1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589860 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2012-01-12

« · 1456565 Till forumet

Växjö Lakers - Timrå IK 2012-01-12
Tack och hej till Mustonen.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-01-12
T T: Bra, Ante tar tag i saker.
Kommentera

Burkmat: så vilka är thord och stridh?
Kommentera

T T:

Kunde de inte ha valt en bättre bild på stackars Anders?

Kommentera

T T:Mittnytt tittade på Timrås ekonomi  .OjOjOj NU vet vi varför det ser ut som det ser ut:
Kommentera

ÖstrandsNisse: I någon jävla tabell ska vi ligga i topp. I detta fall måste vi ligga bra till.
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Ja, undrar hur det skulle se ut om de granskade de övriga lagen, kan slå vad om att vi inte är ensam...

Kommentera

ÖstrandsNisse: Vi är långt ifrån VF.
De här siffrorna var ju från ifjol. Allt är ju betalt sa dom ju.

Det har visste vi ju för längesen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny B Goode: Frölunda lär väl hänga på en skör tråd. 
Kommentera

nagy till khl, varför står det bara om växjö och modo? bara dom som tänker värva inför ks? timrå sitter nöjda dom
Kommentera

Edb:vet du inte det??
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag tycker det är lite väl förenklat att skriva "Publiken sviker ett förlorande lag" som man gör här i artikeln.

I 1,5 år har väldigt många skrikit efter perras avgång, bannat hans usla syn på hur hockey ska spelas och skrattat åt hans sätt att inte matcha laget. Nu är det lite väl tidigt att avgöra om hans efterträdare kommer att lyckas bättre men om man sett till de sportsliga misslyckandena i kombination med fansens åsikter, i ett tidigare skede, så kanske vi både haft mer publik och en bättre sportslig situation just nu. Det är förvisso lätt att vara efterklok men i fallet Perra så borde man ha gjort något för länge sedan.

Kommentera

Olle: Växjö blir tuffa ikväll. Men spelar vi ut HV så borde ju Växjö knappt komma över på vår planhalva. Jag tror på tre pinnar! Inget jädra jinx-skit här inte
Kommentera

Timrå Icon: timrå brukar ju ha svårast mot "skitlagen" och vara som bäst mot om bästa
Kommentera

stoff: Ja precis. Men jag misstänker att det hade att göra med att vi inte hade något eget spel under Perra-epoken. Nu har vi en lite mer uttalad idé och kanske kan föra spelet. Det är därför vi torskar på hemmaplan där vi förväntas föra spelet. Det är extra viktigt att kunna göra det i ks där vi från es förväntas föra spelet mot de flesta lagen

Kommentera

Jag tror på samma siffror ikväll som mot HV 3-4... det ska jag iaf slänga in en hundring på. Med 2 bortavinster i bagaget så blir det roligt igen med hockey på lördag då SheLeftYou kommer på besök. Då fyller vi hallen! ;)
Kommentera

Timrå Icon: OBS ! Växjö har vunnit 2 av 3 mot HV så vi skall inte vara så kaxiga för våran vinst igår tyvärr växjö går till slutspel så det är ett bra lag.
Kommentera

bobrov: Ja men det är bara bra för vi har ju som sagt lättare mot de bättre lagen. Jaaa...eeeh....det finns ju inga sämre heller såatte.....
Kommentera

Timrå Icon:

Då står jag för jinxandet, det funkade ju bra sist. :) Tror stenhårt på torsk ikväll tyvärr. Det är som nån skrev tidigare i vinter...ska TIK ha nån chans i matcherna krävs 100% av TIK SAMTIDIGT som motståndarna bara går på max 95%. Detta tror jag är vad som sker mot topplagen när de möter oss och mer skiljer inte mellan lagen i ES, då vinner många ggr TIK.

Men lag som Växjö mfl går aldrig på mindre än 100% mot oss och då får vi också jobbigt. Det är det som främst oroar inför KS också, att vi där kommer möta supermotiverade lag. Hoppet står då till att klassen ändå skiljer en del mellan lagen till TIK:s fördel....men det vettefan.

Kommentera

mikenomad: Jag ser inte hur vi ska kunna vinna ikväll heller.

Statistiken talar för Väck-sjö. Oddset på det?

Kommentera

Jack Daniels:

Äh , vi åker sönder Väck-sjö med bra skridskoåkning , ikväll gör dessutom Jonte mål på sina lägen .

Kommentera

Andersson: Ja det är väl på tiden? Hur många chanser ska han sumpa?

Redigerad kommentar

Kommentera

Jack Daniels: Oddset på Väckxjö-seger? Vet inte men det vet säkert Stoff. Han har ju sedan en vecka tillbaka pratat om att spela Timrå-förlust i den här matchen. Inte för att han gör nåt annat i de andra matcherna iofs men jag vet att han ser fram mot just den här matchen med lite extra tillförsikt. Fast man kan inte klandra honom för att han väljer att spela med hjärnan ist f med hjärtat, den här säsongen ger det klirr i kassan... 
Kommentera

Andersson: En annan spelare som måste komma igång är väl Martin Röymark... han har det ju gått grus i maskineriet för iår måste man ju säga...
Kommentera

mikenomad: Nu var du ytterst snäll när du snackar hjärna här.
Kommentera

mikenomad: Det är ju dessutom "sjukt stora pengar i omlopp" ikväll, allt enligt vår mästertippare. Stänger Unibert spelet på matchen?
Kommentera

Dream Team: Läggmatch på gång? :)

Eller är det bara den "vanliga" förlusten för Timrå?

Kommentera

Dream Team:

verkar ju som om ni slipper Växjös nya Slovak iaf.

Kommentera

mattias - 74: Det var nog redan känt tror jag, men tack ändå för infon! :)
Kommentera

...och givetvis gör Kallio comeback ikväll mot TIK efter nio matchers frånvaro.
Kommentera

Skarin: Visst var det 1.01 på det på Unibet?
Kommentera

Skarin: De är bara bra de... den stelgubben är inget att vara rädd för längre... Friberg kommer åka åttor kring honom i anfallszon ;)
Kommentera

mikenomad: 1.90 på växjö
Kommentera

stoff:

Har du några pengar kvar att spela för?

Kommentera

stoff: både gerber och kallio är med ikväll
Kommentera

yngwie: haha oja...
Kommentera

stoff is so poor that when i saw him walking down the street with only one shoe i asked him if he lost one shoe and he answered no i found one.
Kommentera

stoff: Jag har också spelat, fyrtio lakan direkt in. Tyvärr hinner jag inte skriva vad jag tippade, men jag återkommer efter matchen!
Kommentera

Kostiainen: haha, Cartman så jävla bäst :D
Kommentera

råtorsk ikväll, helt säkert. skönt att slippa se Timrås öde ett tag, Thailand på söndag.
Kommentera

Burkmat: De är ju match på lördag också så 1 match till får du stå ut med :)
Kommentera

LG Jansson tippade Växjöseger ikväll i sportradion. Jag går emot honom och tippar Timråseger... 3-4 samma siffror som mot HIV
Kommentera

TRL:nä nä nä nä, Timråkukarna faller tillbaka i samma skittempo igen, backar som snubblar och krockar med varann, en målis som läcker som ett såll..men hoppas på vinst så klart
Kommentera

Burkmat: Ja nu är det upp till bevis för "nya Timrå". Vinner ni idag mot en motiverad motståndare som ni tidigare haft svårt mot så är ni helt klart på rätt väg. Det ska bli intressant att se hur det går. Heja Timrå! 
Kommentera

Burkmat: 2-4, sista i tom av Jonathan. Mål igen av Max.
Kommentera

yngwie: Han har obegränsade resurser . Till och med hans barn har bra mycket med drag på kontot än mej
Kommentera

Ambroo: finns inte på kartan ens, 5-1 till Växsjön. Bara för att vi fick en seger senast måste man va realist. Skitungarna i dagens Timrå duger inte, Hallin har jag alltid gillat iof, enda som krigar i laget,
Kommentera

Burkmat: Ja kan bli svårt idag men man har ju lite förhoppningar med tanke på senast så jag hoppar inte i sjön än iaf!
Kommentera

Berglund:jaa, men hur många ggr har man lurats sig själv och förbannat sig själv genom att tro på detta jojjolag, eller jojjo var en överdrift. 1 seger och 4 förluster.

Blir det seger ikväll kommer jag som mest rycka lätt på axeln och tänka, njaaee. Men bra! Jag är inställd på kvalserien, vilket jag tror vi kommer klara. Men slutspel är ju drömmen. Fan om Ante kunde få fart på´killarna, det vore kul. Jag tror på Ante som tränare i framtida Timrå IK.

Kommentera

Ikväll vinner Timrå i sudden ......
Kommentera

« · 1456565