Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26
Det verkade nästan som att TIK försökte spela av perioden dom sista 3-4 minuterna
Jag tycker iaf det ser lovande ut. När laget spelat ihop sig och om dom får en dos självförtroende i sig så kan detta nog bli bra som sagt.
Lite typiskt att Skogs först släpper till 2-1:an, och sen sparkar in pucken när Lindbäck saved his arse. Skogs och Timrå är verkligen inte den bästa av kombinationer.
Annars är det som sagt frejdigt värre. Mittzonen kanske lite väl öppet från båda sidor. Å andra sidan är det ju underhållande att kolla på. Tror ändå att Timrå skulle tjäna mest på att spelet blev något mer kontrollerat/disciplinerat i mitten.
Frenchy är ett utropstecken i det bragd-birgerska pörtet.
Nu har vi verkligen bjudit upp till dans! Orkar Trimå? Orkar Frölunda?
Det här är en fantastisk period. Lindbäck har varit fenomenal. Skogs hade maximal otur vid målet och har annars varit bra - precis som alla andra.
KOM IGEN GRABBAR!! Ni kan ju!!
Annars en rolig och bra period. Länge sen man såg TIK spela med så här mycket fart på bortaplan. Viktigt att få nästa mål nu.
Skogs är en av de största värvningsbesvikelserna jag har varit med om. När Caslava kommer vill jag inte ha killen på tre backpar. Visst, han kan åka skridskor, men han är speldum som få
Man kanske ska skola om honom till att bli den nye Oscar Sundh? Låt han och Axelsson skapa en ny dogline, där han kan få frihet att fara runt och jaga motståndarbackar längs sargerna bäst han vill.
Dock: Fransosen är bra. Imponerad av hans passningar!
Bättre skärpa i avsluten, så kan detta gå vägen i tredje.
Dags för lite kompensationsutvisningar också.
Ahh...ser inte matchen själv. Synd att inte MPS, Corso eller Meunier fick de chanserna då.
Bragd-Birger: Håller med, men jag måste säga att Frö får väldigt billiga utv med sig, väldigt tufft för Timrå att spela konstruktivt när man hela tiden åker ut för en del mkt tvivelaktiga utvisningar.
Som sagt defensiven ser mkt bra ut, precis som målvaktspelet. Vill se mer av Corso o Anger men framförallt Timo.
För hans lön kan vi få någon annan spännande spelare, min dröm vore Petr Sykora i Caslavas nuvarande klubb Pardubice. Han har imponerat stort på mig.
RTS: det är ju utvisningar men som du säger är det flera billiga utvisningar som TIK råkar ut för. Tycker domaren missat minst en Frölunda utvisning om man ska lägga ribban på den nivå som han lagt den för Timrå-spelarna.
Men självklart är det rättvist att Frölunda leder efter två perioder. Men TIK får inte dra på sig en massa utvisningar nästa period. Får Frölunda 3-1 så tror jag att det är game over.