http://st.nu/sport/1.822573
Kvartsfinal 2009
En knepigt förfarande att Thörnberg får spela dagens match men riskerar en "massa matchers" avstängning för incidenten i torsdags. Hur tänker man då? Påminner lite om en liten tjuv som blir tagen för att omedelbart efter bli försatt på fri fot eftersom risk för återfall eller ett försvårande av utredning inte är överhängande.
Även om det skulle ha varit en olyckshändelse (jag säger om) och det skulle inträffa samma sak igen idag, undrar just hur man ställer sig till det då?
Vid såna här händelser måste ett agerande ske snabbt, naturligtvis innan nästa match. Parodi att en spelare som förbundet väljer att gå vidare med där spelaren dessutom riskerar många matchers avstängning p.g.a. händelsen tillåts fortsätta spela. Det är min åsikt.
När det gäller Lotvonen låter det inte så positivt ändå. Han berättar att han har oerhört ont och att han tar en dag i taget. En lång slutspelsserie är det som antagligen kan rädda säsongen. Så tolkar jag det.
Om det var en olycka eller ej kan man cittera Canal+ Calle Johansson "en elitspelare idag ska vara så pass tränad att han orkar att bromsa på två meter, men går man in i en situvation bredbent då kan hända att man har ett syfte"
Skit samma olycka eller ej, Lotvonen är ur spel och det tråkigt nog, men situvationen påminner om Mandervilles "överkörnng" av en målvack från Linköping som i mitt minne som kan va lite dåligt ibland, men han vart inte skadad,,,Helt klart hockey är som i verkligheten lagen är inte lika för alla,,
Efter att ha läst dina inlägg i diverse HV-forum är det inte utan att man börjar fundera om du är riktigt kopplad uppe i huvudcentralen.
Det är inte ofta man håller med murvlarna på Expressen.
http://www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1488743/darfor-maste-thornberg-stangas-av
Timrå har ingenting att förlora, bara in och köra samt ha roligt.
Med den här inställningen känns inte ens bortamatchen idag jobbig, vi rullar runt på fyra kedjor, vi SKA spela våran frejdiga, offensiva hockey även på bortaplan!
Nu behöver vi inte försöka knipa någon bortapoäng som i serien - UTAN FULL FART FRAMÅT!!! Spela med glädje och frenesi så kommer HV att få det jobbigt.
Dyk Thörnberg, DYK! Din j-vla fjolla!
"- Om han blir avstängd är vi illa ute. Då kan vi sluta att ha tacklingar i svensk hockey, säger Johansson."
Typisk slutspelstaktik. Att stå upp för sina egna i alla väder. Fan vet om han verkligen tycker så innerst inne. Men i ett slutspel verkar ju det mesta vara tillåtet att säga och göra. Inte undra på att man blir som en galen hund själv...
Vad faan, Lotvonen som BLIR SKADAD får inte vara med, Thörnberg SOM SKADAR han får vara med, rättvist det???
Jag säger som Wikegård... Thörnberg ska bort, punkt slut...
Men det är ju min benhårda åsikt, Oavsett hur soppan slutar så ska den s.k Diciplinnämnden ta besut ALLTID FÖRE nästa match...
Vore ivartfall skönt med "motorn" i HV's äckliga duktiga powerplay putsveck för ett tag, långt tag.......;-)
Tomas Ros borde entledigas av Aftonbladet's styrelse för övertrakkasserier av partiskhet på en rikstidning, "Förövrigt hoppas jag Thörberg avgjör idag", sicken fjolla...
FORZA TIK........alltid, alltid........
Fokusera på Uppgiften. Slutför den!
Nu kör vi!
Full fart framåt och tugga på med fyra kedjor.
Framåt soldater, mot nya segrar...
FORZA TIK.............alltid, alltid.........
Strunta i Thörnberg (men om han gör något liknande igen , då ska han ha smäll) . Han kommer ändå missa måndagsmatchen.
Beträffande Törberg så är nu risken att Timrå försöker straffa Törnberg och kommer in i ständiga bråk,som beställs av HV. Som har sagts: Fokusera på spelet!
annars går det åt helvete,och som sebbe säger spela hemmaspel på bortaplan.
vilken pissproduktion kanal 5 bjuder på, gamla avdankade journalister och all denna reklam
" Inte på mej. Jag har sparat hela säsongen och ser ut så här ändå, säger Dennis Persson skeptiskt och till synes alldeles len på kinderna."