http://st.nu/sport/1.822573
Kvartsfinal 2009
http://st.nu/sport/1.823182
Vinner Timrå , är det riktigt skräll-läge på G , 2-0 och hemmamatch skulle sitta fint
Knappast läge för några icingpuckar i morgon. Måste satsa allt på offensiven och ha ett grymt... Vad heter det nu igen? Någon slags vidablick är vad jag är ute efter i alla fall. Många bollar att hålla i luften blir det. Hur som helst så känns det helt underbart att årets slutspel äntligen är igång och att det fick en så jävla skön start. Hade gärna åkt till Jönköping i morgon, men annat kom emellan. Har förresten inte skaffat någon biljett till måndag heller, så man lär väl missa den med. Tur att det finns TV...
Nä min gode sensi hemp, slå en ising puck, kliv på i anfalls zon, tryck upp dom i sargen, DÅ!! hinner du allt:)
Jaha, han ja! Hade förträngt denne Troja-man. Detta ägg till människa. Har ju skrivit en del skumma krönikor genom åren. Å andra sidan kan han vara lite smårolig ibland. Som den gången han skrev om "onödiga lag".
Mathias:
Tack! Men fan, då kan det köra ihop sig lite i morgon. Trist. Hade hoppats på 18:30. Jaji, bara att göra det bästa av saken.
Är heller inget större fan av Petter Rönnqvist,men i jämförelse med Niclas Andersson framstår han som en hockeyanalytiker av guds nåde;)
Jag väntar fortfarande på att Canal+ ska hitta en motsvarigehet till fotbollens Jens Fjellström.Finns inte riktigt ngn ännu.
Men jag tror jag vet en som kan bli det,men hans karriär rullar på för fullt just nu;)
Du menar Niklas Andersson, Frölunda-mannen? Har faktiskt inget minne av att jag har sett honom i någon studio. Men då kanske man borde se matchen ute någonstans, så att man slipper höra eländet. Är ju alltid roligast att se matcherna tillsammans med liktänkande (ja, inte såna lik alltså) ändå. När börjar HV - TIK förresten?
Håller med. NA får ju den andre bisittaren Petter Rönnquist att framstå som rena hockeyoraklet, ett under av djup, kunskap och intressanta analyser.
Canal+ gänget är ju helt outstanding.Imorrn såg jag att Kanal 5 hade HV-TIK,jag lovar er att ni kommer toklacka på Pajasen Niclas Andersson i studion.
Han började gårdagen med att säga att lagen som spelade hemma igår skulle vara totalt chanslösa,nu vann ju alla hemmalag utom Brynäs.
Men inte ett ord om det efter matchen.
Jag vet inte hur Kanal5/Kanal9 motiverar sitt val av att ha en sån pajas i studion som bara försöker skapa rubriker.
Försöker man skapa en Don Cherry?
Bra sammanfattat alltså Niclas!
Lögnare där, sist jag var hemma hos dig hade du ju bibeln brevid sängen, eller har du gömt något lämpligare inne i boken? ;))
Fantastiskt bra tugg om lilla fröken Thörnberg av Wikegård där. Han är så rak och ärlig den där Wikegård och har så rätt, så rätt. Det är stor skandal om han inte blir avstängd.
Är det dirty willy som blir din livvakt i morgon förresten? Vilka bedrövliga kommentarer som slängs in i din blogg från jönköpingsbor (Jerusalem) som inte har ett rätt. Jag blir faktiskt förbannad.
men en sak kan vi vara säkra på, HV kommer att få mera chanser i PP i morgon och det gäller att hänga med...
Måste säga en annan sak med, att jönköping är en otroligt vacker stad... i backspegeln.....
JimmyH: Även om han dricker rödtjut och hela tiden hävdar "-så enkelt är det, punkt slut!" så gillar jag Wikegårds beskrivning. Skall man attackera spelare verbalt bör man gör det på kunskap och analys. Förklara varför man tycker som man gör, as simple as that. Ungefär så "enkelt" (om det nu är enkelt) har det varit för dig att vinna min respekt.
Jag blir osäker på om din länk var en direkt övergång på min fundering tidigare. Men återigen: jag blir illa berörd då jag läser inlägg där man på ett mycket fult sätt önskar livet ur någon eller använder en människas utseende för att håna. Ungefär lika fegt som det Thörnberg gjorde i gårdagens match mot Lotvonen. Detta inger ingen respekt hos i mig i varje fall.
Kanske kan vara en hel del hårda ord mot Thörnberg, men det är då mången sanningens ord också - han är riktigt feg, spelar fult och har uppenbarligen nåt större fel i skallen eftersom han spelar som han gör.
Med tanke på vad som sagts om honom redan innan gårdagens match
så vart man ju föga förvånad då han presenterade sig direkt med att försöka förstöra Lotvonens karriär - sen på det säger han att Lotvonen får skylla sig själv. En sån person är för mig en jävla idiot helt enkelt och det står jag för. Jag hoppas att han själv åker på en jävla smäll en vacker dag så han kommer ner på jorden.
Är det bara jag som tycker att det används på tok för hårda ord i diskussionen kring Martin Thörnberg? Det behövs inte så särskilt grovt språk för att förstå andra skribenters hållning i frågan.
Lika illa berörd av att läsa alla idiotiska inlägg från HV-supportrar efter Jimmy Hamrins "ett brev till domarbasen", lika illa berörd blir jag när jag läser Timrå supportrars ibland totalt IQ-befriade påhopp mot Thörnberg.
Det måste gå att föra diskussionen på ett mer vuxet sätt än den görs nu. Lite mer konstruktivt, lite mindre personligt.
Gör ju inget om han blir avstängd :)
" Inte på mej. Jag har sparat hela säsongen och ser ut så här ändå, säger Dennis Persson skeptiskt och till synes alldeles len på kinderna."