Kvartsfinal 2009
Klarade inte bebisen Hahl av detta??
Intresserad? Maila mig så jag kan säga ungefär hur många vi blir.
"Challe" är en envis vinnarskalle utan dess like. Han hatar att förlora och jag tror inte någon i vårt lag vunnit ens en diskussion mot honom. ANTON AXELSSON, TIMRÅ
Han ger sig aldrig förrän vi vinner. Han vägrar att förlora. Han blir het där ute, helt klart. Men även om det kan verka annorlunda ibland så vill han väl.
JOHAN ANDERSSON, TIMRÅ"
http://www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1494579/challe-man-kan-lagga-av-om-man-ar-nojd-med-semi
Är några här intresserad utav det?
Andersson: Vad beträffar Warg så bottnade det inte hela i att Modo tog kontakt under kvartsfinalerna. Han hade bestämt sig långt tidigare tack vare en dotter som då var 6år gammal att pendlandet var ohållbart för flickan ifråga och satte familjesituationen framför sin egna karriär vilket enbart hedrar honom. Det tyder på gentlemen agreement och sunt bondförnuft.
Om fler pappor agerade likadant skulle inte världen vara så överjävligt grisig och egotrippande.
För mig är det en självklarhet att den dagen jag blir pappa så kommer barnen vara prio 1 i alla lägen. Odiskutabelt.
Men innerst inne hoppas man att turen består länge länge.
Tycker att det är vår tur nu! :)
Imorgon förstärker vi med tre man från Växjö-cellen.
Glenninski, är du kvar i Växjö? Det finns plats i bilen ifalll du är intresserad av att följa med i morgon.
Timrå rockar hårdast!
Är intresserad av tre biljetter till morgondagens match. Fick tips om att kontakta tobbe d, är det fortfarande det som gäller för biljetter i bortaklacken.
Nån som vet?
Timrå kan inte unna sig lyxen att erbjuda en jättelön till en tredjecenter när det är en producerande första center som vi är i stort behov av.
Tror dessutom att Johan spelar ganska billigt i Timrå just nu och att hans nya kontrakt kommer vara betydligt mycket dyrare.
Men ingen skugga skall falla över Johan - han är kung!
Vi har bara inte råd till lyxen att ha honom kvar..
(Men å andra sidan var ju Hynning klar för LHC också..)
Nu fokus!
FORZA TIMRÅ!!
Johan Andersson är bra såklart, men han har haft sin klart sämsta säsong i Timrå hittills. Det har ofta sett väldigt krampaktigt framåt, och bakåt har han inte varit riktigt lika bra som han kan. I boxplay är han dock topp 5 i ligan (även om HVs senaste 4-4 var juniormarkering).
Johan Andersson har blivit så pass hypad på slutet och det verkar ju dessutom varit huggsexa om honom av topplagen att hans lär lönekostnad lär stiga rejält, så i det här läget tycker jag det är bra att Timrå inte bjuder ihjäl sig för en tredjecenter.
varför kan man inte respektera att det är bytes-stopp?
Sen att Färjestad gör detta under slutspelet är ingen ny företeelse - det har åtminstone hänt en gång förut (glömt namnet på spelaren ifråga) mitt under brinnande slutspel.
slutspelet ska vara fritt från silly season
Man kan ju hoppas att svensk hockey kommer ikapp i utvecklingen och närmar sig NHL lite mera dom närmaste åren. Då tänker jag på lönetak,
trading,och framförallt inget skitsnack om spelarövergångar innan säsången är över.
Det tidnigarna och hockeyligan inte verkar ha fattat är att all idrott måste utföras på någorlunda lika vilkor. För att det ska skapas intresse bland folk.
För fullsatta arenor och för stort media intresse så är spänningen nyckeln till framgång Det är det folk vill ha och det är den som generera pengar.
Det där är nog det värsta som finns.
Och det är inte ofta det händer Timrå, Warg var det för något år sen också va?
Tattartidningar.
Att Aftonbladet inte skrev något igår utan att Ros väntar tills idag är för att försöka skapa lite oro i Timrå lägret inför match han oxå.
Sportjounalisterna gör allt för att fösöka hjälpa dom så kallade storlagen.
Skulle Timrå gå vidare i denna matchserie så kommer det nya grejer och rubriker. Men det faktum att vi får antagligen får spela mot Färjestad om vi går vidare gör att detta känns smaskigast just nu.
Kan de inte klippa bort pausernapå reprissändningarna, känns ju onödigt att sitta och vänta ca 45 min extra.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/timra/article4615001.ab
Reprisen som gick idag var strax över 2h dom hade med lätthet kunnat lägga in intervjuer och hyllningarna till laget och klara sig under 3h.
Oavsett hur långt vi går i ett slutspel så känns det som att det är en match värd att spara :)
http://static.timraik.se/upload/image/galleri/2008-2009/Tomas_Skogs_och_Martin_Thoernberg-1280.jpg
KniveN: Tack och lov att dom avbryter matchen!
Canal+ har tre timmar på sig att visa matchen, ofta räcker det och blir över!
Igår räckte det knappt, jag slog på teven 22.10 och såg Styf sätta ettan, 45 sekunder in i matchen.
Det viktigaste för mej igår var att reprisen började 22!
Idag förstår jag att den sena starten berodde på förlängningen, fast det vill man fan inte veta när man kommer hem på kvällen! Man vill nämligen inte veta nåt!
Så: om Canal+ ska visa repriser, vilket jag ofta vill, så måste dom få hålla sina tre timmar!
– Varför skulle jag det? Jag har en landslagsmålvakt som jag tror på, säger Challe.