Kvartsfinal 2009
Thörnbergs yxhugg mot Styf, say no more, inte alla hemma där
Felaktig tekning leder till 4-0...
In med Åkerlund nu och glöm den här matchen...
Du nämner inga namn säger du, fast du nämner ju tidigare i texten att Lehtonens insats idag knappt är allsvensk. Det kan väl ändå inte vara han du menar? =) Prata i klartext istället, fram med namnen vettja!
Nä du, lång därifrån!! "Yrbollen Skoogs" och "Sarg ut Jonsson" är rent ut sagt katastrofala.
Håller med dig helt, dom som skall kliva fram,,har inte visat sig.
Fortsätt nöta, inte så dåligt match hittills ändå.
Tycker att Challe skulle bytt backe mot åkerlund direkt efter 3-0 bara för att visa lite förändring, sedan tycker jag någon kan proppa nr 10 rejält....
RocknRolf2: Lite den här känslan har man haft sedan det blev klart för kvartsfinal. Heder åt laget som verkligen försöker men det funkar inte att spela så offensivt att våra backar inte riktigt hänger med.
Lehtonen har varit riktigt dålig i eftermiddag. En spelare som supportrar ser som förlorad...
Efter två perioder ikväll undrar jag om han ens platsar i Almtuna på sex backar? Vidare visar denna match hur värdefullt det är att ha en stabil målvakt där bak. Jag har försvarat Backlund för hans insatser, mindre bra eller bättre. Idag visar han en nivå där ett lag knappast vinner en match.
Timrå gör en gedigen insats så långt, mycket bra kämpat. Men det är för många spelare som viker ner sig och inte lever upp till den nivå som förväntas på den här nivån. Jag hoppas att man plockar bort de slarviga spelarna från det här laget och tar in spelare som sorterar och är noggrann i sitt spel. Jag nämner inga namn men det är uppenbart hur illa det är ställt hos vissa spelare.
Svårt att ändra på det nu va?
Skulle behövas en aning coachning oxå!! PP uppställningarna är ju skrattretande. Forsätt och kör med de kalla spelarna, och låt definitivt inte Lehtonen få mer än 20 sek i PP. Karln ska ju vara inne i de närmaste 2 min!! Bedrövligt!!!!
Pyörälä
Tenkrat
Erixon (jo såg han på 1-0,2-0 &3-0)
Lehtonen (jo såg han på 1-0,2-0 &3-0)
Wandell
Bogg
Svensson
Sonnenberg (sämsta matchen i Tik tröjan?)
Hynning
Pässinen (dribblar gör han iaf)
Dessa har jag sett:
Sundh
Axelsson
Styf
Jonsson
Andersson
Persson (såg en propp, sen gömde han sig cokså)
Pääjärvi
Nä, in med Åkerlund i tredje och låt ungdomarna spela av den här matchen. Det bästa som kan hända i tredje är väl att någon får ett Lintner-ryck och avslutar karriären för Thörnberg med en twist som innebär att han får 3 matchers astängning, retroaktivt från förra matchen, som han aldrig kan avtjäna.
Vi blir straffade hela tiden + att Liv verkar vara ett spöke för oss.
Petter Rönnqvist är ju bara j-ligt sur för att inte Modo är i slutspel och är j-ulskt partisk i sitt snack. Ska definitivt inte sitta och komentera Timrås matcher!
Sen börjar tiden rinna ut för Pyörälä, Lehtonen, Tenkrat, Wandell och Hynning. Dom måste kliva fram nu och bli ett vapen. Nu är det mest ös när Sundh, Axelsson och övriga hundar är inne.
Bara att köra som fan nu i tredje. Matchjäveln är med största sannoliket körd, men man måste få någonting att gå på inför fortsättningen. Vaska om i dom två första formationerna.
Sen är det skönt att se Styf stå upp. Han är verkligen stenhård där ute.
Kom igen nu, Timrå! In med puckjäveln!
Det är rätt att visa känslor. Men ta ut det på rätt sätt. Att påstå att man ska spöa nån för att dom spelar hockey känns inte riktigt nyanserat och genomtänkt.
summa sumarum så kan vi inte komma undan med att HV i allmänhet och Davidsson i synnerhet är riktigt jävla bra. Det handlar helt enkelt om att Timrå ska hitta ett sätt att neutralisera honom. Annars blir den här matchserien ganska jobbig.
Det jag stör mig mest på är att Thörnberg får spela idag men kanske inte på måndag. Han gjorde första målet. Om disciplinnämnden hade gjort sitt arbete direkt så hade han 1) kanske inte spelat och absolut inte gjort 1-0 eller 2) spelat och blivit firad och vi hade inte behövt tänka mer på det.
Nu hoppas jag att Timrå kliver in i tredje med en jälva inställning och vilja att förstöra glädjen för HV. Kör på som fan, tackla, skjut, spräck nollan för Liv. Visa att vi inte ger oss bara för att det står 4-0 på tavlan. Visa att det är grisjobbigt att spela mot Timrå även om man leder.
Våra "stjärnor" lyser med sin frånvaro. Det gör de dock väldigt effektivt.
falo:
Så länge man inte kan spela ett ärligt bortaspel är vi fetrökta, då hjälper det inte ens med en smokey i skinnmössa i jerusalem
Även Sonnenberg har en hel del att uträtta och Styf, ja där finns det risk för matchstraff där han får med sig en viss fröken törnberg
Laken @ Sundsvall Idag kl. 13:24"
Bara att avsluta den här matchen på ett bra sätt nu och förbereda sig på måstematch på hemmaplan igen.
Vi hade en handfull klara chanser men kunde inte utnyttja någon.
I PP är han fan så farlig, och det är det jag snackar om. Enda backen som har ett skott tillsammans med Styf