T T:
Kunde de inte ha valt en bättre bild på stackars Anders?
ÖstrandsNisse:
Ja, undrar hur det skulle se ut om de granskade de övriga lagen, kan slå vad om att vi inte är ensam...
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Jag tycker det är lite väl förenklat att skriva "Publiken sviker ett förlorande lag" som man gör här i artikeln.
I 1,5 år har väldigt många skrikit efter perras avgång, bannat hans usla syn på hur hockey ska spelas och skrattat åt hans sätt att inte matcha laget. Nu är det lite väl tidigt att avgöra om hans efterträdare kommer att lyckas bättre men om man sett till de sportsliga misslyckandena i kombination med fansens åsikter, i ett tidigare skede, så kanske vi både haft mer publik och en bättre sportslig situation just nu. Det är förvisso lätt att vara efterklok men i fallet Perra så borde man ha gjort något för länge sedan.
stoff: Ja precis. Men jag misstänker att det hade att göra med att vi inte hade något eget spel under Perra-epoken. Nu har vi en lite mer uttalad idé och kanske kan föra spelet. Det är därför vi torskar på hemmaplan där vi förväntas föra spelet. Det är extra viktigt att kunna göra det i ks där vi från es förväntas föra spelet mot de flesta lagen
Timrå Icon:
Då står jag för jinxandet, det funkade ju bra sist. :) Tror stenhårt på torsk ikväll tyvärr. Det är som nån skrev tidigare i vinter...ska TIK ha nån chans i matcherna krävs 100% av TIK SAMTIDIGT som motståndarna bara går på max 95%. Detta tror jag är vad som sker mot topplagen när de möter oss och mer skiljer inte mellan lagen i ES, då vinner många ggr TIK.
Men lag som Växjö mfl går aldrig på mindre än 100% mot oss och då får vi också jobbigt. Det är det som främst oroar inför KS också, att vi där kommer möta supermotiverade lag. Hoppet står då till att klassen ändå skiljer en del mellan lagen till TIK:s fördel....men det vettefan.
mikenomad: Jag ser inte hur vi ska kunna vinna ikväll heller.
Statistiken talar för Väck-sjö. Oddset på det?
Jack Daniels:
Äh , vi åker sönder Väck-sjö med bra skridskoåkning , ikväll gör dessutom Jonte mål på sina lägen .
Redigerad kommentar
Dream Team: Läggmatch på gång? :)
Eller är det bara den "vanliga" förlusten för Timrå?
Dream Team:
verkar ju som om ni slipper Växjös nya Slovak iaf.
stoff:
Har du några pengar kvar att spela för?
Berglund:jaa, men hur många ggr har man lurats sig själv och förbannat sig själv genom att tro på detta jojjolag, eller jojjo var en överdrift. 1 seger och 4 förluster.
Blir det seger ikväll kommer jag som mest rycka lätt på axeln och tänka, njaaee. Men bra! Jag är inställd på kvalserien, vilket jag tror vi kommer klara. Men slutspel är ju drömmen. Fan om Ante kunde få fart på´killarna, det vore kul. Jag tror på Ante som tränare i framtida Timrå IK.