Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Även om jag också är negativ till Challe kan man ju inte inbilla sig att det därmed är en objektiv sanning. Lika lite som det är det när någon sågar Skogs eller Hynning.
Som vanligt: tycker du att det är för mycket negativ kritik, ge positiv själv. Att gnälla på dom som gnäller ger sällan särskilt mycket. Sen kanske det inte ger så mycket att gnälla på den som gnäller på dom som gnäller, men...som sagt. Åsikter är en lustig företeelse.
diffe: Jag vill påstå att det är jävligt lätt att klaga men otroligt svårt att ge beröm. Vi talar ofta om det på jobbet, just detta att ge varandra en klapp på axeln och säga "Bra jobbat!". Likt förbannat sker det nästan aldrig. Däremot diskuteras saker ofta när något inte är bra. Jag tror inte vår arbetsplats är unik i det fallet.
Det är så här de allra flesta fungerar och har gjort så sedan lång tid tillbaka.
Är det så svårt att ge det?
diffe: Herregud vad du tar i. Vad jag ville ha sagt med mitt inlägg var att ditt inlägg kom vid en tidpunkt då det kanske inte var ultimat att göra Caslava till ny syndabock. Jag fick känslan av att ditt rätt provokativa inlägg lätt kunde skapa ett nytt ämne, ett ämne som skulle uppfattas som minst lika meningslöst som det du alldeles innan ansåg vara.
Helt ärligt har jag inte följt diskussionen särskilt aktivt när det gäller Hynning. Däremot har jag alltid hävdat att människor måste få uttrycka sina åsikter, framförallt då det här är ett diskussionsforum. Gillar man inte den diskussion som pågår kan man scrolla. Vet man inte hur man gör det kan man lägga ner. Människor kommer alltid att tycka olika i olika frågor, det är något vi får leva med.
Du måste nog acceptera att det finns människor som kommer att hävda sin åsikt, ner i graven om så skulle behövas, och faktiskt har sin fulla rätt att göra det. Om det sedan är mindre intressant för betraktaren må så vara. Jag tror det är bättre att "dra sig undan" tills dess diskussion lagt sig än att försöka döda diskussionen genom att tycka dessa personer förstör för andra. Somliga skribenter kommer att vara mer aktiv än andra på HockeySnack. Vissa kommer sällan eller aldrig ändra sin åsikt. Men, det jag tycker bidrar till en intressant diskussion, det är när skribenter bemöter åsikterna och inte går till personangrepp. Och det lilla jag läst i diksussionen som pågått mellan Ambroo och KniveN känns det som det är åsikten som varit grunden i diskussionen. Det kan jag leva med.
Det kanske var en dålig jämförelse av mig, men jag tror ändå att ni fattar mitt tidigare inlägg.
Men fortsätt ni att kasta skit om ni mår bra av det!
Fan den här tråden är ju bara för underbar... Best of Hockeysnack!
Jag ser fram mot ett nytt, spännande, samtalsämne.
Alla ser olika på saker o ting, vissa tycker att Hynning är bra, vissa tycker att Fransosen är dålig mm. Låt då dom som tycker det få tycka det om dom vill... Jag tror inte att nån här inne är nån expert och kan avgöra huruvida Hynnings kroppsspråk är dåligt eller bra.
Pass hit o dit, duttande med puckar osv.
Varför är det ingen som pratar om Caslava och hans tavlor? Ni är så trångsynta helt enkelt, om det hade varit Moe eller Skogs som agerat som Caslava gjorde framför egen kasse när P.H gjorde 2an åt Rögle då hade det varit hårda ord här inne.
Skärp till er annars kommer inte tomten till er i år!
Trägen vinner. Precis som Finland i melodifestivalen. ;)
Ett nonchalant skitpass/utlägg är vad det är och problemet är att spelar man konstant så där så kommer det att resultera i farliga situationer förr eller senare. Det är det som kallas att spela med för små marginaler.
För Hynning har det blivit ett tydligt mönster. Han har spelat så åtskilliga gånger på slutet och måste skärpa till sig ordentligt. Som exempel bara dessa lobbpass bak till back i PP som han gjort några gånger i höst. Caslava höll ju säkert på att skita på sig där minst en gång.
Men visst, nu avslutar vi diskussionen. Du har rätt och precis alla andra har fel. Ok, freddie?
KniveN: Men herregud! Hynning är förmodligen seriens mest nonchalanta spelare om man ser till kroppspråket och även om Karlsson kunnat släppa pucken är det ju Hynning som ligger bakom hela situationen. Hade Hynning gjort någonting rejält någon gång den här säsongen hade situationen aldrig uppstått oavsett hur fel Karlsson handlar i nästa situation. Två fel blir inte ett rätt.
Om inte Hynning klarar av att förbättra sitt kroppsspråk ute på isen bör han kanske ägna sig åt Rinkbandy istället.
Allt handlar ju om att ingen av backarna skjuter tillräckligt snabbt.
Jag vet inte hur många gånger Corso passat direkt upp till backen och denne har stått och funderat ett par sekunder innan han antingen passat vidare till ett dåligt läge, eller väntat för länge och sedan dragit iväg ett dragskott för styrning för sent.
Ifjol hade vi Lehtonen som sköt direkt.
Det finns ingen back i år, förutom Styf, som tar dessa skott.
Det är vår största brist i power play.
Jag orkar inget mer nu.
Tänk om man vore lika uthållig i sitt masturberande.
Du får sista ordet i detta oerhört otroligt viktiga ämne.
Förut var det situationen innan men när du såg att det inte var någon situation innan så ändrar du bara din historia...
"Han kan bl a släppa den tidigare till 33 där och även göra annat. Är du med?"
Ja de kan han, men då bör väl Karlsson visa att han vill ha pucken då och flytta över klubban så att Hynning kan passa honom på bladet eftersom där han har klubban nu är i skugga. Sen så klagas det när spelare bara slår i från sig istället för att ta ansvar, kolla vad folk Skrev om Anger.
"Det kan inte framgå tydligare än av bilderna på länken, men du lyckas ändå inte förstå. Det går heller inte att se att han är i trångmål när han kommer glidandes. Han sätter sig dock i ett när han väl glider. Nu måste det väl gå in?"
Så du menar att han ska åka ifatt spelaren framför? Låter ju inte allt för smart.
Men som sagt, Karlsson behöver bara släppa pucken så är situationen över... Men det är ju tydligen Hynnings fel.
Han kan bl a släppa den tidigare till 33 där och även göra annat. Är du med?
Det kan inte framgå tydligare än av bilderna på länken, men du lyckas ändå inte förstå. Det går heller inte att se att han är i trångmål när han kommer glidandes. Han sätter sig dock i ett när han väl glider. Nu måste det väl gå in?
Vad är problemet?
Skämtar du med mig/oss?
Hade det varit Skogs på blå så hade målet förmodligen varit hans fel...
Redigerad kommentar
Nä förut skrev du situationen innan, men det är ok att ändra sig när man ser att det inte fanns någon "situation innan".
"Det händer 27 gånger per match och backen styr vanligtvis pucken sarg ut med en lätt touch."
Jaha du menar uppe vid blå, med det hade ju resulterat i samma sak om han bara hade släppt pucken... Hade han löst det så och Karlsson inte hade fått ut pucken så hade ju Hynning fått skit iaf eftersom det hade varit "duttit"
"Hynning befann sig inte i nåt trångmål"
Och spelaren om åker och slår på hans klubba räknas inte?
Hårt, men sant.
Det är Hynning som dutteliduttar för mycket.
The End!
Redigerad kommentar
Vad är dom lätta alternativen då? Hade Karlsson velat ha pucken tidigare så får han flytta klubban till andra sidan så att inte Södertäljespelarens klubba täcker den passen. Är ju inte direkt så att Hynning inte är uppvaktad heller spelaren åker ju och slår på hans klubba.
Som sagt situationen hade löst sig bra med pucken till Corso på röd om inte Karlsson hade stoppat den, kan inte riktigt se hur man kan säga emot det.
"Vart är den där situationen innan som du pratade om?"
Det där är hela situationen och det har hela tiden handlat om att Hynning värderar den allt annat än bra.
"Varför slå en icing när han kunde lösa det som han gjorde, han kan knappast räkna med att Karlsson ska stoppa pucken innanför blå eller hur? "
Han behöver nödvändigtvis inte slå en icing. Det finns gott om andra alternativ som sagt. Om det där var menat som en passning till Corso så vet jag inte vad man har för kriterier för vad en passning är.
"Lägga en myra till Karlsson? När han har en spelare 2 meter ifrån sig och är felvänd?"
Det händer 27 gånger per match och backen styr vanligtvis pucken sarg ut med en lätt touch.
"Ja en chanspass in framför mål är precis vad man vill se i det där läget..."
Sonnenberg ligger högre upp i banan än så. Det kanske inte är den bästa av lösningar, men det är en lösning, en annan lösning och det är det jag har påpekat hela tiden. Hynning befann sig inte i nåt trångmål och han hade kunnat gjort det både annorlunda och bättre.
Nu sätter jag punkt för det här.