det här senaste pressmeddelandet var välgörande på alla sätt och vis. Nu förstår man anledningen till varför Timrå agerade som man gjorde.
Låst ämne

RasmusVS: Det håller jag med om. Därför tycker jag att man kan ta bort den sk ”allsången” med Timrå Hej. Ska man ha en sån sång så bör det bli nytt… annars… väck med det hela.
En döv babianflock låter ju bättre.
Låst ämne

Håkkybåkky: Ja, det här var ett bra inlägg. Det ska inte finnas någon tränare på någon nivå i Timrå som inte vill hjälpa till att utveckla samtliga spelare i laget. Även om det är spelare man inte tycker platsar.
Låst ämne

Håkkybåkky: Alltså, jag börjar bli gammal och hänger inte riktigt med… men ”Ginger” är det nedsättande på något vis? Jag frågar helt ärligt…
Låst ämne

« · 2637824 · »