Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Timrå IK kan INTE stänga matcher! Faktum.
Jag har själv inte sett matchen idag men beror inte de många Timrå-utvisningarna på att man hamnar kommer på efterkälken för att man slutar spela?
Tamejfan om det inte är det...
Det var Mogges sista present till oss.
T T: Med tanke på att vi bara fick chans att SPELA hockey i 1 period så får vi vara nöja..
Denna dommare är topp 5 på listan "sämsta dommare jag sett" och jag har sett/spelat många matcher.
Ja iof, men titta hur hela laget agerar efter första. Man sitter ju här hemma och tittar och VET ju att även om dom har 3-0 så är det lååååååååååååååååååååångt ifrån en p!!!!!! Det är SÅ dåligt. B-pojkar
Jo, 1 pinne är väl egentligen helt ok borta mot Lule. Men som matchen utvecklades + att vi hade varit ikapp och ryckt ifrån i tabellen, gör att det känns surt! Hade varit snyggt med 40p i tabellen....
Hur bra tränat är det här laget?
Vilka direktiv får spelarna?
Detta att stå på hälarna i 2 perioder håller inte mot nåt lag.
Ännu tyngre när man läser tabellen. Vi skulle haft 40 poäng och Luleå 41. Nu är det 2 jobbiga poäng upp till BIF.
***
Bara 6000 i modo, trots vinst mot HV-71 senast, lägg till att Näslund storspelande, och en viktigt match mot Frölunda, plus en comebackande foppa.
Ja med tanke på övriga resultat har man ju chanse att avancera, men skit i det för fan! Man kan inte ha bättre förutsättningar än 3-0. Glöm slutspel!!!!!!
Domaren är kass men vi bjuder in Lule i matchen tack vare sättet vi spelar
Hur var det efter 4-0 mot Tälje då?? Samma jävla skitspel. Hade Klasen satt straffen hade man torskat. Så dåligt så det finns inte!!!!
Hur var det efter 4-0 mot Tälje då?? Samma jävla skitspel. Hade Klasen satt straffen hade man torskat. Så dåligt så det finns inte!!!!
Samma sak mot SSK när vi höll på att tappa 4-0 o.s.v.
VAD GER TRÄNARNA FÖR DIREKTIV???
Muuuuuuaaaaaaaaahahahahahahah!!!!
He he he
Ho ho ho
Nu får de ta mig fan städa undan folk som inte presterar, Anger måste bort t.ex. sen in med en annan jävla attityd, räcker inte med att några få bär laget och resten glider omkring, då är ingemansland en jävla bonus denna finalsäsong enl TJs tre-års plan.
Ingen aning, men idag kan vi inte skylla på challe.
8 raka utan förlust, känns ju bra i alla fall. Nu vill jag se att vi orkar mobilisera krafterna tills på Lördag. Sedan får vi JUL.
5 skott på mål sammanlagt under 2:a och 3:e, och då var 2 i virket.....
Johan Fransson spelade 33.23 idag (puh!)
Som det såg ut under 2:a och 3:e får man nog vara nöjd med 1 pinne, läskigt vad TIK:arna såg sega ut i 3:e...
Morgan Johansson var inte bra - gav Lule extra energi hela tiden - var det verkligen straff?
...och Anger spelade lite över 2 min, jädrar vilken timpenning den mannen har :-)
..och igen...Timrå har ruskigt svårt när det andra laget börjar spela desperat - spelar ingen roll vad motståndet heter...
Redigerad kommentar
Det är inte domarens fel att Timrå släpper in mål med mindre än 20 sek kvar perioden, vilket har hänt vid alltför många tillfällen den här säsongen, dags att nån säger till spelarna att en period är 20 min inte 19.48...
Ahja, sviten är intakt iaf! =)
Men idag tycker jag att vi saknar Gabbe och Erixon. På det sätt vi spelar av matchen i andra och tredje hade det varit najs med en Erixon som genom sitt enkla spel skickar ut pucken ur zon utan en massa kladd. Dessutom syntes lång väg att vi saknade en defensivt skicklig spelare som hjälper till och styr upp i egen zon. Som Gabbe.
Luleå är kanske bäst i elitserien på att sepla desperat hockey. Blir dom själva satta under press, eller leder med obekvämt många mål så imponerar dom inte lika mycket. Ta förra matchen mot Frölunda. Frölunda var bedrövliga och fick Niskala och Kudroc skadade under matchen. Trots det knaprade man in 2-0 underlget och vann i sudden. Luleå var så in i satans dålig då.
Vi gör en sån jäkla heroiskt kämpainsats idag. Vi är i detta hänseende värde 3 pinnar. Men om man aldrig får chansen att andas (exempelvis via PP) så blir det skitsvårt.
Man kan se dom här 10 minuters utvisningarna på många sätt. Jag väljer att se dom positivt. Timrå blev jävligt illa behandlade av domaren och man var jävligt noga med att poängtera det. Ibland funkar det, ibland inte. Men man visar ett engagemang som verkligen lyste med sin frånvaro i början av serien.
Idag hade Morgan Johansson bettat hela sin månatliga sjukpension på att Luleå skulle "pissa på" Timrå (för att ta ett aktuellt uttryck). Vi fick helt enkelt inte vinna.
Huvva. Nu kör vi över Rögle. Dom spelar fan inte i samma division (snart iallafall)...
Långben: Så här är det, Luleå chansspelade 2:a perioden och med domarens hjälp pumpade dom på för alltvad dom hade, vi hade 332boxplay men ändå 2 stolpskott o ett i ribban.
Med de manfall vi har borta och med tanke på hur Morgan Johansson påverkade perioden så kunde de egentligen inte se ut på ett annat sätt i andra o tredje.
Jag är mkt stolt på vad vi presterade idag, men jäkligt besviken på hur lågt en domare får sjunka.
Som jag sa tidigare så fick vi utdelning i första på Luleås lite huvudlösa aggresivitet, samt att vi stod upp vid linjerna + snabbt första pass.
På det hela taget en bragd av Tik att ta poäng mot Morgan Johansson idag.
Ryhed måste ju skämmas ihjäl att ha sådana sopor som dömmer.
Va fan vi fick en pinne med en del skador i bagaget, för helvete var lite mer positiva.
Alla Ni som klagar på Timrå, om det nu är spelare, tränare eller vad, sluta upp å var så in i he, negativa.
Fan sätt han på läktaren för helvete, vad ska han byta om för...2min speltid idag.
Alltså, när man leder med 3-0 efter en period hur kan man sedan förlora skotten de två efterföljande med 31-5?!?!?
OM Nygge pratat om att grisa och "spela av" matchen så har han just skänkt bort två poäng! Timrå kan inte spela på det viset, det vet vi väl alla eller?
Glöm inte T Andersson för guds skull