VM 2009
Linkan har själv sagt att många av de spelare han kollar på nu är KHL/NHL aktuella...
Ett riktigt bra backförvärv
Karel Rachunek - Offensiv världsback som håller hög klass, håll ett ögapå honom, KHL o NHL aktuell..
www.eliteprospects.com/player.php?player=9629
Två meriterade centrar
Petr Cajanek - Klasscenter, kanske inte så billig men får vi han har vi en suverän förstacenter, lär dock bli KHL minst ett år till , men hoppas gör jag i varje fall
Josef Vasicek - Riktigt bra center med åldern inne, stor chans att det blir NHL..
Kvartsfinaler borde vara onsdag och torsdag semi på lördag , brons och finalmatch på måndag.
Nu avgörs ju mycket av vilka som får tidiga och sena matchen , och därmed mer/mindre vila.
Dessutom ska Viasat lägga sig i eftersom (hemska tanke) fotboll och hockey sändningarna kan krocka , vilken katastrof (ironi)
falo: Jag tror inte Karsums hade protesterat nämnvärt om domaren hade gett honom matchstraff. Jag tycker att Karsums såg märkbart skärrad ut och mådde inte speciellt bra efter tacklingen.
Sånt här händer tyvärr, och kommer anatgligen att hända igen.
Jag försvarar inte händelsen även om det diskuterats huruvida Enström skulle agerat vid sargen eftersom han bör ha känt till att han hade en kille bakom sig. Däremot tycker jag att Karsums kroppsspråk och hans oroliga blickar ner mot sarghörnet där Enström låg visar på en grymt ångerfull spelare som säkert hade backat bandet om det hade gått.
Om Karsums däremot hade sträckt ut armarna och låtsas helt främmande för det som skett hade jag däremot tyckt helt annorlunda om killen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/internationellt/hockeyvm2009/article5009343.ab
Sen blir man så trött på snubben i studion på TV6 (vet inte vad han heter) stå och säga att vi ska glädjas med Lettland över deras glädje å seger ? Herregud.... Bara i Sverige.
Fråga 1: Varför får andra lag tackla sönder spelare i Tre Kronor utan att lagkamrater reagerar ? Tror ni Kanada hade accepterat tacklingen på Enström ?
Fråga 2: Hur bra är Elitserien egentligen ?
Men vad hade Challe för kläder på sig, fy vilka stolpskott till stylister TV6 har, dessutom måste jag säga att Ola Wenström eller vad han nu heter var nog det sämsta jag sett.
Vilken dålig kunskap han visade upp kring ishockey. Nä tillbaka till TV4 och komentera skit fotboll istället så slipper vi se dig. Nä fy va dålig du var Ola har lust att dojkotta hela Hcoeky VM bara för att Viasat sänder det.
Vilka idioter som kommenterar och vilken dålig kvalité de håller.
Man blir mörkrädd.
Andreas Johansson du ska nominera vilka som är matchen lirare är inte övertyga svenska folket om att Loui Eriksson är den man ska rösta på.
Nä kommer inte titta på dessa obetydliga gruppspelsmatcher.
Nä Viasat är det som gör att Hockey VM blivit så ointressant och tråkigt.
Åke Unger som är katastrof är bättre än Ola Wenström.
USCH USCH USCH TV6 Suger när det gäller hockey VM!